Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σκορπιός ετών 60 ...


Ήταν Σεπτέμβριος του 1963 όταν ο Carlo Abarth αποκάλυψε το FIAT Abarth 595. Βασισμένο στο 500 D, το 595 είχε αυξημένη χωρητικότητα κινητήρα και από εκεί πήρε το όνομά του. Για να επιτευχθεί αυτό, οι κύλινδροι και τα έμβολα είχαν δεχτεί ειδικές βελτιώσεις και ήταν κατασκευασμένα από νέα υλικά. Η εξωτερική εμφάνιση διαφοροποιούνταν από του 500 D χάρη στη διάτρητη μπροστινή γρίλια που ακολουθούσε το πρότυπο του 850 TC, το λογότυπο “FIAT ABARTH 595” στο πίσω μέρος και στο εμπρός καπό, αλλά και την επιγραφή “World Champion” στη δεξιά πλευρά, μια σαφή αναφορά στις αγωνιστικές επιτυχίες που σημείωναν τα δημιουργήματα του Officine di Corso Marche. Η αγωνιστική αύρα τονιζόταν από το μεγάλο αλουμινένιο κάρτερ λαδιού που φαινόταν κάτω από τον κινητήρα στο πίσω μέρος και βέβαια από τη διπλή απόληξη της εξάτμισης, σε στιλ “Record Monza”. Το αποτέλεσμα δεν ήταν κάτι λιγότερο από ένα μικροσκοπικό αλλά εκρηκτικό και «φασαριόζικο» αυτοκίνητο, 30% ισχυρότερο από εκείνο στο οποίο βασιζόταν. Η μέγιστη ιπποδύναμη έφτανε τους 27 PS στις 5.000 rpm και η τελική άγγιζε τα 120 km/h, οπότε με απλά λόγια ο Abarth πήρε ένα πετυχημένο μοντέλο πόλης και το μετέτρεψε σε ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο. Στις 31 Οκτωβρίου του 1963, το 595 παρουσιάστηκε στο κοινό της έκθεσης Αυτοκινήτου του Τορίνο. Ο Carlo Abarth, ταλαντούχος ως μηχανικός αλλά και ως επιχειρηματίας, αποφάσισε να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών με την ευκαιρία για ένα σύντομο test drive του ολοκαίνουργιου μοντέλου. Όλοι ενθουσιάστηκαν τόσο πολύ ώστε γρήγορα ανακοινώθηκε πως τα πρώτα 1.000 FIAT Abarth 595 που απαιτούνταν για την αγωνιστική homologation θα έμπαιναν σύντομα στην παραγωγή.


Ως φυσική εξέλιξη του 595 ο Carlo Abarth παρουσίασε το FIAT Abarth 695 στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 1964, υιοθετώντας ακριβώς την ίδια λογική βελτίωσης ενός υπάρχοντος συμβατικού μοντέλου. Λίγο αργότερα μάλιστα, τα βελτιωτικά κιτ της Abarth ξεκίνησαν να διατίθενται και αυτόνομα προκειμένου να τοποθετούνται σε FIAT που ήδη κυκλοφορούσαν και να τα αναβαθμίζουν μηχανικά και αισθητικά. Αυτή η λογική παγιώθηκε ως φιλοσοφία της Abarth και ακολουθείται απαρέγκλιτα μέχρι και σήμερα. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα αφορά βέβαια στο εκρηκτικό Abarth 500e, το οποίο εξελίχθηκε στη βάση του πιο πετυχημένου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης που υπάρχει στην αγορά της Ευρώπης, του 500e. Με 155 PS και ισχυρό οδηγικό ταμπεραμέντο, το Abarth 500e τιμά στο έπακρο τα ιδανικά της Abarth, όπως άλλωστε το Abarth 595 των 165 PS και το ακόμα ισχυρότερο Abarth 695 των 180 PS που ολοκληρώνουν την γκάμα. Όλα τα μοντέλα είναι διαθέσιμα στο δίκτυο αντιπροσώπων της μάρκας, με κοινό παρονομαστή το μοναδικό στιλ και την αυθεντική εμπειρία της σπορ οδήγησης που έχει κάνει θρύλο την Abarth και το σκορπιό της.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Are you SEIRIOS ? ...

Ο εμβληματικός Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ΣΕΙΡΙΟΣ θα αποτελέσει τον τόπο συνάντησης θεατών και αγωνιζομένων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις 7 Σεπτεμβρίου, με μια υπερειδική διαδρομή πρωτόγνωρη για τα παγκόσμια δεδομένα. Πλατεία Συντάγματος, ΟΑΚΑ, Πλατεία Νερού. Τρία εμβληματικά σημεία της Ελλάδας που χαρακτήρισαν τα πρόσφατα ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έρχονται να δώσουν τη σκυτάλη σε ακόμα μία πρωτοποριακή όσο και απρόσμενη τοποθεσία για την υπερειδική διαδρομή του 2024. Την αποκάλυψη του σημείου της EKO Super Special Stage έκανε μέσα από την πασίγνωστη γέφυρα του ΣΕΑ Σείριος ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού. Ο κ. Γιάννης Βρούτσης, καλωσορίζοντας τους παρευρισκομένους, επεσήμανε: «Σε μια χρονιά που ο Αθλητισμός αναβαθμίστηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τοποθετώντας το Υπουργείο Αθλητισμού στη φιλόξενη “οικογένεια” της Παιδείας, δεν εφησυχάσαμε». Αξίζει να αναφερθεί ότι εγχείρημα ανάλογο της φετινής EKO Super Special Stage δεν έχει επιχειρηθεί από καμία διοργανώτρια χώρα σε α

Ανανέωση στόλου ...

Το αμαξοστάσιο των Τρόλεϊ στην Νέα Φιλαδέλφεια (Κόκκινος Μύλος) επισκέφτηκε, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, προκειμένου να εξετάσει μία σειρά ζητημάτων, που αφορούν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων και του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου των Τρόλεϊ προς τους πολίτες. Ο αρμόδιος Υφυπουργός, άκουσε και κατέγραψε όλα τα αιτήματα των εργαζομένων, σχετικά με την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας, την ποιότητα εργασίας των οδηγών, αλλά και την προστασία τους στο πλαίσιο της δύσκολης καθημερινότητάς τους. Στην συνέχεια ο κ. Οικονόμου συναντήθηκε με τους εργαζόμενους και με τον Διευθύνοντα Συμβούλο της Ο.ΣΥ, Στέφανο Αγιάσογλου, τον Γενικό Διευθυντή Παραγωγής της Ο.ΣΥ., Γιώργο Δρόση. Ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ (πρώην ΗΛΠΑΠ), Στέλιος Ινεπέκογλου, έθεσε τα θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους. Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε στον εκσυγχρονισμό του στόλου των Τρόλεϊ με τα 200 νέα οχ

13ο GRAND PRIX - ΟΥΓΓΑΡΙΑ ...

Το 13Ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, πραγματοποιήθηκε στην πίστα «Ουγγαρόρινγκ» της Ουγγαρίας και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 21 Ιουλίου, από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr ). Την παρθενική του νίκη έκανε ο Όσκαρ Πιάστρι,  ο οποίος πήρε την 1η νίκη της καριέρας του, με 2ο τον ομόσταβλό του στη McLaren, Λάντο Νόρις, ενώ την 3η θέση πήρε ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes. Η χθεσινή αναμέτρηση των μονοθέσιων κέρδισε το ενδιαφέρον των φίλων της Formula 1 στην Ελλάδα, καθώς ήταν πρώτη στη ζώνη προβολής της με 15,3% στο δυναμικό κοινό 18-54 και διαφορά 4,4 μονάδες από τον ανταγωνισμό. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις μάχες των οδηγών της Formula 1 το έδειξαν οι άνδρες με ποσοστό που έφτασε μέχρι και 25,1%. Και οι γυναίκες, όμως, παρακολούθησαν Formula 1 καταγράφοντας ποσοστό μέχρι και 24,8%.  Οι απεσταλμένοι της εκπομπής «FORMULA 1 SHOW» του ΑΝΤ1 και ANT1+, Μαρία Θωμά και Γιώργος Ανανίδας, μετέφεραν το κλίμα από το καυτό Ουγγαρόρι