Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το ταξίδι προς τη “Lancia Design Day” ...


Η πορεία προς τη διαδικτυακή παρουσίαση “Lancia Design Day” (28η Νοεμβρίου) συνεχίζεται με τρεις θρύλους του παρελθόντος, τις Aurelia, Flaminia και Fulvia, οι οποίες ενέπνευσαν τη σχεδίαση των μελλοντικών μοντέλων της μάρκας με μια ιδανική σύνθεση καθαρών γραμμών, ισορροπημένων όγκων και μια μοντέρνα εκδοχή της κλασσικής μάσκας “calice” της Lancia. «Μέσα από μια πορεία σχεδόν 116 ετών, η Lancia πάντα αντιπροσώπευε τη χάρη και την κομψότητα. Αυτό ισχύει στο ακέραιο, τόσο για τις ναυαρχίδες της, όπως είναι οι Aurelia και Flaminia, όσο και για τα πιο συμπαγή της μοντέλα, όπως είναι η Fulvia», δήλωσε ο κ. Luca Napolitano, CEO της Lancia, δίνοντας το στίγμα αυτών των ξεχωριστών δημιουργιών που σήμερα εμπνέουν το μέλλον της μάρκας. Οι Aurelia, Flaminia και Fulvia είναι τρία θρυλικά μοντέλα που αποτέλεσαν σύμβολο της υψηλής αισθητικής και ποιότητας, ελκύοντας διασημότητες απ’ όλο τον κόσμο. Παράλληλα αποτελούν υπόδειγμα αισθητικής αρτιότητας με διαχρονική αξία. Όπως χαρακτηριστικά συμπλήρωσε ο κ. Napolitano, «στοιχεία όπως η κλασσική μάσκα «calice” («δισκοπότηρο») και οι καθαρές γραμμές μας έδωσαν έμπνευση, ενώ θα είναι στοιχεία άμεσα αναγνωρίσιμα στα νέα μας μοντέλα.».  

Aurelia: Η αέρινη Lancia με τις μινιμαλιστικές γραμμές

Ο θρύλος της Aurelia ξεκινά το 1951 με την Β10, ένα πολυτελές σεντάν με καινοτόμα σχεδίαση, όπου οι εμπρός και πίσω πόρτες του ανοίγουν σε αντίθετη φορά, ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Lancia που είχε ήδη κάνει την εμφάνισή του σε μοντέλα όπως οι Augusta και Aprilia. Κατασκευασμένο σε τέσσερις παραλλαγές, το μοντέλο συνεχίζει έως και σήμερα να εντυπωσιάζει με τις καθαρές και μινιμαλιστικές γραμμές του που του χαρίζουν μια «αιώνια γοητεία». Ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα στοιχεία της σχεδίασης του μοντέλου είναι η μάσκα «celice”, η οποία συνδυάζει οριζόντιες και κάθετες γραμμές, περικλείοντας στο εσωτερικό της το λογότυπο της μάρκας. Αυτό το εντυπωσιακό αυτοκίνητο οδήγησε στη δημιουργία της Aurelia Coupe B20 Granturismo του 1951, η οποία αποτέλεσε προπομπός των Ιταλικών σπορ κουπέ της δεκαετίας του 1950. Σχεδιασμένη από τους Boano και Pininfarina, ακολουθούσε μια διάταξη 2+2 θέσεων, ενώ με την παρουσίαση της κατέκτησε αμέσως το κοινό. Τρία χρόνια αργότερα, με βάση την B20, ο Pininfarina δημιουργούσε την B24 Spider, ένα πανέμορφο ανοικτό αυτοκίνητο ακραίου μινιμαλισμού αφού δεν είχε καν εξωτερικές χειρολαβές, ενώ διέθετε απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω όγκο. Το 1956 η παρουσίαση της B24 Convertible έφερνε μια περισσότερο συμβατική πρόταση σε σχέση με την Spider, με χειρολαβές και παράθυρα. ΟΙ σινεφίλ θα τη θυμούνται ασφαλώς στο κλασσικό “Il sorpasso” (1962) του Dini Risi, με πρωταγωνιστή τον νεαρό τότε Vittorio Gassman.

Flaminia: Το προεδρικό αυτοκίνητο με το νέο σήμα της Lancia

Η Flaminia παρουσιάστηκε το 1957 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και κατασκευάστηκε σε τρεις σειρές από το 1957 έως το 1970 σε εκδόσεις σεντάν και coupé. Με τη Flaminia παρουσιάστηκε το ανασχεδιασμένο λογότυπο της Lancia, το οποίο χαρακτηριζόταν από τις απλούστερες γραμμές και τα μόλις δύο βασικά χρώματα, μπλε και ασημί. Το δόρυ που απεικονίζεται αποτελεί τον ιστό της σημαίας, πάνω στην οποία γράφεται το όνομα Lancia με κεφαλαία γράμματα. Σχεδιασμένη από τον Pininfarina, ο οποίος είχε δώσει το στίγμα του μοντέλου στην περιορισμένης παραγωγής Lancia Florida, η Flaminia βασιζόταν στην Aurelia και αποτελούσε ένα κομψό και πολυτελές σεντάν με καινοτόμες για την εποχή γραμμές. Ένα από τα πλέον ξεχωριστά της στοιχεία ήταν η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο καπό και οι κομψές γραμμές από χρώμιο. Η κορυφαία στιλιστική έκφραση του μοντέλου επιτεύχθηκε με τη δίπορτη Flaminia Coupé του 1959, που επίσης σχεδίασε ο Pininfarina. Πιο όμορφη από κάθε άλλο αυτοκίνητο της εποχής, η Flaminia αποτέλεσε το αστέρι της Ιταλικής dolce vita. Ο Marcello Mastroianni, φανατικός φίλος του αυτοκινήτου αποτελούσε έναν από τους πλέον πιστούς οπαδούς του μοντέλου. Μεταξύ του 1960 και 1961, ο Pininfarina κατασκεύασε τέσσερις Lancia Flaminia 335, αριθμός που υποδείκνυε το -αυξημένο σε σχέση με τις σεντάν εκδόσεις- μεταξόνιο. Ως σύμβολο της Ιταλικής δημιουργικότητας και κομψότητας τα αυτοκίνητα χρησιμοποιήθηκαν ως το προεδρικό αυτοκίνητο του Προέδρου της Ιταλικής Δημοκρατίας, μεταφέροντας στο πίσω κάθισμα τους κατά τη θητεία τους κορυφαίες προσωπικότητας της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής.

Lancia Fulvia Coupé: Η εμφάνιση της καμπίνας “turret” («πύργος»)

Το 1965 η Lancia δημιούργησε τη Fulvia Coupé, την σπορ εκδοχή του σεντάν μοντέλου που είχε παρουσιαστεί δύο χρόνια νωρίτερα, το 1963. Η διάταξη 2+2 των καθισμάτων, η φωτεινή καμπίνα, τα μεγάλα παράθυρα και τα χαρακτηριστικής σχεδίασης εμπρός και πίσω παρμπρίζ εντυπωσίαζαν με την πρώτη ματιά. Σχεδιασμένη από τον Piero Castagnero, ο οποίος ήταν επικεφαλής του Centro Stile Lancia, η Fulvia Coupé αντλούσε έμπνευση από τα σκάφη αναψυχής της Riva και έφερε για πρώτη φορά στο προσκήνιο την καμπίνα “turret” χάρη στην εξαιρετική ορατότητα που εξασφάλιζαν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και την ίδια στιγμή οι εξαιρετικά λεπτές κολόνες. Το εσωτερικό σπορ και κομψό διέθετε ταμπλό και τιμόνι κατασκευασμένα από ξύλο. Οι εκλεπτυσμένες γεωμετρικές φόρμες της Fulvia αποτέλεσαν επίσης πολύτιμη πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους σχεδιαστές που έχουν αναλάβει τη δημιουργία των μελλοντικών μοντέλων της Lancia.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Are you SEIRIOS ? ...

Ο εμβληματικός Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ΣΕΙΡΙΟΣ θα αποτελέσει τον τόπο συνάντησης θεατών και αγωνιζομένων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις 7 Σεπτεμβρίου, με μια υπερειδική διαδρομή πρωτόγνωρη για τα παγκόσμια δεδομένα. Πλατεία Συντάγματος, ΟΑΚΑ, Πλατεία Νερού. Τρία εμβληματικά σημεία της Ελλάδας που χαρακτήρισαν τα πρόσφατα ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έρχονται να δώσουν τη σκυτάλη σε ακόμα μία πρωτοποριακή όσο και απρόσμενη τοποθεσία για την υπερειδική διαδρομή του 2024. Την αποκάλυψη του σημείου της EKO Super Special Stage έκανε μέσα από την πασίγνωστη γέφυρα του ΣΕΑ Σείριος ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού. Ο κ. Γιάννης Βρούτσης, καλωσορίζοντας τους παρευρισκομένους, επεσήμανε: «Σε μια χρονιά που ο Αθλητισμός αναβαθμίστηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τοποθετώντας το Υπουργείο Αθλητισμού στη φιλόξενη “οικογένεια” της Παιδείας, δεν εφησυχάσαμε». Αξίζει να αναφερθεί ότι εγχείρημα ανάλογο της φετινής EKO Super Special Stage δεν έχει επιχειρηθεί από καμία διοργανώτρια χώρα σε α

Ανανέωση στόλου ...

Το αμαξοστάσιο των Τρόλεϊ στην Νέα Φιλαδέλφεια (Κόκκινος Μύλος) επισκέφτηκε, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, προκειμένου να εξετάσει μία σειρά ζητημάτων, που αφορούν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων και του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου των Τρόλεϊ προς τους πολίτες. Ο αρμόδιος Υφυπουργός, άκουσε και κατέγραψε όλα τα αιτήματα των εργαζομένων, σχετικά με την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας, την ποιότητα εργασίας των οδηγών, αλλά και την προστασία τους στο πλαίσιο της δύσκολης καθημερινότητάς τους. Στην συνέχεια ο κ. Οικονόμου συναντήθηκε με τους εργαζόμενους και με τον Διευθύνοντα Συμβούλο της Ο.ΣΥ, Στέφανο Αγιάσογλου, τον Γενικό Διευθυντή Παραγωγής της Ο.ΣΥ., Γιώργο Δρόση. Ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ (πρώην ΗΛΠΑΠ), Στέλιος Ινεπέκογλου, έθεσε τα θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους. Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε στον εκσυγχρονισμό του στόλου των Τρόλεϊ με τα 200 νέα οχ

13ο GRAND PRIX - ΟΥΓΓΑΡΙΑ ...

Το 13Ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, πραγματοποιήθηκε στην πίστα «Ουγγαρόρινγκ» της Ουγγαρίας και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 21 Ιουλίου, από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr ). Την παρθενική του νίκη έκανε ο Όσκαρ Πιάστρι,  ο οποίος πήρε την 1η νίκη της καριέρας του, με 2ο τον ομόσταβλό του στη McLaren, Λάντο Νόρις, ενώ την 3η θέση πήρε ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes. Η χθεσινή αναμέτρηση των μονοθέσιων κέρδισε το ενδιαφέρον των φίλων της Formula 1 στην Ελλάδα, καθώς ήταν πρώτη στη ζώνη προβολής της με 15,3% στο δυναμικό κοινό 18-54 και διαφορά 4,4 μονάδες από τον ανταγωνισμό. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις μάχες των οδηγών της Formula 1 το έδειξαν οι άνδρες με ποσοστό που έφτασε μέχρι και 25,1%. Και οι γυναίκες, όμως, παρακολούθησαν Formula 1 καταγράφοντας ποσοστό μέχρι και 24,8%.  Οι απεσταλμένοι της εκπομπής «FORMULA 1 SHOW» του ΑΝΤ1 και ANT1+, Μαρία Θωμά και Γιώργος Ανανίδας, μετέφεραν το κλίμα από το καυτό Ουγγαρόρι