Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βρυχηθμός ...


Η Abarth κάνει ένα μεγάλο βήμα στην ιστορία της με την παρουσίαση του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού Abarth 500e, το οποίο εφοδιάζεται με ένα εξελιγμένο σύστημα παραγωγής ήχου, το οποίο είναι μοναδικό για την κατηγορία του. Το σύστημα ήχου που μιμείται με απόλυτη πιστότητα τον ήχο ενός σπορ κινητήρα βενζίνης, εξελίχθηκε σε συνεργασία με το Stellantis Sound Design Studio στις εγκαταστάσεις του τμήματος NVH (Noise, Vibration and Harshness) της Stellantis στην Ιταλία. Πρόκειται για το ίδιο τμήμα, όπου εξελίχθηκε ο ήχος που παράγει η σύγχρονη εκδοχή του συστήματος εξαγωγής Abarth Record Monza που εφοδιάζει τα Abarth της σειράς 595/695 με τον κινητήρα 1.4T-Jet. Το πρόγραμμα εξέλιξης είχε συνολική διάρκεια περίπου 2 χρόνια, ενώ περισσότερες από 6.000 ώρες αφιερώθηκαν στην ανάλυση και δημιουργία του ιδανικού ήχου για κάθε φάση της οδήγησης. Οι ειδικοί του τμήματος NVH εστίασαν τόσο στη δημιουργική πλευρά του προγράμματος, όσο και στην τεχνολογική καινοτομία. Μέρος των δοκιμών πραγματοποιήθηκαν στον ημιανηχωικό θάλαμο με τον οποίο είναι εφοδιασμένο το τμήμα, μια ειδική εγκατάσταση με εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου και απόλυτη ηχητική μόνωση. Χάρη στα χαρακτηριστικά του, ο θάλαμος αφενός μπορεί να προσομοιώσει την ακουστική ενός δρόμου και αφετέρου να ελαχιστοποιήσει τις παρεμβολές, έτσι ώστε οι ειδικοί να ρυθμίσουν με απόλυτη ακρίβεια τον ήχο που παράγει το σύστημα του αυτοκινήτου. Για να αντιγραφεί με την μεγαλύτερη δυνατή πιστότητα ο ήχος του κινητήρα T-Jet, οι μηχανικοί κατέγραψαν τον ήχο του σε διάφορες φάσεις της λειτουργίας του, όπως για παράδειγμα την επιτάχυνση και την επιβράδυνση, αλλά ακόμα και την στιγμή που ξεκινά ή παύει η λειτουργία του. Οι ηχογραφήσεις στη συνέχεια αναλύθηκαν διεξοδικά ώστε να αναγνωριστούν οι βασικές ακουστικές συχνότητες της Abarth που συνδέονται με το DNA της μάρκας. Τα αποτελέσματα δοκιμάστηκαν σε στούντιο, αλλά και στο φυσικό περιβάλλον ώστε να επιτευχθεί η ιδανική μίξη. Στόχος ήταν ο ρεαλιστικός ήχος και  η ακουστική απόλαυση για τον οδηγό  και τους επιβάτες, ενώ την ίδια στιγμή υπερκαλύπτονται όλες οι προδιαγραφές που επιβάλει η νομοθεσία για τις στάθμες θορύβου.


 Ένα σημείο που αξίζει ειδικής αναφοράς είναι η λεπτομέρεια στην οποία έφτασαν οι τεχνικοί, έτσι ώστε η ένταση του συστήματος να είναι ανάλογη της ταχύτητας και να υπάρχει η σχετική διαφοροποίηση μεταξύ του ήχου που ακούγεται μέσα στο αυτοκίνητο και του ήχου που εκπέμπεται στο περιβάλλον. Ακόμα και στο ρελαντί υπάρχει ο χαρακτηριστικός θόρυβος της εξάτμισης Abarth Record Monza, ενώ ο οδηγός μπορεί ακόμα και να «μαρσάρει». Το νέο Abarth 500e προσφέρει σύμφωνα και με την παράδοση της εταιρείας ξεχωριστό στιλ και κορυφαία οδηγική απόλαυση. Σε αυτό συμβάλει σημαντικά το σύστημα παραγωγής ήχου, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει κατά βούληση πότε θα θέλει να κινείται παρέα με τον «βρυχηθμό» της Abarth και πότε με απόλυτη ησυχία που εξασφαλίζει το σύστημα ηλεκτροκίνησης. Το νέο Abarth 500e θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα το 3ο τρίμηνο του έτους, με τις παραγγελίες να ξεκινούν τις προσεχείς εβδομάδες.

Μπορείτε να απολαύσετε το βρυχηθμό του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Abarth 500e: ΕΔΩ!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Επικό "Μολών Λαβέ" ...

Ο πρώτος χωμάτινος αγώνας για το 2025 πέρασε στις αναμνήσεις μας. Πολύ θέαμα, ειδικά στο γνωστό άλμα, γρήγορα περάσματα με τεχνική για καλύτερο χρόνο και για να αποφύγεις τις κακοτοπιές αλλά και πολλές εγκαταλείψεις, αφού η διαδρομή φέτος έδειξε τα δόντια της σε όσους είτε δεν εκτίμησαν κάτι σωστά, είτε υπερπροσπάθησαν για την καλύτερη επίδοση. Η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της Σπάρτης γεμάτη ασφυκτικά από κόσμο υποδέχτηκε και χειροκρότησε τα πληρώματα, εγκαινιάζοντας το ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ 2025. Άτομα κάθε ηλικίας ήρθαν για να θαυμάσουν και να περιεργαστούν από κοντά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα σε μια πετυχημένη για άλλη μια χρονιά εκδήλωση. Η συνέχεια στον όμορφο Πάρνωνα που η προετοιμασία της διαδρομής ικανοποίησε τα πληρώματα τα οποία μετά τα έξι περάσματα των αναγνωρίσεων ξεκίνησαν τον αγώνα σε μια ηλιόλουστη μέρα με πλήθος θεατών, περισσότεροι από πέρσι, που θαύμασαν τα δυναμικά περάσματα των συμμετεχόντων. Στα αποτελέσματα τώρα ξεκινάμε με τα ιστορικά με πρώτους γενικής τους ...

Heritage Classic Cup – Spring Edition ...

Η Επίσημη εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ για το 2025 έρχεται στις 29-30/3/2025 και οι συμμετοχές συνεχίζονται μέχρι τη Πέμπτη 27/3/2025. Με την αμέριστη υποστήριξη και τη συνδιοργάνωση του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας η φετινή εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ θα αναδείξει τις ομορφιές και θα δώσει πνοή σε όλα σχεδόν τα χωριά του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας με τη διέλευση των αγωνιζομένων με τα πανέμορφα κλασσικά οχήματα του περασμένου αιώνα. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμβάλει στη συνδιοργάνωση με την αθλοθέτηση των νικητών και ο Δήμος Πύργου (όπου εδρεύει ο ΣΦΙΠΟΠ) βοηθάει σημαντικά με επιχορήγηση για την επιτυχή ολοκλήρωση της. Η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ περιλαμβάνει το Heritage Classic Cup – Spring Edition στο ετήσιο πρόγραμμα κλασσικών και ιστορικών οχημάτων με αποτέλεσμα να προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον από πληρώματα όλης της Ελλάδος. Μετά την επιτυχία από το προηγούμενο Heritage Classic Cup, έρχεται η φετινή εκδήλωση για αυτοκίνητα και για  μοτοσικλέτες με δύο αγωνιστικές μέρες και περισσότερα από 180 οδηγικά χλμ και 14 ει...

51ο Rally Θερμαϊκού ...

Σε λίγες μέρες διοργανώνεται το 51ο ράλι Θερμαϊκού. Ας πούμε λίγα λόγια για την ιστορία αυτού του αγώνα, για να θυμηθούν οι παλιοί και να μάθουν οι πιο νέοι. Η ιστορία του ράλι Θερμαϊκού ξεκινάει από πολύ παλιά. Μόνιμος διοργανωτής ήταν ο Α.Ο.Θ. Στις 2 Μαρτίου 1969 έγινε το πρώτο ράλι Θερμαϊκού. Ένας αγώνας μεικτός σε χώμα και άσφαλτο, με 30 συμμετοχές. Νικητές ήταν οι Μιχάλης και Παύλος Πετρίδης με B.M.W. 1600. Το ίδιο μοτίβο χώμα - άσφαλτος συνεχίζει και τα δυο επόμενα χρόνια με τον Γάκη Καλεμτζάκη να είναι ο νικητής το 1970 με συνοδηγό τον Παπαδημητρίου με ένα Ford και το 1971 με τον Λάμπρο Γκράσσο με μια Toyota Corolla. Απο το 1972 ο αγώνας γίνεται καθαρά χωμάτινος μέχρι και το 1976. Οι Σταύρος Σταυριανίδης - Λάμπρος Γράσσος θα είναι οι νικητές το 1972 με Opel Kadett Rallye, με τους Γιώργο Γεωργούλα - Σταυριανίδη να κερδίζουν το 1973 με ίδιο αυτοκίνητο. Τα επόμενα χρόνια 1975 - 1978, απόλυτοι κυρίαρχοι του ράλι Θερμαικού θα είναι οι Γιώργος Σωτηριάδης - Γιάννης Κέπετζης, αφού θα π...