Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρώτα η ασφάλεια ...


Στη σύγχρονη εποχή των Ράλλυ κάθε ειδική διαδρομή επιλέγεται και προετοιμάζεται με γνώμονα και την επικινδυνότητα που ενέχει. Έτσι, η προσπάθεια βελτίωσης των προδιαγραφών ασφαλείας είναι διαρκής, με τη FIA να επανεξετάζει κάθε λεπτομέρεια. Για τη διεξαγωγή μιας ειδικής διαδρομής προϋπόθεση είναι να έχουν οριστεί κατά μήκος της κόμβοι ασφαλείας. Πρόκειται για σημεία όπου βρίσκονται πυροσβέστες, εθελοντές Σαμαρείτες-Διασώστες του Ερυθρού Σταυρού, επανδρωμένο ασθενοφόρο και τεχνικός υψηλής τάσης, εκπαιδευμένος και πιστοποιημένος για αντιμετώπιση πιθανής διαρροής από τα υβριδικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1. Παράλληλα, οριοθετούνται τα σημεία που αξιολογούνται ασφαλή για τους θεατές. Προφανώς είναι εξαιρετικά δύσκολο να πεισθούν όλοι οι θεατές να σταθούν στις προβλεπόμενες περιοχές, τις οποίες -όπως και τις μη ασφαλείς περιοχές- επιτηρούν κριτές και εθελοντές. Υπεύθυνη για τον έλεγχο τήρησης των προδιαγραφών ασφαλείας στην ειδική διαδρομή είναι η πρώην οδηγός αγώνων και επικεφαλής της FIA σε θέματα ασφαλείας, Μισέλ Μουτόν. Η ίδια διέρχεται από τις ειδικές διαδρομές πριν από την έναρξή τους και ελέγχει αν τηρείται το σχετικό πλάνο. Παράλληλα, το πλάνο ελέγχεται από τα αυτοκίνητα ασφαλείας «000», «00» και «0». Επιπρόσθετα, στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις σε διαρκή πτήση βρίσκεται και ένα ελικόπτερο με τον υπεύθυνο ασφαλείας του αγώνα, Λώρη Μελετόπουλο. Ο εποπτικός του ρόλος είναι κομβικός, καθώς μπορεί να εντοπίσει σε επικίνδυνες περιοχές θεατές που πιθανόν δεν είναι ορατοί από τα επίγεια μέσα ή απλά μετακινήθηκαν μετά τη διέλευσή τους και να τους ειδοποιήσει (μέσω μεγαφώνου) ώστε να μετακινηθούν.


Το ελικόπτερο ασφαλείας του αγώνα έχει προκαθορισμένο σχέδιο πτήσης, ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που αναγκάζεται να το τροποποιήσει, παραμένοντας σε ένα σημείο ή επιστρέφοντας σε αυτό, ώστε να επιβεβαιωθεί πως τηρείται το πλάνο. Σε χώρες όπως η Ελλάδα, η μορφολογία του εδάφους δεν επιτρέπει την προσγείωση του ελικοπτέρου, παρά σε ελάχιστα σημεία. Στην πράξη, πρόκειται για έσχατη λύση που ενέχει μεγάλη δυσκολία, αλλά εφαρμόζεται όταν η κατάσταση οδηγείται σε αδιέξοδο που μπορεί να οδηγήσει σε ακύρωση της ειδικής διαδρομής. Μια τέτοια στιγμή περιγράφει ο Λώρης Μελετόπουλος: «Κατά το απογευματινό σκέλος του Σαββάτου, ελέγχοντας την ε.δ. από την αρχή, με σχετικά λίγο και ελεγχόμενο -για Καρούτες- κόσμο, προσεγγίζουμε το σημείο όπου το πρωί είχαν έξοδο οι Αθανασούλας-Ζακχαίος (μετάβαση από άσφαλτο σε χώμα) κατηφορίζοντας προς τους Βωξίτες. Ακριβώς στο σημείο όπου τρεις ώρες νωρίτερα είχαμε έξοδο , ανάμεσα στα πουρνάρια βρίσκονταν τουλάχιστον 30 θεατές. Καθώς οι ίδιοι δεν ανταποκρίθηκαν στη σύσταση που τους έγινε μέσω μεγαφώνου, ο χειριστής του ελικοπτέρου, Ηλίας Σοφιανός, χρειάστηκε να το προσγειώσει - εν προκειμένω στην άσφαλτο επί της ειδικής. Έτρεξα στο σημείο όπου βρίσκονταν ακόμα και οικογένειες με παιδιά, τους εξήγησα την επικινδυνότητα και ευτυχώς όλοι, αναγνωρίζοντας το λάθος, πέρασαν απέναντι χωρίς αντίρρηση. Ελέγχοντας εκ νέου την περιοχή 15 λεπτά αργότερα, το σημείο παρέμενε “καθαρό”. To συμπέρασμα είναι πως θέλουμε οι θεατές να συμμορφώνονται με τις οδηγίες, οι οποίες στόχο έχουν τη δική τους ασφάλεια. Δυστυχώς, είναι ελάχιστα τα μέρη όπου μπορούμε να προσγειωθούμε και να παρέμβουμε με ανάλογο τρόπο».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Με 97 η 22η Ανάβαση Κύμης ...

Η πόλη της Κύμης κινείται σε αγωνιστικούς ρυθμούς καθώς στις 25 και 26 Μαΐου θα φιλοξενήσει τον τρίτο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και Ιστορικών Αυτοκινήτων, καθώς και το δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Crosscar. Η Ανάβαση Κύμης “Γιάννης Ηλιόπουλος” ως είθισται διοργανώνεται από το Αθλητικό Σωματείο Start Line, υπό την αιγίδα του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου και διεξάγεται στην φημισμένη διαδρομή των 52 στροφών με αφετηρία το λιμάνι της Κύμης και τερματισμό λίγο πριν την ομώνυμη πόλη. Περνώντας στο αγωνιστικό κομμάτι, που είναι και το πιο σημαντικό, οι φετινές συμμετοχές έφτασαν τις 97 (!) και διακρίνονται για την ποιότητά τους σε όλες τις Ομάδες και Κλάσεις. Με αυτόν τον τρόπο οι πρωταγωνιστές του θεσμού για ακόμη μία χρονιά έδειξαν με τον καλύτερο τρόπο πως αγαπούν την Ανάβαση Κύμης. Στην Ομάδα Ν , συναντάμε 23 συμμετοχές. Στην Κλάση Ν2, οι 12 αγωνιζόμενοι θα δώσουν τη δική τους μάχη για την επικράτηση, με τους Βίκτωρα και Πανάγγελο Ρέκκα, Κίμωνα Θέο, “ΑΣΤΡΙΟ” κα

BAJA GREECE 2024 - 11ο Rally Greece Offroad ...

Τέσσερις μέρες γεμάτες δράση, σκόνη και αδρεναλίνη στα βουνά της Δυτικής Μακεδονίας Με τη συμμετοχή 20 κορυφαίων αθλητών και ομάδων του μηχανοκίνητου αθλητισμού Offroad από ολόκληρο τον κόσμο, ξεκινά την Τετάρτη 22 Μαΐου στο Άργος Ορεστικό Καστοριάς ο δεύτερος αγώνας του Παγκοσμίου Κυπέλλου BAJA, το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός της Δυτικής Μακεδονίας και η δεύτερη μεγαλύτερη εκδήλωση μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα μετά το Ράλλυ Ακρόπολις. Το πρόγραμμα του BAJA GREECE 2024 - 11ο Rally Greece Offroad φέτος περιλαμβάνει τέσσερις μέρες γεμάτες δράση, με τους αγωνιζόμενους να καλούνται να καλύψουν 820+ χιλιόμετρα εκ των οποίων τα 560 είναι ειδικές διαδρομές σε υψόμετρο έως και 1.950 μέτρα, διασχίζοντας ιδιαίτερα απαιτητικές διαδρομές με σημεία που θυμίζουν WRC. Μάλιστα, ο αγώνας περιλαμβάνει και μια ειδική διαδρομή 165 χλμ., η όποια θα είναι και η μεγαλύτερη που έγινε ποτέ στην Ελλάδα. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης θα διεξαχθεί και ο Εθνικός Αγώνας με διεθνείς συμμετοχές.

11ο Rally Sprint Αιγίου - Συμμετοχές ...