NEA McLAREN-MERCEDES MP 4-24

H McLaren-Mercedes πραγματοποίησε στο εργοστάσιό της, στο Woking της Αγγλίας την παρουσίαση του μονοθεσίου που δημιούργησε για το 2009, της MP4-24, η οποία, δεδομένου ότι ο Lewis Hamilton κατέκτησε πέρυσι το πρωτάθλημα θα φέρει το Νο. 1 αυτή τη σεζόν. O Ron Dennis, πρόεδρος της McLaren, δήλωσε ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές κανονισμών τα τελευταία 15 χρόνια, ανάγκασαν το τεχνικό τμήμα της βρετανικής ομάδας να εργαστεί ακόμα πιο σκληρά για να προετοιμάσει το εν λόγω μονοθέσιο. Λόγω των αλλαγών αυτών, οι τεχνικοί του Woking αναγκάστηκαν να ξεκινήσουν το σχεδιασμό της MP4-24 από λευκή κόλλα χαρτιού και ο Dennis τόνισε ότι η κατανόηση των απαιτήσεων των καινούργιων κανονισμών είναι πολύ σημαντική καθώς, εάν κάποιος κάνει λάθος στις βασικές αρχές του μονοθεσίου, όσο δυναμική και να είναι η εξέλιξή του μετέπειτα, δε θα είναι ικανή να διορθώσει τις ελλείψεις που θα έχουν παρουσιαστεί. Ο Dennis, τόνισε επίσης ότι η McLaren δε μπορεί να πάρει τίποτα ως δεδομένο, παρά την κατάκτηση του περυσινού πρωταθλήματος οδηγών. Όπως είναι φυσικό, στόχος για τη McLaren παραμένει η κατάκτηση αμφότερων των πρωταθλημάτων, αν και είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς πως επηρέασε τις ισορροπίες απόδοσης μεταξύ των ομάδων η μαζική αλλαγή των κανονισμών. Η McLaren έχει ήδη έτοιμα δυο δείγματα της MP4-24, με το δεύτερο πλαίσιο να βρίσκεται ήδη στην Πορτογαλία από όπου η McLaren θα ξεκινήσει τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης για το 2009. Ο οδηγός δοκιμών της ομάδας, Pedro de la Rosa, θα πραγματοποιήσει το shakedown του καινούργιου μονοθεσίου αύριο. Ο Ισπανός ευελπιστεί ότι η εμπειρία του θα βοηθήσει την ομάδα σε έναν φρενήρη χειμώνα που θα προηγηθεί της πρεμιέρας της σεζόν στη Μελβούρνη. Η McLaren θα κατασκευάσει φέτος μονάχα 5 πλάισια, αντί των συνηθισμένων 6, λόγω των περιορισμών στις δοκιμές εξέλιξης.
Δεκαοχτώ μήνες προετοιμαζόταν η MP4-24, η οποία είναι ίσως το ομορφότερο εκ των μονοθεσίων του 2009 που έχουν παρουσιαστεί μέχρι στιγμής. Το ρύγχος είναι μακρύ, μέσου ύψους και στο κάτω μέρος του παρουσιάζει αψιδωτή μορφή, για την καλύτερη διαχείριση της ροής αέρα σε αυτή την περιοχή. Η εμπρός αεροτομή (που την έχουμε δει από τον περυσινό Δεκέμβριο) παρουσιάζει flap δυο στοιχείων (εκ των οποίων μονάχα το ανώτερο είναι κινούμενο) με πιο περίπλοκο σχεδιασμό από αυτά που έχουμε δει μέχρι στιγμής, σε αντίθετη με τα πλευρικά τοιχώματα, τα οποία είναι τα πιο απλοϊκά που έχουν εμφανιστεί. Στον εμπρός άξονα, οι ζάντες παρουσιάζουν καλύμματα με μια μικρή οπή στο μέσο του πίσω μέρους τους. Η MP4-24 δεν παρουσιάζει (ακόμα) διαμορφωτές ροής αέρα στην περιοχή των ψαλιδιών της εμπρός ανάρτησης. Εντούτοις, φέρει αρκετά μεγάλα σύμφωνα με τα σταθμά των καινούργιων κανονισμών barge boards εμπρός από τα ψυγεία, μεταξύ των οποίων στεγάζεται ένας έξυπνα σχεδιασμένος διαχωριστής σχήματος Τ στην προέκταση του πατώματος, κάτω από το υπερυψωμένο cockpit. Κάτω από τον αεραγωγό του κινητήρα, διατηρείται (με κάποιες εξελίξεις) ο περίπλοκος σχεδιασμός του περυσινού μονοθεσίου, με τις κάθετες επιφάνειες που διαμορφώνουν καλύτερα τη ροή αέρα προς την πίσω αεροτομή. Tα πολύ υψηλά καλύμματα των ψυγείων αποτελούν εντελώς καινούργια σύλληψη, με τις εισαγωγές αέρα να είναι πολύ μικρές και αρκετά ανυψωμένες. Τα καλύμματα των ψυγείων είναι αρκετά ογκώδη, καθώς φιλοξενούν και το KERS, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι κρυμμένες εντός του αμαξώματος απολήξεις των εξατμίσεων, οι οποίες καταλήγουν σε δυο ανυψωμένες οπές που βρίσκονται πολύ κοντά στον πίσω άξονα. Όσον αφορά την πίσω αεροτομή, η McLaren διατήρησε το flap που δε στηρίζεται στα πλευρικά τοιχώματα. O κινητήρας ενώνει τον (ξεχωριστό) κινητήρα του KERS με το κιβώτιο. Το KERS είναι τοποθετημένο μεταξύ του πλαισίου και του κινητήρα, εκεί όπου παραδοσιακά βρισκόταν το ντεπόζιτο λαδιού, το οποίο έχει ανατοποθετηθεί. Εντός των καλυμμάτων των ψυγείων βρίσκεται η μονάδα ελέγχου του KERS και οι μπαταρίες του και το αριστερό φέρει μια επιπλέον οπή για να τα ψύχει. Ο αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes, Norbert Haug, δήλωσε ότι αυτός είναι ένας από τους πιο προκλητικούς χειμώνες που έχει συναντήσει στη Formula 1, καθώς παρά το πάγωμε της εξέλιξης των κινητήρων, ο ανώτατος ρυθμός περιστροφής έχει περιοριστεί στις 19.000 στροφές/λεπτό, ενώ οι τεχνικοί του τμήματος κινητήρων είχαν να διευθετήσουν και την τοποθέτηση του KERS, έτσι ώστε να λειτουργεί σε αρμονία με την 8κύλινδρη γερμανική μονάδα. Αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας, Lewis Hamilton και Heikki Kovalainen, στην πρώτη τους φορά που είδαν την MP4-24 πλήρως συναρμολογημένη, πιστεύουν ότι το μονοθέσιο είναι όμορφο.
Δεκαοχτώ μήνες προετοιμαζόταν η MP4-24, η οποία είναι ίσως το ομορφότερο εκ των μονοθεσίων του 2009 που έχουν παρουσιαστεί μέχρι στιγμής. Το ρύγχος είναι μακρύ, μέσου ύψους και στο κάτω μέρος του παρουσιάζει αψιδωτή μορφή, για την καλύτερη διαχείριση της ροής αέρα σε αυτή την περιοχή. Η εμπρός αεροτομή (που την έχουμε δει από τον περυσινό Δεκέμβριο) παρουσιάζει flap δυο στοιχείων (εκ των οποίων μονάχα το ανώτερο είναι κινούμενο) με πιο περίπλοκο σχεδιασμό από αυτά που έχουμε δει μέχρι στιγμής, σε αντίθετη με τα πλευρικά τοιχώματα, τα οποία είναι τα πιο απλοϊκά που έχουν εμφανιστεί. Στον εμπρός άξονα, οι ζάντες παρουσιάζουν καλύμματα με μια μικρή οπή στο μέσο του πίσω μέρους τους. Η MP4-24 δεν παρουσιάζει (ακόμα) διαμορφωτές ροής αέρα στην περιοχή των ψαλιδιών της εμπρός ανάρτησης. Εντούτοις, φέρει αρκετά μεγάλα σύμφωνα με τα σταθμά των καινούργιων κανονισμών barge boards εμπρός από τα ψυγεία, μεταξύ των οποίων στεγάζεται ένας έξυπνα σχεδιασμένος διαχωριστής σχήματος Τ στην προέκταση του πατώματος, κάτω από το υπερυψωμένο cockpit. Κάτω από τον αεραγωγό του κινητήρα, διατηρείται (με κάποιες εξελίξεις) ο περίπλοκος σχεδιασμός του περυσινού μονοθεσίου, με τις κάθετες επιφάνειες που διαμορφώνουν καλύτερα τη ροή αέρα προς την πίσω αεροτομή. Tα πολύ υψηλά καλύμματα των ψυγείων αποτελούν εντελώς καινούργια σύλληψη, με τις εισαγωγές αέρα να είναι πολύ μικρές και αρκετά ανυψωμένες. Τα καλύμματα των ψυγείων είναι αρκετά ογκώδη, καθώς φιλοξενούν και το KERS, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι κρυμμένες εντός του αμαξώματος απολήξεις των εξατμίσεων, οι οποίες καταλήγουν σε δυο ανυψωμένες οπές που βρίσκονται πολύ κοντά στον πίσω άξονα. Όσον αφορά την πίσω αεροτομή, η McLaren διατήρησε το flap που δε στηρίζεται στα πλευρικά τοιχώματα. O κινητήρας ενώνει τον (ξεχωριστό) κινητήρα του KERS με το κιβώτιο. Το KERS είναι τοποθετημένο μεταξύ του πλαισίου και του κινητήρα, εκεί όπου παραδοσιακά βρισκόταν το ντεπόζιτο λαδιού, το οποίο έχει ανατοποθετηθεί. Εντός των καλυμμάτων των ψυγείων βρίσκεται η μονάδα ελέγχου του KERS και οι μπαταρίες του και το αριστερό φέρει μια επιπλέον οπή για να τα ψύχει. Ο αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes, Norbert Haug, δήλωσε ότι αυτός είναι ένας από τους πιο προκλητικούς χειμώνες που έχει συναντήσει στη Formula 1, καθώς παρά το πάγωμε της εξέλιξης των κινητήρων, ο ανώτατος ρυθμός περιστροφής έχει περιοριστεί στις 19.000 στροφές/λεπτό, ενώ οι τεχνικοί του τμήματος κινητήρων είχαν να διευθετήσουν και την τοποθέτηση του KERS, έτσι ώστε να λειτουργεί σε αρμονία με την 8κύλινδρη γερμανική μονάδα. Αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας, Lewis Hamilton και Heikki Kovalainen, στην πρώτη τους φορά που είδαν την MP4-24 πλήρως συναρμολογημένη, πιστεύουν ότι το μονοθέσιο είναι όμορφο.