Από το Κολοσσαίο μέχρι τις ελικωτές ορεινές στροφές του Λάτσιο, την περασμένη εβδομάδα το Trofeo Lancia έγραψε ένα ακόμη συναρπαστικό και δυναμικό κεφάλαιο κατά τη διάρκεια του τρίτου γύρου της σεζόν του σε ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα και εμβληματικά γεγονότα της χρονιάς. Στην καρδιά του Ράλι Ρόμα Καπιτσέλια – το οποίο μετράει τόσο για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) της FIA όσο και για το Ιταλικό Απόλυτο Πρωτάθλημα Ράλι (CIAR) της SPARCO – 18 επίμονα πληρώματα Trofeo Lancia, που αντιπροσωπεύουν το 20% όλων των συμμετεχόντων, αγωνίστηκαν σε έναν αδιάκοπο αγώνα σε μαγευτικά τοπία και απαιτητικές ειδικές διαδρομές. Δώδεκα από αυτούς τους οδηγούς ήταν οδηγοί κάτω των 25 ετών, ο καθένας διεκδικώντας το κύπελλο μιας μάρκας και μια θέση στην επίσημη ομάδα της Lancia στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) 2026, με επικεφαλής τον Διευθυντή Eugenio Franzetti.
Το Rally Roma Capitale έστεψε τους Gianandrea Pisani και Nicola Biagi ως τους αληθινούς Βασιλιάδες της Ρώμης, χάρη στις διαδοχικές νίκες στους Αγώνες 3 και 4 του Trofeo Lancia, μαζί με μια θέση στο βάθρο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ERC4. Η απόδοσή τους ενισχύθηκε περαιτέρω από τη δεύτερη θέση στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Δικίνησης και μια νίκη στην κατηγορία Master στο Trophy. Το Rally Roma Capitale φιλοξένησε δύο γύρους του Trofeo Lancia: Η Παρασκευή και το Σάββατο αποτελούσαν τον 3ο Γύρο, ενώ η Κυριακή - ξεκινώντας με την επαναφορά της βαθμολογίας - μετρούσε ως 4ος Γύρος. Οι δύο πρώτες ημέρες των αγώνων, οι οποίες ξεκίνησαν κάτω από τη σκιά του Κολοσσαίου, είδαν τους Gianandrea Pisani και Nicola Biagi να παίρνουν τον έλεγχο από την τρίτη ειδική διαδρομή και μετά. Ο δρόμος τους προς τη νίκη, ωστόσο, δεν ήταν καθόλου εύκολος: η Ομάδα Lion έπρεπε πρώτα να προσπεράσει τους Gabriel Di Pietro και Andrea Dresti, και στη συνέχεια να αποκρούσει τον Andrea Mazzocchi, ο οποίος παρέμεινε μια συνεχής απειλή μέχρι τα τελευταία στάδια, με ελάχιστα κενά μεταξύ των πρωτοπόρων. Στον 3ο Γύρο του Trofeo Lancia, ο Pisani εξασφάλισε τη νίκη και κυριάρχησε στην κατηγορία Master, τερματίζοντας μπροστά από τους Mazzocchi και Giorgio Cogni, οι οποίοι κράτησαν επιδέξια τον Αυστριακό οδηγό Michael Lengauer, έναν εντυπωσιακό παίκτη στους δρόμους της Ρώμης.
Οι Nicolò Ardizzone και Valentina Pasini εξασφάλισαν τη νίκη στην κατηγορία Junior μετά από μια σκληρή μάχη με τον Gabriel Di Pietro, ο οποίος αναγκάστηκε να υποχωρήσει στα τελικά στάδια λόγω ενός κλαταρισμένου ελαστικού - ένα άτυχο χτύπημα που επηρέασε και τη συνολική του βαθμολογία. Μεταξύ των οδηγών Expert, ο Dariusz Polonski πήρε τη νίκη, μπροστά από τον Emanuele Fiore - ο οποίος τώρα ηγείται της κατάταξης της κατηγορίας - με τον Pierluigi Maurino να εξασφαλίζει μια σταθερή τρίτη θέση. Μετά τα αποτελέσματα του Σαββάτου το βράδυ, το πρωί της Κυριακής σηματοδότησε μια επαναφορά όλων των χρόνων σταδίων για το Trofeo Lancia, ξεκινώντας ουσιαστικά έναν νέο αγώνα. Ωστόσο, το αποτέλεσμα ήταν γνώριμο: Ο Gianandrea Pisani πήρε για άλλη μια φορά τον έλεγχο από την πρώτη κιόλας ειδική διαδρομή και δεν κοίταξε πίσω. Ενώ το προβάδισμά του παρέμεινε αδιαμφισβήτητο, η μάχη για τη δεύτερη θέση ήταν συναρπαστική, με τους Giorgio Cogni, Andrea Mazzocchi, Edoardo De Antoni και Gabriel di Pietro να τερματίζουν με αυτή τη σειρά, με διαφορά μόλις έξι δευτερολέπτων. Στην κατηγορία Master, ο Pisani ανέβηκε ξανά στην κορυφή του βάθρου, ακολουθούμενος από τους Cogni και Mazzocchi. Μεταξύ των Junior, ο Di Pietro ανέτρεψε το αποτέλεσμα του Σαββάτου, ξεπερνώντας τον Ardizzone για τη νίκη.
Υπήρξε μια ακόμη κυρίαρχη εμφάνιση από τον Πολωνό Dariusz Polonski στην κατηγορία Expert, αξιοποιώντας την εμπειρία του από τα διεθνή ράλι για να νικήσει τον Fiore -που εξακολουθεί να ηγείται της βαθμολογίας- και τον Porzia, ο οποίος εντυπωσίασε με μια εξαιρετική οδήγηση. Με τη σεζόν να βρίσκεται στα μισά της, οι αριθμοί μιλούν ξεκάθαρα: Ο Pisani είναι ο πρωτοπόρος τόσο στη συνολική όσο και στην Master κατηγορία, με τους Cogni και Pesavento να ακολουθούν στη συνολική βαθμολογία, και τους Cogni και Mazzocchi να τους κυνηγούν στην κατηγορία Master. Το Fiore κατέχει την πρωτοπορία στην κατηγορία Expert, μπροστά από τους Polonski και Maurino. Με ήδη πάνω από 90 μονάδες Ypsilon Rally4 HF να έχουν πωληθεί μόλις τέσσερις μήνες μετά την κυκλοφορία του και την συναρπαστική έναρξη του Trofeo Lancia, το ζωηρό Ypsilon Rally4 HF γνώρισε άμεση επιτυχία, κερδίζοντας τόσο τους οδηγούς όσο και τους βελτιωτές από την αρχή. Συγκεκριμένα, το Rally Roma Capitale με υψηλές επιδόσεις παρουσίασε τη δυναμική συμπεριφορά του Ypsilon Rally4 HF, το οποίο ξεχώρισε από τις αρχικές δοκιμές με την τέλεια ισορροπία ισχύος και πρόσφυσης, την απόκριση στις μεταβαλλόμενες κατευθύνσεις και τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Εξοπλισμένο με κινητήρα 1.2 Turbo 212 ίππων, κιβώτιο ταχυτήτων 5 ταχυτήτων SADEV και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Ohlins, το αυτοκίνητο ράλι της Lancia έχει αποδειχθεί το τέλειο όχημα για νέους οδηγούς να δοκιμάσουν τα δόντια τους, προσφέροντας παράλληλα στους έμπειρους οδηγούς την ευκαιρία να ωθήσουν την απόδοσή τους στα όριά τους, επιδιώκοντας τη νίκη στο πρωτάθλημα Rally4.
Για να γίνει όλο αυτό ακόμα πιο ξεχωριστό, μια συναρπαστική ατμόσφαιρα γέμισε το Lancia Corse HF Village στο Fiuggi - ένα πραγματικό κέντρο συναισθημάτων όπου οι θαυμαστές και οι οικογένειες μπορούσαν να εξερευνήσουν πλήρως τον κόσμο της Lancia: από τη δυνατότητα δοκιμής στο δρόμο του νέου Ypsilon - τόσο υβριδικού όσο και πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου - μέχρι ένα συγκινητικό ταξίδι στο παρελθόν της μάρκας με την επίδειξη δύο γνήσιων εμβλημάτων των παγκόσμιων αγώνων ράλι, της Delta Integrale και της 037. Αυτή η καθηλωτική εμπειρία ζωντανεύει επίσης στο επίσημο κανάλι κοινωνικής δικτύωσης της Lancia Corse HF.