Για το τελευταίο, υπομονή μέχρι το 2011, καθώς τότε θα το δούμε από κοντά. Θα έχει και turbo στα 1.600 κ.εκ. Tο νέο Focus, που προς το παρόν είναι πρωτότυπο αλλά στην ουσία ελάχιστα θα διαφέρει από το μοντέλο παραγωγής, θα έχει μια νέα αισθητική προσέγγιση η οποία παραπέμπει σε αυτή του Fiesta και είναι αρκετά τολμηρή για τα δεδομένα της μικρής-μεσαίας κατηγορίας. Συνολικά πάντως είναι ομοιογενές, με πολύ ενδιαφέροντα επιμέρους στοιχεία, όπως, π.χ., τα πίσω φωτιστικά που εισέρχονται στα προφίλ του και φτάνουν σχεδόν μέχρι τις πίσω πόρτες. Εντυπωσιακές είναι και οι μεγάλες ζάντες που μπορεί και να πατήσουν δρόμο, ενώ ανάλογης λογικής είναι και η σχεδίαση στο εσωτερικό. Έτσι ο διάκοσμος είναι πιο πολυτελής από ποτέ, ενώ η διαμόρφωση του ταμπλό εξασφαλίζει ένα σύγχρονο αέρα πολυτέλειας.
Πέρα από την εμφάνιση αλλαγές θα γίνουν και στα μηχανικά μέρη. Έτσι η ανάρτηση τόσο μπροστά όσο και πίσω θα είναι βελτιωμένη, με ακόμα πιο προσεκτικά σχεδιασμένα υποπλαίσια, ενώ η πιο σημαντική αλλαγή θα είναι στους κινητήρες. Κι αυτό γιατί η επόμενη γενιά του Focus θα φέρει μαζί της και υπερτροφοδοτούμενα σύνολα μικρού κυβισμού, με άμεσο ψεκασμό και υψηλή απόδοση, τα οποία θα ονομάζονται EcoBoost. Το πρώτο στη σειρά θα είναι ένα 1.6 με πιθανότατα 180 ίππους, ενώ αντίστοιχα βελτιωμένοι θα είναι και οι πετρελαιοκινητήρες Duratorq TDCi Common Rail.
Το πόσο σημαντικό είναι πάντως το νέο Focus για τη Ford, γίνεται άμεσα αντιληπτό, μιας και το πλαίσιό του είναι η νέα «παγκόσμια» πλατφόρμα της εταιρείας. Πάνω της θα βασιστούν συνολικά 10 διαφορετικά μοντέλα που θα κατασκευάζονται σε ρυθμό 2 εκατομμυρίων μονάδων ετησίως. Η αρχή θα γίνει με τα C-Max και το Grand C-Max φέτος την άνοιξη, ενώ το χρονοδιάγραμμα για το Focus έχεις ως εξής: το πρωτότυπό του θα είναι στη Γενεύη, το κανονικό μοντέλο στο Παρίσι το φθινόπωρο, η παραγωγή θα ξεκινήσει ταυτόχρονα σε Αμερική, Ευρώπη και Κίνα -οι παραλλαγές του ελάχιστα θα διαφέρουν μεταξύ τους- στα τέλη του 2010, ενώ το ίδιο θα συμβεί και για την εμπορική διάθεση από τις αρχές της επόμενης χρονιάς.