Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Volvo στο WTCC ......


Μετά την εξαγορά της Polestar, η Volvo Cars ανακοινώνει και την επίσημη εμπλοκή της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η Volvo θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού – FIA WTCC (World Touring Car Championship) για το 2016. Η συμμετοχή θα γίνει μέσα από την ομάδα Polestar Cyan Racing, η οποία θα προετοιμάσει και θα υποστηρίξει δύο Volvo S60 Polestar, σε ένα μακρόπνοο πρόγραμμα εμπλοκής της σουηδικής μάρκας με το Motorsport. Η ανακοίνωση συμπίπτει με την επέτειο 30 χρόνων από την κατάκτηση από τη Volvo του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού, το 1985, με το Volvo 240 Turbo.
Η επιλογή του WTCC δεν είναι τυχαία. Σύμφωνα με τον Νιλς Μέλλερ (Niels Möller), COO της Polestar, που πλέον αποτελεί τoν κλάδο για τα μοντέλα επιδόσεων της Volvo Cars, «το WTCC αποτελεί την ιδανική πλατφόρμα για να επιδείξει η Volvo τεχνολογία αιχμής σε συναρπαστικό, αγωνιστικό περιβάλλον, σε παγκόσμιο επίπεδο. Παράλληλα, το WTCC θα αποτελέσει ένα απαιτητικό πεδίο δοκιμών, με όλη την τεχνογνωσία που θα αποκομίσει η Volvo από τη συμμετοχή της να περνάει και στα αυτοκίνητα παραγωγής!» 
Η Cyan Racing προέκυψε ως όνομα μετά την εξαγορά της Polestar από τη Volvo Cars. Πρόκειται για την αγωνιστική ομάδα, το μόνο κομμάτι της Polestar που παρέμεινε ανεξάρτητο και δεν πέρασε στην ιδιοκτησία της Volvo. Στο «τιμόνι» της παραμένει ο Κρίστιαν Ντάλ (Christian Dahl), παλιός πρωταθλητής αγώνων και πρώην ιδιοκτήτης της Polestar. Η Cyan Racing ξεκίνησε τη συνεργασία της με τη Volvo το 1996, τότε ως Polestar Racing. Έκτοτε, ως ομάδα κατέκτησε για τη Volvo επτά πρωταθλήματα αυτοκινήτων τουρισμού στη Σουηδία, με τους οδηγούς της να ανακηρύσσονται πρωταθλητές έξι φορές. Πιο πρόσφατη επιτυχία, αυτή της σεζόν που τελείωσε, με διπλή κατάκτηση τόσο για την ομάδα όσο και τον οδηγό, τον Τέντ Μπιέρκ (Thed Björk) ο οποίος μάλιστα αναδείχθηκε πρωταθλητής για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, μοναδικό επίτευγμα στην ιστορία του θεσμού! Το ρεκόρ συνέπεσε με τα γενέθλια των 20 χρόνων της ομάδας, που έχουν αποφέρει 16 τίτλους, 100 νίκες, 223 θέσεις στο βάθρο και 89 pole position.


Κάνοντας ένα άλμα στο χρόνο, το 1985 ήταν μια χρυσή χρονιά για την πορεία της Volvo στους αγώνες. Το Volvo 240 Turbo κατέκτησε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (ETCC), αλλά και το γερμανικό του ανάλογο, το Deutsche Touringwagen Meisterschaft (DTM).
Το 1981, η Volvo παρουσίασε την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του οικογενειακού της μοντέλου, του 240, κερδίζοντας πρόσβαση σε μια εντελώς νέα αγορά. Επρόκειτο για μια εμφατική απόδειξη ότι η Volvo όχι μόνο είχε την ικανότητα να κατασκευάζει ασφαλή και αξιόπιστα αυτοκίνητα με παροιμιώδη αντοχή στο χρόνο, αλλά μπορούσε επίσης να τα καθιστά γρήγορα και ευχάριστα στην οδήγηση. Χάρη στη χρήση του turbo, ο στιβαρός κινητήρας B21ET των 2,1 λίτρων απέδιδε 155 ίππους, κάτι που σήμαινε ότι το 240 Turbo μπορούσε να κάνει το 0-100 (χλμ./ώρα) σε 9 δευτερόλεπτα και να πετύχει τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Το 240 Turbo Estate ήταν το πιο γρήγορο μοντέλο παγκοσμίως στην κατηγορία του.
Το 1982, θεσπίστηκαν νέοι διεθνείς κανονισμοί για το Group A. Τα αυτοκίνητα που επρόκειτο να πάρουν μέρος σε αγωνιστικές δραστηριότητες έπρεπε να προέρχονται απευθείας από τη γραμμή παραγωγής, ενώ επιτρεπόταν μόνο ένας περιορισμένος αριθμός τροποποιήσεων. Επιπλέον, για να ανταποκρίνεται ένα μοντέλο στους κανονισμούς του Group A, χρειαζόταν να κατασκευάζεται σε τουλάχιστον 5.000 μονάδες ετησίως. Έπρεπε, επίσης, να διαθέτει το λιγότερο τέσσερα καθίσματα και το ελάχιστο βάρος του να είναι ανάλογο με τη χωρητικότητα του κινητήρα του. Αυτοί οι κανονισμοί ταίριαζαν γάντι στο Volvo 240 Turbo. 


Οι κανονισμοί απαιτούσαν ακόμη την κατασκευή τουλάχιστον 500 «evolution cars» - και για αυτόν το λόγο δημιουργήθηκε το 240 Turbo Evolution. Τον Ιούλιο του 1983, τα 500 αυτοκίνητα παρατάχθηκαν για επιθεώρηση -χωρισμένα σε δύο ομάδες, μία στη δυτική ακτή των Η.Π.Α. και μια στην ανατολική- προκειμένου να διαπιστωθεί ότι όντως ήταν ομοιόμορφα. Τα αυτοκίνητα ήταν εξοπλισμένα με μεγαλύτερα turbo, τροποποιημένα συστήματα ελέγχου κινητήρων, αλλά και με το σύστημα Water Turbo Traction, με ψεκασμό νερού στην εισαγωγή – πρόκειται για εφεύρεση που εξελίχθηκε και κατοχυρώθηκε από τη Volvo. 
Η χρονιά στην οποία το 240 Turbo μπήκε στον ανταγωνισμό του Group A ήταν το 1984. Η Volvo ήταν υπεύθυνη για την κατασκευή του, ενώ εξασφάλιζε ότι όλα τα απαιτούμενα ανταλλακτικά ήταν ομοιόμορφα. Η συμμετοχή ανατέθηκε σε ανεξάρτητες αγωνιστικές ομάδες. Ο απολογισμός της πρώτης χρονιάς ήταν δύο νίκες, μία στον αγώνα του Zolder στο Βέλγιο, ενώ η δεύτερη στη γερμανική πίστα του Norisring, την πρώτη χρονιά της συμμετοχής στο DTM.
Το 1985, η προσήλωση της Volvo ενισχύθηκε, καθώς έγινε συμφωνία με δύο ομάδες οι οποίες θα λειτουργούσαν με όρους εργοστασιακής ομάδας. Ήταν μια επιλογή που στόχευε όχι μόνο στο να υπερκεράσει ανταγωνιστές όπως η Rover και η BMW, αλλά και στο να δημιουργήσει εσωτερικό ανταγωνισμό ανάμεσα στις δύο ομάδες. Η στρατηγική αποδείχθηκε ιδανική, καθώς η 13η Οκτωβρίου 1985, με τον τελευταίο αγώνα στο Estoril της Πορτογαλίας, βρήκε τη Volvo πρωταθλήτρια στο ETCC, με έξι νίκες στους δεκατέσσερις αγώνες. Οι οδηγοί που χάρισαν στη Volvo τον τίτλο ήταν ο Ιταλός Τζιανφράνκο Μπρακατέλλι και ο Σουηδός Τόμας Λίντστρομ. Λίγο αργότερα, η κατάκτηση του DTM απλά ολοκλήρωνε το θρίαμβο!
Η αγωνιστική έκδοση του Volvo 240 Turbo είχε κυλινδροκεφαλές από αλουμίνιο και σφυρήλατα πιστόνια, μπιέλες και στροφαλοφόρους. Στον ψεκασμό έγινε χρήση ενός ειδικά σχεδιασμένου συστήματος K-jetronic της Bosch, ενώ η τουρμπίνα της Garrett είχε μέγιστη πίεση 1,5 bar. Ως αποτέλεσμα, ο κινητήρας των 2,1 λίτρων απέδιδε περίπου 300 ίππους και έδινε στο αυτοκίνητο τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα.
Όλα τα κινητά τμήματα του αμαξώματος, όπως οι πόρτες και το καπό, φτιάχνονταν από λεπτότερο μέταλλο σε σχέση με τα αντίστοιχα μέρη των μοντέλων παραγωγής. Ο πίσω άξονας ήταν πιο ελαφρύς κατά 6 κιλά, ενώ τα φρένα είχαν τετραπίστονες δαγκάνες και αεριζόμενους δίσκους. Ένα γρήγορο σύστημα ανεφοδιασμού καθιστούσε δυνατή την πλήρωση του ρεζερβουάρ με 120 λίτρα βενζίνης υψηλών οκτανίων σε λιγότερο από 20 δευτερόλεπτα.
Σαν να μην ήταν αρκετά τα τρόπαια στο ETCC και το DTM, το 1985 η Volvo κατέκτησε επίσης τα πρωταθλήματα τουρισμού στη Φινλανδία, την Πορτογαλία και τη Νέα Ζηλανδία. Ακόμη, την ίδια χρονιά, ένα δεξιοτίμονο 240 Turbo κέρδισε το πρωτάθλημα ράλι στη Σκωτία.




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

13ο Ράλλυ Χανίων ...

Η ΑΛΑ Χανίων μετά από έγκριση της ΟΜΑΕ - ΕΠΑ διοργανώνει το 13ο Ράλλυ Χανίων που θα διεξαχθεί το Σάββατο 20, Super Ειδική στους Αγίους Αποστόλους, ώρα 17:00 και Κυριακή 21 Απριλίου 2024, δύο επαναλαμβανόμενες διαδρομές, η πρώτη στον Κονταρό στις Βρύσες Αποκορώνου, ώρα 10:00 και η δεύτερη στον Στύλο Μαλάξα. Οι παροχές της ΑΛΑ Χανίων προς τα πληρώματα εκτός Χανίων είναι μία διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο Porto Kalamaki το Σάββατο 20 Απριλίου 2024. Χορηγοί του αγώνα είναι: Chania Cars & Trucks Κυριακίδης Κατασκευαστική Και συνδιοργανωτές: Περιφερειακή Ενότητα Χανίων Δήμος Χανίων Δήμος Αποκορώνου ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΔΔΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 23:59.

3η Ανάβαση Ψάθας ...

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων συνεχίζεται το διήμερο 27 και 28 Απριλίου με την 3η Ανάβαση Ψάθας η οποία συγκέντρωσε 54 συμμετοχές σε όλες τις κατηγορίες. Διοργανωτής του αγώνα είναι το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.), με την αμέριστη συμπαράσταση του Δήμου Μάνδρας-Ειδυλλίας. Χορηγός του αγώνα είναι η Seajets. Ωραίες μονομαχίες και πλούσιο θέαμα αναμένεται να προσφέρουν οι οδηγοί που θα λάβουν μέρος στον αγώνα, καθώς όλοι θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό, θέλοντας να καρπωθούν πολύτιμους βαθμούς στη μάχη του πρωταθλήματος. Στην κατηγορία Formula Saloon , ο Μάριος Ηλιόπουλος θα οδηγήσει το γνωστό Ford Fiesta με στόχο κυρίως να ξεσηκώσει τα πλήθη που θα βρεθούν στη διαδρομή του αγώνα. Ο Νίκος Παπαδόπουλος θα προσπαθήσει να «κυνηγήσει» τον περσινό πρωταθλητή της κατηγορίας με το θηριώδες Ford Escort MKII. Το παρών με στόχο ένα καλό πλασάρισμα στην κατηγορία θα δώσει στην Ψάθα ο «Κανέλλος», οδηγώντας ένα Peugeot 106, ενώ ένα Skoda Fabia θα έχει στα

ADAC Opel Electric Rally Cup ...

Το ADAC Opel Electric Rally Cup “powered by GSe” βρίσκεται λίγο πριν την έναρξη της 4ης σεζόν. 15 Corsa Rally Electric των 100 kW/136 hp θα λάβουν μέρος στη φετινή έναρξη, στις 3 και 4 Μαΐου στο ADAC Actronics Rally Sulingen (Lower Saxony). Το σύνολο των συμμετεχόντων στο πρώτο και μοναδικό στον κόσμο ηλεκτρικό κύπελλο ράλι με αυτοκίνητα μιας μάρκας, εντυπωσιάζει με την ποικιλομορφία και τον διεθνή χαρακτήρα του. Θα διαγωνιστούν αθλητές οκτώ διαφορετικών εθνικοτήτων. Συνολικά, δέκα νέες ομάδες, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων αμιγώς γυναικείων και αρκετών μικτών πληρωμάτων, φέρνουν έναν αέρα ανανέωσης στη συναρπαστική διοργάνωση. Η Γαλλική FFSA χρησιμοποιεί και πάλι δύο Corsa Rally Electric στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπτυξης νέων ταλέντων στην ακαδημία της. Φέτος, τα αυτοκίνητα θα καταλάβουν οι Emma Chalvin/Emy Ailloud-Perraud και Alizée Pottier/Joanna Verdier. Επίσης, στο πλαίσιο της προώθησης νέων ταλέντων, η Βελγική RACB, σε συνεργασία με την Opel Belgium, παραχώρησε ένα αυτοκίνητ