Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η διάσωση του θρύλου …


Το τμήμα Heritage της Stellantis ανέλαβε να διασώσει ένα από τα πλέον σπάνια και με ιδιαίτερη ιστορία δείγματα του έργου του ιδιοφυούς Carlo Abarth. Τον Φεβρουάριο του 1961, ο Carlo Abarth, πραγματοποίησε μια από τις πλέον επιτυχημένες μετατροπές της καριέρας του. Με αφετηρία το ταπεινό Fiat 600 D δημιούργησε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που κατέκτησε δεκάδες διακρίσεις. To Fiat-Abarth 850 TC αποτέλεσε κορυφαίο δείγμα της εφευρετικότητας και του αγωνιστικού πνεύματος του Abarth, ο οποίος δεν δίστασε να εφαρμόσει ανορθόδοξες τακτικές ώστε να πετύχει τον τελικό του στόχο. 


Το τμήμα Heritage της Stellantis που σαν σκοπό του έχει τη διάσωση και προβολή της ιστορικής κληρονομιάς των Ιταλικών μαρκών του Ομίλου, εντόπισε και απόκτησε ένα σπάνιο Fiat-Abarth 850 TC, το οποίο βρισκόταν επί δεκαετίες εγκαταλελειμμένο, με τελικό στόχο οι έμπειροι μηχανικοί του να το επαναφέρουν στην αρχική του λάμψη. Οι μηχανικοί και τεχνίτες του Officine Classiche είχαν εξαιρετικά δύσκολο έργο, με δεδομένο ότι τα ίχνη του χρόνου και της εγκατάλειψης είχαν αφήσει έντονα το στίγμα τους σε κάθε σημείο του αμαξώματος, του εσωτερικού και των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου. Στην έκθεση Rétromobile στο Παρίσι (1-5 Φεβρουαρίου), η Abarth και το τμήμα Heritage παρουσιάζουν το αυτοκίνητο, στο οποίο δεν έχει ολοκληρωθεί η ανακατασκευή, έτσι ώστε το κοινό να έχει την ευκαιρία να δει από κοντά ένα σπάνιο δείγμα της ιστορίας της μάρκας και παράλληλα να διαπιστώσει το εξαιρετικό ταλέντο και επαγγελματισμό που χαρακτηρίζει το προσωπικό του Officine Classiche.


Η μοναδικότητα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου δεν εξαντλείτε στην προσπάθεια διάσωσής του, αλλά φέρνει στο προσκήνιο και μια πολύ ιδιαίτερη ιστορία. Η μετατροπή του Fiat 600 D από τον Abarth αύξησε τον κυβισμό του κινητήρα από τα 767 κ.εκ. στα 847 κ.εκ. και σε συνδυασμό με μια σειρά αναβαθμίσεων (υψηλότερη συμπίεση, αγωνιστικός εκκεντροφόρος, καρπυρατέρ της Solex, κ.α.) εκτόξευσαν την απόδοση από τους 29 στους 52 ίππους στις 5.800σ.α.λ. Στη συνέχεια ο Carlo Abarth αναβάθμισε το σύστημα πέδησης αντικαθιστώντας τα εμπρός ταμπούρα με δίσκους και έδωσε μια ιδιοφυή λύση σε ένα από τα αδύνατα σημεία του 600 D. Το τοποθετημένο ψυγείο νερού δίπλα στον κινητήρα στο πίσω μέρος δεν είχε ποτέ επαρκή τροφοδοσία με κρύο αέρα, έτσι ο Abarth δημιούργησε ένα ψυγείο νερού/λαδιού το οποίο το τοποθέτησε στον εμπρός προφυλακτήρα, αλλάζοντας τη σχεδίαση του αυτοκινήτου και δίνοντας το χαρακτηριστικό ρύγχος στο 850 TC. Τέλος το ανοικτό κάλυμμα του κινητήρα δεν βελτίωσε απλά περαιτέρω την ψύξη, αλλά δημιούργησε και ένα αποδοτικό σπόιλερ, ακόμα ένα δείγμα του καινοτόμου πνεύματος του Abarth. Με αυτό τον τρόπο το «ταπεινό» Fiat εξελίχθηκε σε ένα ευέλικτο, ελαφρύ και γρήγορο αγωνιστικό αυτοκίνητο, το πρώτο της μάρκας που έλαβε τον τίτλο “Turismo Competizione”. Όμως, εκτός από τις επιτυχίες στους αγώνες, το συγκεκριμένο 850 TC που διέσωσε από την καταστροφή το τμήμα Heritage της Stellantis, γνώρισε επιτυχίες και σε ένα πολύ διαφορετικό πεδίο. Υπηρετώντας στο σώμα δίωξης λαθρεμπορίου της Ιταλικής Αστυνομίας, χρησιμοποιήθηκε για ελέγχους και καταδιώξεις, καταφέρνοντας -όπως και στους αγώνες- να επιβληθεί σε φαινομενικά πολύ ισχυρότερους αντιπάλους.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...