Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

40 χρόνια FIAT Uno ...


Το FIAT Uno αποτελεί ένα ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Εκτός από την έξυπνη σχεδίαση, η δημιουργικότητα της ομάδας της FIAT δεν εξαντλήθηκε μόνο  στο ίδιο το αυτοκίνητο, με μία ξεχωριστή διαφήμιση πριν από 40 χρόνια να ταράζει τα νερά στο χώρο της επικοινωνίας, όσο και το μοντέλο στο χώρο του αυτοκινήτου. Από την παρουσίασή του το 1983, ήταν ξεκάθαρο ότι το Uno θα άλλαζε τα δεδομένα στα αυτοκίνητα πόλης και θα σημάδευε την ιστορία της FIAT. Εκτός από την τεράστια επένδυση στη σχεδίαση και εξέλιξη του αυτοκινήτου, η Ιταλική εταιρεία επένδυσε σημαντικά και στην επικοινωνία, προχωρώντας σε πρωτοποριακές ενέργειες, όπως για παράδειγμα την παρουσίαση του μοντέλου με επίκεντρο το Cape Canaveral στη Φλόριντα, το «σπίτι» του διαστημικού προγράμματος των Η.Π.Α. Αυτή η ξεχωριστή προσέγγιση ταίριαζε απόλυτα με το Uno, το οποίο ήταν με διαφορά το πλέον καινοτόμο μοντέλο στην κατηγορία του, στοιχείο που το οδήγησε και στην κατάκτηση του τίτλου Car Of The Year για το 1984. Εξίσου ρηξικέλευθη ήταν και η διαφημιστική του καμπάνια, αποτελώντας το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε για αυτό λόγο σατιρικά στοιχεία, όπως εξηγεί και στο παρακάτω video, ο κ. Roberto Giolito, σχεδιαστής και επικεφαλής του τμήματος Heritage της Stellantis. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ! Για την παρουσίαση των προηγμένων χαρακτηριστικών του Uno, η FIAT αξιοποίησε τον δημοφιλή σκιτσογράφο, Giorgio Forattini, ο οποίος εξάντλησε τη δημιουργική του δεινότητα για να μιλήσει στο κοινό για το νέο μοντέλο. Η καμπάνια του Forattini μετέφερε τον κόσμο του αυτοκινήτου στον κόσμο της φαντασίας και των καρτούν. Δημιουργώντας τέσσερις συμπαθείς χαρακτήρες, δύο ελέφαντες, έναν πιγκουίνο και ένα γουρουνάκι-κουμπαρά,  ο Forattini βρήκε τον πλέον ευρηματικό τρόπο για να επικοινωνήσει τα πλεονεκτήματα του Uno.  Ο πρώτος ελέφαντας εξέφραζε την κορυφαία άνεση που προσέφερε το μοντέλο, ο πιγκουίνος την κομψότητα του, το γουρουνάκι την οικονομία και το δεύτερο ελεφαντάκι το δυναμικό χαρακτήρα του Uno. Τα σκίτσα δεν αποτελούσαν υπερβολή των δυνατοτήτων του μοντέλου, με το κάθε ένα να ανταποκρίνεται απόλυτα στα καινοτόμα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα το γρήγορο ελεφαντάκι αντιπροσώπευε τους αποδοτικούς κινητήρες, με κορυφαίο όλων το νέο τότε FIRE, σύνολο που λανσαρίστηκε με το UNO και άλλαξε για πάντα την ιστορία της μάρκας. Ο ελέφαντας που θύμιζε πολυθρόνα αντιπροσώπευε την κορυφαία εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και το συνολικά υψηλό επίπεδο άνεσης. Αντίστοιχα ο κομψός πιγκουίνος τόνιζε την αναβαθμισμένη ποιότητα και τη φινέτσα του σχεδιασμένου από τον Giugiaro αμαξώματος. Τέλος το γουρουνάκι-κουμπαράς εστίαζε στην οικονομία καυσίμου, αλλά και στο συνολικά χαμηλό κόστος χρήσης που προσέφερε το Uno. Η καμπάνια είχε εξαιρετική απήχηση και συνετέλεσε στην τεράστια εμπορική επιτυχία που γνώρισε το Uno. Η περίπτωση αποτελεί ένα από τα ιδανικά παραδείγματα στην ιστορία της διαφήμισης, όπου η αρτιότητα ενός προϊόντος συνδυάστηκε με μια εξίσου άρτια καμπάνια επικοινωνίας μεγιστοποιώντας το αποτέλεσμα σε επίπεδο εικόνας και εμπορικής επίδοσης. Με την παραγωγή του να διαρκεί από το 1983 έως και το 1995, το FIAT Uno αποτέλεσε μια τεράστια επιτυχία στην Ιταλία και στο εξωτερικό με 9 εκατομμύρια πωλήσεις. Η πλούσια ιστορία του ξεκίνησε με την εντυπωσιακή του παρουσίαση στις Η.Π.Α. το 1983, ενώ σήμερα -40 χρόνια μετά- συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς για τα αυτοκίνητα πόλης απολαμβάνοντας απήχηση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου ...

Λιγότερο από ένας μήνας απομένει για το 1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου που θα διοργανωθεί στην περιοχή της επαρχίας Αγιάς. Οι αγώνες ράλλυ επιστρέφουν μετά από χρόνια στο νομό Λάρισας και οι διοργανωτές έχουν ξεκινήσει από την αρχή της χρονιάς τις προετοιμασίες για να προσφέρουν ένα άρτιο αποτέλεσμα. Την ευθύνη έχει αναλάβει η Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας Καλλιθέας Ελασσόνας (Λ.Α.Μ.Κ.Ε.) με συνδιοργανωτή το Δήμο Αγιάς ενώ τελεί και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Κέντρο του αγώνα θα είναι η πόλη της Αγιάς. Το Σάββατο 18 Μαΐου θα διεξαχθεί ο τεχνικός έλεγχος και η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της πόλης ενώ στο δημοτικό Parking θα εγκατασταθεί το Service Park. Την Κυριακή 19 Μαΐου τα πληρώματα θα αγωνιστούν στην ειδική διαδρομή των 12.3 χιλιομέτρων η οποία θα επαναληφθεί τρεις φορές, φτάνοντας έτσι συνολικά τα 36.9 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα το σύνολο των απλών διαδρομών 61,2 χιλιόμετρα (20,4 Χ 3). Η απονομή των κυπέλλων θα γίνει στην κεντρική πλατεία της Μελιβοίας, ένα πρ

1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου ...

Με 17 συμμετοχές θα διεξαχθεί το διήμερο 18 και 19 Μαΐου το 1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου, δεύτερος γύρος του Κυπέλλου Ράλλυ Ασφάλτου Βορείου Ελλάδος.

44ο Ολυμπιακό Ράλλυ - Πανηγυρική Εκκίνηση ...

Κατάμεστη ήταν η Κεντρική Πλατεία Πύργου, η οποία το βράδυ του Σαββάτου φιλοξένησε την Πανηγυρική Εκκίνηση του 44ου Ολυμπιακού Ράλλυ. Το κοινό γνώρισε από κοντά τα 50 πληρώματα που την Κυριακή θα ριχτούν στη μάχη με το χρόνο, φωτογραφήθηκε μαζί τους και χειροκρότησε όλους τους αγωνιζόμενους που θα συμμετάσχουν στον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος. Το παρών έδωσαν στην εκδήλωση πλήθος τοπικών αρχόντων του τόπου, οι οποίοι με τη σειρά τους ευχήθηκαν καλή επιτυχία στα πληρώματα. Διοργανωτής του αγώνα είναι το Αθλητικό Σωματείο Αγωνιστική Ολυμπιακή Λέσχη Αυτοκινήτου Πύργου (ΑΟΛΑΠ). Συνδιοργανωτές είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος (Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας), η Π.Ε.Δ.Δ.Ε (Περιφερειακή Ένωση Δήμων Δυτικής Ελλάδος), ο Δήμος Πύργου και ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας. Στο πλευρό των διοργανωτών βρίσκονται ο Δήμος Ανδρίτσαινας-Κρεσταίνων και ο Δήμος Ζαχάρως. Θεσμικοί υποστηρικτές είναι το Επιμελητήριο Ηλείας, ο Εμπορικός Σύλλογος Πύργου, Ερμής και η Δημοτική Επιχείρηση Πύργ