Ypsilon Rally4 HF ...
Η Lancia είναι για άλλη μια φορά ένα αστέρι των ράλι, επιβεβαιώνοντας το πάθος της για επιδόσεις με ένα τεχνικό και αθλητικό έργο που τιμά το παρελθόν της και αγκαλιάζει το μέλλον της. Το Ypsilon Rally4 HF και το συναρπαστικό Trofeo Lancia έφεραν ξανά την αγωνιστική κληρονομιά της μάρκας στο προσκήνιο, αναζωπυρώνοντας τον ενθουσιασμό της για ράλι στους δρόμους και μεταξύ των οπαδών της πιο επιτυχημένης μάρκας στην ιστορία αυτού του κλάδου του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Και πριν από λίγες εβδομάδες, η Lancia παρουσίασε το νέο Ypsilon HF Racing, ένα όχημα σχεδιασμένο για να επεκτείνει την πρόσβαση στο βασικό επίπεδο των ράλι, παρέχοντας μια αυθεντική πύλη στους αγώνες ράλι για μια νέα γενιά οδηγών. Με 100 οχήματα Ypsilon Rally4 HF να έχουν ήδη πωληθεί και 40 ομάδες να έχουν εγγραφεί, το κύπελλο μιας μάρκας της Lancia αποδεικνύεται ένα από τα πιο δημοφιλή και ανταγωνιστικά πρωταθλήματα της σεζόν, προσφέροντας την ιδανική ισορροπία μεταξύ προσβασιμότητας, επιδόσεων και νεότητας. Οι τέσσερις γύροι - Targa Florio, Rally Due Valli και Rally Roma Capitale - έχουν ήδη προσφέρει συγκινήσεις και εκπλήξεις, με ακόμη περισσότερο ενθουσιασμό να έρχεται. Το αστέρι του κυπέλλου είναι το Ypsilon Rally4 HF—που αναπτύχθηκε με την τεχνική συμβολή του Miki Biasion και είναι ικανό να συνδυάζει ισχύ και αξιοπιστία από τις πρώτες επίσημες δοκιμές του. Με λίγα λόγια, με απλοποιημένους κανονισμούς, χαμηλό κόστος και άκρως εκπαιδευτικό περιβάλλον, το Trofeo Lancia αποτελεί ένα πεδίο δοκιμών τόσο για ανερχόμενα ταλέντα όσο και για φιλόδοξους οδηγούς. Μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, η σεζόν θα επανεκκινήσει με το Ράλι ντελ Λάτιο (13-14 Σεπτεμβρίου), ακολουθούμενο από τον πολυαναμενόμενο μεγάλο τελικό στο Σαν Ρέμο, όπου θα πραγματοποιηθούν οι τελικοί εορτασμοί για την απονομή του τροπαίου. Παρακάτω, εξερευνήστε την πλήρη ιστορία των πρώτων τεσσάρων γύρων και ανακαλύψτε τα δύο αγωνιστικά αυτοκίνητα που ενσαρκώνουν τη νέα αθλητική κληρονομιά της Lancia: το Ypsilon Rally4 HF, κατασκευασμένο για να αγωνίζεται στα υψηλότερα επίπεδα του Rally4, και το Ypsilon HF Racing, μια αυθεντική και ασφαλή πύλη για νέους οδηγούς που επιθυμούν να εισέλθουν στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Με τέσσερις συναρπαστικούς γύρους και μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική γραμμή εκκίνησης, το Trofeo Lancia 2025 έχει αποδειχθεί ένα από τα πιο δυναμικά και συναρπαστικά πρωταθλήματα της σεζόν. Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός περιλαμβάνει συνολικά 360.000 ευρώ σε κέρδη και μια απίστευτη ευκαιρία. Αν κάποιος κάτω των 35 ετών, ο γενικός πρωταθλητής θα ενταχθεί στην ομάδα Lancia Corse HF και θα αγωνιστεί στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι FIA 2026 πίσω από το τιμόνι ενός επίσημου Ypsilon Rally4 HF. Μετά τα τέσσερα πρώτα στάδια - Targa Florio, Rally Due Valli και τους δύο αγώνες στο Rally Roma Capitale - ο πίνακας κατάταξης αρχίζει να διαμορφώνεται, αλλά όλα είναι ακόμα ανοιχτά στο δεύτερο μέρος της χρονιάς. Ο εναρκτήριος αγώνας της σεζόν στο Targa Florio (10-11 Μαΐου) έφερε αμέσως στο προσκήνιο το ταλέντο του Giandrea Pisani, καθώς έδωσε μια άψογη εμφάνιση για να κατακτήσει την πρώτη νίκη της χρονιάς. Λίγο πιο πίσω του, οι Gabriel Di Pietro και Giorgio Cogni πραγματοποίησαν ισχυρές εμφανίσεις, ενώ το αποτέλεσμα του Nicolò Ardizzone έδειξε ξεκάθαρα τις προθέσεις του στην κατηγορία Junior. Εν τω μεταξύ, στην κατηγορία Expert, ο Denis Vigliaturo ξεκίνησε καλά και έφερε την πρώτη νίκη της σεζόν. Ο δεύτερος γύρος στο Rally Due Valli (7-8 Ιουνίου) ανέδειξε την ανταγωνιστική ισορροπία μεταξύ των ομάδων. Ο Pisani απέδειξε ότι ήταν ο πρωτοπόρος του Trofeo, αλλά έπρεπε να παραχωρήσει την ήττα στον νεαρό οδηγό Davide Pesavento - τον δεύτερο διαφορετικό νικητή σε ισάριθμους αγώνες.
Στην κατηγορία Expert, ο Denis Vigliaturo κατέκτησε δύο συνεχόμενες νίκες, διευρύνοντας το προβάδισμά του στην κατάταξη. Ο τρίτος και τέταρτος γύρος πραγματοποιήθηκαν στο Rally Roma Capitale (5-7 Ιουλίου), οι οποίοι προσμετρήθηκαν τόσο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) της FIA όσο και στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Απόλυτου Ράλι (CIAR) SPARCO. Ο αγώνας περιελάμβανε δύο ειδικές διαδρομές του Trofeo Lancia: Στον 3ο γύρο την Παρασκευή και το Σάββατο, οι Pisani και Nicola Biagi άφησαν το στίγμα τους μπροστά από τους Mazzocchi και Cogni. Στην κατηγορία Junior, ο Ardizzone εκμεταλλεύτηκε ένα κλατάρισμα που επιβράδυνε τον Di Pietro, ενώ ο Polonski τερμάτισε μπροστά από τον Fiore στην κατηγορία Expert. Στον 4ο γύρο την Κυριακή, με την κατάταξη να έχει επαναρυθμιστεί, ο Pisani διπλασίασε την κούρσα του, εδραιώνοντας το προβάδισμά του στην κορυφή. Πίσω του, οι Cogni, Mazzocchi, De Antoni και Di Pietro αγωνίστηκαν για μια θέση στο βάθρο - με διαφορά μόλις έξι δευτερολέπτων. Ο τελευταίος πήρε την εκδίκησή του στο Junior Cup, ενώ ο Polonski εξασφάλισε μια ακόμη νίκη στην κατηγορία Expert. Η δεύτερη θέση της ημέρας ήταν αρκετή για να πάρει ο Fiore το προβάδισμα στη συνολική κατάταξη. Μετά από τέσσερις γύρους, ο Pisani βρίσκεται στην κορυφή τόσο της συνολικής όσο και της Master κατηγορίας, διατηρώντας ένα ισχυρό πλεονέκτημα έναντι των Cogni, Pesavento και Mazzocchi. Στην κατηγορία Junior, η μάχη μεταξύ του Di Pietro και του Ardizzone παραμένει έντονη, ενώ ο Fiore προηγείται στην κατηγορία Expert, ακολουθούμενος από τους Polonski και Maurino.
Για να ανταποκριθεί στις τεχνικές απαιτήσεις της κατηγορίας, το νέο όχημα είναι εξοπλισμένο με έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων turbo που αποδίδει 145 ίππους και 240 Nm ροπής, σε συνδυασμό με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με κοντές σχέσεις μετάδοσης και ένα μηχανικό διαφορικό σχεδιασμένο για να εγγυάται δυναμισμό και απόκριση. Το αμάξωμα,το ίδιο που χρησιμοποιείται στο Ypsilon Rally 4 HF, είναι εξαιρετικά ασφαλές δεδομένου του επιπέδου απόδοσής του και συμμορφώνεται με τους κανονισμούς της FIA. Εξοπλισμένο με εγκεκριμένο rollbar και συστήματα ασφαλείας που πληρούν τα διεθνή πρότυπα, η ασφάλεια είναι ένα από τα δυνατά του σημεία. Το πιλοτήριο, το ταμπλό και ο σχεδιασμός της ανάρτησης είναι τα ίδια που χρησιμοποιούνται στο Ypsilon Rally4 HF, εξασφαλίζοντας στον οδηγό μια αυθεντική και επαγγελματική εμπειρία από την πρώτη χρήση. Για να εγγυηθεί την απόδοση πέδησης σε όλες τις συνθήκες, είναι εξοπλισμένο με μπροστινά φρένα 302 mm, πίσω φρένα 290 mm και μηχανικό χειρόφρενο. Ολόκληρη η διαδικασία ανάπτυξης είχε ως στόχο τη δημιουργία ενός ευέλικτου, υψηλών επιδόσεων οχήματος, γεμάτου τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά με εξαιρετικά χαμηλό λειτουργικό κόστος. Με τιμή 38.900 € (χωρίς ΦΠΑ) και «έτοιμη για αγώνες» διάταξη, απευθύνεται σε μια μεγάλη και ποικιλόμορφη αγορά για να βοηθήσει στη δημιουργία μιας προοδευτικής κουλτούρας μηχανοκίνητου αθλητισμού.