Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τιθασεύοντας τον άνεμο ...


Το νέο επεισόδιο της σειράς “Beyond the Visible”, του ντοκιμαντέρ που δημιούργησε η Alfa Romeo F1 Team με στόχο να μεταφέρει το κοινό στον αθέατο κόσμο της Formula 1, ήρθε με ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που καθορίζουν την απόδοση ενός μονοθεσίου, της αεροδυναμικής. Της επιστήμης που έχει σαν στόχο να τιθασεύει τις δυνάμεις που αναπτύσσονται γύρω από το μονοθέσιο καθώς αυτό κινείται στην πίστα, έτσι ώστε αυτό να έχει τη μέγιστη κάθετα αεροδυναμικά παραγόμενη δύναμη και παράλληλα την ελάχιστη δυνατή αντίσταση. Οι μηχανικοί της Alfa Romeo F1 Team που ασχολούνται με το συγκεκριμένο τομέα σχεδιάζουν σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας όλα εκείνα τα στοιχεία που σαν στόχο έχουν να προσφέρουν τη μέγιστη απόδοση, ενώ ταυτόχρονα παραμένουν εντός των ορίων που καθορίζουν οι σχετικοί κανονισμοί.Η κατανόηση του πως η ροή του αέρα αλληλοεπιδρά με το μονοθέσιο και του επιτρέπει να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή πρόσφυση είναι μια συνεχής πρόκληση, η οποία εκτός των άλλων επηρεάζεται τόσο από τη σχεδίαση κάθε πίστας, αλλά και από τις καιρικές συνθήκες. Για αυτό το λόγο οι μηχανικοί εργάζονται ακατάπαυστα στην αεροδυναμική σήραγγα που βρίσκεται στη βάση της ομάδας στο Hinwil της Ελβετίας, στις πίστες, αλλά και σε εξαιρετικά προηγμένα συστήματα προσομοίωσης. Το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται στη μεταφορά των νέων λύσεων από το εργοστάσιο της Sauber στο Hinwil στην πίστα όσο πιο γρήγορα γίνεται. Ο λόγος είναι ότι παρά την τεχνολογία αιχμής που εφαρμόζεται στα λογισμικά σχεδίασης και στην αεροδυναμική σήραγγα, τα εξαρτήματα θα πρέπει να αποδείξουν στην πράξη ότι όντως αποδίδουν με τον τρόπο που αναμένουν οι δημιουργοί τους. Το νέο επεισόδιο της σειράς εισάγει το κοινό σε έννοιες όπως η αντίσταση και η κάθετη δύναμη, αλλά και τα κύρια αεροδυναμικά στοιχεία του μονοθεσίου, όπως η εμπρός και η πίσω αεροτομή που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την αεροδυναμική ισορροπία. Κρίσιμο σημείο για τους μηχανικούς είναι να βρουν τη βέλτιστη ρύθμιση, έτσι ώστε η κάθετη αεροδυναμικά παραγόμενη δύναμη που επιτρέπει στο μονοθέσιο να στρίβει με μεγαλύτερη ταχύτητα να συνδυάζεται με την ελάχιστη αντίσταση που εξασφαλίζει μεγαλύτερη ταχύτητα στις ευθείες. Στο επεισόδιο οι θεατές θα γνωρίσουν και τη σημασία που έχουν οι παρατηρήσεις των οδηγών έτσι ώστε οι μηχανικοί να εξελίξουν την απόδοση του μονοθεσίου και να βρουν την καλύτερη στρατηγική με βάση τις συνθήκες που επικρατούν στην πίστα. Τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη και κάθε στοιχείο αναλύεται διεξοδικά. Από την ανάπτυξη της αεροδυναμικής στην Formula 1 στις αρχές της δεκαετίας του 1960, αυτή η σημαντική επιστήμη εξελίσσεται σε έναν όλο και πιο σημαντικό παράγοντα  που καθορίζει την απόδοση μιας ομάδας. «Κατά τη γνώμη μου το θέμα αυτού του επεισοδίου είναι ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα στη σειρά μας», σημείωσε ο κ. Cristiano Fiorio, Επικεφαλής της Alfa Romeo F1. «Η σημαντικότητα της αεροδυναμικής ενισχύεται από την ευφυία των μηχανικών. Συχνά οι κανονισμοί έχουν «γκρίζες» ζώνες που αφήνουν χώρο για διάφορες ερμηνείες. Εκεί ακριβώς γεννιούνται μερικές από τις πιο ευφάνταστες και έξυπνες ιδέες. Σε ένα χώρο που η αναζήτηση της τελειότητας είναι συνεχής, έχουμε δύο ομάδες, μια στο εργοστάσιο και μια στην πίστα που συνεργάζονται έτσι ώστε να έχουμε το πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο.»

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...