9/12/19

Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων-Ιδανικό φινάλε...


Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας 2019 ολοκληρώθηκε με ένα διήμερο στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων που είχε έντονο συναγωνισμό, πλούσιο θέαμα και νέο ρεκόρ πίστας! Βοήθησε και ο ηλιόλουστος, σχεδόν ανοιξιάτικος καιρός το πρωί της Κυριακής, έτσι ώστε χιλιάδες θεατές να βρεθούν στην πίστα των Μεγάρων για να απολαύσουν τις προσπάθειες των 102 οδηγών που συμμετείχαν στις διάφορες κατηγορίες του Πρωταθλήματος Ταχύτητας και του Hellenic Time Trial Challenge. Και ανταμείφθηκαν με θέαμα υψηλού επιπέδου και «καθαρές» μάχες σε κάθε κατηγορία από το ξημέρωμα μέχρι τη δύση του ήλιου, κυριολεκτικά, αφού ο κοινός αγώνας της Ομάδας Ε και της Formula Saloon έγινε υπό τα χρώματα του ηλιοβασιλέματος. Στην ατομική χρονομέτρηση HTTC, ξεχωριστό χρώμα έδωσαν οι νέες παρουσίες της κατηγορίας Extreme. Από τη μία, 4 χωμάτινα φορμουλάκια (crosskarts) από τα Dirt Games, συνδύασαν τα πολύ θεαματικά, «χωμάτινα» περάσματα με εντυπωσιακούς χρόνους που ανακάτεψαν την κορυφή της κατηγορίας. Και από την άλλη, 4 Legend Cars, ένα από τα οποία οδηγούσε ο δυο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής σε αυτά Jordan O’ Brien, έδειξαν πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί μια σχετικά απλή και προσιτή αγωνιστική κατασκευή. Ας δούμε πώς εξελίχθηκε κάθε αγώνας ξεχωριστά. Υπενθυμίζουμε ότι τα αναλυτικά αποτελέσματα των αγώνων είναι: ΕΔΩ!


Ομάδα Ν

Επεισοδιακή ήταν η εκκίνηση της Ομάδας Ν. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, τα Peugeot 106 S16 Ν2 των Μενούνου (4ος) και Αναστασόπουλου (8ος) έμειναν ακινητοποιημένα στο grid λόγω μηχανικής βλάβης και δεν υπήρχε χρόνος να απομακρυνθούν εγκαίρως, οπότε βγήκε κόκκινη σημαία και η διαδικασία επαναλήφθηκε. Στη 2η εκκίνηση, ο Κ. Κάκος (Mitsubishi Lancer Evo IX Ν4) έφυγε μπροστά και παρέμεινε εκεί μέχρι το τέλος του αγώνα. Ο αντίπαλός του με ίδιο αυτοκίνητο Β. Κοκλάνης αρχικά κινδύνεψε να χάσει τη θέση του από τον Π. Ρέκκα (Citroen Saxo VTS N2) στην Κ1, όμως έμεινε μπροστά και στη συνέχεια απομακρύνθηκε, χωρίς κι αυτός να απειληθεί από κανέναν.


Στην κλάση Ν2 είδαμε πολύ περισσότερη δράση, όπως άλλωστε περιμέναμε. Ο «Geo» που ξεκινούσε 5ος αλλά είχε πέσει πιο πίσω στον πρώτο γύρο, ανέβηκε μετά από πολλές προσπεράσεις μέχρι την 4η θέση, πίσω από τον Ρέκκα, χωρίς να προλάβει να τον απειλήσει. Πίσω του βρέθηκαν οι Π. Φούντας και Α. Μπαρκονίκος, συμπληρώνοντας ένα γκρουπ οδηγών με πολλές εναλλαγές θέσεων, στο οποίο συμμετείχε και ο Χ. Μίλης μέχρι να εγκαταλείψει. Πιο πίσω ακολούθησαν ακόμη 8 αυτοκίνητα της Ν2, της πολυπληθέστερης κλάσης του αγώνα.


Ομάδα Α

Ο γνώριμος νικητής της κατηγορίας Π. Ευθυμίου με το Ford Escort Cosworth Α8 ξεκίνησε από την pole position, έφυγε μπροστά και έμεινε εκεί. Ο Χ. Παπακώστας (BMW M3 Ε36) πήρε αμέσως τη 2η θέση από τον Γ. Κωνσταντακόπουλο (Mitsubishi Lancer Evo IX) και φάνηκε απειλητικός προς τον Ευθυμίου. Γρήγορα όμως αντιμετώπισε μια μηχανική βλάβη η οποία τον ανάγκασε αρχικά να περάσει από τα pits και στη συνέχεια να εγκαταλείψει. Έτσι βρέθηκε και πάλι 2ος ο Κωνσταντακόπουλος, χωρίς να απειληθεί μέχρι το τέλος του αγώνα. Ο Ε. Αλεξανδρής (Peugeot 206 RC) ξεκινούσε πίσω από την πρώτη 3άδα και δεν απειλήθηκε από κανέναν, αφού κινήθηκε πολύ γρήγορα μέχρι τον τελευταίο γύρο του αγώνα. Ο αντίπαλός του στην Α7 Β. Στάγιας (Citroen Saxo VTS) ακολούθησε έναν πιο αργό ρυθμό που τον έκανε να χάσει θέσεις, ενώ ο Λ. Λεοντόπουλος (Honda Civic Type R) που ξεκίνησε 7ος έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα περνώντας σταδιακά όλα τα αυτοκίνητα που βρισκόταν μπροστά του, χωρίς όμως να πλησιάσει τον Αλεξανδρή.


Η κλάση Α6 ήταν αυτή που μας πρόσφερε τις περισσότερες μάχες. Αρχικά με τον Χ. Μπουροθανασόπουλο (Honda Civic SiR), που είχε ξεκινήσει από την 11η θέση της εκκίνησης, να πιέζει τον Ε. Συλλιγαρδάκη (Peugeot 106 S16), πριν αναγκαστεί να εγκαταλείψει από πρόβλημα στον κινητήρα του. Και στη συνέχεια με τον Συλλιγαρδάκη να φτάνει και να ανταλλάζει θέσεις αρκετές φορές με τον Φ. Σταματόπουλο (Peugeot 106 S16). Η πολύ «καθαρή» μάχη για αρκετούς γύρους, κράτησε τους θεατές στις μύτες των ποδιών τους και είχε τελικό νικητή τον Συλλιγαρδάκη. Ο ίδιος πέρασε πριν το τέλος του αγώνα και τον Μ. Φωτεινό (Peugeot 106 S16 GPX Α7), κατακτώντας έτσι την 5η θέση της Ομάδας Α.


Ιστορικά

Μπορεί ο Μ. Σταφυλοπάτης (Ford Sierra Cosworth 4x4) να εκκινούσε από την 3η θέση του grid, αυτό όμως δεν τον εμπόδισε να πάρει άλλη μια νίκη, αφού πετάχτηκε μπροστά εξαρχής και παρέμεινε εκεί μέχρι το τέλος του αγώνα. Παράλληλα, ο poleman Β. Παπαφιλίππου (Opel Kadett 1.9 GTE) έχασε και τη 2η θέση από τον Ι. Κάτσικα (Ford Escort Mk2 RS2000). Μετά τα μέσα του αγώνα ο οδηγός του Opel έκλεισε τη διαφορά και πίεσε για να περάσει, 3 γύρους πριν το τέλος όμως αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Το ενδιαφέρον των θεατών τράβηξε η πολιορκία του Δ. Σκεπασιανού (Ford Escort Mk2 RS2000) στον Ι. Λούκο (VW Golf 1.8), που τον έφερε στην 3η θέση, αλλά και το «τρενάκι» των Ι. Καλαϊτζιάν (FIAT Ritmo Abarth), Γ. Μαγγίδα (Ford Escort RS2000) και Α. Παπανδρέου (Opel Manta 2.0 E), που πρόσφεραν μερικές όμορφες μάχες και ακολούθησαν στην τελική κατάταξη τον 4ο, Π. Κουτσίκο (BMW 2002).


Ομάδα Ε & Formula Saloon

Οι δύο κατηγορίες έτρεξαν σε κοινό αγώνα την Κυριακή. Από την pole position ξεκίνησε ο «Samino» με τη Lamborghini Huracan, αφού στα Χρονομετρημένα είχε σημειώσει χρόνο 56.544, που αποτελεί και νέο ρεκόρ πίστας για αγωνιστικό αυτοκίνητο (όχι μονοθέσιο). Η 2η θέση ήταν κενή, αφού ένα τεχνικό πρόβλημα δεν επέτρεψε στον Π. Σολδάτο με την άλλη Huracan να βρεθεί στην εκκίνηση. Στη 2η σειρά του grid βρισκόταν ο Π. Ηλιόπουλος (Ferrari 458 Challenge) και ο γρηγορότερος οδηγός της Ομάδας Ε, Ε. Καλκούνος (BMW M3 E30). Τα δύο ιταλικά supercars έφυγαν μπροστά και διατήρησαν τις θέσεις τους ως το τέλος, γυρίζοντας σε έναν πολύ γρήγορο ρυθμό. 


Ο Καλκούνος δεν μπόρεσε να χαρεί την πρωτιά στην Ομάδα Ε παρά μόνο για έναν γύρο, πριν εγκαταλείψει από μηχανική βλάβη. Την ίδια στιγμή, ο Ι. Λούκος (Citroen Saxo VTS) όρμησε στο εσωτερικό κερμπ της Κ8 και πήρε τη θέση του Χ. Κύρτσιου (Citroen AX Sport), οπότε τέθηκε εκείνος επικεφαλής της κατηγορίας. Οι δυο τους συγκέντρωσαν όλα τα βλέμματα για τους επόμενους 10 γύρους, με το ΑΧ να επιτίθεται συχνά στα φρένα και να βρίσκεται δίπλα στο Saxo πριν την Κ8 και στη μεγάλη ευθεία. Τελικά, και ενώ ο Κύρτσιος είχε πλησιάσει στην Κ5 και ετοιμαζόταν για άλλη μια επίθεση, ο Λούκος αντιμετώπισε ένα μηχανικό πρόβλημα στη μετάδοση που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει. Ο Κύρτσιος πανηγύρισε έτσι την 1η θέση της Ομάδας Ε, μαζί με τον τίτλο! Πίσω του τερμάτισαν οι Π. Κεφαλάς (VW Golf GTi 2.0) και Γ. Μαραβέλιας (BMW 318 iS), οι οποίοι έχασαν την επαφή με τους πρώτους μετά από μια συμπλοκή στον 3ο γύρο. 

Ατομική χρονομέτρηση HTTC


Stock

Ο Δ. Δημολάς με το Audi TTS δεν άφησε καμία αμφιβολία για το ποιος είναι ο κυρίαρχος της νορμάλ κατηγορίας του Hellenic Time Trial Challenge. Γυρίζοντας σταθερά κάτω από το 1:09, με καλύτερο γύρο 1:08.246, χρειάστηκε 5:42.316 για την 5άδα των γύρων του, αφήνοντας πίσω τον «0+» με Lotus Elise 111S με 5:55.269, και ταχύτερο γύρο 1:10.511. Ο Ι. Κοντογεωργίου με SEAT Leon 1M ξεκίνησε απειλητικά, γράφοντας 1:10.891, όμως στη συνέχεια ανέβηκε ο ρυθμός του, και με συνολικό χρόνο 6:00.919 έμεινε στην 3η θέση. Πιο πίσω, ο Γ. Καλοβυρνάς (VW Golf GTi) εμφανίστηκε πολύ βελτιωμένος σε σχέση με το Σάββατο, γυρίζοντας ως το 1:12.049, και με επίδοση 6:06.024 έμεινε μπροστά από τον Δ. Καροφυλάκη (SEAT Leon Cupra R), ο οποίος επίσης κινήθηκε γρηγορότερα απ’ ό,τι στο 1ο σκέλος, με 6:07.400. Ακολούθησε ο Δ. Νικολόπουλος (Ford Sierra RS Cosworth) με 6:15.042.


Sport

Οι χρόνοι των δύο γνώριμων πρωταγωνιστών της κατηγορίας Sport Σ. Σταύρου (Peugeot 106) και Ε. Ντελμπεντέρη (Mazda MX-5) την Κυριακή ήταν λίγο ανεβασμένοι σε σχέση με το Σάββατο, χωρίς να αλλάξει η μεταξύ τους σειρά κατάταξης. Η έκπληξη ήρθε όμως αυτή τη φορά από τον πρωτοεμφανιζόμενο Α. Τζανουδάκη, με ένα ακόμη ΜΧ-5, που βρέθηκε μπροστά και από τους δύο! Γυρίζοντας μέχρι το 1:09.447, ο Τζανουδάκης χρειάστηκε συνολικά 5:49.620, αφήνοντας πίσω τον Σταύρου με 5:50.762 και τον Ντελμπεντέρη με 5:53.539. Οι ταχύτεροι γύροι των δύο ήταν 1:09.710 και 1:10.266, αντίστοιχα. Ακολούθησε ο Η. Δρακάκης με Toyota Starlet και 5:57.490, ενώ η 5η θέση ήταν υπόθεση του Β. Κανάρη (Peugeot 106), μπροστά από τον Γ. Μητρόπουλο (Citroen AX) και τον Χ. Καλοβυρνά (VW Golf GTi).


Extreme

Ο Π. Παρθένης με Mitsubishi Lancer Evo IX ήταν και στο 2ο σκέλος ο ταχύτερος στην κορυφαία κατηγορία Extreme του HTTC, βελτιώνοντας τον ταχύτερο γύρο του ως το εντυπωσιακό 1:02.869 (!), και πετυχαίνοντας συνολικό χρόνο 4:12.438. Πίσω του βρέθηκε ο Ι. Χεκιμιάν, που οδήγησε πολύ εντυπωσιακά το Custom Inos Lahoz Speedcar και πέτυχε ταχύτερο γύρο 1:04.923 και συνολικό χρόνο 4:20.152. Ο Χεκιμιάν κατάφερε έτσι να βρεθεί εμπρός από τον γνώριμο πρωταγωνιστή της κατηγορίας, Δ. Γαζέτα, (Subaru Impreza WRX STi), ο οποίος έμεινε στο 4:21.508. Με τον Μ. Γεωργιάδη (Toyota MR2) εκτός παιχνιδιού στο σκέλος της Κυριακής, λόγω βλάβης στη μετάδοση τη στιγμή που ξεκινούσε την προσπάθειά του, ο Γαζέτας κατέκτησε και τον τίτλο της κατηγορίας για το 2019.


Στις επόμενες θέσεις βρέθηκε ο πολύ βελτιωμένος σε σχέση με το 1ο σκέλος Ε. Καρανικόλας (Custom La Base Motor RX-01) με 4:22.551, και ο Π. Αποστόλου (Speedcar Xtrem) με 4:26.501. Την 6άδα συμπλήρωσε ο Χ. Μπαλιούσκας, με Nissan 350Z (4:27.839). Ο 21χρονος Αμερικανός Jordan O’ Brien ήταν και πάλι ο γρηγορότερος με Legend Cars, με ταχύτερο γύρο 1:08.679 και συνολική επίδοση 4:35.877, που τον έφερε στην 8η θέση της κατηγορίας, πίσω από τον Σ. Μπήτρο (Honda S2000) που χρειάστηκε 4:34.884.
Αυτός ο αγώνας διοργανώθηκε από την Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής, με την έγκριση της Επιτροπής Αγώνων της ΟΜΑΕ και πραγματοποιήθηκε χάρη στην υποστήριξη των εταιριών Skag, Puma, Under Armour, Λουξ, Axotechniki, Ενοικιάσεις Αυτοκινήτων Ε. Χαλιβελάκης, Ρεκτιφιέ Original και Linea Sport. Ήταν ο αγώνας με τον οποίο ολοκληρώθηκε το Πρωτάθλημα του 2019, αλλά και η Super Season 2018-2019.
Το ραντεβού μας με την πίστα ανανεώνεται για το 2020, με νέες συμμετοχές, ακόμα πιο έντονο συναγωνισμό, ακόμα περισσότερο θέαμα!