ECOMOBILITY 2008-2009


Για έκτη συνεχή χρονιά το πρόγραμμα ECOMOBILITY υλοποιείται στη νέα σχολική χρονιά και έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα σε πανελλαδική κλίμακα. Δικαίωμα συμμετοχής, έχουν οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου και συγκεκριμένα, μία ομάδα από κάθε γυμνάσιο, που αποτελείται από 7 μαθητές. Ο καθηγητής που θα συντονίσει την ομάδα μπορεί να δηλώσει εδώ.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕCOMOBILITY ;
Eίναι μία περιβαλλοντική εκστρατεία ευαισθητοποίησης των εφήβων που δημιουργήθηκε πριν έξι χρόνια μετά από μία αξιόλογη μελέτη που διενήργησε το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Ο.Δ.Ε.& Μ.Ε. (MBA) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. To πρόγραμμα εκπονείται από το Ecocity, Αστική Εταιρία μη Κερδοσκοπική που ασχολείται με θέματα περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Η μελέτη αυτή βοήθησε σημαντικά στην προσέγγιση του περιεχομένου του προγράμματος, καθώς και στη θεσμοθέτηση των κριτηρίων βάσει των οποίων γίνεται η αξιολόγηση των εργασιών των ομάδων εργασίας. Το Ecomobility βασίζεται στην αυτενέργεια των εφήβων και την εθελοντική προσφορά, όπως συμβαίνει και με όλους τους συνεργαζόμενους και εμπλεκόμενους φορείς.

ΠΟΙΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ;
H εκστρατεία τελεί υπό την αιγίδα των Υπουργείων Παιδείας & Θρησκευμάτων, Μεταφορών και Επικοινωνιών, Ανάπτυξης, του Υπουργείου Ναυτιλίας, Αιγαίου και Ναυτιλιακής Πολιτικής, του Επιτρόπου Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Σταύρου Δήμα καθώς και της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα. Παράλληλα, στο πρόγραμμα συμμετέχουν σημαντικά πανεπιστημιακά ιδρύματα και επιστημονικοί φορείς.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ;
Η ενεργή συμμετοχή των νέων για εξεύρεση λύσεων στα περιβαλλοντικά προβλήματα των μεγάλων πόλεων της χώρας με κύριο σκοπό την ευαισθητοποίηση όλων των πολιτών, είναι το ζητούμενο της εκστρατείας. Στόχος, μέσα από τις εργασίες των μαθητών είναι η ευαισθητοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων πολιτών στη μείωση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας, και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.
Το Ecomobility ζητά από τους μαθητές να ερευνήσουν τα προβλήματα της περιοχής τους σε τοπικό επίπεδο (δήμος, γειτονιά, χωριό, νησί) που δημιουργούνται από όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Να εντοπίσουν ελλείψεις, κακοτεχνίες, να κάνουν έρευνα στο σχολείο, στο σπίτι για τα προβλήματα που παρατηρούν γύρω τους, να σκεφτούν λύσεις/προτάσεις που θα βοηθήσουν σημαντικά την περιοχή που ζούνε και πηγαίνουν σχολείο. Η εργασία τους, θα παρουσιαστεί στο κοινό στη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιείται στον δήμο τους σε συνεργασία με το Ecocity. Οι μαθητές πρέπει μόνοι τους και χωρίς επέμβαση ενηλίκων, να παρουσιάσουν το έργο τους. Παράλληλα, η εργασία μπορεί να συνοδεύεται από θεατρικό δρώμενο, τραγούδι, στίχους, διάφορες κατασκευές, μακέτες, ζωγραφική, έντυπα ή ό,τι όλο θα δημιουργήσει η φαντασία τους.

ΠΩΣ ΘΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ Η ΟΜΑΔΑ ECOMOBILITY ;
Για την έρευνα και την προετοιμασία της εργασίας τους, θα εργαστούν εκτός των ωρών διδασκαλίας, στον ελεύθερο χρόνο τους και χωρίς να παραμελούν τα μαθήματά τους ή τις υπόλοιπες δραστηριότητές τους, εκφράζοντας έτσι την εθελοντική συνεισφορά που τονίζεται μέσα από το πρόγραμμα. Οι ομάδες υποστηρίζονται από την Επιστημονική Επιτροπή του Ecomobility καθώς και μέσα από το internet (info@ecomobility.gr, info@ecocity.gr) ενώ θα έχουν την δυνατότητα να απευθύνουν ερωτήσεις και τηλεφωνικά στην ειδική ομάδα Έργου.

Η ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (Σεπτέμβριος 2008 – Ιανουάριος 2009)
Το πρώτο βήμα για την συμμετοχή είναι η αίτηση του Γυμνασίου. Στη συνέχεια ο καθηγητής θα επιλέξει την ομάδα και θα στείλει τη σύνθεσή της στην οργανωτική επιτροπή του προγράμματος. Η ομάδα μπορεί να δουλέψει ιδιαίτερα τις ημέρες των Χριστουγενιάτικων διακοπών. Η

ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (Φεβρουάριος - Μάρτιος 2009)
Από τις αρχές Φεβρουαρίου μέχρι τον Μάρτιο, θα διοργανωθούν οι εκδηλώσεις όπου θα γίνουν οι παρουσιάσεις των εργασιών των μαθητών, σε κάθε μια από τις πόλεις που θα συμμετέχουν. Στην εκδήλωση καλούνται τα Νομαρχιακά και Δημοτικά Συμβούλια, εκπρόσωποι Φορέων από την Πόλη, Επιστήμονες, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ο Σύλλογος των Καθηγητών, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, γονείς και οι μαθητές. Η παρουσίαση των εργασιών και οι εισηγήσεις των μαθητών, έχουν σημαντικό χαρακτήρα για τον διάλογο που αναπτύσσεται στο τέλος των εκδηλώσεων. Επιτροπή Αξιολόγησης, από προσωπικότητες των επιστημονικών ιδρυμάτων, της εκπαίδευσης και της τοπικής αυτοδιοίκησης αναδεικνύουν τις καλύτερες εργασίες, που προκρίνονται για τα βραβεία.

Η ΤΡΙΤΗ ΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (Απρίλιος – Ιούλιος 2009)
Το τελευταίο μέρος του Προγράμματος, έχει εορταστικό χαρακτήρα και περιλαμβάνει την Τελετή Βράβευσης των νικητών που γίνετα στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών στην Αθήνα, την Έκθεση των Έργων των μαθητών στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Πληροφόρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», το ταξίδι της νικήτριας ομάδας στις Βρυξέλλες καθώς και τη συμμετοχή των τεσσάρων ομάδων που διακρίθηκαν στην κατηγορία «Δημιουργικά Βραβεία» στην περιβαλλοντική κατασκήνωση ECOCAMP στα Καλάβρυτα.

ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ.
Το πρώτο βραβείο για την περίοδο 2008-9 είναι ένα εξαήμερο ταξίδι στις Βρυξέλλες, που θα γίνει στα τέλη Ιουνίου 2009 με συμμετοχή της πρώτης ομάδας των μαθητών, του καθηγητή και του Υπεύθυνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Τα Δημιουργικά Βραβεία θα δοθούν σε τέσσερις κατηγορίες :
1. Δραματουργική έκφραση (θέατρο – χορός),
2. Σύνθεση (τραγούδι - μουσική – video clip),
3. Εικαστική έκφραση (μακέτα – ζωγραφική - έντυπο)
4. Ηλεκτρονική έκφραση (φωτογραφία – video)
Οι μαθητές των δημιουργικών βραβείων φιλοξενούνται για μία εβδομάδα στο ECOCAMP, την περιβαλλοντική κατασκήνωση για έφηβους στη περιοχή Ροδέα Καλαβρύτων. Η περίοδος της κατασκήνωσης είναι την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου. Αναμνηστικό βραβείο,απονέμεται και στον Δήμο που διοργανώνει την καλύτερη εκδήλωση στην περιοχή του.Τέλος, σε όλους τους μαθητές, καθηγητές και Υπεύθυνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης απονέμεται τιμητικός ‘Επαινος για την ενεργό συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανάβαση Αχλαδόκαμπου 2024 ...

17η Ανάβαση Ομαλού ...