Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανακοίνωση του Σ.Ε.Α.Α.

Η ανακοίνωση που εξέδωσε ο Σ.Ε.Α.Α. έχει ως εξής:

«O υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς, μετά σχετική απόφαση της κυβερνητικής επιτροπής, εξήγγειλε τη λήψη των ακόλουθων μέτρων για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων και των φορτηγών:
Την παροχή οικονομικών κινήτρων στους ιδιοκτήτες των παλιών, προ του 1996, επιβατικών αυτοκινήτων που θα τα αποσύρουν από την κυκλοφορία (από € 500 ως € 2.200, αναλόγως του κυβισμού τους). Την παροχή επιπλέον οικονομικού κινήτρου σε όσους εκ των προηγουμένων επιλέξουν την αντικατάσταση με καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο, πλέον σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (παροχή επιπλέον € 1.000). Τα κίνητρα θα καταβληθεί προσπάθεια να ξεκινήσουν εντός του ερχομένου Αυγούστου.
Την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στα παλιά αυτοκίνητα (από € 50 ως € 150, αναλόγως της παλαιότητας), που παρά την παροχή των ως άνω κινήτρων θα συνεχίζουν να κυκλοφορούν, εις βάρος του περιβάλλοντος και της οδικής ασφάλειας. Το τέλος αυτό θα επιβληθεί στα τέλη κυκλοφορίας του 2010, τα οποία θα καταβληθούν ως τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Την τροποποίηση των κανόνων για την είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας, όπου από την 1/1/2011 θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν καθημερινά τα αυτοκίνητα 1ης ταξινόμησης μετά την 1/1/2005, χαμηλών εκπομπών CO2 (ως 140 γρ/χλμ) και θα απαγορεύεται, τις εργάσιμες ημέρες, να κυκλοφορούν τα πολύ παλαιά αυτοκίνητα, πρώτης ταξινόμησης ως την 31/12/1995. (Τα υπόλοιπα αυτοκίνητα μέρα-παρά μέρα, όπως σήμερα.)
Την παροχή ανάλογων, ισχυρών κινήτρων και αντικινήτρων στα ελαφρά, μεσαία και βαρέα φορτηγά, των οποίων ο στόλος είναι ίσως ο γηραιότερος στην ΕΕ.
Ο ΣΕΑΑ χαιρετίζει απόλυτα την πρωτοβουλία της κυβέρνησης, η οποία είχε καταστεί επιτακτική, αφού η συνεχιζόμενη γήρανση και διόγκωση του στόλου των αυτοκινήτων και φορτηγών έχει δυσμενέστατες συνέπειες στο περιβάλλον, στην οδική ασφάλεια και στην κυκλοφορία, άρα στην εθνική οικονομία και στην ποιότητα ζωής όλων μας.
Υπενθυμίζεται, ότι στην Ελλάδα η αύξηση του στόλου δεν οφείλεται στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων (που είναι κατά 25% χαμηλότερες ανά κάτοικο από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο ή 34% χαμηλότερες από το μέσο όρο της ΕΕ των 15), αλλά από το γεγονός ότι ετησίως αποσύρεται ελάχιστος αριθμός παλαιών αυτοκινήτων.
Σημαντικό επίσης να αναφερθεί είναι ότι η γήρανση στα μεσαία και βαρέα φορτηγά (μέση ηλικία 17 έτη) έχει βαρύτατες συνέπειες στο περιβάλλον, ειδικά στην επιβάρυνση με σωματίδια στα αστικά κέντρα και δραματικές συνέπειες στην οδική ασφάλεια, αφού από μελέτη του ΕΜΠ έχει τεκμηριωθεί ότι τα παλαιά φορτηγά είναι σχεδόν 5 φορές πιο θανατηφόρα από τα αντίστοιχα νεώτερα οχήματα.
Τέλος, αλλά εξαιρετικής σημασίας, είναι η ανάγκη άμεσης νομοθέτησης των οικονομικών κινήτρων και όλων των διαδικασιών, αφού ευνόητο είναι ότι η αγορά αυτοκινήτου θα τεθεί σε αναστολή, ωσότου αυτά τεθούν σε ισχύ».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου ...

Λιγότερο από ένας μήνας απομένει για το 1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου που θα διοργανωθεί στην περιοχή της επαρχίας Αγιάς. Οι αγώνες ράλλυ επιστρέφουν μετά από χρόνια στο νομό Λάρισας και οι διοργανωτές έχουν ξεκινήσει από την αρχή της χρονιάς τις προετοιμασίες για να προσφέρουν ένα άρτιο αποτέλεσμα. Την ευθύνη έχει αναλάβει η Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας Καλλιθέας Ελασσόνας (Λ.Α.Μ.Κ.Ε.) με συνδιοργανωτή το Δήμο Αγιάς ενώ τελεί και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Κέντρο του αγώνα θα είναι η πόλη της Αγιάς. Το Σάββατο 18 Μαΐου θα διεξαχθεί ο τεχνικός έλεγχος και η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της πόλης ενώ στο δημοτικό Parking θα εγκατασταθεί το Service Park. Την Κυριακή 19 Μαΐου τα πληρώματα θα αγωνιστούν στην ειδική διαδρομή των 12.3 χιλιομέτρων η οποία θα επαναληφθεί τρεις φορές, φτάνοντας έτσι συνολικά τα 36.9 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα το σύνολο των απλών διαδρομών 61,2 χιλιόμετρα (20,4 Χ 3). Η απονομή των κυπέλλων θα γίνει στην κεντρική πλατεία της Μελιβοίας, ένα πρ

Nissan Formula E Team ...

Η Nissan Formula E Team πηγαίνει στο Βερολίνο, αυτό το Σαββατοκύριακο, για τον 9ο και 10ο Γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της ABB FIA Formula E 2023/24, με τους Oliver Rowland και Sacha Fenestraz να είναι έτοιμοι για την μάχη. Έχοντας φιλοξενήσει περισσότερα E-Prix από οποιοδήποτε άλλο χώρο, το Tempelhof Airport Circuit μήκους 2,355 χιλιομέτρων αποτελεί ένα κομβικό σημείο στο ημερολόγιο της Formula E, καθώς προσφέρει μια ποικιλία διατάξεων. Η πίστα, στην οποία δεσπόζει ένα αεροσκάφος Douglas DC-3 στο εσωτερικό της στροφής 6, αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για οδηγούς και ομάδες υποστήριξης, λόγω της λείας επιφάνειάς της, κάνοντας ακόμα πιο επιτακτική την προσπάθεια βέλτιστης διαχείρισης στην ενέργεια και τα ελαστικά. Τα προκριματικά ξεκινούν στις 11:20, ενώ οι αγώνες ξεκινούν στις 16:00 ώρα Ελλάδας.

Αιμοληψία Α.Ο.Θ. ...

Το ΔΣ του ΑΟΘ ενημερώνει τα μέλη του ομίλου, ότι θα πραγματοποιηθεί η εξ αναβολής πρώτη οργανωμένη εθελοντική αιμοδοσία μας.  Σας υπενθυμίζουμε ότι έχει δημιουργηθεί ‘’σύλλογος εθελοντών αιμοδοτών ΑΟΘ’’ και η αιμοληψία θα γίνει από συνεργείο του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, απέναντι  από τα γραφεία του ομίλου στην ΔΕΘ, στην αίθουσα ΚΥΤΤΑΡΟ, την Κυριακή 12 Μαϊου από ώρα 9:00-13:00. Όποια/ος επιθυμεί να συμβάλει σε αυτή την ύψιστη ανθρώπινη προσφορά παρακαλούμε να προσέλθει. (Για επιπλέον πληροφορίες - διευκρινίσεις τηλ 6937100013 Δημήτρης Κουμποτής.)