Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το ταξίδι προς τη “Lancia Design Day” ...


Η πορεία προς τη διαδικτυακή παρουσίαση “Lancia Design Day” (28η Νοεμβρίου) συνεχίζεται με τρεις θρύλους του παρελθόντος, τις Aurelia, Flaminia και Fulvia, οι οποίες ενέπνευσαν τη σχεδίαση των μελλοντικών μοντέλων της μάρκας με μια ιδανική σύνθεση καθαρών γραμμών, ισορροπημένων όγκων και μια μοντέρνα εκδοχή της κλασσικής μάσκας “calice” της Lancia. «Μέσα από μια πορεία σχεδόν 116 ετών, η Lancia πάντα αντιπροσώπευε τη χάρη και την κομψότητα. Αυτό ισχύει στο ακέραιο, τόσο για τις ναυαρχίδες της, όπως είναι οι Aurelia και Flaminia, όσο και για τα πιο συμπαγή της μοντέλα, όπως είναι η Fulvia», δήλωσε ο κ. Luca Napolitano, CEO της Lancia, δίνοντας το στίγμα αυτών των ξεχωριστών δημιουργιών που σήμερα εμπνέουν το μέλλον της μάρκας. Οι Aurelia, Flaminia και Fulvia είναι τρία θρυλικά μοντέλα που αποτέλεσαν σύμβολο της υψηλής αισθητικής και ποιότητας, ελκύοντας διασημότητες απ’ όλο τον κόσμο. Παράλληλα αποτελούν υπόδειγμα αισθητικής αρτιότητας με διαχρονική αξία. Όπως χαρακτηριστικά συμπλήρωσε ο κ. Napolitano, «στοιχεία όπως η κλασσική μάσκα «calice” («δισκοπότηρο») και οι καθαρές γραμμές μας έδωσαν έμπνευση, ενώ θα είναι στοιχεία άμεσα αναγνωρίσιμα στα νέα μας μοντέλα.».  

Aurelia: Η αέρινη Lancia με τις μινιμαλιστικές γραμμές

Ο θρύλος της Aurelia ξεκινά το 1951 με την Β10, ένα πολυτελές σεντάν με καινοτόμα σχεδίαση, όπου οι εμπρός και πίσω πόρτες του ανοίγουν σε αντίθετη φορά, ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Lancia που είχε ήδη κάνει την εμφάνισή του σε μοντέλα όπως οι Augusta και Aprilia. Κατασκευασμένο σε τέσσερις παραλλαγές, το μοντέλο συνεχίζει έως και σήμερα να εντυπωσιάζει με τις καθαρές και μινιμαλιστικές γραμμές του που του χαρίζουν μια «αιώνια γοητεία». Ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα στοιχεία της σχεδίασης του μοντέλου είναι η μάσκα «celice”, η οποία συνδυάζει οριζόντιες και κάθετες γραμμές, περικλείοντας στο εσωτερικό της το λογότυπο της μάρκας. Αυτό το εντυπωσιακό αυτοκίνητο οδήγησε στη δημιουργία της Aurelia Coupe B20 Granturismo του 1951, η οποία αποτέλεσε προπομπός των Ιταλικών σπορ κουπέ της δεκαετίας του 1950. Σχεδιασμένη από τους Boano και Pininfarina, ακολουθούσε μια διάταξη 2+2 θέσεων, ενώ με την παρουσίαση της κατέκτησε αμέσως το κοινό. Τρία χρόνια αργότερα, με βάση την B20, ο Pininfarina δημιουργούσε την B24 Spider, ένα πανέμορφο ανοικτό αυτοκίνητο ακραίου μινιμαλισμού αφού δεν είχε καν εξωτερικές χειρολαβές, ενώ διέθετε απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω όγκο. Το 1956 η παρουσίαση της B24 Convertible έφερνε μια περισσότερο συμβατική πρόταση σε σχέση με την Spider, με χειρολαβές και παράθυρα. ΟΙ σινεφίλ θα τη θυμούνται ασφαλώς στο κλασσικό “Il sorpasso” (1962) του Dini Risi, με πρωταγωνιστή τον νεαρό τότε Vittorio Gassman.

Flaminia: Το προεδρικό αυτοκίνητο με το νέο σήμα της Lancia

Η Flaminia παρουσιάστηκε το 1957 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και κατασκευάστηκε σε τρεις σειρές από το 1957 έως το 1970 σε εκδόσεις σεντάν και coupé. Με τη Flaminia παρουσιάστηκε το ανασχεδιασμένο λογότυπο της Lancia, το οποίο χαρακτηριζόταν από τις απλούστερες γραμμές και τα μόλις δύο βασικά χρώματα, μπλε και ασημί. Το δόρυ που απεικονίζεται αποτελεί τον ιστό της σημαίας, πάνω στην οποία γράφεται το όνομα Lancia με κεφαλαία γράμματα. Σχεδιασμένη από τον Pininfarina, ο οποίος είχε δώσει το στίγμα του μοντέλου στην περιορισμένης παραγωγής Lancia Florida, η Flaminia βασιζόταν στην Aurelia και αποτελούσε ένα κομψό και πολυτελές σεντάν με καινοτόμες για την εποχή γραμμές. Ένα από τα πλέον ξεχωριστά της στοιχεία ήταν η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο καπό και οι κομψές γραμμές από χρώμιο. Η κορυφαία στιλιστική έκφραση του μοντέλου επιτεύχθηκε με τη δίπορτη Flaminia Coupé του 1959, που επίσης σχεδίασε ο Pininfarina. Πιο όμορφη από κάθε άλλο αυτοκίνητο της εποχής, η Flaminia αποτέλεσε το αστέρι της Ιταλικής dolce vita. Ο Marcello Mastroianni, φανατικός φίλος του αυτοκινήτου αποτελούσε έναν από τους πλέον πιστούς οπαδούς του μοντέλου. Μεταξύ του 1960 και 1961, ο Pininfarina κατασκεύασε τέσσερις Lancia Flaminia 335, αριθμός που υποδείκνυε το -αυξημένο σε σχέση με τις σεντάν εκδόσεις- μεταξόνιο. Ως σύμβολο της Ιταλικής δημιουργικότητας και κομψότητας τα αυτοκίνητα χρησιμοποιήθηκαν ως το προεδρικό αυτοκίνητο του Προέδρου της Ιταλικής Δημοκρατίας, μεταφέροντας στο πίσω κάθισμα τους κατά τη θητεία τους κορυφαίες προσωπικότητας της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής.

Lancia Fulvia Coupé: Η εμφάνιση της καμπίνας “turret” («πύργος»)

Το 1965 η Lancia δημιούργησε τη Fulvia Coupé, την σπορ εκδοχή του σεντάν μοντέλου που είχε παρουσιαστεί δύο χρόνια νωρίτερα, το 1963. Η διάταξη 2+2 των καθισμάτων, η φωτεινή καμπίνα, τα μεγάλα παράθυρα και τα χαρακτηριστικής σχεδίασης εμπρός και πίσω παρμπρίζ εντυπωσίαζαν με την πρώτη ματιά. Σχεδιασμένη από τον Piero Castagnero, ο οποίος ήταν επικεφαλής του Centro Stile Lancia, η Fulvia Coupé αντλούσε έμπνευση από τα σκάφη αναψυχής της Riva και έφερε για πρώτη φορά στο προσκήνιο την καμπίνα “turret” χάρη στην εξαιρετική ορατότητα που εξασφάλιζαν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και την ίδια στιγμή οι εξαιρετικά λεπτές κολόνες. Το εσωτερικό σπορ και κομψό διέθετε ταμπλό και τιμόνι κατασκευασμένα από ξύλο. Οι εκλεπτυσμένες γεωμετρικές φόρμες της Fulvia αποτέλεσαν επίσης πολύτιμη πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους σχεδιαστές που έχουν αναλάβει τη δημιουργία των μελλοντικών μοντέλων της Lancia.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

19ο Grand Prix Όστιν ...

Το 19ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, έρχεται στην πίστα «Circuit of the Americas» στο Όστιν των ΗΠΑ, και θα μεταδοθεί την Κυριακή, 20 Οκτωβρίου, στις 22:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr ) και ετεροχρονισμένα στις 23:30 στον ΑΝΤ1. Οι λάτρεις της Formula 1, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις ελεύθερες και τις κατατακτήριες δοκιμές των μονοθέσιων, την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου και το Σάββατο 19 Οκτωβρίου, αποκλειστικά από το ΑΝΤ1+. Το ταξίδι στην Αμερική ξεκινά από το Όστιν του Τέξας και την πίστα «Circuit of the Americas» (COTA), η οποία θα φιλοξενήσει τον 19ο αγώνα της φετινής σεζόν στη Formula 1. Το COTA σηματοδοτεί την αρχή μιας τριπλέτας συνεχόμενων αγώνων στη Βόρεια και Νότια Αμερική, με την πορεία να συνεχίζεται στο Μεξικό στις 27 Οκτωβρίου και στη Βραζιλία στις 3 Νοεμβρίου. Μετά από μια σύντομη ανάπαυλα, το θέαμα θα μεταφερθεί στο Λας Βέγκας στις 23 Νοεμβρίου. Αξίζει να σημειωθεί, πως τόσο στο Austin όσο και στο Ιντερλάγος

Πανελλήνιο Σώμα Κριτών Μηχανοκίνητου Αθλητισμού

Το Πανελλήνιο Σώμα Κριτών Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΑ.Σ.Κ.Μ.Α.) ανακοινώνει στους κριτές-χρονομέτρες σε όλη την Ελλάδα οτι θα πρέπει να γίνουν όλοι μέλη του καθώς -βάσει του καταστατικού του- είναι το αρμόδιο σωματείο για την τήρηση και ανανέωση της λίστας όλων των στελεγχών (πτυχιούχων ή μη) κάθε μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα. Για το λόγο αυτό, παρακαλούμε όπως επικοινωνήσετε στα κάτωθι τηλέφωνα. Το προσωρινό διοικητικό συμβούλιο του ΠΑ.Σ.Κ.Μ.Α. Πρόεδρος: Λεμονής Αθανάσιος (6977741950) Αντιπρόεδρος: Μαντζίνος Ευθύμιος (6997008766) Γεν. Γραμματέας: Σάσσαλος Κων/νος (6974558311) Ταμίας: Τούμπανης Νίκος (6932111791) Δημόσιες Σχέσεις: Πολύζος Αθανάσιος (6977680402) Υπεύθυνος Κριτών: Γιαννούσης Πέτρος (6944985545) Υπεύθ. Κριτών Περιφ. Κρήτης: Λουκά Ειρήνη (6944228252)

Μαζί σχεδιάζουμε ...

Ένα καθοριστικό βήμα για την αναδιαμόρφωση των Συγκοινωνιών στην Αττική αποτέλεσε η Ημερίδα με θέμα «Μαζί σχεδιάζουμε τον Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αττικής», που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τη συνεργασία του Υπουργείου, του ΟΑΣΑ και του «Growthfund», του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου. Καθημερινά, εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες μετακινούνται στην Αττική χρησιμοποιώντας τις αστικές συγκοινωνίες. Αυτή την περίοδο εκπονείται το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής για τα επόμενα είκοσι χρόνια, το οποίο περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων που στοχεύει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας και την ενίσχυση των «πράσινων» μεταφορών. Ο ΟΑΣΑ καταγράφει την υπάρχουσα κατάσταση των μεταφορών στην Αττική μέσω εκτεταμένης έρευνας, που πραγματοποιείται σε όλους τους Δήμους της Αττικής, σε νοικοκυριά, μετακινούμενους σε σταθμούς μετρό, τραμ, λεωφορείων και τρόλεϊ, σε λιμάνια και αεροδρόμια, ενώ συμμετέχουν οδηγοί ταξ