Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Lancia Delta S4 ...


Ακόμα μια επιτυχία για ένα από τα πλέον σπάνια «κοσμήματα» που διατηρεί στη συλλογή της το τμήμα Heritage της Stellantis, με τη Lancia Delta S4 να κατακτά την κατηγορία “Youngtimer” στα βραβεία “Ruoteclassiche – Best in Classic 2022”. Η συγκεκριμένη Delta S4 αποτελεί μία από τις μόλις 200 που πέρασαν τη γραμμή παραγωγής την περίοδο 1985-1986 και στην πορεία της για την κατάκτηση του βραβείου βρέθηκε αντιμέτωπη με δεκάδες αυτοκίνητα της περιόδου 1980-2000, μεταξύ των οποίων και θρύλοι της αυτοκίνησης, όπως η Bugatti EB 110 GT “Parigi” και η Lamborghini Countach 25ο. Η αρχική επιλογή των μοντέλων έγινε από μια δωδεκαμελή επιτροπή προσωπικοτήτων από το χώρου του αυτοκινήτου, όπως ο τελευταίος Ιταλός που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, Miki Biasion, ενώ η τελική ψηφοφορία έγινε από τους αναγνώστες του Ruoteclassiche. Η αγωνιστική έκδοση της Lancia Delta S4 κατέκτησε 15 νίκες, ενώ αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά δείγματα της περιόδου του Group B στους αγώνες ράλι. Είναι ένα μοντέλο που συνεχίζει να συγκινεί χάρη στην άγρια ομορφιά του, ενώ η άψογη συντήρησή από το τμήμα Heritage του σπάνιου δείγματος που κατέκτησε το βραβείο, αναδεικνύει στο μέγιστο βαθμό την ιστορική του αξία, αλλά και τη δυναμική του τμήματος της Stellantis που έχει επιφορτιστεί με αυτό το πολύ σημαντικό έργο. Κατά την παραλαβή του βραβείου, ο κ. Roberto Giolito, Σχεδιαστής και Επικεφαλής του τμήματος Heritage, δήλωσε σχετικά: «Η κατάκτηση αυτού του πολύ σημαντικού βραβείου αποτελεί μια ακόμα αναγνώριση των προσπαθειών του οργανισμού μας να επικοινωνήσουμε σε ένα όσο το δυνατόν πιο ευρύ κοινό  την ιστορική κληρονομιά των θρυλικών μας μαρκών.  Σε αυτή την περίπτωση έχουμε τη Lancia Delta S4, ένα αυτοκίνητο που συνέβαλε τα μέγιστα στη δημιουργία του μύθου της Lancia στα Ράλι.»


Η Lancia Delta S4

Το αυτοκίνητο που βραβεύτηκε αποτελεί ένα από τα ελάχιστα που διασώζονται μέχρι σήμερα. Μόλις 200 Delta S4 δρόμου  κατασκευάστηκαν την περίοδο 1985-1986, με σκοπό το μοντέλο να χρησιμοποιηθεί στο Group B του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Στο κέντρο του οχήματος βρίσκεται τοποθετημένος ο τετρακύλινδρος διπλά υπερτροφοδοτούμενος (στροβυλοσυμπιεστής και μηχανικός υπερσυμπιεστής) κινητήρας των 1.759κ.εκ. Το σύστημα μετάδοσης μεταφέρει μόνιμα την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς, ενώ το σωληνωτό πλαίσιο συμπληρώνουν τμήματα από Kevlar και ανθρακονήματα. Το όνομα του αυτοκινήτου προέρχεται από την επιλογή των μηχανικών μερών, με το “S” από την υπερπλήρωση (supercharging) και τον αριθμό «4» από τη μετάδοση σε όλους τους τροχούς. Η Delta S4 Gr.B αποδείχθηκε αμέσως εξαιρετικά γρήγορη και το 1986 κατέκτησε το Ευρωπαϊκό και το Ιταλικό πρωτάθλημα. Με τελική ταχύτητα 250χλμ./ώρα και βάρος μόλις 966 κιλά ήταν το πρώτο ιταλικό αγωνιστικό αυτοκίνητο με σύστημα 4x4. Παράλληλα όμως με το εκρηκτικό της ταπεραμέντο, η ιστορία της σημαδεύτηκε και από το τραγικό δυστύχημα του Henri Toivonen και του συνοδηγού του Sergio Cresto που έχασαν τη ζωή τους στο Γύρο της Κορσικής του 1986.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...