Οι σύγχρονοι κινητήρες ντήζελ είναι πολύ πιο «καθαροί» απ΄ ότι οι βενζινοκινητήρες, καθώς καταναλώνουν πολύ λιγότερο καύσιμο και ο μόνος ρύπος με τον οποίο επιβαρύνουν είναι τα αιωρούμενα σωματίδια. Αλλά και αυτό το πρόβλημα το έχουν λύσει με το φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων που ενσωματώνουν υποχρεωτικά. Εύλογο το ερώτημα λοιπόν, γιατί η Κυβέρνηση δεν έδωσε το πράσινο φως για την απελευθέρωση ντήζελ, όταν στην Ευρώπη το 70% των αυτοκινήτων που αγοράζονται είναι πετρελαιοκίνητα;
Η απάντηση έχει να κάνει απλά και μόνο με τα λιγότερα έσοδα που θα είχε το κράτος από ένα πετρελαιοκίνητο όχημα, το οποίο καταναλώνει περίπου το ήμισυ(συνεπώς μειωμένα έσοδα από τους φόρους καυσίμων), απαιτεί σέρβις σε πολύ περισσότερα χιλιόμετρα(λιγότερος ΦΠΑ από ανταλλακτικά και τα συναφή), ενώ έχει μεγαλύτερη χιλιομετρική απόδοση(μειωμένος ΦΠΑ και ΕΤΤ από τις πωλήσεις).
Η απάντηση έχει να κάνει απλά και μόνο με τα λιγότερα έσοδα που θα είχε το κράτος από ένα πετρελαιοκίνητο όχημα, το οποίο καταναλώνει περίπου το ήμισυ(συνεπώς μειωμένα έσοδα από τους φόρους καυσίμων), απαιτεί σέρβις σε πολύ περισσότερα χιλιόμετρα(λιγότερος ΦΠΑ από ανταλλακτικά και τα συναφή), ενώ έχει μεγαλύτερη χιλιομετρική απόδοση(μειωμένος ΦΠΑ και ΕΤΤ από τις πωλήσεις).
Σε κάθε περίπτωση, τα διυλιστήρια θα έπρεπε να κάνουν την ανάλογη αναβάθμιση για υψηλών προδιαγραφών πετρέλαιο. Αλλά που να τα ακουμπήσει η κυβέρνηση. Εξάλλου αδυνατεί να ελέγξει και το λαθρεμπόριο ντήζελ !