Spa-Francorchamps ...
Το 13ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, πραγματοποιήθηκε στην ιστορική πίστα του Spa-Francorchamps, στο Βέλγιο και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 27 Ιουλίου, από το ANT1+ και μαγνητοσκοπημένα από τον ΑΝΤ1. Ο Όσκαρ Πιάστρι ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, με τον Λάντο Νόρις να ακολουθεί στη 2η θέση και τον μαχητικό Σαρλ Λεκλέρκ να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.
Στην εκπομπή «FORMULA 1 SHOW», οι απεσταλμένοι του ΑΝΤ1 στο Βέλγιο, Τάκης Πουρναράκης και Κώστας Λεώνης, μετέφεραν τον παλμό από την καρδιά της δράσης. Ο Πάνος Σειτανίδης και η Μαρία Θωμά, μαζί με την ομάδα τους, παρουσίασαν όλες τις λεπτομέρειες γύρω από τη Formula 1. Στο πλαίσιο της εκπομπής προβλήθηκαν, μεταξύ άλλων, το χρονικό της αποπομπής του Κρίστιαν Χόρνερ, ύστερα από δύο δεκαετίες επιτυχιών στη Red Bull, καθώς και η είδηση ότι ο Brad Pitt οδηγεί αγωνιστική McLaren στην πίστα του Όστιν για τις ανάγκες της πολυαναμενόμενης κινηματογραφικής παραγωγής. Παράλληλα, η Μαρία Σαράφογλου εξομολογήθηκε το πάθος της για τη Formula 1, ενώ προβλήθηκε και η αποκλειστική συνέντευξη του διευθυντή της Pirelli, Mario Isola, στον Τάκη Πουρναράκη: ΕΔΩ!
Παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, περίπου 400.000 θεατές «χόρευαν» στη βροχή, αποδεικνύοντας το αμείωτο πάθος τους για τη Formula 1.Η πίστα του Spa, τοποθετημένη μέσα στα δάση των Αρδεννών, φημίζεται για τον άστατο καιρό της και η βροχή είναι πάντα μια πιθανότητα. Φέτος, ξεκίνησε από το βράδυ και σταμάτησε εβδομήντα πέντε λεπτά μετά την προγραμματισμένη ώρα εκκίνησης του Grand Prix. Οδηγοί, μηχανικοί και θεατές περίμεναν υπομονετικά να καλυτερεύσουν οι συνθήκες, με το βασικό πρόβλημα να είναι η ορατότητα, καθώς τα μονοθέσια αυτής της γενιάς, τα οποία στηρίζονται αεροδυναμικά στη διαμόρφωση του πατώματος, δημιουργούν πολύ έντονο σπρέι νερού. Όταν τελικά οι συνθήκες το επέτρεψαν, τα μονοθέσια εκκίνησαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και μετά από τέσσερις γύρους με οριοθετημένο ρυθμό, οι οποίοι προσμετρούσαν κανονικά, δόθηκε εκκίνηση εν κινήσει. Ο Νόρις, που βρισκόταν στην πρώτη θέση, έκανε λάθος, γλίστρησε στην πρώτη στροφή και ο Πιάστρι, κολλημένος πίσω του, κατάφερε να πάρει προβάδισμα στα φρένα για τη στροφή πέντε. Εκεί κρίθηκε η νίκη στον αγώνα, με τον Αυστραλό να παίρνει ανάσα μετά από καιρό, καθώς είχε να κερδίσει από το Ισπανικό Grand Prix στις αρχές Ιουνίου. Με αυτή τη νίκη αύξησε εκ νέου τη διαφορά στη βαθμολογία στους δεκαέξι βαθμούς. Πίσω από τις δύο McLaren εξελίχθηκε μια σκληρή μάχη στρατηγικής ανάμεσα στους υπόλοιπους οδηγούς, καθώς η πίστα σταδιακά στέγνωνε. Στον δωδέκατο γύρο ο Χάμιλτον, που είχε εκκινήσει από τις πίσω θέσεις, πήρε το ρίσκο και έγινε ο πρώτος οδηγός που τοποθέτησε σλικ ελαστικά. Η απόφασή του αποδείχθηκε καθοριστική, καθώς του επέτρεψε να κερδίσει σημαντικές θέσεις και τελικά τη διάκριση του οδηγού του αγώνα από τους θεατές. Το παράδειγμά του ακολούθησαν στον επόμενο γύρο οι Πιάστρι και Λεκλέρκ. Αμέσως έγινε εμφανές ότι η πίστα ήταν πλέον αρκετά στεγνή για σλικ ελαστικά και έτσι όλοι έσπευσαν να προβούν σε αλλαγή, επιλέγοντας τη μεσαία γόμα C3. Παρότι ήταν οριακό αν αυτή η γόμα θα άντεχε μέχρι το τέλος, διανύοντας πάνω από διακόσια είκοσι χιλιόμετρα, τελικά με σωστή διαχείριση αποδείχθηκε εφικτό να ολοκληρωθεί ο αγώνας χωρίς επιπλέον αλλαγή, κάτι που έκαναν οι πρωτοπόροι. Ο Νόρις επέλεξε να ρισκάρει βάζοντας τη σκληρή γόμα, η οποία προσέφερε μεγαλύτερη αντοχή αλλά υστερούσε σε απόδοση λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας του οδοστρώματος. Ήταν ο μοναδικός οδηγός που προτίμησε αυτή τη στρατηγική. Εντυπωσιακή ήταν η προσπάθεια του Σάρλ Λεκλέρκ με τη Ferrari, ο οποίος κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον νικητή του Sprint αγώνα, Μαξ Φερστάπεν. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής είχε ποντάρει σε ρυθμίσεις για βρεγμένο οδόστρωμα και μετά το τέλος του αγώνα εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του, καθώς δεν του δόθηκε η ευκαιρία να τις αξιοποιήσει, αφού ο αλυτάρχης καθυστέρησε την εκκίνηση για λόγους ασφαλείας μέχρι να στεγνώσει η πίστα. Αντίθετα, ο Λεκλέρκ εκμεταλλεύτηκε τις αναβαθμίσεις της Ferrari και σταδιακά ρύθμισε το μονοθέσιό του με τρόπο που του επέτρεψε να καταταγεί και τελικά να τερματίσει πίσω από τις McLaren στην τρίτη θέση. Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Όσκαρ Πιάστρι δήλωσε: «Ήξερα ότι ο πρώτος γύρος θα ήταν πιθανώς η καλύτερή μου ευκαιρία να κερδίσω τον αγώνα. Είχα μια καλή έξοδο από την Στροφή 1 και έμεινα στο γκάζι όσο τολμούσα στην Eau Rouge και μετά ήταν αρκετό για να περάσω. Το υπόλοιπο του αγώνα το διαχειριστήκαμε πολύ καλά, δυσκολευτήκαμε λίγο στο τέλος, ίσως η μέση γόμα να μην ήταν ό,τι καλύτερο για τους τελευταίους πέντε ή έξι γύρους, αλλά το είχαμε ως επί το πλείστον υπό έλεγχο, κάτι που ήθελα. Ήμουν αρκετά απογοητευμένος με τον εαυτό μου μετά τον αγώνα Sprint, αλλά τελικά το να ξεκινάς δεύτερος στο Σπα δεν είναι και τόσο άσχημο». Τα μονοθέσια δίνουν το επόμενο ραντεβού στο 14ο Grand Prix της χρονιάς, την Κυριακή 1η Αυγούστου στην Ουγγαρία, ζωντανά, αποκλειστικά, στις 16:00 από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+.
Μη χάσετε στιγμή!