Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εν όψη του 44ου ...


Το 43ο Ράλλυ Σπριντ Αχαιός περνά στην ιστορία, αφήνοντας μια γεύση για το τι θα ακολουθήσει στο 44ο Ράλλυ Αχαιός του 2024, το οποίο θα είναι αυτό που του αρμόζει, σε εντελώς νέα μονοπάτια. Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Τεχνικό και Διοικητικό έλεγχο να πραγματοποιείται στις σύγχρονες και φιλόξενες εγκαταστάσεις της TOYOTA Γεωργαντάς – Μουστάκας, όπου μετά τις απαραίτητες διαδικασίες πήραν το οκ 36 πληρώματα να εκκινήσουν τον αγώνα της Κυριακής, με την Ειδική Χαλανδρίτσα να πραγματοποιείται 3 φορές. Τελικά 34 πληρώματα είδαν την σημαία εκκίνησης και 27 την σημαία τερματισμού, αφού οι πιο άτυχοι ήταν οι Παντελής Τζικόπουλος – Τάκης Πανταζόπουλος με Renault Clio και Θανάσης Καλογερόπουλος – Ελένη Βλαχαντώνη με Renault 5 δεν κατάφεραν να εκκινήσουν από μηχανικά προβλήματα. Με σύμμαχο τον ιδανικό καιρό για την εποχή, εκατοντάδες θεατές επισκέφθηκαν το Δημοτικό Διαμέρισμα Χαλανδρίτσα του Δήμου Ερυμάνθου και απόλαυσαν έναν αναπάντεχα δυναμικό αγώνα, όπου οι μάχες σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες κρίθηκαν στο νήμα, με το χρονόμετρο πολλές φορές να χρειαστεί να επαληθευτεί, λόγω των πολύ μικρών διαφορών. Αποκορύφωμα όλων, η μάχη για την πρώτη θέση, όπου οι Στάθης Κουκέας – Κώστας Σπύρου με Ford Fiesta R5, πήραν την νίκη για μόλις 0,09 δευτερόλεπτα από τους Γιώργο Περουλάκη – Λευτέρη Σαρρή με Mitsubishi EVO. Και τα δύο πληρώματα, οδήγησαν εντυπωσιακά γρήγορα, ξεσηκώνοντας τον κόσμο με τα περάσματά τους. Οι νικητές αφού «πιάστηκαν στον ύπνο» στην πρώτη ειδική χάνοντας για κάτι πιο πάνω από 2 δευτερόλεπτα, έσκυψαν το κεφάλι και πάτησαν γκάζι κατεβάζοντας χρόνο σκέλος με το σκέλος, με αποτέλεσμα να πάρουν τις Ειδικές Χαλανδρίτσα 2 και Χαλανδρίτσα 3. Ο φοβερός ανταγωνισμός των δύο πληρωμάτων έκανε και τα χρονόμετρα να δείχνουν όλο και μικρότερους χρόνους από ειδική σε ειδική. 


Το τρίτο σκαλί του βάθρου ανήκει δικαιωματικά στους Βασίλη Ντέρμα – Ελένη Παρασκευοπούλου που οδήγησαν το Opel Ascona τους υποδειγματικά γρήγορα μέχρι το τελευταίο μέτρο, κερδίζοντας τη θέση στο βάθρο, αλλά και το ζεστό χειροκρότημα του κόσμου, που σε κάθε πέρασμα σηκωνόταν στις μύτες. Πέραν της τρίτης θέσης στην Γενική Κατάταξη το Πατρινό πλήρωμα κέρδισε και την πρώτη θέση στην F2. Δεύτεροι στην F2 τερμάτισαν οι Μανώλης Κατσαρέλιας – Ανδρέας Στεργίου με Volkswagen Golf, με την «γριά» να αντιλαλεί στα βουνά με τον ήχο της να προκαλεί ρίγη στους θεατές. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Παναγιώτης Κονδύλης – Αδάμ Τσολάκης με Peugeot 106, οι οποίοι ίσως έκαναν τον καλύτερο αγώνα της καριέρας τους, αφού ανέβηκαν σε 4 βάθρα, κινούμενοι γρήγορα, αλλά και έξυπνα σε όλη την διάρκεια του αγώνα. Οι Κατηγορίες Legend και Legend F2 είχαν το ίδιο βάθρο με το πρώτο σκαλί να γεμίζουν οι Παναγιώτης Κονδύλης – Αδάμ Τσολάκη, ενώ στο δεύτερο να πατούν με «τσαμπουκά» οι Πανάγγελος Ρέκκας – Βίκτωρας Ρέκκας που ήταν «άπιαστοι» στα Ν2 σε όλη την διάρκεια του αγώνα. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Αιγιώτες Κώστας Κουνιάκης – Κώστας Βαρδάκης με Peugeot 106. Στις επιμέρους κλάσεις ξεκινώντας από την C2, την νίκη κατέκτησαν οι Γιώργος Περουλάκης – Λευτέρης Σαρρής με Mitsubishi Lancer, δεύτεροι τερμάτισαν οι Νίκος Παπαδόπουλος – Χάρης Παπαγεωργίου οι οποίοι είχαν την πρώτη τους επαφή με ασφάλτινο Ράλλυ και κινήθηκαν εντυπωσιακά γρήγορα με Mitsubishi Lancer και τέλος το βάθρο συμπλήρωσαν οι Παναγιώτης Λαμπρόπουλος – Ντίνος Στάικος με το πανέμορφο Subaru Impreza 555. Η κατηγορία C3 είχε τον απόλυτο νικητή, αφού οι Βασίλης Ντέρμας – Ελένη Παρασκευοπούλου κέρδισαν και τις τρεις Ειδικές Διαδρομές με το Opel Ascona τους. Δεύτεροι τερμάτισαν οι Μανώλης Κατσαρέλιας – Ανδρέας Στεργίου με Volkswagen Golf και το βάθρο συμπλήρωσαν οι Δημήτρης Καπράλος – Κώστας Καραθανάσης  με το ιδιαίτερο Opel Astra G τους, να κινείται γρήγορα. Στην κατηγορία C6 είχαμε την δεύτερη πιο εντυπωσιακή μάχη του 43ου Ράλλυ Σπριντ Αχαιός, με τους Νίκο Τύρο – Γιώργο Πολυχρονόπουλο να κερδίζουν την μάχη για μόλις 0,75 δευτερόλεπτα, από τους Πανάγγελο Ρέκκα – Βίκτρωρα Ρέκκα. Τα δύο πληρώματα και στα τρία σκέλη είχαν ελάχιστη διαφορά με τα αδέρφια Ρέκκα να κερδίζουν τις 2 από τις 3 Ειδικές Διαδρομές, αλλά η νίκη να πηγαίνει στους Τύρο – Πολυχρονόπουλο. Το βάθρο της κατηγορίας συμπλήρωσαν οι Κώστας Κουνιάκης – Κώστας Βαρδάκης. Και τα τρία πληρώματα οδηγούσαν Peugeot 106. Εντυπωσιακές ήταν και οι μάχες για το Πρωτάθλημα Ασφάλτου Ιστορικών Αυτοκινήτων με 10 πληρώματα να ρίχνονται στην μάχη της συγκομιδής βαθμών. 


Τις εντυπώσεις και την νίκη έκλεψαν οι Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας με την Ιταλίδα καλλονή τους Lancia Delta Integrale να κινούνται στα όρια. Το πλήρωμα εκτός του βάθρου της Γενικής κατάταξης και της κατηγορίας 4, άξια κατέκτησε τον σεβασμό και το χειροκρότημα όλων, αφού τα περάσματα θύμισαν άλλες εποχές. Δεύτεροι στην Γενική των Ιστορικών και πρώτοι στην κατηγορία 3, οι άξιοι και γρήγοροι Γιάννης Κάτσικας – Νίκος Μπάμπαλης με το «ταπεινό» Ford Escort το οποίο κατάπινε τις ανηφόρες και ζωγράφιζε στις κατηφόρες. Τρίτοι ο Ιταλός Gianluca Rocco και ο Σέρβος Jovan Isailovic όπου έχασαν την δεύτερη θέση μετά από μικρά μηχανικά προβλήματα από το πολύ δυνατό Ford Sierra Cosworth τους. Στις κατηγορίες 1-2 την νίκη πήραν οι Δημήτρης Αμαξόπουλος – Χαρά Μωραίτα με Toyota Corolla KE30 και δεύτεροι τερμάτισαν οι Κωνσταντίνος Μητρόπουλος – Δημήτρης Μπουνάζος με Ford Escort MK1. Στην κατηγορία 4 την νίκη πήραν οι Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας με Lancia Delta Integrale, το δεύτεροι σκαλί πάτησαν οι Gianluca Rocco και Jovan Isailovic με Ford Sierra Cosworth ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν οι Γιώργος Γαβριηλίδης – Νίκος Μουζάκης με Ford Sierra.   


Το ρεσιτάλ ατυχίας κερδίζουν χωρίς καμία αμφιβολία οι Νίκος Καραθανάσης – Βασίλης Καραθανάσης, αφού ένα σκασμένο ελαστικό τους έριξε στην τελευταία θέση χάνοντας πάνω από 7 λεπτά, ενώ μετά την πρώτη Ειδική ήταν στην τρίτη θέση της γενικής. Από μηχανικές βλάβες εγκατέλειψαν και οι Βασίλης Κανδηλιώτης – Παντελής Παπανδρέου με Mitsubishi EVO, Γιάννης Δασκαλόπουλος – Βαγγέλης Μούκας με Mitsubishi EVO, Πολύδωρος Φούντας – Γιώργος Λαδάς με Peugeot 106 και οι Ανδρέας Καλυβιώτης – Άγγελος Τσάμης με Peugeot 106. Στα ιστορικά δυστυχώς δεν κατάφεραν να τερματίσουν οι Στέλιος Γιαμαλάκης – Νίκος Σάμιος με το σπάνιο πισωκίνητο κεντρομήχανο Renault 5 τους, οι Γιάννης Λυκάκης – Μαρία Καμπούροβα με το πανέμορφο Volswagen Beetle και οι Σπύρος Αποστολόπουλος – Διονύσης Κολοτούρος με Ford Fiesta.   

Ο Αυτοκινητιστικών Όμιλος Πατρών ανανεώνει το ραντεβού με τους οδηγούς – αθλητές σε επίπεδο Ράλλυ με το 44ο Ράλλυ Αχαιός, με την υπόσχεση για έναν νέο, πολύ όμορφο και ιδιαίτερο αγώνα. 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Επικό "Μολών Λαβέ" ...

Ο πρώτος χωμάτινος αγώνας για το 2025 πέρασε στις αναμνήσεις μας. Πολύ θέαμα, ειδικά στο γνωστό άλμα, γρήγορα περάσματα με τεχνική για καλύτερο χρόνο και για να αποφύγεις τις κακοτοπιές αλλά και πολλές εγκαταλείψεις, αφού η διαδρομή φέτος έδειξε τα δόντια της σε όσους είτε δεν εκτίμησαν κάτι σωστά, είτε υπερπροσπάθησαν για την καλύτερη επίδοση. Η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της Σπάρτης γεμάτη ασφυκτικά από κόσμο υποδέχτηκε και χειροκρότησε τα πληρώματα, εγκαινιάζοντας το ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ 2025. Άτομα κάθε ηλικίας ήρθαν για να θαυμάσουν και να περιεργαστούν από κοντά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα σε μια πετυχημένη για άλλη μια χρονιά εκδήλωση. Η συνέχεια στον όμορφο Πάρνωνα που η προετοιμασία της διαδρομής ικανοποίησε τα πληρώματα τα οποία μετά τα έξι περάσματα των αναγνωρίσεων ξεκίνησαν τον αγώνα σε μια ηλιόλουστη μέρα με πλήθος θεατών, περισσότεροι από πέρσι, που θαύμασαν τα δυναμικά περάσματα των συμμετεχόντων. Στα αποτελέσματα τώρα ξεκινάμε με τα ιστορικά με πρώτους γενικής τους ...

Heritage Classic Cup – Spring Edition ...

Η Επίσημη εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ για το 2025 έρχεται στις 29-30/3/2025 και οι συμμετοχές συνεχίζονται μέχρι τη Πέμπτη 27/3/2025. Με την αμέριστη υποστήριξη και τη συνδιοργάνωση του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας η φετινή εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ θα αναδείξει τις ομορφιές και θα δώσει πνοή σε όλα σχεδόν τα χωριά του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας με τη διέλευση των αγωνιζομένων με τα πανέμορφα κλασσικά οχήματα του περασμένου αιώνα. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμβάλει στη συνδιοργάνωση με την αθλοθέτηση των νικητών και ο Δήμος Πύργου (όπου εδρεύει ο ΣΦΙΠΟΠ) βοηθάει σημαντικά με επιχορήγηση για την επιτυχή ολοκλήρωση της. Η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ περιλαμβάνει το Heritage Classic Cup – Spring Edition στο ετήσιο πρόγραμμα κλασσικών και ιστορικών οχημάτων με αποτέλεσμα να προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον από πληρώματα όλης της Ελλάδος. Μετά την επιτυχία από το προηγούμενο Heritage Classic Cup, έρχεται η φετινή εκδήλωση για αυτοκίνητα και για  μοτοσικλέτες με δύο αγωνιστικές μέρες και περισσότερα από 180 οδηγικά χλμ και 14 ει...

51ο Rally Θερμαϊκού ...

Σε λίγες μέρες διοργανώνεται το 51ο ράλι Θερμαϊκού. Ας πούμε λίγα λόγια για την ιστορία αυτού του αγώνα, για να θυμηθούν οι παλιοί και να μάθουν οι πιο νέοι. Η ιστορία του ράλι Θερμαϊκού ξεκινάει από πολύ παλιά. Μόνιμος διοργανωτής ήταν ο Α.Ο.Θ. Στις 2 Μαρτίου 1969 έγινε το πρώτο ράλι Θερμαϊκού. Ένας αγώνας μεικτός σε χώμα και άσφαλτο, με 30 συμμετοχές. Νικητές ήταν οι Μιχάλης και Παύλος Πετρίδης με B.M.W. 1600. Το ίδιο μοτίβο χώμα - άσφαλτος συνεχίζει και τα δυο επόμενα χρόνια με τον Γάκη Καλεμτζάκη να είναι ο νικητής το 1970 με συνοδηγό τον Παπαδημητρίου με ένα Ford και το 1971 με τον Λάμπρο Γκράσσο με μια Toyota Corolla. Απο το 1972 ο αγώνας γίνεται καθαρά χωμάτινος μέχρι και το 1976. Οι Σταύρος Σταυριανίδης - Λάμπρος Γράσσος θα είναι οι νικητές το 1972 με Opel Kadett Rallye, με τους Γιώργο Γεωργούλα - Σταυριανίδη να κερδίζουν το 1973 με ίδιο αυτοκίνητο. Τα επόμενα χρόνια 1975 - 1978, απόλυτοι κυρίαρχοι του ράλι Θερμαικού θα είναι οι Γιώργος Σωτηριάδης - Γιάννης Κέπετζης, αφού θα π...