Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρωτοβουλία Mosley για νέες διαπραγματεύσεις με τον FOTA

Από τον πολιτικό αναβρασμό που επικράτησε στο Silverstone -έπειτα από την ανακοίνωση των οκτώ ομάδων του Συνδέσμου FOTA ότι σκοπεύουν το 2010 να αποχωρήσουν από το σπορ και να ιδρύσουν δικό τους αυτόνομο πρωτάθλημα- το μόνο που προέκυψε ήταν ότι ο "πόλεμος" για τους εμπορικούς όρους του νέου Συμφώνου Ομονοίας (Concorde) και συνεπώς για τους κανονισμούς του 2010, θα συνεχιστεί. Επ΄ αόριστον.
Την Παρασκευή (19/06) έληξε η προθεσμία που είχε θέσει στις ομάδες ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley, να αποσύρουν τους όρους με τους οποίους συνόδευσαν την αίτηση συμμετοχής τους για το πρωτάθλημα του 2010. Οι ομάδες πρότειναν μια τροποποίηση των όρων τους και ο M. Mosley έκανε τη δική του αντιπρόταση, η οποία δεν έγινε δεκτή από τον FOTA. Έτσι, οι οκτώ ομάδες αποφάσισαν να ανακοινώσουν ότι σκοπεύουν να αποχωρήσουν το τέλος του 2009. Ο πρόεδρος της FIA απάντησε λέγοντας ότι θα ακολουθήσει τη νομική οδό εφεξής, καθώς -όπως υποστήριξε- οι ομάδες (και κυρίως οι Ferrari, RBR και STR) δεσμεύονται από τα συμβόλαιά τους με την Ομοσπονδία αλλά και με τη FOM -Formula One Management, την οποία διαχειρίζεται ο Bernie Ecclestone- να μείνουν στη F1 ως το 2012.
Ωστόσο, μια μέρα αργότερα έκανε κατανοητό στις ομάδες ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει δικαστικά αν ο FOTA καθίσει εκ νέου στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Μάλιστα, ο Max Mosley δήλωσε σχεδόν βέβαιος (!) ότι θα βρεθεί η λύση και θα αποφευχθεί η απόσχιση, με διπλωματικό τρόπο.
"Όλα θα γίνουν όπως πριν - είναι μόνο θέμα χρόνου", είπε ο Βρετανός. "Είμαστε πολύ κοντά. Οι διαφορές μας είναι ελάχιστες και μπορούμε να τις λύσουμε γρήγορα αν καθίσουμε και μιλήσουμε", κατέληξε.
Αυτή η στάση του M. Mosley έγινε δεκτή με διαφετικό τρόπο από κάθε μέλος του FOTA. Ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου, John Howett, όσο και ο Martin Whitmarsh της McLaren, εξέφρασαν την άποψη ότι οι δύο πλευρές πρέπει να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Σε μια εποχή που η McLaren είναι αναγκασμένη να μην "τραβάει το σχοινί" στη σχέση της με τη FIA, o M. Whitmarsh, διευθυντής της ομάδας, είπε: "Δεν πιστεύω ότι ο FOTA αποκλείει τίποτα, είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε με τον οποιοδήποτε το αγωνιστικό μας πρόγραμμα της επόμενης χρονιάς. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα παραμείνουν όλες οι ομάδες μαζί και ότι θα αγωνιζόμαστε στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αυτοκινήτου."
Ωστόσο, ο Ross Brawn και ο Flavio Briatore, διευθυντές των Brawn GP και Renault F1 αντίστοιχα, τήρησαν πιο σκληρή στάση. "Η απόφαση έχει ληφθεί από τον FOTA", είπε ο πρώτος, επικεφαλής του τεχνικού τμήματος του Συνδέσμου.
"Ο FOTA τώρα θα προχωρήσει με τις ιδέες και τον προγραμματισμό του - δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι τον Ιανουάριο για να αποφασίσουμε ποιο δρόμο θα ακολουθήσουμε. Κάθε μέρα και κάθε εβδομάδα που περνάει, οι πιθανότητες συμφιλίωσης θα μειώνονται", συνέχισε ο R. Brawn.
Ο F. Briatore, συνεργάτης του Bernie Ecclestone σε άλλους τομείς (π.χ. στο GP2 και στην ποδοσφαιρική ομάδα Queen΄s Park Rangers) συμπλήρωσε: "Θα έχουμε το νέο πρωτάθλημα έτοιμο τις επόμενες εβδομάδες. Θέλουμε ένα πρωτάθλημα F1 που να οργανώνεται από τον FOTA, δεν υπήρξε αλλαγή τις δύο τελευταίες ημέρες."
Από όσα γίνονται γνωστά την Πέμπτη πρόκειται να συνεδριάσει ο FOTA, με αντικείμενο τις επαφές με οργανωτές για τη σύσταση του προγράμματος αγώνων του νέο πρωταθλήματος, αλλά και για τη σύσταση των τεχνικών κανονισμών του.
Ωστόσο, ο χρονισμός της σύσκεψης έχει να κάνει με την συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου του Motorsport, την προηγούμενη ημέρα. Ενδεχομένως εκεί να τεθεί το θέμα σχετικά με την παραμονή ή όχι του Max Mosley στον προεδρικό θώκο της Ομοσπονδίας - για τον οποίο τον προσεχή Οκτώβριο θα διεξαχθούν εκλογές.
Αν ο Βρετανός αποφασίσει να μην θέσει υποψηφιότητα, η στάση του FOTA αναμφίβολα θα επηρεαστεί - και αναμφίβολα θα επηρεάσει τις αποφάσεις του Συνδέσμου. Ωστόσο, ο Max Mosley έκανε σαφές στο Silverstone ότι πιθανότατα θα θέσει εκ νέου υποψηφιότητα, διότι -όπως υποστηρίζει- αυτό του ζητείται από τα μέλη του ΠΣΜ για να αντιμετωπιστεί η κρίση.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...