Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Abarth Classiche 500 Record Monza ’58 ...


Η Stellantis Heritage λαμβάνει μέρος στη 12η Milano AutoClassica (Fiera Milano, 18-20 Νοεμβρίου), μια έκθεση που εστιάζει στα κλασσικά και σπορ αυτοκίνητα και αποτελεί πόλο έλξης για φίλους της αυτοκίνησης από όλο τον κόσμο. Η παρουσία της ομάδας του τμήματος Heritage στην έκθεση συνδυάζεται με την αποκάλυψη της νέας τους δημιουργίας, του Abarth Classiche 500 Record Monza ’58, ενός αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε με αφορμή τους εορτασμούς για τα 100 χρόνια της Monza, «του ναού της ταχύτητας», όπου η Abarth γνώρισε αμέτρητες επιτυχίες. Ανάμεσα σε αυτές, το σπάσιμο μέσα σε μια εβδομάδα του Φεβρουαρίου του 1958 έξι ρεκόρ ταχύτητας με το Fiat 500 που είχε εξελιχθεί υπό την καθοδήγηση του ιδρυτή της μάρκας, Carlo Abarth. Από αυτή την επιτυχία δημιουργήθηκε με βάση ένα Fiat 500 του 1957 το νέο μοναδικό μοντέλο. Το χρώμα “Monza ‘58” θυμίζει το πράσινο χρώμα του αυτοκινήτου που έθεσε το ρεκόρ στη Monza, ενώ το ίδιο χρώμα χρησιμοποιήθηκε και στο συλλεκτικό Abarth 695 70° Anniversario του 2019. Το Fiat Nuova 500 που εξελίχθηκε από τον Carlo Abarth για τα ρεκόρ του 1958 αποτελεί την πηγή έμπνευσης τόσο για το αμάξωμα, όσο και το εσωτερικό, όπου χρησιμοποιούνται τα ίδια υφάσματα με την πρώτη σειρά του 500 που κατασκευάστηκαν το 1957. Η ύπαρξη μόνο καθίσματος για τον οδηγό -για ακόμα χαμηλότερο βάρος- επίσης θυμίζει το αυτοκίνητο του ρεκόρ. Αντίστοιχα ο πίνακας με τα κλασσικά όργανα και το ξύλινο τιμόνι, αλλά και το γυμνό πάτωμα φέρνουν αναμνήσεις από τη γεμάτη δράση εβδομάδα στη Monza όπου το αυτοκίνητα έσπασε σειρά ρεκόρ. Οι μηχανικές τροποποιήσεις βέβαια δεν σταματούν εκεί, αφού το αυτοκίνητο εφοδιάστηκε με το πακέτο Abarth Classiche 595 Tuning Kit που ανεβάζει τον κυβισμό στα 595κ.εκ. Η αναβίωση του κιτ με βάση τη σύγχρονη τεχνολογία, αποτελεί ακόμα μια σύνδεση της ιστορικής κληρονομίας με το σήμερα, που υποστηρίζει σταθερά το τμήμα Heritgae της Stellantis.

Το νέο -μοναδικό- Abarth, αποτελεί δείγμα του προγράμματος του τμήματος Heritage που ονομάζεται “Reloaded by Creators”, όπου περιορισμένος αριθμός πιστοποιημένων κλασσικών αυτοκινήτων επιστρέφουν στην αρχική τους κατάσταση μέσω της φροντίδας των ειδικών του Officine Classiche. Εκεί οι μηχανικοί με πλήρη σεβασμό στην παράδοση χαρίζουν και πάλι στα σπάνια αυτοκίνητα την αρχική τους λάμψη. Στην έκθεση, δίπλα στη νέα δημιουργία, βρίσκεται το πρωτότυπο Abarth “Record” του 1958, ένα μικρό αυτοκίνητο που στα χέρια του Carlo Abarth εξελίχθηκε σε ένα πραγματικό αγωνιστικό αυτοκίνητο. Το 500 που εξέλιξε ο ιδρυτής της μάρκας, είχε απόδοση 26 ίππων και τελική ταχύτητα 118χλμ./ώρα. Σε μία συνεχή δοκιμασία 168 ωρών στην πίστα της Monza έσπασε 6 παγκόσμια ρεκόρ και συνέβαλε σημαντικά στην επιτυχία του Nuova 500. Ακόμα ένα «κόσμημα» της Abarth δίνει το παρόν, το νέο Abarth Classiche 1000 SP του 2022, μια μοντέρνα αναβίωση του μοντέλου που πριν από 55 χρόνια έθεσε νέα μέτρα σε επίπεδο επιδόσεων και αεροδυναμικής. Κίνηση στο Abarth Classiche 1000 SP δίνει ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1742κ.εκ. με απόδοση 240 ίππων στις 6.000σ.α.λ.

Από τις συνολικά πέντε μονάδες του Abarth Classiche 1000 SP που κατασκευάστηκαν, μόνο ένα αυτοκίνητο παραμένει διαθέσιμο, ενώ διαθέσιμο προς πώληση είναι και το νέο δημιούργημα της Stellantis Heritage, το μοναδικό Abarth Classiche 500 Record Monza ’58.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...