
Την Παρασκευή (19/06) έληξε η προθεσμία που είχε θέσει στις ομάδες ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley, να αποσύρουν τους όρους με τους οποίους συνόδευσαν την αίτηση συμμετοχής τους για το πρωτάθλημα του 2010. Οι ομάδες πρότειναν μια τροποποίηση των όρων τους και ο M. Mosley έκανε τη δική του αντιπρόταση, η οποία δεν έγινε δεκτή από τον FOTA. Έτσι, οι οκτώ ομάδες αποφάσισαν να ανακοινώσουν ότι σκοπεύουν να αποχωρήσουν το τέλος του 2009. Ο πρόεδρος της FIA απάντησε λέγοντας ότι θα ακολουθήσει τη νομική οδό εφεξής, καθώς -όπως υποστήριξε- οι ομάδες (και κυρίως οι Ferrari, RBR και STR) δεσμεύονται από τα συμβόλαιά τους με την Ομοσπονδία αλλά και με τη FOM -Formula One Management, την οποία διαχειρίζεται ο Bernie Ecclestone- να μείνουν στη F1 ως το 2012.
Ωστόσο, μια μέρα αργότερα έκανε κατανοητό στις ομάδες ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει δικαστικά αν ο FOTA καθίσει εκ νέου στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Μάλιστα, ο Max Mosley δήλωσε σχεδόν βέβαιος (!) ότι θα βρεθεί η λύση και θα αποφευχθεί η απόσχιση, με διπλωματικό τρόπο.
"Όλα θα γίνουν όπως πριν - είναι μόνο θέμα χρόνου", είπε ο Βρετανός. "Είμαστε πολύ κοντά. Οι διαφορές μας είναι ελάχιστες και μπορούμε να τις λύσουμε γρήγορα αν καθίσουμε και μιλήσουμε", κατέληξε.
Αυτή η στάση του M. Mosley έγινε δεκτή με διαφετικό τρόπο από κάθε μέλος του FOTA. Ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου, John Howett, όσο και ο Martin Whitmarsh της McLaren, εξέφρασαν την άποψη ότι οι δύο πλευρές πρέπει να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Σε μια εποχή που η McLaren είναι αναγκασμένη να μην "τραβάει το σχοινί" στη σχέση της με τη FIA, o M. Whitmarsh, διευθυντής της ομάδας, είπε: "Δεν πιστεύω ότι ο FOTA αποκλείει τίποτα, είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε με τον οποιοδήποτε το αγωνιστικό μας πρόγραμμα της επόμενης χρονιάς. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα παραμείνουν όλες οι ομάδες μαζί και ότι θα αγωνιζόμαστε στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αυτοκινήτου."
Ωστόσο, ο Ross Brawn και ο Flavio Briatore, διευθυντές των Brawn GP και Renault F1 αντίστοιχα, τήρησαν πιο σκληρή στάση. "Η απόφαση έχει ληφθεί από τον FOTA", είπε ο πρώτος, επικεφαλής του τεχνικού τμήματος του Συνδέσμου.
"Ο FOTA τώρα θα προχωρήσει με τις ιδέες και τον προγραμματισμό του - δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι τον Ιανουάριο για να αποφασίσουμε ποιο δρόμο θα ακολουθήσουμε. Κάθε μέρα και κάθε εβδομάδα που περνάει, οι πιθανότητες συμφιλίωσης θα μειώνονται", συνέχισε ο R. Brawn.
Ο F. Briatore, συνεργάτης του Bernie Ecclestone σε άλλους τομείς (π.χ. στο GP2 και στην ποδοσφαιρική ομάδα Queen΄s Park Rangers) συμπλήρωσε: "Θα έχουμε το νέο πρωτάθλημα έτοιμο τις επόμενες εβδομάδες. Θέλουμε ένα πρωτάθλημα F1 που να οργανώνεται από τον FOTA, δεν υπήρξε αλλαγή τις δύο τελευταίες ημέρες."
Από όσα γίνονται γνωστά την Πέμπτη πρόκειται να συνεδριάσει ο FOTA, με αντικείμενο τις επαφές με οργανωτές για τη σύσταση του προγράμματος αγώνων του νέο πρωταθλήματος, αλλά και για τη σύσταση των τεχνικών κανονισμών του.
Ωστόσο, ο χρονισμός της σύσκεψης έχει να κάνει με την συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου του Motorsport, την προηγούμενη ημέρα. Ενδεχομένως εκεί να τεθεί το θέμα σχετικά με την παραμονή ή όχι του Max Mosley στον προεδρικό θώκο της Ομοσπονδίας - για τον οποίο τον προσεχή Οκτώβριο θα διεξαχθούν εκλογές.
Αν ο Βρετανός αποφασίσει να μην θέσει υποψηφιότητα, η στάση του FOTA αναμφίβολα θα επηρεαστεί - και αναμφίβολα θα επηρεάσει τις αποφάσεις του Συνδέσμου. Ωστόσο, ο Max Mosley έκανε σαφές στο Silverstone ότι πιθανότατα θα θέσει εκ νέου υποψηφιότητα, διότι -όπως υποστηρίζει- αυτό του ζητείται από τα μέλη του ΠΣΜ για να αντιμετωπιστεί η κρίση.