H φήμη ότι η Porsche σχεδιάζει να εξελίξει μια off-road εκδοχή της 911 κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό με διάφορα πρωτότυπα επί το έργον, τα οποία ενσωμάτωναν «ξένα» για το status του sportscar χαρακτηριστικά, να έχουν εντοπιστεί από τον φωτογραφικό φακό σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Πλέον η γερμανική φίρμα επισημοποίησε το γεγονός της εξέλιξης της επίμαχης έκδοσης δημοσιοποιώντας εικόνες από την «επίπονη» διαδικασία δοκιμών σε παγωμένες λίμνες της Σουηδίας, σε γαλλικά εδάφη καθώς και σε Μαρόκο και Ντουμπάι όπου η 911 Dakar δοκίμασε τις αντοχές της στις υψηλές θερμοκρασίες των ερήμων. Όπως επίσης ανακοίνωσε η Porsche η πρεμιέρα της 911 Dakar θα πραγματοποιηθεί στην έκθεση του Λος Άντζελες στις 17 Νοεμβρίου. Η επιλογή του ονόματος της έκδοσης είναι η προφανής και έλκει την καταγωγή της από την νίκη της γερμανικής φίρμας στο σκληροτράχηλο ράλι Paris-Dakar το μακρινό 1984, με όχημα μια τροποποιημένη off-road εκδοχή της 911 με την κωδική ονομασία 953. Εκείνη η παραλλαγή της 911 εκτός από νικηφόρα ήταν και η πρώτη έκφραση του μοντέλου που ενσωμάτωνε σύστημα τετρακίνησης. Για την ιστορία η Porsche επανέλαβε τον θρίαμβο στο απαιτητικό ράλι και το 1986, αυτή την φορά με την γενιά 959 της 911. Επιστρέφοντας στην 911 Dakar, o κύκλος δοκιμών περιέλαβε πάνω από 500.000 εκ των οποίων πολλά διανύθηκαν σε ανοιχτό δρόμο και πίστες όπως το Nurburgring αλλά και σε ιδιαίτερα απαιτητικά περιβάλλοντα και off-road διαδρομές. Ορμητήριο της 911 Dakar αποτέλεσε η πίστα του Chateau de Lastours στο γαλλικό νότο την οποία χρησιμοποιούν πολλοί κατασκευαστές για την εξέλιξη των αυτοκινήτων που παίρνουν μέρος στο σύγχρονο Dakar.
Από τη διαδικασία δοκιμών δεν θα μπορούσαν να εξαιρεθούν οι χαμηλές θερμοκρασίες που εξασφαλίζει η σκανδιναβική χερσόνησος, αλλά και οι εξαιρετικά υψηλές της αραβικής χερσονήσου όσο και του Μαρόκου όπου η 911 Dakar διήνυσε πολλά χιλιόμετρα σε συνθήκες που υπερέβαιναν τους 45 βαθμούς Κελσίου, σκαρφαλώνοντας σε αμμοθίνες ύψους 50 μέτρων. Να σημειωθεί επίσης ότι στην εξέλιξη της 911 Dakar σε σουηδικό έδαφος ή μάλλον για την ακρίβεια σε σουηδικές λίμνες συμμετείχε ενεργά ο δις πρωταθλητής και πλέον πρέσβης της Porsche, Walter Rohrl. Aν και προς το παρόν η Porsche δεν δημοσιοποιεί στοιχεία για τα χαρακτηριστικά της έκδοσης, είναι σαφές από τις σχετικές εικόνες ότι το νέο μοντέλο θα διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουμε συνδέσει με τις πιο σκληροτράχηλες off-road προτάσεις, ξεκινώντας από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τα ειδικά σχεδιασμένα για την περίσταση ελαστικά τους εξαιρετικά διογκωμένους θόλους και τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος που παραμορφώνουν την γνώριμη σιλουέτα της 911. Αναμενόμενα η γερμανική φίρμα θα αξιοποιήσει ανασχεδιασμένη αερανάρτηση η οποία θα ελέγχεται από μια αναβαθμισμένη εκδοχή του συστήματος PASM καθώς και αναθεωρημένα συστήματα ελέγχου της τετρακίνησης και του ABS. Aυτό που δεν αναμένεται να αλλάξει σε σχέση με το σήμερα της 911 και τις υπόλοιπες γνωστές εκδόσεις της είναι ο επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας των 3,0 λίτρων αν και μένει να αποδειχθεί ποια διαμόρφωσή του θα θεωρήσουν οι μηχανικοί της Porsche ταιριαστή για την έκδοση Dakar η οποία ομολογουμένως φτάνει πάνω στην ώρα για να «αντιμετωπίσει» τις ανάλογες επιδιώξεις της Lamborghini με την Huracan Sterrato.