Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Opel Ανοίγει Πανιά ...


Μοναδικός: Ο πρώτος δίλιτρος diesel στην κατηγορία εξωλέμβιων κινητήρων 200 hp 
Ξεχωριστός: Η Cimco Marine AB από τη Σουηδία εξελίσσει τον εξωλέμβριο κινητήρα
Ταλαντούχος: Επιδόσεις εσωλέμβιου σε συνδυασμό με την ευελιξία ενός εξωλέμβιου


Το όνομα αποκαλύπτει πολλά: Ο κινητήρας diesel της Opel που προσαρμόστηκε από την Cimco Marine AB αποκαλείται OXE – στα Σουηδικά ‘το βόδι’. Ο κινητήρας ίσως ‘τραβά’ σαν βόδι αλλά ωθεί με ακαταμάχητο τρόπο τα σκάφη υψηλών επιδόσεων μέσα στο νερό. Ο εξωλέμβιος κινητήρας βασίζεται στον δίλιτρο diesel που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Opel στο Kaiserslautern (Γερμανία), και συνήθως χρησιμοποιείται στα Cascada, Insignia και Zafira. Η ναυτική εκδοχή του τετρακύλινδρου κινητήρα αποδίδει 147 kW/200 hp στις 4.100 rpm και προσφέρει μέγιστη ροπή 400 Nm στις 2.500 rpm.
«Πουλώντας εξαρτήματα αποκτούμε παρουσία σε μικρά αλλά σημαντικά τμήματα της αγοράς στα οποία τα προϊόντα μας είναι ιδιαίτερα δημοφιλή. Ο OXE Diesel είναι το τέλειο παράδειγμα. Συμβάλλουμε έτσι στην επέκταση του εύρους εφαρμογών του κινητήρα μας που κατασκευάζεται στο Kaiserslautern,» δήλωσε ο Alex Thielemans, Διευθυντής Πωλήσεων Εξαρτημάτων στην Opel.
Ο OXE diesel παράγεται στη Γερμανία και είναι εξαιρετικά ανθεκτικός και εύκολος στη συντήρηση. Για χρήση στο νερό, ο κινητήρας χρειάζεται σέρβις κάθε 200 ώρες – συγκριτικά με τις περίπου 100 ώρες που απαιτεί αντίστοιχα ένας βενζινοκινητήρας – και γενική ανακατασκευή μετά από 2.000 ώρες. Οι κινητήρες σκαφών βρίσκονται σε συνεχή καταπόνηση καθώς πρέπει να λειτουργούν υπό πλήρες φορτίο το μεγαλύτερο διάστημα. Στην πλεύση, ο υπερτροφοδοτούμενος diesel καταναλώνει 43 λίτρα την ώρα – δηλαδή 42% λιγότερο καύσιμο από έναν εφάμιλλο σύγχρονο δίχρονο εξωλέμβιο κινητήρα (73 lit). Επιπλέον, ο αθόρυβος diesel της Opel μειώνει αισθητά την ακουστική ρύπανση. Επομένως, ένας κινητήρας diesel αυξάνει σημαντικά την εμβέλεια δράσης ταχυπλόων σκαφών που είναι σχεδιασμένα για ψάρεμα σε μεγάλα βάθη, αποστολές διάσωσης ή ιχθυοκαλλιέργειες σε παράκτιες περιοχές. Στην πραγματικότητα, ένας από τους πρώτους κινητήρες ΟΧΕ που πουλήθηκαν χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή σε ένα ιχθυοτροφείο σολομών στη Σκωτία. Ένα ακόμα πλεονέκτημα των κινητήρων diesel είναι το γεγονός ότι το καύσιμο είναι χαμηλής ευφλεκτότητας. Σε μερικά λιμάνια απαγορεύεται ακόμα και η πρόσβαση σε σκάφη με εξωλέμβιους βενζινοκινητήρες εξ αιτίας ενδεχόμενου κινδύνου πυρκαγιάς – αυτή η απαγόρευση δεν ισχύει για τον ΟΧΕ. 
«Ο κινητήρας της Opel επιλέχθηκε ως αριστούργημα μηχανολογίας και είναι δοκιμασμένος σε εκατοντάδες εκατομμύρια μίλια. Η ανάγκη για αλλαγή από τη βενζίνη στο πετρέλαιο κρίθηκε απαραίτητη για μείωση των όποιων κινδύνων πυρκαγιάς, για τη μεγαλύτερη και πιο αξιόπιστη διάρκεια ζωής με μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις για βαριά επαγγελματική χρήση, μεγαλύτερη αυτονομία ανά ώρα με πλήρες φορτίο και λόγω της αυξημένης γεωγραφικής διαθεσιμότητας του diesel,» εξήγησε ο Magnus Folin, CEO της Cimco Marine. 
Η Cimco Marine AB δοκίμασε αρκετούς κινητήρες diesel επιβατικών αυτοκινήτων για να βρει τον κατάλληλο. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας της Opel επικράτησε χάρη στην αντοχή του. Εντατικές δοκιμές διεξήχθησαν επί τρία χρόνια μέχρι το τέλος του 2015. «Αξιολογούμε τον κινητήρα επί πολλά χρόνια και έχει αποδειχτεί εξαιρετικά στιβαρός και αξιόπιστος,» τόνισε ο Christer Flodman, Τεχνικός Διευθυντής της Cimco. Επομένως, η απόφαση να βασιστούμε στον κινητήρα Γερμανικής κατασκευής είχε παρθεί – “Opel σημαίνει αξιοπιστία”. 
Ο Massimo Giraud, Βοηθός Αρχιμηχανικός στο κέντρο εξέλιξης diesel της Opel στο Τορίνο, εξηγεί: «Η προσαρμογή του κινητήρα μας στο πολύ διαφορετικό περιβάλλον ήταν σημαντική πρόκληση. Έπρεπε να αλλάξουμε το ‘χαρακτήρα’ του κινητήρα μέσω εντελώς νέας χαρτογράφησης. Για ναυτική χρήση, έπρεπε να ‘ξεχάσουμε’ την υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές για την οποία φημίζεται ο κινητήρας και στοχεύσαμε στην υψηλή απόδοση ισχύος που είναι απαραίτητη για την ταχύτητα πλεύσης. Αποστολή εξετελέσθη!»
Η Cimco προσάρμοσε τον εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα για χρήση σε άγριες θάλασσες. Ο κινητήρας έχει τώρα σύστημα ξηρού κάρτερ που εγγυάται τροφοδοσία λαδιού ανεξαρτήτως συνθηκών. Ένας πατενταρισμένο σύστημα μετάδοσης με ιμάντα (που μπορεί να αντέξει την υψηλή ροπή) μεταφέρει την ισχύ μέσω του κιβωτίου στην προπέλα. Αυτό το προηγμένο σύστημα μετάδοσης προσφέρει στον σκίπερ τον έλεγχο χαμηλής ταχύτητας που είναι κρίσιμος για αποστολές έρευνας και διάσωσης, αλλά αυτή τη στιγμή δεν παρέχουν οι χαμηλόροποι δίχρονοι κινητήρες. Τελευταίο αλλά σημαντικό, ο OXE Diesel έχει σύστημα ψύξης κλειστού κυκλώματος – αποφασιστικό πλεονέκτημα σε παγωμένες συνθήκες ή σε νερά με άφθονη υδρόβια βλάστηση.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

13ο Ράλλυ Χανίων ...

Η ΑΛΑ Χανίων μετά από έγκριση της ΟΜΑΕ - ΕΠΑ διοργανώνει το 13ο Ράλλυ Χανίων που θα διεξαχθεί το Σάββατο 20, Super Ειδική στους Αγίους Αποστόλους, ώρα 17:00 και Κυριακή 21 Απριλίου 2024, δύο επαναλαμβανόμενες διαδρομές, η πρώτη στον Κονταρό στις Βρύσες Αποκορώνου, ώρα 10:00 και η δεύτερη στον Στύλο Μαλάξα. Οι παροχές της ΑΛΑ Χανίων προς τα πληρώματα εκτός Χανίων είναι μία διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο Porto Kalamaki το Σάββατο 20 Απριλίου 2024. Χορηγοί του αγώνα είναι: Chania Cars & Trucks Κυριακίδης Κατασκευαστική Και συνδιοργανωτές: Περιφερειακή Ενότητα Χανίων Δήμος Χανίων Δήμος Αποκορώνου ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΔΔΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 23:59.

Στην πρίζα ...

Οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι ευκολότερο να φορτίζουν τα οχήματά τους στο σπίτι και στην εργασία τους τα επόμενα χρόνια, μετά την αναθεώρηση της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η οδηγία στοχεύει να βάλει την Ευρώπη στο δρόμο της πλήρους απανθρακοποίησης έως το 2050. Προσδιορίστηκαν χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτουν όλες οι νέες κατασκευές, αλλά και αυτές που υπόκεινται σε ανακαινίσεις. Έτσι όλα τα νέα κτίρια, καθώς και τα υπάρχοντα που υπόκεινται σε ριζική ανακαίνιση, πρέπει τώρα να εγκαταστήσουν προ-καλωδίωση για τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τι προβλέπει η νέα οδηγία Αυτό καλύπτει όλα τα απαραίτητα βήματα για να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση σημείων φόρτισης. Επιπλέον, όλα τα νέα και ανακαινισμένα κτίρια με περισσότερες από πέντε θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων πρέπει να έχουν τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης για κάθε πέντε θέσεις και προκαλωδίωση για τους τουλάχιστον μισούς χώρους. Τα γραφεία που διαθέτουν

Πρεμιέρα ...

Η πρεμιέρα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας ολοκληρώθηκε στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο της Τρίπολης με τους οδηγούς των κατηγοριών Ν+Α, Ε, Formula Saloon και Ιστορικών να προσφέρουν όμορφο θέαμα στην επανέναρξη του θεσμού έπειτα από αρκετά χρόνια. Το «χορό» άνοιξε ο αγώνας της Ομάδας Ν+Α , με τον Σάκη Ηλιάδη να πανηγυρίζει την πρώτη νίκη της χρονιάς στην κατηγορία. Στην επιστροφή του στο μπάκετ ενός Mitsubishi Lancer Evo IX, ο Ελευσίνιος οδηγός που εκκινούσε από την πρώτη θέση του grid κατάφερε να κρατήσει πίσω του καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα τον κυριότερο αντίπαλό του, Ταξιάρχη Ασημακόπουλο. Ο 27χρονος οδηγός του Mitsubishi Lancer Evo VIII αν και προσπάθησε να κυνηγήσει τον νικητή, εν τέλει ολοκλήρωσε τον αγώνα στην διόλου ευκαταφρόνητη δεύτερη θέση στην Ομάδα Ν+Α. Το βάθρο της κατηγορίας συμπλήρωσε ο Ματθαίος Μπουρλίδης με Mitsubishi Lancer Evo VIII, ο οποίος αν και έπεσε προσωρινά τέταρτος, ανέκτησε τη θέση του. Ο Δημήτρης Μουργελάς με ίδιο αυτοκίνητο τερμάτισε τέταρτος. Πιο