Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρώτα η ασφάλεια ...


Στη σύγχρονη εποχή των Ράλλυ κάθε ειδική διαδρομή επιλέγεται και προετοιμάζεται με γνώμονα και την επικινδυνότητα που ενέχει. Έτσι, η προσπάθεια βελτίωσης των προδιαγραφών ασφαλείας είναι διαρκής, με τη FIA να επανεξετάζει κάθε λεπτομέρεια. Για τη διεξαγωγή μιας ειδικής διαδρομής προϋπόθεση είναι να έχουν οριστεί κατά μήκος της κόμβοι ασφαλείας. Πρόκειται για σημεία όπου βρίσκονται πυροσβέστες, εθελοντές Σαμαρείτες-Διασώστες του Ερυθρού Σταυρού, επανδρωμένο ασθενοφόρο και τεχνικός υψηλής τάσης, εκπαιδευμένος και πιστοποιημένος για αντιμετώπιση πιθανής διαρροής από τα υβριδικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1. Παράλληλα, οριοθετούνται τα σημεία που αξιολογούνται ασφαλή για τους θεατές. Προφανώς είναι εξαιρετικά δύσκολο να πεισθούν όλοι οι θεατές να σταθούν στις προβλεπόμενες περιοχές, τις οποίες -όπως και τις μη ασφαλείς περιοχές- επιτηρούν κριτές και εθελοντές. Υπεύθυνη για τον έλεγχο τήρησης των προδιαγραφών ασφαλείας στην ειδική διαδρομή είναι η πρώην οδηγός αγώνων και επικεφαλής της FIA σε θέματα ασφαλείας, Μισέλ Μουτόν. Η ίδια διέρχεται από τις ειδικές διαδρομές πριν από την έναρξή τους και ελέγχει αν τηρείται το σχετικό πλάνο. Παράλληλα, το πλάνο ελέγχεται από τα αυτοκίνητα ασφαλείας «000», «00» και «0». Επιπρόσθετα, στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις σε διαρκή πτήση βρίσκεται και ένα ελικόπτερο με τον υπεύθυνο ασφαλείας του αγώνα, Λώρη Μελετόπουλο. Ο εποπτικός του ρόλος είναι κομβικός, καθώς μπορεί να εντοπίσει σε επικίνδυνες περιοχές θεατές που πιθανόν δεν είναι ορατοί από τα επίγεια μέσα ή απλά μετακινήθηκαν μετά τη διέλευσή τους και να τους ειδοποιήσει (μέσω μεγαφώνου) ώστε να μετακινηθούν.


Το ελικόπτερο ασφαλείας του αγώνα έχει προκαθορισμένο σχέδιο πτήσης, ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που αναγκάζεται να το τροποποιήσει, παραμένοντας σε ένα σημείο ή επιστρέφοντας σε αυτό, ώστε να επιβεβαιωθεί πως τηρείται το πλάνο. Σε χώρες όπως η Ελλάδα, η μορφολογία του εδάφους δεν επιτρέπει την προσγείωση του ελικοπτέρου, παρά σε ελάχιστα σημεία. Στην πράξη, πρόκειται για έσχατη λύση που ενέχει μεγάλη δυσκολία, αλλά εφαρμόζεται όταν η κατάσταση οδηγείται σε αδιέξοδο που μπορεί να οδηγήσει σε ακύρωση της ειδικής διαδρομής. Μια τέτοια στιγμή περιγράφει ο Λώρης Μελετόπουλος: «Κατά το απογευματινό σκέλος του Σαββάτου, ελέγχοντας την ε.δ. από την αρχή, με σχετικά λίγο και ελεγχόμενο -για Καρούτες- κόσμο, προσεγγίζουμε το σημείο όπου το πρωί είχαν έξοδο οι Αθανασούλας-Ζακχαίος (μετάβαση από άσφαλτο σε χώμα) κατηφορίζοντας προς τους Βωξίτες. Ακριβώς στο σημείο όπου τρεις ώρες νωρίτερα είχαμε έξοδο , ανάμεσα στα πουρνάρια βρίσκονταν τουλάχιστον 30 θεατές. Καθώς οι ίδιοι δεν ανταποκρίθηκαν στη σύσταση που τους έγινε μέσω μεγαφώνου, ο χειριστής του ελικοπτέρου, Ηλίας Σοφιανός, χρειάστηκε να το προσγειώσει - εν προκειμένω στην άσφαλτο επί της ειδικής. Έτρεξα στο σημείο όπου βρίσκονταν ακόμα και οικογένειες με παιδιά, τους εξήγησα την επικινδυνότητα και ευτυχώς όλοι, αναγνωρίζοντας το λάθος, πέρασαν απέναντι χωρίς αντίρρηση. Ελέγχοντας εκ νέου την περιοχή 15 λεπτά αργότερα, το σημείο παρέμενε “καθαρό”. To συμπέρασμα είναι πως θέλουμε οι θεατές να συμμορφώνονται με τις οδηγίες, οι οποίες στόχο έχουν τη δική τους ασφάλεια. Δυστυχώς, είναι ελάχιστα τα μέρη όπου μπορούμε να προσγειωθούμε και να παρέμβουμε με ανάλογο τρόπο».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Are you SEIRIOS ? ...

Ο εμβληματικός Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ΣΕΙΡΙΟΣ θα αποτελέσει τον τόπο συνάντησης θεατών και αγωνιζομένων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις 7 Σεπτεμβρίου, με μια υπερειδική διαδρομή πρωτόγνωρη για τα παγκόσμια δεδομένα. Πλατεία Συντάγματος, ΟΑΚΑ, Πλατεία Νερού. Τρία εμβληματικά σημεία της Ελλάδας που χαρακτήρισαν τα πρόσφατα ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έρχονται να δώσουν τη σκυτάλη σε ακόμα μία πρωτοποριακή όσο και απρόσμενη τοποθεσία για την υπερειδική διαδρομή του 2024. Την αποκάλυψη του σημείου της EKO Super Special Stage έκανε μέσα από την πασίγνωστη γέφυρα του ΣΕΑ Σείριος ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού. Ο κ. Γιάννης Βρούτσης, καλωσορίζοντας τους παρευρισκομένους, επεσήμανε: «Σε μια χρονιά που ο Αθλητισμός αναβαθμίστηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τοποθετώντας το Υπουργείο Αθλητισμού στη φιλόξενη “οικογένεια” της Παιδείας, δεν εφησυχάσαμε». Αξίζει να αναφερθεί ότι εγχείρημα ανάλογο της φετινής EKO Super Special Stage δεν έχει επιχειρηθεί από καμία διοργανώτρια χώρα σε α

Ανανέωση στόλου ...

Το αμαξοστάσιο των Τρόλεϊ στην Νέα Φιλαδέλφεια (Κόκκινος Μύλος) επισκέφτηκε, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, προκειμένου να εξετάσει μία σειρά ζητημάτων, που αφορούν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων και του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου των Τρόλεϊ προς τους πολίτες. Ο αρμόδιος Υφυπουργός, άκουσε και κατέγραψε όλα τα αιτήματα των εργαζομένων, σχετικά με την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας, την ποιότητα εργασίας των οδηγών, αλλά και την προστασία τους στο πλαίσιο της δύσκολης καθημερινότητάς τους. Στην συνέχεια ο κ. Οικονόμου συναντήθηκε με τους εργαζόμενους και με τον Διευθύνοντα Συμβούλο της Ο.ΣΥ, Στέφανο Αγιάσογλου, τον Γενικό Διευθυντή Παραγωγής της Ο.ΣΥ., Γιώργο Δρόση. Ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ (πρώην ΗΛΠΑΠ), Στέλιος Ινεπέκογλου, έθεσε τα θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους. Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε στον εκσυγχρονισμό του στόλου των Τρόλεϊ με τα 200 νέα οχ

13ο GRAND PRIX - ΟΥΓΓΑΡΙΑ ...

Το 13Ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, πραγματοποιήθηκε στην πίστα «Ουγγαρόρινγκ» της Ουγγαρίας και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 21 Ιουλίου, από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr ). Την παρθενική του νίκη έκανε ο Όσκαρ Πιάστρι,  ο οποίος πήρε την 1η νίκη της καριέρας του, με 2ο τον ομόσταβλό του στη McLaren, Λάντο Νόρις, ενώ την 3η θέση πήρε ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes. Η χθεσινή αναμέτρηση των μονοθέσιων κέρδισε το ενδιαφέρον των φίλων της Formula 1 στην Ελλάδα, καθώς ήταν πρώτη στη ζώνη προβολής της με 15,3% στο δυναμικό κοινό 18-54 και διαφορά 4,4 μονάδες από τον ανταγωνισμό. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις μάχες των οδηγών της Formula 1 το έδειξαν οι άνδρες με ποσοστό που έφτασε μέχρι και 25,1%. Και οι γυναίκες, όμως, παρακολούθησαν Formula 1 καταγράφοντας ποσοστό μέχρι και 24,8%.  Οι απεσταλμένοι της εκπομπής «FORMULA 1 SHOW» του ΑΝΤ1 και ANT1+, Μαρία Θωμά και Γιώργος Ανανίδας, μετέφεραν το κλίμα από το καυτό Ουγγαρόρι