Στο μαγευτικό χωριό Revigliasco Torinese, που βρίσκεται στους λόφους της πρωτεύουσας του Πιεμόντε, η 4η εκδήλωση του Concorso d’Eleganza Festival Car πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Autoappassionati.it σε συνεργασία με το Revigliasco Pro Loco. Ιδρυμένη το 2022, η εκδήλωση έχει αναπτυχθεί χρόνο με το χρόνο, φτάνοντας σε ένα ορόσημο μεγάλου κύρους για την έκδοση του 2025: την επίσημη ένταξή της στο ημερολόγιο Πρεμιέρας Εκδηλώσεων της FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens), πιστοποιώντας τη διεθνή της θέση. Ο απόλυτος πρωταγωνιστής ήταν η Lancia, με την εξαιρετική Lancia Flaminia Loraymo (1960) - ένα μοναδικό μοντέλο που ανήκει στη συλλογή Stellantis Heritage και συνήθως εκτίθεται στο Heritage Hub στο Τορίνο - και το ζωηρό αγωνιστικό αυτοκίνητο Ypsilon Rally4 HF, το οποίο σηματοδοτεί την επιστροφή στο μηχανοκίνητο αθλητισμό για την πιο επιτυχημένη μάρκα στην ιστορία των ράλι, με 10 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών Ράλι, τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών Αντοχής, ένα 1000 Miglia, δύο Targa Florio και ένα Carrera Panamericana. Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, οι Gianandrea Pisani και Nicola Biagi, στο ντεμπούτο τους με τη Lancia Ypsilon Rally4 HF στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Απόλυτων Ράλι (CIAR), έγραψαν μια νέα σελίδα στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Lancia. Εκτός από τον τίτλο των Πρωταθλητών Lancia Trophy 2025, το ταλαντούχο νέο δίδυμο κέρδισε τον περίφημο τίτλο των Ιταλών Πρωταθλητών του CIAR 2-Wheel Drive, φέρνοντας πίσω μια τριχρωμία που έλειπε από τη μάρκα από το 1993. Κομψότητα, επιδόσεις και βαθιές ρίζες στην περιοχή. Αυτά είναι τα συστατικά που ενώνουν την ένδοξη αθλητική παράδοση της μάρκας και τη νέα της ταυτότητα, που προβάλλεται προς το μέλλον. Είναι τα ίδια στοιχεία που θα ζωντανέψουν το πλούσιο ημερολόγιο του Festival Car 2025. Η ημέρα θα ξεκινήσει με το Tour d’Elegance, μια φαντασμαγορική παρέλαση που θα δει τα 80 εγγεγραμμένα αυτοκίνητα να συγκεντρώνονται στις 9 π.μ. στο Βασιλικό Κάστρο του Moncalieri, μνημείο της UNESCO και το παραδοσιακό σημείο εκκίνησης του Concorso. Από εκεί, τα αυτοκίνητα θα ταξιδέψουν μέσα από τα γραφικά τοπία των λόφων του Τορίνο, προσφέροντας στο κοινό ένα συναρπαστικό ταξίδι σε δρόμους με στροφές και υποβλητικές εικόνες, μέχρι να φτάσουν στο Revigliasco. Οι νικητές του διαγωνισμού θα επιλεγούν από μια κριτική επιτροπή υψηλού προφίλ που αποτελείται από εξέχουσες προσωπικότητες στον διεθνή σχεδιασμό αυτοκινήτων. Ανάμεσα στα πιο αναμενόμενα ονόματα είναι ο Roberto Giolito, επικεφαλής της Stellantis Heritage, σημείο αναφοράς για την προστασία και την ενίσχυση της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανικής κληρονομιάς.
Η Lancia Flaminia Loraymo (1960) είναι ένα πραγματικό είδωλο στυλ, που γεννήθηκε από τη δημιουργική ιδιοφυΐα του Αμερικανού σχεδιαστή Raymond Loewy, ενός από τους πιο επιδραστικούς του 20ού αιώνα, διάσημου για τη δημιουργία διαχρονικών εικονιδίων όπως το μπουκάλι της Coca-Cola με το λευκό λογότυπό του ή το έμβλημα Lucky Strike. Ο σχεδιαστής συνέλαβε το αυτοκίνητο για προσωπική του χρήση και εμπιστεύτηκε την κατασκευή του στον κατασκευαστή αμαξωμάτων του Τορίνο, Rocco Motto, με τεχνική συνεργασία από την Nardi. Το αποτέλεσμα ήταν ένα φουτουριστικό κουπέ με καινοτόμες αεροδυναμικές λύσεις και μια αδιαμφισβήτητη «χαμογελαστή» μάσκα. Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1960, το αυτοκίνητο τράβηξε αμέσως την προσοχή για τις αντισυμβατικές λεπτομέρειες και τις καινοτόμες αεροδυναμικές λύσεις του. Αφού χρησιμοποιήθηκε εκτενώς από την Loewy τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες, το αυτοκίνητο επέστρεψε στην Ιταλία χάρη στον πρόεδρο του Lancia Club of America, ο οποίος αποφάσισε να το δωρίσει στη μάρκα. Έκτοτε, έχει διατηρηθεί ως ένα από τα πιο πολύτιμα κοσμήματα του Heritage Hub στο Τορίνο, του εκθεσιακού χώρου που βρίσκεται μέσα στο πρώην Officina 81 στο Mirafiori, όπου πάνω από 300 αυτοκίνητα αφηγούνται την ιστορία και το μέλλον της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, εμπλουτίζοντας την ενότητα «Concepts and Fuoriserie». Η Lancia Flaminia Loraymo όχι μόνο θα είναι παρούσα στην εκδήλωση, αλλά θα γίνει και το απόλυτο σύμβολό της: είναι το κεντρικό σημείο της επίσημης αφίσας για το Festival Car 2025, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την IED Torino και επιλέχθηκε μέσω ενός ειδικού διαγωνισμού. Η νικήτρια εικόνα τιμά την αδιαμφισβήτητη σιλουέτα του μοναδικού κουπέ, μετατρέποντάς την στο οπτικό μανιφέστο της εκδήλωσης. Το ίδιο αυτοκίνητο επιλέχθηκε επίσης για ένα δοκιμαστικό βίντεο που κυκλοφόρησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: μετά από ένα tuning στο Officine Classiche, το Loraymo φεύγει από το Heritage Hub στο Mirafiori για να ξεκινήσει το ταξίδι του προς το Revigliasco, προσβλέποντας σε τι θα συμβεί την ημέρα της εκδήλωσης.
Το Rally4, που παρουσιάστηκε στις αρχές του 2024, είναι η έκδοση με τις υψηλότερες επιδόσεις του Ypsilon νέας γενιάς: ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που αναπτύχθηκε για την κατηγορία FIA Rally4, το οποίο ξεχωρίζει αμέσως για την τέλεια ισορροπία ισχύος και πρόσφυσης, την απόκριση σε μεταβαλλόμενες κατευθύνσεις και τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Σχεδιασμένο για φιλόδοξους ιδιώτες οδηγούς και επαγγελματικές ομάδες - με ιδιαίτερη έμφαση στο λειτουργικό κόστος - το Ypsilon Rally4 HF φέρει με υπερηφάνεια το εμβληματικό λογότυπο HF με τον κόκκινο ελέφαντα. Συγκεκριμένα, το δυναμικό όχημα δημιουργήθηκε από τη συνεργασία μεταξύ της Lancia, και μερικές από τις πιο διάσημες premium μάρκες στον κόσμο των αγώνων. Κάτω από το καπό, ο κινητήρας 1.2 Turbo των 212 ίππων αποδείχθηκε ισχυρός, ομαλός και άψογα συνδυασμένος με ένα κιβώτιο ταχυτήτων 5 ταχυτήτων SADEV. Για να ολοκληρώσει όλα αυτά, διαθέτει επίσης ελαστικά υψηλής απόδοσης από τη σειρά MICHELIN Pilot Sport, δύο για στεγνή άσφαλτο και ένα για βρεγμένη άσφαλτο, όλα διαθέσιμα σε διαστάσεις 19/63-17. Επιπλέον, από τον πρώτο του αγώνα, το αγωνιστικό αυτοκίνητο έχει εντυπωσιάσει το κοινό με την είσοδό του στις στροφές, την αποτελεσματικότητά του στο φρενάρισμα στα πιο τεχνικά τμήματα και την ικανότητά του να εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες. Η νικηφόρα φόρμουλά του έγκειται στο συνδυασμό ενός ελαφρού αλλά απίστευτα άκαμπτου πλαισίου, αναρτήσεων McPherson με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Ohlins 3 κατευθύνσεων και ενός κορυφαίου συστήματος πέδησης με αεριζόμενα δισκόφρενα 330 mm. Επιπλέον, η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς ωθήθηκε στο μέγιστο των δυνατοτήτων της χάρη στο μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και σε μια εκλεπτυσμένη ρύθμιση που επέτρεπε το καθυστερημένο φρενάρισμα και την επιθετική επιτάχυνση. Επιπλέον, για την τελειοποίηση του Ypsilon Rally4 HF, η ιταλική μάρκα στράφηκε στον Miki Biasion, έναν πραγματικό θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο οποίος, μεταξύ της δεκαετίας του '80 και του '90, συνδέθηκε άρρηκτα με τη Lancia και έγινε ο πιο επιτυχημένος Ιταλός οδηγός στην ιστορία. Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι η επιστροφή της Lancia στα ράλι αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου βιομηχανικού και πολιτιστικού σχεδίου, αξιοποιώντας τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ως στρατηγικό εργαστήριο για την τεχνική καινοτομία, την ανάπτυξη νέων ταλέντων και την ενίσχυση της ταυτότητας της μάρκας. Η επανακυκλοφορία του ιστορικού λογότυπου HF εντάσσεται επίσης σε αυτό το πλαίσιο. Πάντα σύμβολο των πιο τολμηρών οχημάτων της Lancia, επέστρεψε και είναι έτοιμο να αναλάβει κεντρικό ρόλο στο όραμα της μάρκας για το μέλλον. Πράγματι, το HF θα γίνει το καθοριστικό χαρακτηριστικό όλων των εκδόσεων υψηλών επιδόσεων της νέας σειράς Lancia, ξεκινώντας με το ολοκαίνουργιο Ypsilon HF 280 ίππων και το Ypsilon HF Line Hybrid. Η πρώτη είναι η πλήρως ηλεκτρική έκδοση δρόμου υψηλών επιδόσεων που επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα και προσφέρει ανώτερη ευελιξία χάρη στο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Εν τω μεταξύ, η δεύτερη φέρνει τη γλώσσα HF σε πιο οικονομικούς κινητήρες, διατηρώντας παράλληλα το στυλ και την αναγνωρισιμότητα της θρυλικής σειράς. Οι δύο νέες κυκλοφορίες είναι ήδη διαθέσιμες για παραγγελία: η Ypsilon HF Line βρίσκεται τώρα στις εκθέσεις, ενώ η Ypsilon HF των 280 ίππων θα κάνει το ντεμπούτο της στους δρόμους μετά το καλοκαίρι.