Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΕΛΟΣ ΤΟ DAKAR

Ο Ginile de Villiers και η VW κατάφεραν να σημειώσουν μία ιστορική νίκη τόσο για το γερμανικό εργοστάσιο, όσο και για το Dakar, αφού στον αγώνα που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά φέτος και στην ιστορία του σε λατινοαμερικάνικο έδαφος, κέρδισε ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Την πανηγυρική επικράτηση της VW συμπλήρωσε ο Αμερικανός Mark Miller με το δεύτερο εργοστασιακό Touareg της ομάδας, τερματίζοντας αμφότεροι μία ώρα μπροστά από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό. Μάλιστα, αν ο Carlos Sainz δεν είχε βγει από το δρόμο και τον αγώνα, μερικές μέρες πριν, τότε θα μιλάγαμε για την απόλυτη κυριαρχία της VW στο μαραθώνιο του Dakar. Ο Ισπανός δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ ήταν πρώτος με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο, μέχρι τη στιγμή της εγκατάλειψης του. Τότε, σε εκείνο το σημείο, ο Mark Miller πέρασε αρχικά στην κορυφή, αλλά ένα πρόβλημα τον ανάγκασε να χάσει χρόνο με αποτέλεσμα να περάσει στην κορυφή ο de Villiers. Ο νοτιοαφρικανός, δεν έχασε την πρώτη θέση από τα χέρια, μέχρι και το τέλος του αγώνα. . Ο Miller δεν προσπάθησε να πιέσει, ακολούθησε συγκρατημένη στρατηγική, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει δεύτερος.
Αν στην VW πανηγύριζαν, στο στρατόπεδο της Mitsubishi επικρατούσε κατήφεια για τον καταστροφικό φετινό αγώνα. Οι νικητές των τελευταίων επτά αγώνων του Dakar, ήλπιζαν πως θα συνεχίσουν φέτος το σερί τους, αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ, με τα νέα Lancer να φεύγουν από την Λατινική Αμερική, με μόλις ένα αυτοκίνητο στην 10η θέση, αυτό του Nani Roma, και τον ταχύτερο χρόνο σε μία μόλις ειδική διαδρομή. Την ώρα που η Mitsubishi ήταν πολύ πίσω σε επίπεδο χρόνων, σε σχέση με την VW, η BMW ήταν η μοναδική που κατάφερε να πιέσει για τη νίκη, ειδικά με τον Nasser Al Attiyah μέχρι τα μέσα του αγώνα. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου, κατάφερε να τερματίσει ο Αμερικανός Robby Gordon με το Hummer, ο οποίος αγχώθηκε εχθές και σήμερα, όταν κόλλησε το γκάζι και όταν είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικά, αντίστοιχα.
Στις μοτοσικλέτες, αυτό που περίμεναν οι περισσότεροι έγινε πραγματικότητα, με τον Marc Coma να αναδεικνύεται σε τελικό νικητή. Ο Ισπανός αναβάτης εκμεταλλεύτηκε ένα πρόβλημα του Cyril Despres στην πρώτη ειδική, δημιουργώντας μία πολύ μεγάλη διαφορά, και ελέγχοντας στη συνέχεια με χαρακτηριστική ευκολία τους αντίπαλους του, κατάφερε να σημειώσει τη δεύτερη νίκη της καριέρας του σε αγώνα του Dakar. Ο Despres παρά το εντυπωσιακό comeback του και τους πέντε συνολικά ταχύτερους χρόνους, κατάφερε είναι να σκαρφαλώσει δεύτερος, πραγματοποιώντας κατά γενική ομολογία έναν εξαιρετικό αγώνα.
Ο δικός μας Βασίλης Ορφανός κατάφερε να φτάσει σήμερα στον τερματισμό, σημειώνοντας μία εντυπωσιακή επίδοση, όντας 75ος γενικής. Με αυτόν τον τρόπο, ο Έλληνας αναβάτης γεύτηκε για ακόμα μία φορά την χαρά του τερματισμού, εκπροσωπώντας τη χώρα μας στη ράμπα του τερματισμού, όντας και 95ος γενικής.
Στα φορτηγά, το ενδιαφέρον διατηρήθηκε αμείωτο μέχρι την τελευταία ειδική, με τα Kamaz να κάνουν το ένα – δύο, μετά από σπουδαία μάχη των δύο οδηγών τους. Τελικά ο Firbaus Kabirov ήταν αυτός που πανηγύρισε τη νίκη, περιορίζοντας τον ομόσταυλο του Vladimir Chagin στη δεύτερη θέση τη κατάταξης. Το πρώτο Dakar στη Λατινική Αμερική στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και όπως όλα δείχνουν ο αγώνας δείχνει να βρίσκει μία νέα και φρέσκια έδρα. Ο βαθμός δυσκολίας ήταν αντίστοιχος με αυτόν στον αγώνα της Αφρικής, ενώ δεν έλειψαν και τα προβλήματα με την ακύρωση κάποιων ειδικών.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου ...

Λιγότερο από ένας μήνας απομένει για το 1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου που θα διοργανωθεί στην περιοχή της επαρχίας Αγιάς. Οι αγώνες ράλλυ επιστρέφουν μετά από χρόνια στο νομό Λάρισας και οι διοργανωτές έχουν ξεκινήσει από την αρχή της χρονιάς τις προετοιμασίες για να προσφέρουν ένα άρτιο αποτέλεσμα. Την ευθύνη έχει αναλάβει η Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας Καλλιθέας Ελασσόνας (Λ.Α.Μ.Κ.Ε.) με συνδιοργανωτή το Δήμο Αγιάς ενώ τελεί και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Κέντρο του αγώνα θα είναι η πόλη της Αγιάς. Το Σάββατο 18 Μαΐου θα διεξαχθεί ο τεχνικός έλεγχος και η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της πόλης ενώ στο δημοτικό Parking θα εγκατασταθεί το Service Park. Την Κυριακή 19 Μαΐου τα πληρώματα θα αγωνιστούν στην ειδική διαδρομή των 12.3 χιλιομέτρων η οποία θα επαναληφθεί τρεις φορές, φτάνοντας έτσι συνολικά τα 36.9 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα το σύνολο των απλών διαδρομών 61,2 χιλιόμετρα (20,4 Χ 3). Η απονομή των κυπέλλων θα γίνει στην κεντρική πλατεία της Μελιβοίας, ένα πρ

Ανάβαση Τσακώνας ...

Συνεπής στο ραντεβού της με το… θέαμα ήταν και φέτος η Ανάβαση Τσακώνας, η οποία την Κυριακή αποζημίωσε με τον καλύτερο τρόπο τους πολυάριθμους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού που παρακολούθησαν την μεγάλη διοργάνωση που προσμετρά στο Πανελλήνιο Κύπελλο Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδος. Η 4η Ανάβαση Τσακώνας πραγματοποιήθηκε με 37 συμμετοχές ενώ τα έργα βελτίωσης που είχαν γίνει στη διαδρομή το προηγούμενο διάστημα αλλά και ο καλός καιρός βοήθησαν τους οδηγούς να συνδυάσουν καλό χρόνο και θέαμα. Ο αγώνας έκλεισε με τα αυτοκίνητα drift που... έκαψαν αρκετό λάστιχο και έδωσαν την δική τους ξεχωριστή νότα στην διοργάνωση. Ο πρόεδρος της Αγωνιστικής Λέσχης Αυτοκινήτου Καλαμάτας Γιάννης Πολυχρονόπουλος και τα μέλη του Δ.Σ. της ΑΛΑΚ έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι τόσο από τον αριθμό των συμμετοχών όσο από το θέαμα και ανανέωσαν το ραντεβού τους με τον κόσμο για την επόμενη χρονιά και την 5η Ανάβαση Τσακώνας. Παράλληλα, η αναβάθμιση της διαδρομής και συνολικά της διοργάνωσης διατηρούν ζωντανό το

Μάχες μέχρι το τέλος ...

Η Λαμία φιλοξένησε το διήμερο 11 και 12 Μαΐου τον τρίτο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift, με τους συμμετέχοντες να χαρίζουν πλούσιο θέαμα στους φίλους του αθλήματος που επισκέφθηκαν την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας. Η ατελείωτη πλαγιολίσθηση και οι μάχες και στις τρεις κατηγορίες κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών μέχρι το τέλος. Διοργανωτής του αγώνα ήταν το Σωματείο Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας (Α.Λ.Α.Λ.), σε συνδιοργάνωση με την ΠΕ Φθιώτιδος, τον μεγάλο οικοδεσπότη Δήμο Λαμιέων, αλλά και το Επιμελητήριο Φθιώτιδος. Την Κυριακή, το πρόγραμμα ξεκίνησε με τα ελεύθερα περάσματα στις κατηγορίες Drift 1, Drift 2 και Drift 3 και στη συνέχεια ακολούθησαν τα βαθμολογημένα περάσματα στην Drift 3, τα οποία καθόρισαν τα ζευγάρια της φάσης των 16. Η αγωνιστική δράση του διημέρου ολοκληρώθηκε με τις μάχες που ανέδειξαν τους νικητές του αγώνα. Στις μάχες των επιμέρους κατηγοριών, στην Drift 3, νικητής αναδείχθηκε ο 24χρονος Νίκος Κασάμπας (BMW 3 E36), έπειτα από συγκλονιστική μάχ