Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρώτα η ασφάλεια ...


Στη σύγχρονη εποχή των Ράλλυ κάθε ειδική διαδρομή επιλέγεται και προετοιμάζεται με γνώμονα και την επικινδυνότητα που ενέχει. Έτσι, η προσπάθεια βελτίωσης των προδιαγραφών ασφαλείας είναι διαρκής, με τη FIA να επανεξετάζει κάθε λεπτομέρεια. Για τη διεξαγωγή μιας ειδικής διαδρομής προϋπόθεση είναι να έχουν οριστεί κατά μήκος της κόμβοι ασφαλείας. Πρόκειται για σημεία όπου βρίσκονται πυροσβέστες, εθελοντές Σαμαρείτες-Διασώστες του Ερυθρού Σταυρού, επανδρωμένο ασθενοφόρο και τεχνικός υψηλής τάσης, εκπαιδευμένος και πιστοποιημένος για αντιμετώπιση πιθανής διαρροής από τα υβριδικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1. Παράλληλα, οριοθετούνται τα σημεία που αξιολογούνται ασφαλή για τους θεατές. Προφανώς είναι εξαιρετικά δύσκολο να πεισθούν όλοι οι θεατές να σταθούν στις προβλεπόμενες περιοχές, τις οποίες -όπως και τις μη ασφαλείς περιοχές- επιτηρούν κριτές και εθελοντές. Υπεύθυνη για τον έλεγχο τήρησης των προδιαγραφών ασφαλείας στην ειδική διαδρομή είναι η πρώην οδηγός αγώνων και επικεφαλής της FIA σε θέματα ασφαλείας, Μισέλ Μουτόν. Η ίδια διέρχεται από τις ειδικές διαδρομές πριν από την έναρξή τους και ελέγχει αν τηρείται το σχετικό πλάνο. Παράλληλα, το πλάνο ελέγχεται από τα αυτοκίνητα ασφαλείας «000», «00» και «0». Επιπρόσθετα, στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις σε διαρκή πτήση βρίσκεται και ένα ελικόπτερο με τον υπεύθυνο ασφαλείας του αγώνα, Λώρη Μελετόπουλο. Ο εποπτικός του ρόλος είναι κομβικός, καθώς μπορεί να εντοπίσει σε επικίνδυνες περιοχές θεατές που πιθανόν δεν είναι ορατοί από τα επίγεια μέσα ή απλά μετακινήθηκαν μετά τη διέλευσή τους και να τους ειδοποιήσει (μέσω μεγαφώνου) ώστε να μετακινηθούν.


Το ελικόπτερο ασφαλείας του αγώνα έχει προκαθορισμένο σχέδιο πτήσης, ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που αναγκάζεται να το τροποποιήσει, παραμένοντας σε ένα σημείο ή επιστρέφοντας σε αυτό, ώστε να επιβεβαιωθεί πως τηρείται το πλάνο. Σε χώρες όπως η Ελλάδα, η μορφολογία του εδάφους δεν επιτρέπει την προσγείωση του ελικοπτέρου, παρά σε ελάχιστα σημεία. Στην πράξη, πρόκειται για έσχατη λύση που ενέχει μεγάλη δυσκολία, αλλά εφαρμόζεται όταν η κατάσταση οδηγείται σε αδιέξοδο που μπορεί να οδηγήσει σε ακύρωση της ειδικής διαδρομής. Μια τέτοια στιγμή περιγράφει ο Λώρης Μελετόπουλος: «Κατά το απογευματινό σκέλος του Σαββάτου, ελέγχοντας την ε.δ. από την αρχή, με σχετικά λίγο και ελεγχόμενο -για Καρούτες- κόσμο, προσεγγίζουμε το σημείο όπου το πρωί είχαν έξοδο οι Αθανασούλας-Ζακχαίος (μετάβαση από άσφαλτο σε χώμα) κατηφορίζοντας προς τους Βωξίτες. Ακριβώς στο σημείο όπου τρεις ώρες νωρίτερα είχαμε έξοδο , ανάμεσα στα πουρνάρια βρίσκονταν τουλάχιστον 30 θεατές. Καθώς οι ίδιοι δεν ανταποκρίθηκαν στη σύσταση που τους έγινε μέσω μεγαφώνου, ο χειριστής του ελικοπτέρου, Ηλίας Σοφιανός, χρειάστηκε να το προσγειώσει - εν προκειμένω στην άσφαλτο επί της ειδικής. Έτρεξα στο σημείο όπου βρίσκονταν ακόμα και οικογένειες με παιδιά, τους εξήγησα την επικινδυνότητα και ευτυχώς όλοι, αναγνωρίζοντας το λάθος, πέρασαν απέναντι χωρίς αντίρρηση. Ελέγχοντας εκ νέου την περιοχή 15 λεπτά αργότερα, το σημείο παρέμενε “καθαρό”. To συμπέρασμα είναι πως θέλουμε οι θεατές να συμμορφώνονται με τις οδηγίες, οι οποίες στόχο έχουν τη δική τους ασφάλεια. Δυστυχώς, είναι ελάχιστα τα μέρη όπου μπορούμε να προσγειωθούμε και να παρέμβουμε με ανάλογο τρόπο».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...