Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το πρωτάθλημα της FORMULA 1 περνάει από το Εφετείο της FIA

Η εκδίκαση της έφεσης σχετικά με τη νομιμότητα του αεροδυναμικού διαχύτη των ομάδων, Brawn, Toyota και Williams, που θα κρίνει τις ισορροπίες δυνάμεων στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, βρίσκεται σε εξέλιξη στα γραφεία της FIA στο Παρίσι. Η απόφαση δεν αναμένεται πριν το απόγευμα της Τετάρτης (15/04).
Ο διαχύτης είναι μια αεροδυναμική συσκευή στο πίσω άκρο του πατώματος του μονοθεσίου. Εκεί καταλήγουν τα κανάλια αέρα που περνούν από το πλάι και κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου και συνεπώς παράγεται αρνητική άντωση. Φέτος, οι ριζικά αλλαγμένοι κανονισμοί μείωσαν δραστικά το ύψος του διαχύτη.
Ωστόσο, οι Brawn, Toyota και Williams ανακάλυψαν ένα «παράθυρο» στους κανονισμούς, το οποίο τους επέτρεψε να συνδέσουν το σχεδιασμό του κεντρικού τμήματος του διαχύτη με το σχεδιασμό του πίσω μέρους του αμαξώματος κι έτσι να αυξήσουν το ύψος στο κέντρο του διαχύτη, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη αρνητικής άντωσης.
Στις δοκιμές της Βαρκελώνης το Μάρτιο ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA, Charlie Whiting, εξέτασε τους διαχύτες των τριών ομάδων και τους χαρακτήρισε νόμιμους. Στα πρώτα δύο Grand Prix του 2009 οι Ferrari, Renault, BMW Sauber και Red Bull κατέθεσαν έγγραφη διαμαρτυρία για τη νομιμότητα των διαχυτών. Οι τεχνικοί έφοροι στην Αυστραλία εξέτασαν τους διαχύτες και τους έκριναν νόμιμους. Ακολούθησε η έφεση των τεσσάρων ομάδων για την απόφαση των εφόρων.
Στη σημερινή εκδίκαση της έφεσης, μίλησαν οι νομικοί σύμβουλοι των ομάδων που κάνουν την έφεση. Μαζί τους βρίσκονται και οι σχεδιαστές των ομάδων, μεταξύ των οποίων και ο Νικόλας Τομπάζης, επικεφαλής σχεδιαστής της Ferrari. Ο δικηγόρος της Scuderia, Nigel Tozzi, χρησιμοποίησε σκληρή γλώσσα εναντίον του Ross Brawn, ιδιοκτήτη της Brawn GP που έχει κερδίσει τα δύο φετινά Grands Prix της F1.
"Μόνο ένας άνθρωπος υπερβολικής υπεροψίας θα πίστευε ότι έχει δίκιο όταν τόσοι διακεκριμένοι συνάδελφοί του διαφωνούν" είπε ο N. Tozzi και συνέχισε λέγοντας ότι η FIA και ο Charlie Whiting "...έκαναν λάθος εκτίμηση και δεν κατάλαβαν το νόημα" εξετάζοντας τη νομιμότητα των τριών διαχυτών στη Μελβούρνη και συνέχισε "...η στάση της FIA είναι μπερδεμένη. Σας συμβουλεύουμε να σώσετε τη FIA από τον εαυτό της"!
Τόσο ο Ιταλός όσο και ο ομόλογός του της Renault, Andrew Ford, είπαν ότι το κεντρικό ζήτημα δεν είναι ότι οι ομάδες τους έμειναν πίσω, αλλά ότι τα μονοθέσια των Brawn, Toyota, Williams δεν εμπίπτουν στους κανονισμούς και ότι ανακάλυψαν ένα "παράθυρο" σε αυτούς για να χρησιμοποιήσουν μια παράνομη συσκευή.
"Αυτή η έφεση δεν έγινε επειδή εμείς δεν εκμεταλλευτήκαμε πλήρως μια ευκαιρία, αλλά διότι οι Brawn, Toyota και Williams ξέφυγαν από το πλαίσιο των κανονισμών" είπε ο N. Tozzi και ο A. Ford συμπλήρωσε: "Δεν είναι ότι η Renault έχασε το τρένο, όπως υποστηρίζει η Brawn, είναι ότι η FIA έκρινε το σχέδιο [του διαχύτη] ως παράνομο. Σε εκείνο το σημείο το σχέδιο αυτό εγκαταλείφθηκε."
Για να προωθήσουν μάλιστα την έγκριση της έφεσης, οι δικηγόροι των τεσσάρων ομάδων έστρεψαν το ενδιαφέρον του θέματος σε τομείς «ευαισθησίας» της FIA, όπως η προσπάθεια μείωσης κόστους και η αύξηση των προσπεράσεων.
Υποστήριξαν ότι η εξέλιξη νέου διαχύτη από τις υπόλοιπες ομάδες θα αποδειχθεί εξαιρετικά δαπανηρή και ότι ο διαχύτης "δύο επιπέδων" των τριών ομάδων διαταράσσει τον αέρα το μονοθεσίου που ακολουθεί, δυσχαιρένοντας την απόπειρά του να προσπεράσει. Το ακριβώς αντίθετο επιχείρησε να κάνει σχεδιάζοντας τους φετινούς κανονισμούς αεροδυναμικής η Ομάδα Εργασίας Προσπεράσεων (OWG).
Πάντως, ο Ross Brawn δήλωσε αισιόδοξος για το αποτέλεσμα της εκδίκασης της έφεσης. Ο Βρετανός είπε: "Δεν μπορείς να είσαι 100% σίγουρος. Αλλά ελπίζω ότι η κοινή λογική θα κλίνει προς το μέρος μας και ότι το εφετείο θα κρίνει ότι υπάρχει ένας μηχανισμός, μια διαδικασία, μια πολιτική και ότι αυτά ακολουθήθηκαν σωστά και ότι θα αποκτήσουν την ευκαιρία να προχωρήσουμε."
Εξίσου χαμηλούς τόνους κράτησε και ο αγωνιστικός διευθυντής της BMW, Mario Theissen. "Μια F1 είναι το πιο περίπλοκο αθλητικό εξάρτημα που μπορείτε να φανταστείτε, συνεπώς είναι αναπόφευκτο να έχουμε τομείς νομικής αμφιβολίας", είπε ο Γερμανός.
"Δεν μπορείς να περιορίσεις ένα τόσο περίπλοκο εξάρτημα με λέξεις, αλλά αν προκύψει πρόβλημα όπως τώρα πρέπει να αντιδράσεις γρήγορα και να κρατήσεις τον έλεγχο και να καταλήξεις στην κοινή λογική", κατέληξε.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...