Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ζητείται συμβιβασμός!


Μια εβδομάδα πολιτικού "πυρετού" και παρασκηνιακών διαβουλεύσεων σχετικά με το όριο προϋπολογισμού και τους κανονισμούς του 2010 θα είναι η τρέχουσα για τη Formula 1, καθώς την προσεχή Παρασκευή (29/05) λήγει η προθεσμία υποβολής συμμετοχών για το πρωτάθλημα του 2010 και ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει τίποτα σχετικά με την απειλή των Ferrari, Renault, Toyota, RBR, STR για αποχή του χρόνου αν δεν τροποποιηθούν οι όροι του "budget cap".
Στο πλαίσιο του αγωνιστικού τριημέρου στο Μονακό έγινε η συνάντηση των μελών του συνδέσμου των ομάδων του σπορ (FOTA). Υπήρξε πλήρης σύμπνοια και ομοφωνία, όπως υποστήριξε ο πρόεδρος του συνδέσμου -και της Ferrari- Luca di Montezemolo. Οι ομάδες θα έμεναν ισχυρές σε ένα κοινό μέτωπο για να πετύχουν την τροποποίηση του ορίου προϋπολογισμού του 2010 και οι Ferrari, Renault, Toyota, RBR, STR θα επέμεναν στην απειλή τους να αποχωρήσουν από το σπορ.
Ωστόσο, ο L. di Montezemolo είχε αφήσει την Παρασκευή (22/05) τις πρώτες ενδείξεις διαλλακτικότητας και καλής προαίρεσης, λέγοντας ότι "θέλουμε να μείνουμε στη F1, αλλά με διαφορετικούς κανονισμούς". Στη συνέχεια του τριημέρου, τα μέλη του FOTA συναντήθηκαν με τον εμπνευστή του ορίου προϋπολογισμού και πρόεδρο της FIA, Max Mosley - κι ο Βρετανός αντήχησε τα λόγια του Ιταλού, δηλώνοντας (για πρώτη φορά) έτοιμος για συμβιβασμό.
Οι ομάδες διαφωνούν ριζικά στο προαιρετικό όριο προϋπολογισμού 60 εκατομμυρίων δολαρίων για όποια ομάδα το επιλέξει το 2010 και στα δύο πλαίσια κανονισμών που αυτή η απόφαση θα επιφέρει. Στη συνάντηση FIA / FOTA δεν επετεύχθη συμφωνία, αλλά γίνεται κατανοητό ότι συζητήθηκαν οι ακόλουθες εναλλακτικές προτάσεις:
-Αυξημένο όριο προϋπολογισμού το 2011 και πτώση του ορίου στα 60 εκατ. δολάρια -που επιθυμεί ο M. Mosley- το 2011.
-Λήψη περαιτέρω μέτρων ριζικής μείωσης του κόστους το 2010 και υιοθέτηση ορίου το 2011.
-Αύξηση των "ελεύθερων" παραμέτρων που θα βρίσκονται εκτός του ορίου προϋπολογισμού. Στην πρόταση του M. Mosley ελεύθεροι οι μισθοί των οδηγών, τα έξοδα για marketing και άλλες παράμετροι που δεν επηρεάζουν την απόδοση του μονοθεσίου.
-Εναλλακτικό "Σύστημα Ελέγχου Κόστους" - τον οποίο, όμως, θα χειρίζονται τα μέλη του FOTA και όχι η FIA. Αλλωστε, ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali, δήλωσε ότι το θέμα περικοπών είναι ζήτημα που αφορά τις ομάδες και μόνο και εκείνες δεν επιθυμούν εμπλοκή της FIA.
Νέα τροπή
Ωστόσο, μετά το τέλος του GP Μονακό το κλίμα αισιοδοξίας για σύντομη επίτευξη συμφωνίας με τη διαλλακτικότητα των δύο πλευρών, αντικαταστάθηκε από νέα ένταση. Αυτή προέκυψε από ένα γράμμα προς τον Max Mosley, το οποίο υπέγραψαν όλες οι ομάδες.
Με το γράμμα ζητούσαν από τον πρόεδρο της FIA να αποσυρθούν οι νέοι κανονισμοί (το όριο προϋπολογισμού, κυρίως) του 2010, προσφέροντας οι ίδιες να δεσμευτούν τουλάχιστον μέχρι το 2012 και να υπογράψουν το νέο Σύμφωνο Ομονοίας, το βασικότερο σημείο τριβής του πολιτικού "πολέμου" των τελευταίων εβδομάδων.
Επίσης, οι ομάδες ζήτησαν εγγυήσεις για την αλλαγή του τρόπου διοίκησης του σπορ, με επανασύσταση έπειτα από αρκετά χρόνια της Επιτροπής F1 και την τροποποίηση του πρωτοκόλλου - ώστε, με αυτό τον τρόπο, να διασφαλιστεί η σωστή μεθοδολογία λήψης αποφάσεων για τους νέους κανονισμούς.
Η Williams δήλωσε συμμετοχή!
Το "μπαλάκι" πέρασε ξανά στα χέρια της FIA, ώσπου μια νέα εξέλιξη φαίνεται να διασπά την ενότητα των ομάδων και το «κοινό μέτωπο»: Η Williams υπέβαλλε συμμετοχή στο πρωτάθλημα του 2010. Είναι η πρώτη από τις εν ενεργεία ομάδες του σπορ που προχώρησε σε αυτή την κίνηση.
Όμως ο Adam Parr, διευθύνων σύμβουλος της ομάδας του Grove, εξήγησε ότι η Williams ήταν υποχρεωμένη να το κάνει και ότι δεν διασπά την ομοφωνία των ομάδων: "Η ενότητα του FOTA έχει εξέχουσα σπουδαιότητα για τη Williams. Χθες συνυπογράψαμε με τις άλλες ομάδες το γράμμα προς της FIA με το οποίο ζητούσαμε να συνεχιστεί η προσπάθεια να επιτευχθεί συμβιβασμός σχετικά με τους κανονισμούς του 2010", είπε ο A. Parr.
"Πιστεύουμε ότι υπό την ηγεσία του Luca di Montezemolo και του John Howett, ο FOTA έχει καταφέρει να αποσπάσει σημαντικές εκχωρήσεις από τη FIA. Με αυτά δεδομένα, η Williams έχει -και πάντοτε το διευκρίνιζε- συμβόλαιο τόσο με τη FOM (Formula One Management) όσο και με τη FIA να συμμετέχει στο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2008 ως και το 2010."
"Έχουμε πληρωθεί μέχρι τέλους για την παραμονή μας και αισθανόμαστε ηθικό και νομικά υποχρεωμένοι να ξεκαθαρίσουμε ότι θα συμμετέχουμε στη Formula 1 στο μέλλον, όπως συμμετείχαμε τα τελευταία 30 χρόνια. Το χρωστάμε αυτό στους εργαζόμενούς μας, στους χορηγούς και σε όσους μας υποστηρίζουν, οι οποίοι είναι επηρεασμένοι από τις δηλώσεις ότι οι ομάδες ενδεχομένως δεν θα συμμετάσχουν στο επόμενο πρωτάθλημα."
"Θα εξακολουθήσουμε να συνεργαζόμαστε με τον FOTA και με τις FOM και FIA για να βρούμε συμβιβασμό, αλλά κανείς δεν πρέπει να έχει καμία αμφιβολία για την αφοσίωσή μας στο πρωτάθλημα της F1", κατέληξε ο Βρετανός.
Για τη Williams η Formula 1 είναι η μοναδική ασχολία - αποχώρηση θα σήμαινε τέλος της επιβίωσης. Επίσης, για μια ομάδα χωρίς εργοστασιακή υποστήριξη, το όριο προϋπολογισμού είναι "ευλογία" και όχι "κατάρα".
Ωστόσο, εν μέσω της οικονομικής κρίσης, φαίνεται ότι το ίδιο ισχύει και για άλλες επτά ομάδες του σπορ, ακόμα και εργοστασιακές, σύμφωνα με τον συνιδιοκτήτη της ομάδας, Patrick Head! Όπως είπε, "...μόνο η Ferrari και η Toyota δεν το συζητούν και στέκονται μόνες τους στη γωνία"!
Αυτό που δεν θέλει κανείς είναι να προκύψει πρωτάθλημα "δύο ταχυτήτων", με δύο πλαίσια κανονισμών, ένα για τις ομάδες που θα έχουν επιλέξει το όριο προϋπολογισμού και ένα για τις ομάδες απεριόριστης δαπάνης. Αυτό είναι το σημείο τριβής.
Καθώς αναμένουμε τις επιπτώσεις της απόφασης της Williams, τα μέλη του FOTA πρόκειται να συνεδριάσουν ξανά τις προσεχείς ημέρες για να καθορίσουν τη στάση τους, η οποία εν πολλοίς θα εξαρτηθεί από την πολιτική που θα επιλέξει η FIA και από την όποια διαλλακτικότητα επιδείξει.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου ...

Λιγότερο από ένας μήνας απομένει για το 1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου που θα διοργανωθεί στην περιοχή της επαρχίας Αγιάς. Οι αγώνες ράλλυ επιστρέφουν μετά από χρόνια στο νομό Λάρισας και οι διοργανωτές έχουν ξεκινήσει από την αρχή της χρονιάς τις προετοιμασίες για να προσφέρουν ένα άρτιο αποτέλεσμα. Την ευθύνη έχει αναλάβει η Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας Καλλιθέας Ελασσόνας (Λ.Α.Μ.Κ.Ε.) με συνδιοργανωτή το Δήμο Αγιάς ενώ τελεί και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Κέντρο του αγώνα θα είναι η πόλη της Αγιάς. Το Σάββατο 18 Μαΐου θα διεξαχθεί ο τεχνικός έλεγχος και η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της πόλης ενώ στο δημοτικό Parking θα εγκατασταθεί το Service Park. Την Κυριακή 19 Μαΐου τα πληρώματα θα αγωνιστούν στην ειδική διαδρομή των 12.3 χιλιομέτρων η οποία θα επαναληφθεί τρεις φορές, φτάνοντας έτσι συνολικά τα 36.9 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα το σύνολο των απλών διαδρομών 61,2 χιλιόμετρα (20,4 Χ 3). Η απονομή των κυπέλλων θα γίνει στην κεντρική πλατεία της Μελιβοίας, ένα πρ

Nissan Formula E Team ...

Η Nissan Formula E Team πηγαίνει στο Βερολίνο, αυτό το Σαββατοκύριακο, για τον 9ο και 10ο Γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της ABB FIA Formula E 2023/24, με τους Oliver Rowland και Sacha Fenestraz να είναι έτοιμοι για την μάχη. Έχοντας φιλοξενήσει περισσότερα E-Prix από οποιοδήποτε άλλο χώρο, το Tempelhof Airport Circuit μήκους 2,355 χιλιομέτρων αποτελεί ένα κομβικό σημείο στο ημερολόγιο της Formula E, καθώς προσφέρει μια ποικιλία διατάξεων. Η πίστα, στην οποία δεσπόζει ένα αεροσκάφος Douglas DC-3 στο εσωτερικό της στροφής 6, αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για οδηγούς και ομάδες υποστήριξης, λόγω της λείας επιφάνειάς της, κάνοντας ακόμα πιο επιτακτική την προσπάθεια βέλτιστης διαχείρισης στην ενέργεια και τα ελαστικά. Τα προκριματικά ξεκινούν στις 11:20, ενώ οι αγώνες ξεκινούν στις 16:00 ώρα Ελλάδας.

Αιμοληψία Α.Ο.Θ. ...

Το ΔΣ του ΑΟΘ ενημερώνει τα μέλη του ομίλου, ότι θα πραγματοποιηθεί η εξ αναβολής πρώτη οργανωμένη εθελοντική αιμοδοσία μας.  Σας υπενθυμίζουμε ότι έχει δημιουργηθεί ‘’σύλλογος εθελοντών αιμοδοτών ΑΟΘ’’ και η αιμοληψία θα γίνει από συνεργείο του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, απέναντι  από τα γραφεία του ομίλου στην ΔΕΘ, στην αίθουσα ΚΥΤΤΑΡΟ, την Κυριακή 12 Μαϊου από ώρα 9:00-13:00. Όποια/ος επιθυμεί να συμβάλει σε αυτή την ύψιστη ανθρώπινη προσφορά παρακαλούμε να προσέλθει. (Για επιπλέον πληροφορίες - διευκρινίσεις τηλ 6937100013 Δημήτρης Κουμποτής.)