Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Και του χρόνου ...


Έχοντας μόλις προσθέσει το όνομά του στην ένδοξη λίστα των νικητών του Ράλλυ Ακρόπολις, ο Πορτογάλος Bruno Magalhaes δεν είχε καμία αμφιβολία για τη σημασία του επιτεύγματός του: «Καμιά φορά, στη ζωή, τα όνειρά μας γίνονται πραγματικότητα. Το να κερδίζεις ένα Ράλλυ σαν το Ακρόπολις, να βάζεις το όνομά σου στη λίστα των νικητών του, είναι κάτι αληθινά σπουδαίο», είπε ο 37χρονος, ο οποίος λίγες στιγμές νωρίτερα είχε ανέβει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018. Καθώς τα λόγια του Magalhaes απέδειξαν την ιστορική σημασία και το βάθος του ελληνικού αγώνα, η 64η επανάληψη του Ακρόπολις πέτυχε να διατηρήσει -τηρουμένων των αναλογιών, και της εναλλαγής των εποχών- την αγωνιστική του ιδιαιτερότητα: τη φήμη ενός αγώνα που διατηρεί αναλλοίωτο τον χαρακτήρα μιας σκληρής δοκιμασίας, η οποία απαιτεί πέραν της ταχύτητας και οδηγική σοφία. Ακριβώς αυτήν επέδειξε στις στρατηγικές του αποφάσεις στον αγώνα ο Bruno Magalhaes. Καθώς η δεύτερη Ειδική Διαδρομή το πρωί του Σαββάτου, «Δροσοχώρι 1», εξάλειψε ολοκληρωτικά τις ελπίδες τριών φαβορί -του νικητή των δύο πρώτων φετινών αγώνων του ERC, Alexey Lukyanuk, καθώς και των Eyvind Brynildsen και Juuso Nordgren-, ο Magalhaes είδε την προσεκτική προσέγγιση που υιοθέτησε για τη στρατηγική του να αποδίδει. Πήρε την πρωτοπορία, και παρότι δεν βρήκε καθόλου εύκολο τον οδηγικό ψυχισμό που προκαλεί ένα άνετο προβάδισμα εμπρός σε μια νίκη που ήθελε πολύ, τη διατήρησε μέχρι το τέλος του αγώνα.


«Καμιά φορά είναι πολύ πιο εύκολο να χρειάζεται να μάχεσαι και να πρέπει να φτάσεις κάποιον», συμπλήρωσε ο οδηγός από τη Λισαβόνα. «Η τελευταία μέρα ήταν η πιο δύσκολη της ζωής μου, διότι ήταν πολύ δύσκολο να πρέπει να αντέξω όλη αυτή την πίεση στους ώμους μου γνωρίζοντας ότι δεν έπρεπε να κάνω κανένα λάθος». Μιλώντας για τη στρατηγική του, εξήγησε: «Το πρωί του Σαββάτου πιέσαμε στο πρώτο πέρασμα και οικοδομήσαμε σημαντική διαφορά, αποφεύγοντας όλες τις πέτρες και όλα τα προβλήματα. Στο δεύτερο loop χρησιμοποιήσαμε τις σκληρότερες γόμες της Michelin για να αποφύγουμε τα προβλήματα. Ξέραμε ότι τα ελαστικά δεν θα μας έδιναν την ίδια ταχύτητα, αλλά θελήσαμε να κινηθούμε με ασφάλεια βλέποντας τα κλαταρίσματα που είχαν όλοι στις πρωινές Ειδικές. Η στρατηγική μας ήταν τέλεια για τον αγώνα, και διαχειριστήκαμε πολύ, πολύ καλά τα ελαστικά, το αυτοκίνητο και τη δουλειά μας».


Αντίθετα με τον Πορτογάλο, οι Norbert Herczig και Hubert Ptaszek που ανέβηκαν πλάι του στο βάθρο έζησαν μια απρόσμενη επιτυχία - αλλά αντίστοιχα μεγάλου διαμετρήματος. Ο Ούγγρος της MOL Racing Team πέτυχε το καλύτερό του αποτέλεσμα στο ERC στην μόλις πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, ενώ ο 24χρονος Πολωνός με την τρίτη θέση έγινε ένας από τους νεαρότερους οδηγούς που έχουν ανέβει στο βάθρο του Ακρόπολις. O τετράκις πρωταθλητής Ουγγαρίας Herczig επιχείρησε, και κατάφερε, να μειώσει το προβάδισμα ενός λεπτού με το οποίο ο Magalhaes ξεκίνησε την τελευταία ημέρα, αλλά ένα μικρό λάθος στη «Δίβρη 1» ουσιαστικά έβαλε τέλος στις ελπίδες του για νίκη.


Μετά τα κλαταρίσματα της πρώτης ημέρας, ο Eyvind Brynildsen έφτασε εντέλει μέχρι την τέταρτη θέση της γενικής, έχοντας έρθει στην Ελλάδα με ξεκάθαρες ελπίδες νίκης, ενώ οι Κύπριοι Σίμος Γαλαταριώτης και Αντώνης Ιωάννου πέτυχαν μια σπουδαία πέμπτη θέση στο ERC και παράλληλα αναδείχθηκαν πρώτο πλήρωμα του ελληνικού αγώνα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018. Την εξάδα έκλεισε ο Πολωνός Grzegorz Grzyb εμπρός από τον Ιορδάνη Σερδερίδη. Ο καταγόμενος από την Καβάλα οδηγός, παγκόσμιος πρωταθλητής WRC Trophy το 2017, έκανε λόγο για την καλύτερη επίδοση της καριέρας του σε χωμάτινο Ράλλυ. Ο Τούρκος Orhan Avcioglu με μια εντυπωσιακή αντεπίθεση την τελευταία ημέρα έφτασε μέχρι την έβδομη θέση, ενώ ο Βραζιλιάνος Paulo Nobre πέτυχε τους πρώτους του βαθμούς στο ERC - δηλώνοντας παράλληλα τον ενθουσιασμό του για τη συμμετοχή του στον ελληνικό αγώνα. Ο Tibor Erdi Jr. έκλεισε τη έκλεισε τη δεκάδα κερδίζοντας την κατηγορία ERC2, ενώ νικητής της ERC3 ήταν ο Ινδός Amittrajit Ghosh, που πέτυχε μια απρόσμενη νίκη, στο ντεμπούτο του, με Ford Fiesta R2 παλαιότερης γενιάς.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1ος Γύρος - Επιτυχής ...

Συναρπαστική ήταν η εξέλιξη του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, ενός αγώνα που είχε αρκετές ανακατατάξεις καθ’ όλη τη διάρκειά του. Τελικοί νικητές αναδείχθηκαν οι Σωκράτης Τσολακίδης-Γιώργος Πολυζώης, στην επιστροφή του δύο φορές Πρωταθλητή Ελλάδος στη χωμάτινη επιφάνεια. Ο αγώνας διοργανώθηκε από το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) Πολύτιμη βοήθεια στους διοργανωτές παρείχαν ο Δήμος Θηβαίων, ο Δήμος Λειβαδέων και ο Δήμος Αλιάρτου-Θεσπιέων. Χορηγός του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας ήταν ο επίσημος διανομέας των λιπαντικών TEXACO, Tsellos. Με τον καλύτερο τρόπο ξεκίνησαν τις υποχρεώσεις τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος οι Τσολακίδης-Πολυζώης,. Το πλήρωμα του Skoda Fabia Rally2 Evo είδε από νωρίς να τίθενται εκτός αγώνα οι κύριοι αντίπαλοί του και στη συνέχεια ελέγχοντας τον συναγωνισμό, κέρδισε τις τρεις τελευταίες Ειδικές Διαδρομές του αγώνα. Νωρίτερα, οι «Παναγιώτης Ρουστέμης»-Χρήστος Μπακλώρης, οι οποίοι βρέθηκαν να προηγούνται έπειτα από τις δύο πρώτες

Αναγέννηση ...

Το Στρατιωτικό Αεροδρόμιο Τρίπολης θα υποδεχτεί το Σαββατοκύριακο 20 και 21 Απριλίου, 45 οδηγούς, οι οποίοι θα λάβουν μέρος στον πρώτο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας στις κατηγορίες Ν&Α, Ε, Formula Saloon και Ιστορικών! Διοργανωτές είναι τα Σωματεία “Αγωνιστικός Σύλλογος Ιδιοκτητών Σπορ αυτοκινήτων” (ΑΣΙΣΑ) και “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.). Η κατηγορία Ν&Α συγκέντρωσε 11 οδηγούς, οι οποίοι θα αγωνιστούν με στόχο τη νίκη στην πρεμιέρα του θεσμού. Με τετρακίνητο Lancer της Ομάδας Ν θα αγωνιστεί ο 26χρονος Ταξιάρχης Ασημακόπουλος, ευελπιστώντας η τύχη να είναι με το μέρος του στην Τρίπολη, σε αντίθεση με την πρόσφατη Ανάβαση Ριτσώνας. Γνωστός από τη συμμετοχή του σε αγώνες ταχύτητας παλαιότερα, ο Σάκης Ηλιάδης επιστρέφει στην πίστα με ένα Mitsubishi Lancer Evo IX και θα διεκδικήσει τη νίκη, ενώ για πρώτη φορά θα εκκινήσει σε αγώνα ταχύτητας ο 27χρονος τοπικός, Δημήτρης Μουργελάς με ένα Mitsubishi Lancer Evo VIII. Από τη Ρόδο θα ταξιδέψ

Νέος Κ.Ο.Κ. ...

Προ των πυλών βρίσκεται ο αναμορφωμένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με τις ποινές να αφορούν στον οδηγό και όχι στο όχημα. «Ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε, πρωτίστως, τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης» , τόνισε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου. Για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, που αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση το επόμενο διάστημα, κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.).   «Ο νέος ΚΟΚ, που θα ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες, βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας και πρόκειται συντόμως να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, πριν πάρει τον δρόμο για τη Βουλή» ανέφερε και υποστήριξε ότι ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών,