Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στα χνάρια επτά δεκαετιών ...


Στο φετινό εορτασμό των 70 ετών ενός εκ των πιο εμβληματικών αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2023 δεν θα μπορούσε παρά να διασχίζει ορισμένα από τα πιο ένδοξα ορόσημα της διαδρομής του «εθνικού μας αγώνα». Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις βρίσκεται στον «πυρετό» της προετοιμασίας του για τη φετινή του πανηγυρική επιστροφή στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων της FIA, έπειτα από έξι χρόνια απουσίας, στις 3-5 Νοεμβρίου 2023. Επίκεντρο του αγώνα θα είναι και φέτος η παραλιακή πόλη της Ιτέας. Με σχεδόν 100 ημέρες μακριά από την έναρξη του διεθνούς αυτού αγώνα, η Οργανωτική Επιτροπή της ΟΜΑΕ αποκαλύπτει τις πρώτες πληροφορίες για τη διαδρομή και τις Ειδικές Διαδρομές του αγώνα Sporting. Η διαδρομή βαδίζει στα χνάρια των «θεών των ράλλυ» του παρελθόντος, εκεί που είχαν δώσει τις μοναδικές τους μάχες, θρύλοι του βολάν και κορυφαία rallycars κάθε εποχής. Κορυφώνεται μάλιστα, στις νυχτερινές δοκιμασίες των φημισμένων ΕΔ «Καρούτες» και «Βωξίτες». Εξυπακούεται πως, στο πνεύμα των Ακρόπολις του παρελθόντος -και όπως συνέβη και στην περσινή αναβίωση του Ιστορικού Ακρόπολις-, οι ομάδες θα έχουν την πλήρη ελευθερία για Σέρβις των αυτοκινήτων στον τερματισμό κάθε Ειδικής Διαδρομής. Η αρχή θα γίνει την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου, φυσικά στους πρόποδες της Ακρόπολης και με φόντο τον Παρθενώνα. Τα πληρώματα εν συνεχεία θα κατευθυνθούν στα Δερβενοχώρια για την πρώτη δοκιμασία του αγώνα, την ΕΔ «Σκούρτα». Θα ακολουθήσουν οι Ειδικές «Θήβα» και «Ελικώνας» πριν από την ανασυγκρότηση στην πόλη της Ιτέας. Η πρώτη ημέρα θα κλείσει με την 4η Ειδική της, το νυχτερινό πέρασμα από τους «Βωξίτες». Μετά τη διανυκτέρευση στην Ιτέα, το Σάββατο 4 Νοεμβρίου οι αγωνιζόμενοι θα αφήσουν το Service Park και θα κατευθυνθούν στο Λιβάδι Αράχωβας για την 5η ΕΔ «Παρνασσός». Εν συνεχεία θα κατευθυνθούν προς την Άμφισσα και προς την ΕΔ6, «Προσήλιο», και μετά ξανά στους «Βωξίτες» για το ημερήσιο πέρασμα από την ίδια διαδρομή, την 7η Ειδική του αγώνα. Θα ακολουθήσει η επανάληψη των ΕΔ «Παρνασσός» και «Προσήλιο» πριν την ανασυγκρότηση ξανά στην Ιτέα, με τη δεύτερη ημέρα να ολοκληρώνεται με τη δεύτερη νυχτερινή Ειδική (10η) του αγώνα, τις «Καρούτες» υπό το φως των προβολέων. Την Κυριακή 5 Νοεμβρίου οι αγωνιζόμενοι θα ξεκινήσουν τη διαδρομή τους προς το Δίστομο για την 11η Ειδική Διαδρομή  «Στείρι». Στη συνέχεια θα διασχίσουν το παραδοσιακό χωριό Ανάληψη για να λάβουν από εκεί την εκκίνηση της ΕΔ12 «Λιβαδειά», πριν επαναλάβουν τη «Θήβα» της πρώτης ημέρας για την 13η ΕΔ του αγώνα και τερματίσουν μετά την ΕΔ14, «Δαφνούλα» Μετά την ολοκλήρωση της τελευταίας αυτής αγωνιστικής δραστηριότητας, τους αγωνιζόμενους περιμένει άλλη μια καινοτομία του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις 2023, καθώς ο τερματισμός και η απονομή των επάθλων στους νικητές του αγώνα, τόσο του Ευρωπαϊκού όσο και του Ελληνικού, θα διεξαχθούν στην Ελευσίνα - στην πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2023. Σημειώνεται πως παρότι η εβδομηκονταετής ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη σκληρότητα του ελληνικού εδάφους, οι Ειδικές Διαδρομές του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις 2023 είναι μικρότερες σε μήκος και ειδικά προσαρμοσμένες για τα Ιστορικά αυτοκίνητα.


Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2023 ανεβάζει ρυθμούς, για μια επετειακή εκδήλωση αντάξια της ιστορίας του πιο ένδοξου ελληνικού αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μείνετε συνδεδεμένοι, για όλες τις εξελίξεις, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας historicacropolis.gr.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Επικό "Μολών Λαβέ" ...

Ο πρώτος χωμάτινος αγώνας για το 2025 πέρασε στις αναμνήσεις μας. Πολύ θέαμα, ειδικά στο γνωστό άλμα, γρήγορα περάσματα με τεχνική για καλύτερο χρόνο και για να αποφύγεις τις κακοτοπιές αλλά και πολλές εγκαταλείψεις, αφού η διαδρομή φέτος έδειξε τα δόντια της σε όσους είτε δεν εκτίμησαν κάτι σωστά, είτε υπερπροσπάθησαν για την καλύτερη επίδοση. Η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της Σπάρτης γεμάτη ασφυκτικά από κόσμο υποδέχτηκε και χειροκρότησε τα πληρώματα, εγκαινιάζοντας το ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ 2025. Άτομα κάθε ηλικίας ήρθαν για να θαυμάσουν και να περιεργαστούν από κοντά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα σε μια πετυχημένη για άλλη μια χρονιά εκδήλωση. Η συνέχεια στον όμορφο Πάρνωνα που η προετοιμασία της διαδρομής ικανοποίησε τα πληρώματα τα οποία μετά τα έξι περάσματα των αναγνωρίσεων ξεκίνησαν τον αγώνα σε μια ηλιόλουστη μέρα με πλήθος θεατών, περισσότεροι από πέρσι, που θαύμασαν τα δυναμικά περάσματα των συμμετεχόντων. Στα αποτελέσματα τώρα ξεκινάμε με τα ιστορικά με πρώτους γενικής τους ...

Heritage Classic Cup – Spring Edition ...

Η Επίσημη εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ για το 2025 έρχεται στις 29-30/3/2025 και οι συμμετοχές συνεχίζονται μέχρι τη Πέμπτη 27/3/2025. Με την αμέριστη υποστήριξη και τη συνδιοργάνωση του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας η φετινή εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ θα αναδείξει τις ομορφιές και θα δώσει πνοή σε όλα σχεδόν τα χωριά του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας με τη διέλευση των αγωνιζομένων με τα πανέμορφα κλασσικά οχήματα του περασμένου αιώνα. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμβάλει στη συνδιοργάνωση με την αθλοθέτηση των νικητών και ο Δήμος Πύργου (όπου εδρεύει ο ΣΦΙΠΟΠ) βοηθάει σημαντικά με επιχορήγηση για την επιτυχή ολοκλήρωση της. Η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ περιλαμβάνει το Heritage Classic Cup – Spring Edition στο ετήσιο πρόγραμμα κλασσικών και ιστορικών οχημάτων με αποτέλεσμα να προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον από πληρώματα όλης της Ελλάδος. Μετά την επιτυχία από το προηγούμενο Heritage Classic Cup, έρχεται η φετινή εκδήλωση για αυτοκίνητα και για  μοτοσικλέτες με δύο αγωνιστικές μέρες και περισσότερα από 180 οδηγικά χλμ και 14 ει...

51ο Rally Θερμαϊκού ...

Σε λίγες μέρες διοργανώνεται το 51ο ράλι Θερμαϊκού. Ας πούμε λίγα λόγια για την ιστορία αυτού του αγώνα, για να θυμηθούν οι παλιοί και να μάθουν οι πιο νέοι. Η ιστορία του ράλι Θερμαϊκού ξεκινάει από πολύ παλιά. Μόνιμος διοργανωτής ήταν ο Α.Ο.Θ. Στις 2 Μαρτίου 1969 έγινε το πρώτο ράλι Θερμαϊκού. Ένας αγώνας μεικτός σε χώμα και άσφαλτο, με 30 συμμετοχές. Νικητές ήταν οι Μιχάλης και Παύλος Πετρίδης με B.M.W. 1600. Το ίδιο μοτίβο χώμα - άσφαλτος συνεχίζει και τα δυο επόμενα χρόνια με τον Γάκη Καλεμτζάκη να είναι ο νικητής το 1970 με συνοδηγό τον Παπαδημητρίου με ένα Ford και το 1971 με τον Λάμπρο Γκράσσο με μια Toyota Corolla. Απο το 1972 ο αγώνας γίνεται καθαρά χωμάτινος μέχρι και το 1976. Οι Σταύρος Σταυριανίδης - Λάμπρος Γράσσος θα είναι οι νικητές το 1972 με Opel Kadett Rallye, με τους Γιώργο Γεωργούλα - Σταυριανίδη να κερδίζουν το 1973 με ίδιο αυτοκίνητο. Τα επόμενα χρόνια 1975 - 1978, απόλυτοι κυρίαρχοι του ράλι Θερμαικού θα είναι οι Γιώργος Σωτηριάδης - Γιάννης Κέπετζης, αφού θα π...