Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Αίσθηση καυτής, άνυδρης ερήμου …"


Το Διεθνές Κέντρο Τεχνικής Εξέλιξης της Opel (ITDC) προσομοιώνει συνθήκες εφάμιλλες της Ερήμου Σαχάρα. Στο Rüsselsheim στην καρδιά του χειμώνα, το θερμόμετρο έχει σκαρφαλώσει στους 60 βαθμούς Κελσίου και αρχίζει να τρέχει ο ιδρώτας. Σε αυτό το σκηνικό, το νέο Astra Sports Tourer δοκιμάζεται και επιβιώνει σε αντίξοες συνθήκες. Ήρεμα και αγόγγυστα, υπομένει το καυτό βασανιστήριο του δυνατού αέρα με τον οποίο το σύστημα εξαερισμού γεμίζει την αίθουσα των 60 m2.
Μία ημέρα αργότερα, ίδιο μέρος, ίδια ώρα, αλλά αυτή τη φορά με τελείως διαφορετικό σενάριο: το Opel Astra Sports Tourer είναι τυλιγμένο με λευκή κουκούλα που καλύπτεται από λεπτό στρώμα πάγου. Το ευρύχωρο εσωτερικού του συμπαγούς station wagon δεν είναι ορατό από το εξωτερικό καθώς τα παράθυρα έχουν παγώσει εντελώς. Η θερμοκρασία είναι -40, και χωρίς ζεστά χειμωνιάτικα ρούχα κανείς δεν επιβιώνει εδώ. «Θέλουμε να δούμε πώς αντιδρούν τα υλικά του Sports Tourer σε ακραίες συνθήκες. Επίσης ελέγχουμε εάν μεταβάλλεται η εμφάνισή τους και κατά πόσον η υπερβολική ζέστη ή το δριμύ ψύχος επηρεάζουν, για παράδειγμα, τους αρμούς,» εξηγεί ο Otto Hemmelmann, Επικεφαλής Μηχανικός Μεθόδων Δοκιμών. Έχοντας μία διεπιστημονική ομάδα διαφόρων ειδικοτήτων, είναι υπεύθυνος γι’ αυτή τη σειρά δοκιμών σε εξαιρετικά υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες. 


Καθημερινές δοκιμασίες σε ακραίες θερμοκρασίες προς όφελος των πελατών

Το εργαστήριο δοκιμών θερμοκρασιακού κύκλου αποτελεί τμήμα του υποχρεωτικού προγράμματος εξέλιξης των οχημάτων Opel, όπως οι δοκιμές στο ακουστικό και ηλεκτρονικό εργαστήριο. «Άλλωστε οι πελάτες μας σε όλο τον κόσμο οδηγούν το Astra σε διαφορετικές κλιματικές ζώνες,» σχολιάζει ο Hemmelmann. Η δοκιμή γίνεται σε ένα ολοκληρωμένο Astra Sports Tourer μαζικής παραγωγής. Με αυτό τον τρόπο δοκιμάζονται τα υλικά τα οποία στη συνέχεια χρησιμοποιούνται στα οχήματα των πελατών. Κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων, οι θερμοκρασίες μεταβάλλονται καθημερινά. «Τσιμούχες, συγκολλήσεις, πλαστικά μέρη και υλικά, λάστιχα – τα πάντα πρέπει να λειτουργούν σωστά, που σημαίνει συνεχή ελαστική καταπόνηση (συμπίεση, εφελκυσμός) χωρίς ίχνη παραμόρφωσης» εξηγεί ο Επικεφαλής Μηχανικός.
Ακόμα και η άμεση ηλιακή ακτινοβολία μπορεί να προσομοιώνεται στον κλιματικό θάλαμο. «Αν το Sports Tourer είναι σταθμευμένο σε εξωτερικό χώρο το καλοκαίρι, στο εσωτερικό μπορούν να αναπτυχθούν θερμοκρασίες έως 90ο Κελσίου,» σχολιάζει ο Hemmelmann. Με τη βοήθεια της ηλιακής προσομοίωσης, η ομάδα δοκιμάζει την αντοχή των υλικών της καμπίνας στην καταπόνηση. «Μπορούμε επίσης να δοκιμάσουμε για πόσο διάστημα το A/C πρέπει να είναι ανοιχτό έως ότου η θερμοκρασία γίνει και πάλι ανεκτή.» Επιπλέον, ο λεγόμενος πάγκος δοκιμών τεσσάρων βάσεων μετακινεί το Sports Tourer πάνω –κάτω στους τροχούς του. Έτσι διασφαλίζεται ότι η άνεση των επιβατών δεν επηρεάζεται ακόμα και υπό ακραίες συνθήκες και ότι τα υλικά της καμπίνας δεν παράγουν ενοχλητικούς θορύβους κατά την οδήγηση παρά την υψηλή καταπόνηση. 


‘Ευφυής’ πίσω πόρτα και δοκιμή πλάτης πίσω καθισμάτων FlexFold

Το Astra Sports Tourer δεν χρειάζεται ειδική προετοιμασία για το κλιματικό εργαστήριο δοκιμών. Εφοδιάζεται με ελαστικά δρόμου και ζώνες που ασφαλίζουν το συμπαγές station wagon στις τέσσερεις βάσεις. Παρόλα αυτά, το όχημα ελέγχεται διεξοδικά πριν από τη δοκιμή. Στη συνέχεια, οι μηχανικοί παρατηρούν εξονυχιστικά το Sports Tourer μέσα από τα μάτια του πελάτη και αναγνωρίζουν τις όποιες διαφορές. «Βλέπουμε τι εντύπωση μας δημιουργεί το αυτοκίνητο και εξετάζουμε εάν κάτι έχει παραμορφωθεί ή έχει χάσει την ευθυγράμμισή του» δήλωσε ο Hemmelmann. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στα πλαστικά τμήματα όπως οι προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ. «Οι αρμοί είναι πολύ σημαντικοί σε αυτές τις περιπτώσεις, επειδή τα εξαρτήματα δεν πρέπει να προεξέχουν.» Μηχανικοί αντίστοιχων ειδικοτήτων μπορούν επίσης να ελέγχουν όλες τις λειτουργίες στο εσωτερικό. Για παράδειγμα το ντουλαπάκι ανοίγει ομαλά και εύκολα; Μπορεί η πλάτη πίσω καθισμάτων FlexFold να ρυθμίζεται άνετα  σε όλες τις θέσεις; Και το κυριότερο, η ελεγχόμενη με αισθητήρα πίσω πόρτα μπορεί να ανοίγει και να κλείνει στους -40 με μία κίνηση πίεσης του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα. Αυτή η πρακτική λειτουργία κάνει πρεμιέρα στο νέο Astra Sports Tourer. Μόνον αφού δοκιμαστούν και εγκριθούν όλα τα εξαρτήματα, το αμάξωμα και τα πρόσθετα τμήματα το Astra Sports Tourer περνά τις δοκιμές θερμοκρασιακού κύκλου – και τότε είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει στο δρόμο είτε σαν ένα άνετο επαγγελματικό ή σαν πολυλειτουργικό οικογενειακό αυτοκίνητο. 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

13ο Ράλλυ Χανίων ...

Η ΑΛΑ Χανίων μετά από έγκριση της ΟΜΑΕ - ΕΠΑ διοργανώνει το 13ο Ράλλυ Χανίων που θα διεξαχθεί το Σάββατο 20, Super Ειδική στους Αγίους Αποστόλους, ώρα 17:00 και Κυριακή 21 Απριλίου 2024, δύο επαναλαμβανόμενες διαδρομές, η πρώτη στον Κονταρό στις Βρύσες Αποκορώνου, ώρα 10:00 και η δεύτερη στον Στύλο Μαλάξα. Οι παροχές της ΑΛΑ Χανίων προς τα πληρώματα εκτός Χανίων είναι μία διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο Porto Kalamaki το Σάββατο 20 Απριλίου 2024. Χορηγοί του αγώνα είναι: Chania Cars & Trucks Κυριακίδης Κατασκευαστική Και συνδιοργανωτές: Περιφερειακή Ενότητα Χανίων Δήμος Χανίων Δήμος Αποκορώνου ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΔΔΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 23:59.

3η Ανάβαση Ψάθας ...

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων συνεχίζεται το διήμερο 27 και 28 Απριλίου με την 3η Ανάβαση Ψάθας η οποία συγκέντρωσε 54 συμμετοχές σε όλες τις κατηγορίες. Διοργανωτής του αγώνα είναι το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.), με την αμέριστη συμπαράσταση του Δήμου Μάνδρας-Ειδυλλίας. Χορηγός του αγώνα είναι η Seajets. Ωραίες μονομαχίες και πλούσιο θέαμα αναμένεται να προσφέρουν οι οδηγοί που θα λάβουν μέρος στον αγώνα, καθώς όλοι θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό, θέλοντας να καρπωθούν πολύτιμους βαθμούς στη μάχη του πρωταθλήματος. Στην κατηγορία Formula Saloon , ο Μάριος Ηλιόπουλος θα οδηγήσει το γνωστό Ford Fiesta με στόχο κυρίως να ξεσηκώσει τα πλήθη που θα βρεθούν στη διαδρομή του αγώνα. Ο Νίκος Παπαδόπουλος θα προσπαθήσει να «κυνηγήσει» τον περσινό πρωταθλητή της κατηγορίας με το θηριώδες Ford Escort MKII. Το παρών με στόχο ένα καλό πλασάρισμα στην κατηγορία θα δώσει στην Ψάθα ο «Κανέλλος», οδηγώντας ένα Peugeot 106, ενώ ένα Skoda Fabia θα έχει στα

ADAC Opel Electric Rally Cup ...

Το ADAC Opel Electric Rally Cup “powered by GSe” βρίσκεται λίγο πριν την έναρξη της 4ης σεζόν. 15 Corsa Rally Electric των 100 kW/136 hp θα λάβουν μέρος στη φετινή έναρξη, στις 3 και 4 Μαΐου στο ADAC Actronics Rally Sulingen (Lower Saxony). Το σύνολο των συμμετεχόντων στο πρώτο και μοναδικό στον κόσμο ηλεκτρικό κύπελλο ράλι με αυτοκίνητα μιας μάρκας, εντυπωσιάζει με την ποικιλομορφία και τον διεθνή χαρακτήρα του. Θα διαγωνιστούν αθλητές οκτώ διαφορετικών εθνικοτήτων. Συνολικά, δέκα νέες ομάδες, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων αμιγώς γυναικείων και αρκετών μικτών πληρωμάτων, φέρνουν έναν αέρα ανανέωσης στη συναρπαστική διοργάνωση. Η Γαλλική FFSA χρησιμοποιεί και πάλι δύο Corsa Rally Electric στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπτυξης νέων ταλέντων στην ακαδημία της. Φέτος, τα αυτοκίνητα θα καταλάβουν οι Emma Chalvin/Emy Ailloud-Perraud και Alizée Pottier/Joanna Verdier. Επίσης, στο πλαίσιο της προώθησης νέων ταλέντων, η Βελγική RACB, σε συνεργασία με την Opel Belgium, παραχώρησε ένα αυτοκίνητ