Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η διάσωση του θρύλου …


Το τμήμα Heritage της Stellantis ανέλαβε να διασώσει ένα από τα πλέον σπάνια και με ιδιαίτερη ιστορία δείγματα του έργου του ιδιοφυούς Carlo Abarth. Τον Φεβρουάριο του 1961, ο Carlo Abarth, πραγματοποίησε μια από τις πλέον επιτυχημένες μετατροπές της καριέρας του. Με αφετηρία το ταπεινό Fiat 600 D δημιούργησε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που κατέκτησε δεκάδες διακρίσεις. To Fiat-Abarth 850 TC αποτέλεσε κορυφαίο δείγμα της εφευρετικότητας και του αγωνιστικού πνεύματος του Abarth, ο οποίος δεν δίστασε να εφαρμόσει ανορθόδοξες τακτικές ώστε να πετύχει τον τελικό του στόχο. 


Το τμήμα Heritage της Stellantis που σαν σκοπό του έχει τη διάσωση και προβολή της ιστορικής κληρονομιάς των Ιταλικών μαρκών του Ομίλου, εντόπισε και απόκτησε ένα σπάνιο Fiat-Abarth 850 TC, το οποίο βρισκόταν επί δεκαετίες εγκαταλελειμμένο, με τελικό στόχο οι έμπειροι μηχανικοί του να το επαναφέρουν στην αρχική του λάμψη. Οι μηχανικοί και τεχνίτες του Officine Classiche είχαν εξαιρετικά δύσκολο έργο, με δεδομένο ότι τα ίχνη του χρόνου και της εγκατάλειψης είχαν αφήσει έντονα το στίγμα τους σε κάθε σημείο του αμαξώματος, του εσωτερικού και των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου. Στην έκθεση Rétromobile στο Παρίσι (1-5 Φεβρουαρίου), η Abarth και το τμήμα Heritage παρουσιάζουν το αυτοκίνητο, στο οποίο δεν έχει ολοκληρωθεί η ανακατασκευή, έτσι ώστε το κοινό να έχει την ευκαιρία να δει από κοντά ένα σπάνιο δείγμα της ιστορίας της μάρκας και παράλληλα να διαπιστώσει το εξαιρετικό ταλέντο και επαγγελματισμό που χαρακτηρίζει το προσωπικό του Officine Classiche.


Η μοναδικότητα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου δεν εξαντλείτε στην προσπάθεια διάσωσής του, αλλά φέρνει στο προσκήνιο και μια πολύ ιδιαίτερη ιστορία. Η μετατροπή του Fiat 600 D από τον Abarth αύξησε τον κυβισμό του κινητήρα από τα 767 κ.εκ. στα 847 κ.εκ. και σε συνδυασμό με μια σειρά αναβαθμίσεων (υψηλότερη συμπίεση, αγωνιστικός εκκεντροφόρος, καρπυρατέρ της Solex, κ.α.) εκτόξευσαν την απόδοση από τους 29 στους 52 ίππους στις 5.800σ.α.λ. Στη συνέχεια ο Carlo Abarth αναβάθμισε το σύστημα πέδησης αντικαθιστώντας τα εμπρός ταμπούρα με δίσκους και έδωσε μια ιδιοφυή λύση σε ένα από τα αδύνατα σημεία του 600 D. Το τοποθετημένο ψυγείο νερού δίπλα στον κινητήρα στο πίσω μέρος δεν είχε ποτέ επαρκή τροφοδοσία με κρύο αέρα, έτσι ο Abarth δημιούργησε ένα ψυγείο νερού/λαδιού το οποίο το τοποθέτησε στον εμπρός προφυλακτήρα, αλλάζοντας τη σχεδίαση του αυτοκινήτου και δίνοντας το χαρακτηριστικό ρύγχος στο 850 TC. Τέλος το ανοικτό κάλυμμα του κινητήρα δεν βελτίωσε απλά περαιτέρω την ψύξη, αλλά δημιούργησε και ένα αποδοτικό σπόιλερ, ακόμα ένα δείγμα του καινοτόμου πνεύματος του Abarth. Με αυτό τον τρόπο το «ταπεινό» Fiat εξελίχθηκε σε ένα ευέλικτο, ελαφρύ και γρήγορο αγωνιστικό αυτοκίνητο, το πρώτο της μάρκας που έλαβε τον τίτλο “Turismo Competizione”. Όμως, εκτός από τις επιτυχίες στους αγώνες, το συγκεκριμένο 850 TC που διέσωσε από την καταστροφή το τμήμα Heritage της Stellantis, γνώρισε επιτυχίες και σε ένα πολύ διαφορετικό πεδίο. Υπηρετώντας στο σώμα δίωξης λαθρεμπορίου της Ιταλικής Αστυνομίας, χρησιμοποιήθηκε για ελέγχους και καταδιώξεις, καταφέρνοντας -όπως και στους αγώνες- να επιβληθεί σε φαινομενικά πολύ ισχυρότερους αντιπάλους.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

13ο Ράλλυ Χανίων ...

Η ΑΛΑ Χανίων μετά από έγκριση της ΟΜΑΕ - ΕΠΑ διοργανώνει το 13ο Ράλλυ Χανίων που θα διεξαχθεί το Σάββατο 20, Super Ειδική στους Αγίους Αποστόλους, ώρα 17:00 και Κυριακή 21 Απριλίου 2024, δύο επαναλαμβανόμενες διαδρομές, η πρώτη στον Κονταρό στις Βρύσες Αποκορώνου, ώρα 10:00 και η δεύτερη στον Στύλο Μαλάξα. Οι παροχές της ΑΛΑ Χανίων προς τα πληρώματα εκτός Χανίων είναι μία διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο Porto Kalamaki το Σάββατο 20 Απριλίου 2024. Χορηγοί του αγώνα είναι: Chania Cars & Trucks Κυριακίδης Κατασκευαστική Και συνδιοργανωτές: Περιφερειακή Ενότητα Χανίων Δήμος Χανίων Δήμος Αποκορώνου ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΔΔΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 23:59.

3η Ανάβαση Ψάθας ...

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων συνεχίζεται το διήμερο 27 και 28 Απριλίου με την 3η Ανάβαση Ψάθας η οποία συγκέντρωσε 54 συμμετοχές σε όλες τις κατηγορίες. Διοργανωτής του αγώνα είναι το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.), με την αμέριστη συμπαράσταση του Δήμου Μάνδρας-Ειδυλλίας. Χορηγός του αγώνα είναι η Seajets. Ωραίες μονομαχίες και πλούσιο θέαμα αναμένεται να προσφέρουν οι οδηγοί που θα λάβουν μέρος στον αγώνα, καθώς όλοι θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό, θέλοντας να καρπωθούν πολύτιμους βαθμούς στη μάχη του πρωταθλήματος. Στην κατηγορία Formula Saloon , ο Μάριος Ηλιόπουλος θα οδηγήσει το γνωστό Ford Fiesta με στόχο κυρίως να ξεσηκώσει τα πλήθη που θα βρεθούν στη διαδρομή του αγώνα. Ο Νίκος Παπαδόπουλος θα προσπαθήσει να «κυνηγήσει» τον περσινό πρωταθλητή της κατηγορίας με το θηριώδες Ford Escort MKII. Το παρών με στόχο ένα καλό πλασάρισμα στην κατηγορία θα δώσει στην Ψάθα ο «Κανέλλος», οδηγώντας ένα Peugeot 106, ενώ ένα Skoda Fabia θα έχει στα

ADAC Opel Electric Rally Cup ...

Το ADAC Opel Electric Rally Cup “powered by GSe” βρίσκεται λίγο πριν την έναρξη της 4ης σεζόν. 15 Corsa Rally Electric των 100 kW/136 hp θα λάβουν μέρος στη φετινή έναρξη, στις 3 και 4 Μαΐου στο ADAC Actronics Rally Sulingen (Lower Saxony). Το σύνολο των συμμετεχόντων στο πρώτο και μοναδικό στον κόσμο ηλεκτρικό κύπελλο ράλι με αυτοκίνητα μιας μάρκας, εντυπωσιάζει με την ποικιλομορφία και τον διεθνή χαρακτήρα του. Θα διαγωνιστούν αθλητές οκτώ διαφορετικών εθνικοτήτων. Συνολικά, δέκα νέες ομάδες, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων αμιγώς γυναικείων και αρκετών μικτών πληρωμάτων, φέρνουν έναν αέρα ανανέωσης στη συναρπαστική διοργάνωση. Η Γαλλική FFSA χρησιμοποιεί και πάλι δύο Corsa Rally Electric στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπτυξης νέων ταλέντων στην ακαδημία της. Φέτος, τα αυτοκίνητα θα καταλάβουν οι Emma Chalvin/Emy Ailloud-Perraud και Alizée Pottier/Joanna Verdier. Επίσης, στο πλαίσιο της προώθησης νέων ταλέντων, η Βελγική RACB, σε συνεργασία με την Opel Belgium, παραχώρησε ένα αυτοκίνητ