Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πριν μισό αιώνα .....


Το 14ο Ιστορικο Ράλλυ Ακρόπολις ξύπνησε μοναδικές αναμνήσεις για τη Volvo! 
Ήταν 23 Μαΐου 1965, λίγο περισσότερο από μισός αιώνας πίσω, όταν η εργοστασιακή ομάδα της Volvo κατακτούσε με εντυπωσιακό τρόπο το 13ο Ράλλυ Ακρόπολις. Οι Σουηδοί Κάρλ-Μάγκνους Σκόγκ (οδηγός) και Λέναρτ Μπέργκρεν (συνοδηγός) οδήγησαν το λευκό Volvo Amazon 122S πρώτο στη ράμπα του τερματισμού, μετά από ένα πολύ σκληρό τριήμερο αγώνα! Το Ράλλυ Ακρόπολις είχε ήδη εδραιώσει τη φήμη του έχοντας κερδίσει τη θέση του στο παγκόσμιο καλεντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και, κατά γενική παραδοχή, συγκαταλεγόταν από τότε στους πιο επίπονους και θεαματικούς αγώνες παγκοσμίως.


Τα Ράλλυ Ακρόπολις εκείνης της εποχής ήταν διαφορετικά σε σχέση με τη σύγχρονη. Η άγρια ομορφιά του «παλιού» Ακρόπολις - πριν από την ένταξή του στους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος - βρισκόταν ακριβώς στην εξουθενωτική δοκιμασία που αντιμετώπιζαν πληρώματα κι αυτοκίνητα. Ήταν ένας αγώνας 2.500 χιλιομέτρων χωρίς ανάπαυλα για ξεκούραση, που έφερνε στα όριά τους ανθρώπους και μηχανές. Σε αυτή τη «μάχη επιβίωσης», το να καταφέρει μια συμμετοχή να περάσει τη γραμμή του τερματισμού φάνταζε ήδη με νίκη. Και, βέβαια, αν μόνο το να τερματίσει κανείς ήταν νίκη, η πρωτιά αποτελούσε την πιο πειστική απόδειξη ότι πλήρωμα και αυτοκίνητο ήταν φτιαγμένα από εξαιρετικά υλικά.


Στο Ακρόπολις του 1965, από τα 87 αυτοκίνητα που πήραν θέση στην εκκίνηση (ανάμεσά τους πολλές κορυφαίες συμμετοχές) μόνο τα 15 πέτυχαν να ολοκληρώσουν τον αγώνα. Ανάμεσα στους άτυχους, ο εκ των «Ιπτάμενων Φινλανδών», Τίμο Μάκινεν, που αντιμετώπισε πολλαπλά προβλήματα με το αυτοκίνητό του και, τελικά, εγκατέλειψε λίγο πριν φθάσει στο τέλος. Ανάλογη τύχη είχαν και άλλα ανταγωνιστικά πληρώματα, ενώ στην έκβαση του αγώνα έπαιξαν ρόλο και τα λάθη, όπως αυτό του Ντίτερ Γκλέμσερ. Ο Γερμανός οδηγός έστριψε λάθος σε κάποιο σημείο της διαδρομής, έχασε 20 λεπτά και δέχθηκε πολλούς βαθμούς ποινής, βγαίνοντας εκτός μάχης. Καθώς ο αγώνας πλησίαζε προς το τέλος, η διεκδίκηση της νίκης εξελίχθηκε σε σουηδική μονομαχία ανάμεσα σε δύο έμπειρους οδηγούς, τον Έρικ Κάρλσον, ένα από τα μεγάλα ονόματα της εποχής στο τιμόνι ενός Saab Sport και τον Καρλ-Μάγκνους Σκογκ, που οδηγούσε το Volvo Amazon 122S. Τελικά ο Σκογκ, με ελάχιστη διαφορά, κατάφερε να γράψει το όνομά του στην επίζηλη λίστα των τροπαιούχων του Ακρόπολις.
Επιβραβεύθηκε έτσι, μέσα στις πιο δύσκολες συνθήκες, ο συνδυασμός ενός οδηγού που «αισθανόταν» πολύ καλά το αυτοκίνητό του (δεν είναι τυχαίο ότι η Volvo αρχικά τον είχε προσλάβει ως δοκιμαστή) κι ενός μοντέλου με παροιμιώδη αντοχή και αξιοπιστία, τυπικά χαρακτηριστικά έως και σήμερα σε όλη την γκάμα της Volvo. Ασφαλώς δεν είναι τυχαίο ότι, ακόμη και στις μέρες μας, παραμένουν σε κυκλοφορία χιλιάδες Volvo 122 ή απλώς Amazon, όπως τα γνωρίζει όλος ο κόσμος, έστω κι αν η επίσημη χρήση αυτού του ονόματος περιορίστηκε στις σκανδιναβικές χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ίδιο αυτοκίνητο που νίκησε σε εκείνο το Ακρόπολις κατέκτησε την επόμενη χρονιά το Ράλι Σουηδίας, προσθέτοντας ένα ακόμη παράσημο στη μυθική αξιοπιστία των Volvo!
Ο Κάρλ-Μάγκνους Σκογκ, στα 90 του πια, ζει στη Σουηδία, λίγο έξω από το Γκέτεμποργκ. Ο μεγάλος του αντίπαλος, Έρικ Κάρλσον, έφυγε από τη ζωή μόλις αυτήν την εβδομάδα, σε ηλικία 86 ετών.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

13ο Ράλλυ Χανίων ...

Η ΑΛΑ Χανίων μετά από έγκριση της ΟΜΑΕ - ΕΠΑ διοργανώνει το 13ο Ράλλυ Χανίων που θα διεξαχθεί το Σάββατο 20, Super Ειδική στους Αγίους Αποστόλους, ώρα 17:00 και Κυριακή 21 Απριλίου 2024, δύο επαναλαμβανόμενες διαδρομές, η πρώτη στον Κονταρό στις Βρύσες Αποκορώνου, ώρα 10:00 και η δεύτερη στον Στύλο Μαλάξα. Οι παροχές της ΑΛΑ Χανίων προς τα πληρώματα εκτός Χανίων είναι μία διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο Porto Kalamaki το Σάββατο 20 Απριλίου 2024. Χορηγοί του αγώνα είναι: Chania Cars & Trucks Κυριακίδης Κατασκευαστική Και συνδιοργανωτές: Περιφερειακή Ενότητα Χανίων Δήμος Χανίων Δήμος Αποκορώνου ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΔΔΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 23:59.

3η Ανάβαση Ψάθας ...

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων συνεχίζεται το διήμερο 27 και 28 Απριλίου με την 3η Ανάβαση Ψάθας η οποία συγκέντρωσε 54 συμμετοχές σε όλες τις κατηγορίες. Διοργανωτής του αγώνα είναι το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.), με την αμέριστη συμπαράσταση του Δήμου Μάνδρας-Ειδυλλίας. Χορηγός του αγώνα είναι η Seajets. Ωραίες μονομαχίες και πλούσιο θέαμα αναμένεται να προσφέρουν οι οδηγοί που θα λάβουν μέρος στον αγώνα, καθώς όλοι θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό, θέλοντας να καρπωθούν πολύτιμους βαθμούς στη μάχη του πρωταθλήματος. Στην κατηγορία Formula Saloon , ο Μάριος Ηλιόπουλος θα οδηγήσει το γνωστό Ford Fiesta με στόχο κυρίως να ξεσηκώσει τα πλήθη που θα βρεθούν στη διαδρομή του αγώνα. Ο Νίκος Παπαδόπουλος θα προσπαθήσει να «κυνηγήσει» τον περσινό πρωταθλητή της κατηγορίας με το θηριώδες Ford Escort MKII. Το παρών με στόχο ένα καλό πλασάρισμα στην κατηγορία θα δώσει στην Ψάθα ο «Κανέλλος», οδηγώντας ένα Peugeot 106, ενώ ένα Skoda Fabia θα έχει στα

Σ.Ο.Α.Α. 2024 ...