Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

60 χρόνια Opel Design Centre...


Το 2024 είναι μία επετειακή χρονιά για την Opel, αφού η Γερμανική εταιρεία γιορτάζει 125 χρόνια στην κατασκευή αυτοκινήτων. Από το 1899, η μάρκα με έμβλημα τον Κεραυνό έχει καταστήσει την κινητικότητα προσιτή σε εκατομμύρια ανθρώπους, ενώ την ίδια στιγμή, συνεχίζει να εμπνέει το κοινό με τα καινοτόμα μοντέλα της. Σήμερα, το έμβλημα της Opel εκφράζει τη συναρπαστική πλευρά της μάρκας, καθώς και τον δρόμο της προς τον εξηλεκτρισμό. Το design είναι αυτό που ευθύνεται κατά κύριο λόγο για το πώς ένα αυτοκίνητο μπορεί να συναρπάσει από την πρώτη ματιά. Και εδώ, η Opel έθεσε γερές βάσεις, ακριβώς 60 χρόνια πριν. Το 1964, ξεκινά τη λειτουργία του στο Rüsselsheim το Opel Design Studio, το πρώτο κέντρο σχεδιασμού αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Από τότε, είναι υπεύθυνο για τη συνεχώς εξελισσόμενη σχεδιαστική φιλοσοφία των μοντέλων παραγωγής της Opel. Οι σχεδιαστές έχουν επίσης δημιουργήσει πρωτοποριακά πρωτότυπα οχήματα, που δίνουν μια γεύση από το μέλλον της μάρκας, από το θρυλικό Opel Experimental GT του 1965 μέχρι το πρόσφατο  Opel Experimental, που έκανε εντυπωσιακή παγκόσμια πρεμιέρα πέρυσι. Το Σάββατο 8 Ιουνίου 2024, η Opel γιόρτασε τις δύο επετείους με πελάτες, εργαζόμενους και άλλους υψηλούς προσκεκλημένους: τα 125 χρόνια της Opel στην παραγωγή αυτοκινήτων και τα 60 χρόνια λειτουργίας του Opel Design Centre. "Τα μοντέλα παραγωγής μας ενθουσιάζουν τους πελάτες μας, χάρη στην τολμηρή και λιτή σχεδίασή τους. Ξεκινώντας από το Experimental GT, η Opel αποκάλυψε εμβληματικά concept μοντέλα που έδειξαν το αυτοκινητικό μας μέλλον, με το Opel Design Center να αποτελεί το “σπίτι” αυτής της δημιουργικότητας. Οι σχεδιαστές μας ζωντανεύουν τα αυτοκινητικά όνειρα και τα κάνουν πραγματικότητα για ένα ευρύ κοινό, εδώ και έξι δεκαετίες", δήλωσε ο Mark Adams, Vice President Design της Opel/Vauxhall.


Design Centre με όραμα: Τρία τμήματα σχεδιασμού κάτω από μία στέγη

Το 1964 το Rüsselsheim απηύθυνε μια ξεχωριστή πρόσκληση. Για πρώτη φορά, το κοινό είχε τη δυνατότητα να επισκεφθεί το νέο Design Studio της Opel στο κτίριο N10. Αμέσως μετά τα εγκαίνια, οι εγκαταστάσεις έκλεισαν και πάλι για το κοινό. Από τον Ιούνιο του 1964, οι φόρμες, τα χρώματα και οι λειτουργίες των αυτοκινήτων της μάρκας αποφασίστηκαν και αναπτύχθηκαν εδώ. Τα επίσημα εγκαίνια του κτιρίου αποτέλεσαν ορόσημο στην ιστορία της Ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Επρόκειτο για το μεγαλύτερο στούντιο σχεδιασμού που ανήκε σε αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη. Μέχρι τότε, οι περισσότερες Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ανέθεταν συχνά σε εξωτερικούς ειδικούς την ανάπτυξη νέων πρωτότυπων αυτοκινήτων. Η Βόρεια Ιταλία και ειδικότερα η περιοχή γύρω από την πρωτεύουσα της περιφέρειας Piedmont, το Τορίνο, θεωρούνταν η Μέκκα του design αυτοκινήτων. Ο Pietro Frua, ο Guiseppe “Nuccio” Bertone και ο Pininfarina είχαν στήσει τις επιχειρήσεις τους μεταξύ των Άλπεων και των Απέννινα. Ήταν υπεύθυνοι για το σχεδιασμό πολλών από τα νέα μοντέλα και τις ιδέες των αυτοκινητοβιομηχανιών.  Στο Rüsselsheim, τρία νέα τμήματα στεγάστηκαν στο κτίριο με την ονομασία N10. Το τμήμα Interior Design καθόριζε τις μορφές και τα υλικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και σχεδίαζε τα καθίσματα, τους πίνακες οργάνων και τις επενδύσεις. Το δεύτερο τμήμα ασχολήθηκε με το αμάξωμα. Εργάστηκε πάνω στην όψη, τη σιλουέτα και τις αναλογίες του αυτοκινήτου, δίνοντας σε κάθε μοντέλο τον δικό του χαρακτήρα. Tο τρίτο τμήμα του κτιρίου N10 ήταν επιφορτισμένο αποκλειστικά με πρωτοποριακές εργασίες. Για πρώτη φορά στην Ευρώπη, η Opel δημιούργησε μια ομάδα σχεδιαστών υψηλού επιπέδου, οι οποίοι ξεπερνούσαν τα όρια της καθημερινής δουλειάς και δεν έμεναν στην περαιτέρω ανάπτυξη γνωστών μοντέλων, αντίθετα εστίαζαν την προσοχή τους πολύ πιο μακριά στο μέλλον. Ενώ άλλοι στην καλύτερη περίπτωση ανέπτυσσαν το σχήμα ενός νέου αμαξώματος, στο Rüsselsheim σκέφτονταν τη σχεδιαστική γλώσσα και τα συναισθήματα που αυτή προκαλεί. Το Advanced Design αφιέρωσε το έργο του κυρίως σε νέες ιδέες για τα αυτοκίνητα, για την κινητικότητα και τους πελάτες αυτοκινήτων του μέλλοντος.


Το πρώτο concept αυτοκίνητο από Ευρωπαίο κατασκευαστή: το Opel Experimental GT

Με στόχο να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, η Opel δημιούργησε το Advanced Studio. Το 1965, μόλις ένα χρόνο μετά την έναρξη λειτουργίας του N10 και υπό την καθοδήγηση του Erhard Schnell, το Advanced Studio παρουσίασε το πρώτο έργο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA): το Opel Experimental GT, το πρώτο εντελώς νέο concept car που αναπτύχθηκε από Ευρωπαίο κατασκευαστή. Για πρώτη φορά ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη είχε αναπτύξει ένα όχημα που είχε ως μοναδικό σκοπό να επιδείξει τις δυνατότητες νέων, δημιουργικών μορφών. Σε κανένα στάδιο της ανάπτυξής του δεν σχεδιάστηκε ως όχημα παραγωγής. Τα πράγματα όμως εξελίχθηκαν διαφορετικά. Η ανταπόκριση των μέσων ενημέρωσης και του κοινού απέναντι στο πρωτότυπο όχημα με το χαρακτηριστικό “σχήμα μπουκαλιού” ήταν συγκλονιστική. Ποτέ δεν θα περίμενε κανείς ένα τόσο εξωφρενικό σπορ αυτοκίνητο από την Opel. Και έτσι, γρήγορα αποφασίστηκε να μπει το Opel GT στη γραμμή παραγωγής. Μόλις τρία χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση στην IAA, το πρωτότυπο GT μετατράπηκε σε αυτοκίνητο παραγωγής σε χρόνο ρεκόρ. Το όραμα του Opel Design Studio ήταν μοναδικό στην Ευρώπη τη δεκαετία του 1960. Σύντομα, μετατράπηκε σε μια Ευρωπαϊκή σχολή σχεδίασης αυτοκινήτων που ασκούσε μαγική έλξη στους καλύτερους του κλάδου. Ο κατάλογος του προσωπικού του studio μοιάζει με το Who's Who του κόσμου του design αυτοκινήτων: Anatole Lapine, Erhard Schnell, George Gallion, Charles M. 'Chuck' Jordan, Herbert Killmer, Chris Bangle, Murat Nasr και Hideo Kodama. Πολλές ιδέες, σχήματα και σχεδιαστικές καινοτομίες στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας προέρχονται από το Rüsselsheim και έχουν τις ρίζες τους πίσω, στη δεκαετία του 1960.


Παραδοσιακά καινοτόμο: Opel Experimental

Ο κατάλογος των εμβληματικών αυτοκινήτων που δημιούργησε το Opel Advanced Design Studio σε αυτά τα 60 χρόνια δύσκολα μπορεί να ξεπεραστεί στην ποικιλομορφία του. Το Opel Experimental GT ακολουθήθηκε το 1969 από το Opel CD, ένα βελτιωμένο κουπέ με κινητήρα V8, το GT2 με συρόμενες πόρτες το 1975 και το αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο Tech1, του οποίου ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,235 έκανε αίσθηση στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Το Opel Monza Concept, που παρουσιάστηκε το 2013, έδωσε μια πρώτη γεύση της “bold & pure” σχεδιαστικής γλώσσας της Opel, για την οποία ήταν υπεύθυνη η ομάδα με επικεφαλής τον Vice President Design, Mark Adams. Το 2018, το GT X Experimental ήταν το πρώτο concept που λάνσαρε το μελλοντικό Opel Vizor, το οποίο λίγο αργότερα είδαμε για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής με το Opel Mokka. Μέχρι σήμερα το Vizor αποτελεί το κεντρικό στοιχείο της σχεδίασης του εμπρός τμήματος όλων των μοντέλων της Opel. Επιπλέον, για πρώτη φορά παρουσιάστηκε και το Pure Panel, το οποίο περιλαμβάνει οθόνες αφής και περιορίζει όλα τα υπόλοιπα χειριστήρια στα απολύτως απαραίτητα - σήμερα το συναντάμε σε κάθε νέο μοντέλο Opel. Η πιο πρόσφατη επιτυχία του Advanced Design Studio είναι το Opel Experimental, το οποίο κόβει την ανάσα. Το πρωτότυπο αυτοκίνητο, που παρουσιάστηκε πέρυσι, δίνει μια γεύση από το μέλλον της μάρκας. Με εντυπωσιακές αναλογίες, έξυπνες αεροδυναμικές λύσεις, εξαιρετικά αποδοτική χρήση του χώρου, καθώς και την τελευταία τεχνολογία φωτισμού και ηλεκτροχρωμικών υλικών, το αμιγώς ηλεκτρικό Experimental εκφράζει το αυτοκινητικό μέλλον της Opel και τη δέσμευσή της για βιωσιμότητα. Ταυτόχρονα, 60 χρόνια μετά το άνοιγμα του καινοτόμου Design Centre, οι σχεδιαστές της Opel συνεχίζουν να εργάζονται πάνω σε συναρπαστικές ιδέες και σε σχέδια αυτοκινήτων για τις επόμενες δεκαετίες.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Επικό "Μολών Λαβέ" ...

Ο πρώτος χωμάτινος αγώνας για το 2025 πέρασε στις αναμνήσεις μας. Πολύ θέαμα, ειδικά στο γνωστό άλμα, γρήγορα περάσματα με τεχνική για καλύτερο χρόνο και για να αποφύγεις τις κακοτοπιές αλλά και πολλές εγκαταλείψεις, αφού η διαδρομή φέτος έδειξε τα δόντια της σε όσους είτε δεν εκτίμησαν κάτι σωστά, είτε υπερπροσπάθησαν για την καλύτερη επίδοση. Η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της Σπάρτης γεμάτη ασφυκτικά από κόσμο υποδέχτηκε και χειροκρότησε τα πληρώματα, εγκαινιάζοντας το ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ 2025. Άτομα κάθε ηλικίας ήρθαν για να θαυμάσουν και να περιεργαστούν από κοντά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα σε μια πετυχημένη για άλλη μια χρονιά εκδήλωση. Η συνέχεια στον όμορφο Πάρνωνα που η προετοιμασία της διαδρομής ικανοποίησε τα πληρώματα τα οποία μετά τα έξι περάσματα των αναγνωρίσεων ξεκίνησαν τον αγώνα σε μια ηλιόλουστη μέρα με πλήθος θεατών, περισσότεροι από πέρσι, που θαύμασαν τα δυναμικά περάσματα των συμμετεχόντων. Στα αποτελέσματα τώρα ξεκινάμε με τα ιστορικά με πρώτους γενικής τους ...

Heritage Classic Cup – Spring Edition ...

Η Επίσημη εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ για το 2025 έρχεται στις 29-30/3/2025 και οι συμμετοχές συνεχίζονται μέχρι τη Πέμπτη 27/3/2025. Με την αμέριστη υποστήριξη και τη συνδιοργάνωση του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας η φετινή εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ θα αναδείξει τις ομορφιές και θα δώσει πνοή σε όλα σχεδόν τα χωριά του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας με τη διέλευση των αγωνιζομένων με τα πανέμορφα κλασσικά οχήματα του περασμένου αιώνα. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμβάλει στη συνδιοργάνωση με την αθλοθέτηση των νικητών και ο Δήμος Πύργου (όπου εδρεύει ο ΣΦΙΠΟΠ) βοηθάει σημαντικά με επιχορήγηση για την επιτυχή ολοκλήρωση της. Η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ περιλαμβάνει το Heritage Classic Cup – Spring Edition στο ετήσιο πρόγραμμα κλασσικών και ιστορικών οχημάτων με αποτέλεσμα να προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον από πληρώματα όλης της Ελλάδος. Μετά την επιτυχία από το προηγούμενο Heritage Classic Cup, έρχεται η φετινή εκδήλωση για αυτοκίνητα και για  μοτοσικλέτες με δύο αγωνιστικές μέρες και περισσότερα από 180 οδηγικά χλμ και 14 ει...

51ο Rally Θερμαϊκού ...

Σε λίγες μέρες διοργανώνεται το 51ο ράλι Θερμαϊκού. Ας πούμε λίγα λόγια για την ιστορία αυτού του αγώνα, για να θυμηθούν οι παλιοί και να μάθουν οι πιο νέοι. Η ιστορία του ράλι Θερμαϊκού ξεκινάει από πολύ παλιά. Μόνιμος διοργανωτής ήταν ο Α.Ο.Θ. Στις 2 Μαρτίου 1969 έγινε το πρώτο ράλι Θερμαϊκού. Ένας αγώνας μεικτός σε χώμα και άσφαλτο, με 30 συμμετοχές. Νικητές ήταν οι Μιχάλης και Παύλος Πετρίδης με B.M.W. 1600. Το ίδιο μοτίβο χώμα - άσφαλτος συνεχίζει και τα δυο επόμενα χρόνια με τον Γάκη Καλεμτζάκη να είναι ο νικητής το 1970 με συνοδηγό τον Παπαδημητρίου με ένα Ford και το 1971 με τον Λάμπρο Γκράσσο με μια Toyota Corolla. Απο το 1972 ο αγώνας γίνεται καθαρά χωμάτινος μέχρι και το 1976. Οι Σταύρος Σταυριανίδης - Λάμπρος Γράσσος θα είναι οι νικητές το 1972 με Opel Kadett Rallye, με τους Γιώργο Γεωργούλα - Σταυριανίδη να κερδίζουν το 1973 με ίδιο αυτοκίνητο. Τα επόμενα χρόνια 1975 - 1978, απόλυτοι κυρίαρχοι του ράλι Θερμαικού θα είναι οι Γιώργος Σωτηριάδης - Γιάννης Κέπετζης, αφού θα π...