12/11/10

ΑUDI Q5 HYBRID QUATTRO


Η Audi μπαίνει με τη σειρά της στο χορό των υβριδικών με το Q5 Hybrid quattro. Όταν πριν από πολλά χρόνια οι Ιάπωνες κατασκευαστές και συγκεκριμένα η Honda και η Toyota παρουσίασαν υβριδικά αυτοκίνητα ουσιαστικά δημιουργούσαν μία νέα τάση φιλικής προς το περιβάλλον μετακίνησης. Πλέον τα υβριδικά αποτελούν έναν εγγυημένο τρόπο για να μειώσει μία εταιρεία το μέσο όρο των εκπομπών CO2 της γκάμας κάτι που πράττει και ηAudi με το Q5 Hybrid quattro. Το γερμανικό 4x4 εφοδιάζεται με το γνωστό μας 2,0λιτρο TFSI βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 211 ίππους το έργο των οποίων συνεπικουρείται από ένα ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική ισχύς των δύο μοτέρ είναι στους 245 ίππους αλλά το σημαντικότερο είναι η ροπή των 48,9 χλγρμ. Νούμερα ικανά να δώσουν στο Q5 Hybrid τελική ταχύτητα 222 χλμ/ώρα και να το ωθήσουν στα πρώρα 100 χλμ/ώρα σε 7,1΄΄. Και όλα αυτά τη στιγμή που η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 7,0 λίτρα/100χλμ και οι εκπομπές CO2 στα 160 γρ/χλμ, σύμφωνα πάντα με την ίδια τη γερμανική μάρκα. Για την μετάδοση της κίνησης στους τροχούς χρησιμοποιείται το σύστημα quattro, όπως φανερώνει και η ονομασία και 8άρι κιβώτιο tiptronic. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας: EV για προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση, D για βέλτιστη κατανάλωση και S για δυναμική οδήγηση. Ιδιαίτερο αναφοράς είναι το γεγονός πως το Q5 Hybrid quattro μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με μπαταρίες αρκεί η ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 100 χλμ/ώρα. Μάλιστα με σταθερή ταχύτητα 60 χλμ/ώρα μπορεί να διανύσει 3 χιλιόμετρα αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα.