Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

To Νέο Volvo S90 στην Ελλάδα ...


Το Νέο Volvo S90 σηματοδοτεί την εντυπωσιακή είσοδο των Σουηδών σε μία κατ’ εξοχήν κατηγορία μοντέλων κύρους, αυτή των μεγάλων premium σεντάν. Το Νέο S90, το ολοκαίνουριο τετράθυρο μοντέλο της Volvo είναι το δεύτερο μέλος της σειράς 90. Όπως το XC90, το μεγάλο 5/7θέσιο SUV της μάρκας, έτσι και το Νέο S90 βασίζεται στη νέα Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product Architecture – SPA) που έχει σχεδιάσει και εξελίξει ή Volvo Cars. Πρόκειται για την προηγμένη σπονδυλωτή προϊοντική πλατφόρμα η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως βάση για όλα τα μελλοντικά μεγάλα μοντέλα στις σειρές 60 και 90.
«Με το λανσάρισμα του XC90 είχαμε ήδη δείξει πόσο ψηλά βάζουμε τον πήχη. Είμαστε πλέον ξεκάθαρα και αποφασιστικά μέσα στο παιχνίδι. Έχοντας πραγματοποιήσει συνολικές επενδύσεις ύψους 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα τελευταία πέντε χρόνια, όχι μόνο διαθέτουμε ένα σαφές όραμα για το τι μπορεί να είναι η Volvo, αλλά εκπληρώνουμε την υπόσχεσή μας για την αναγέννηση της μάρκας μας και την εκπλήρωση όλων των επιθυμιών των πελατών», δήλωσε ο Χάκαν Σάμουελσον (Håkan Samuelsson), Πρόεδρος και CEO του Volvo Car Group.

Design
Το Νέο S90, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό, έχει την ίδια οπτική ταυτότητα με το XC90, που έχει εντυπωσιάσει τόσο τους ειδικούς όσο και το κοινό. Πρόκειται για την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία που πριν λίγες μέρες χάρισε στη Volvo Cars το πολύ σημαντικό βραβείο “Brand Design Language Award 2016” από την επιτροπή Car Design Award, ως αναγνώριση της Volvo για τη συνεισφορά της στο σύγχρονο αυτοκινητικό design.
Όπως και το XC90, το Νέο S90 έχει μία ξεχωριστή σχεδιαστική παρουσία στο δρόμο, με λιτές και μοντέρνες γραμμές. Η μάσκα του, που αποτελείται από κάθετες λωρίδες και δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται, δένει αρμονικά με τα φωτιστικά σώματα σχήματος πλαγιαστού «Τ», που προσομοιάζουν το σφυρί του Θωρ, παραπομπή στην πλούσια σκανδιναβική μυθολογία. Το ανασχεδιασμένο Volvo logo εμπρός καθώς και η αναφορά του πλήρους ονόματος της μάρκας πίσω, επικοινωνούν μία δυναμική, γεμάτη αυτοπεποίθηση για τη μάρκα, εικόνα στο δρόμο.
Στο εσωτερικό, η αίσθηση της πολυτέλειας, με κορυφαία υλικά και απέριττο design που προσφέρει άνεση και ηρεμία είναι εμφανής παντού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής είναι ίδιοι με του XC90 ενώ το Νέο S90 εντυπωσιάζει με τις νέες σχεδιαστικές λεπτομέρειες περιμετρικά στις πόρτες και στο ταμπλό, που δίνουν μία premium, έντονα τρισδιάστατη αίσθηση στο χώρο. Οι κάθετοι αεραγωγοί, είναι μία παραπομπή σε ρετρό σχεδίαση αλλά ταυτόχρονα αποτελούν μία διακριτή οπτική διαφοροποίηση σε σχέση με το εσωτερικό του XC90.
«Η ιδέα μας ήταν να εμφυσήσουμε μία εντελώς φρέσκια, καινούρια πνοή σε αυτή τη μάλλον συντηρητική κατηγορία και να προσδώσουμε μια οπτική εντύπωση που αποπνέει αυτοπεποίθηση και ηγετική στόφα στην εξωτερική εμφάνιση. Όσο για την εσωτερική σχεδίαση, ανεβάσαμε το S90 στο επόμενο επίπεδο, παρέχοντας μια high-end εμπειρία πολυτέλειας που υπόσχεται απόλυτη άνεση αλλά και έλεγχο», δήλωσε ο Τόμας Ίνγκενλατ (Thomas Ingenlath), Ανώτερος Αντιπρόεδρος Σχεδιασμού της Volvo Cars.


Ασφάλεια - Intellisafe
Με τον όρο Intellisafe η Volvo περιγράφει κάτω από μία κοινή ονομασία όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που προσφέρει στα μοντέλα της. Τα περισσότερα από αυτά ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό και αναπτύσσονται λεπτομερώς στη συνέχεια. Συνοπτική παρουσίαση στο συνημμένο pdf αρχείο με τίτλο VOLVO INTELLISAFE.
Ημι-αυτόνομη οδήγηση
Το Νέο S90 διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό ένα σύνολο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που προσδίδουν στο μοντέλο χαρακτηριστικά ημι-αυτόνομης οδήγησης. Κάποια από αυτά, κωδικοποιημένα με το όνομα Intellisafe Assist, υποδηλώνουν παράλληλα την ξεκάθαρη πρόθεση της σουηδικής μάρκας να βρεθεί στην κορυφή της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, η οποία αναμένεται να είναι μέρος της καθημερινότητας του οδηγού στο εγγύς μέλλον.
Τα περισσότερα συστήματα του Intellisafe στο Νέο S90 είναι γνωστά και από άλλα σύγχρονα μοντέλα της Volvo. Ανάμεσά τους το Adaptive Cruise Control (προσαρμοζόμενο cruise control), το Distance Alert (ειδοποίηση προσέγγισης σε προπορευόμενο όχημα), το Lane Keeping Aid (για διατήρηση του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας του), το Lane Departure Warning (ειδοποίηση αν το όχημα τείνει να παρεκκλίνει της λωρίδας κυκλοφορίας του), το Driver Alert Control (που ανιχνεύει την κόπωση στον οδηγό) και πολλά άλλα, τα οποία συνδυαστικά με ένα νέο σύστημα, το Pilot Assist, είναι υπεύθυνα για τη δυνατότητα ημι-αυτόνομης οδήγησης του Νέου S90.
Το Pilot Assist είναι ένα σύστημα ενεργητικής ασφάλειας, βελτιστοποιημένο για κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο, που στόχο έχει να κάνει την οδήγηση πιο εύκολη. Ουσιαστικά αποτελεί την εξέλιξη του Adaptive Cruise Control, προσθέτοντας την αυτόματη κίνηση του τιμονιού χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού και αφαιρώντας την προϋπόθεση ύπαρξης προπορευόμενου οχήματος. Με την ενεργοποίηση του Pilot Assist από τον οδηγό, με επιλογή στα αριστερά του τιμονιού, το αυτοκίνητο επιταχύνει, επιβραδύνει και στρίβει παραμένοντας στη λωρίδα κυκλοφορίας του, για περιορισμένο χρονικό διάστημα και μέχρι ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, χωρίς να είναι απαραίτητη η ύπαρξη προπορευόμενου οχήματος. Η λειτουργία του Pilot Assist έχει επικουρικό χαρακτήρα, αν διαγνωσθεί ότι ο οδηγός δεν κάνει κάποια – έστω απειροελάχιστη – κίνηση ή διόρθωση στο τιμόνι για χρονικό διάστημα που ανάλογα με την ταχύτητα κυμαίνεται από 12-15 δευτερόλεπτα, τότε το Pilot Assist απενεργοποιείται. Εξυπακούεται ότι ο οδηγός τόσο ουσιαστικά (ελέγχοντας το σύστημα) όσο και νομικά είναι αυτός που ανά πάσα στιγμή έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. 
Οδική συμπεριφορά
Η Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product Architecture – SPA) προσφέρει τεράστιες δυνατότητες στους μηχανικούς της Volvo Cars για αυτοκίνητα που συνδυάζουν κορυφαία στην κλάση τους οδική συμπεριφορά με άνεση και ασφάλεια και το Νέο S90 είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Το ανασχεδιασμένο σύστημα διεύθυνσης, τα διπλά ψαλίδια εμπρός, το πρωτοποριακό σύστημα ανάρτησης στον πίσω άξονα, σε συνδυασμό με την υψηλή ακαμψία και στιβαρότητα του πλαισίου (στο Νέο S90 περισσότερο από 35% είναι το ποσοστό χάλυβα υπερυψηλής αντοχής – boron steel), εγγυώνται απολαυστική και άκρως συμμετοχική οδήγηση.
«Το Νέο S90 κάνει ένα άλμα προς τα εμπρός, όσον αφορά τα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά, τις επιδόσεις και την ποιότητα κύλισης. Επανασχεδιάσαμε από λευκό χαρτί την οδηγική εμπειρία που προσφέρει η Volvo, ώστε να παρέχουμε αίσθηση ακρίβειας και συμμετοχής του οδηγού στον έλεγχο του αυτοκινήτου, αλλά και κορυφαία άνεση», δήλωσε ο Δρ. Πήτερ Μέρτενς (Dr. Peter Mertens), Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της Volvo Cars.
Κινητήρια συστήματα
Το Νέο S90 εξοπλίζεται με τους τελευταίας γενιάς δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου της οικογένειας Drive-E, οι οποίοι συνδυάζονται με το γνωστό και από το XC90 εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, οκτώ σχέσεων. 
Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι διαθέσιμες σε δύο επίπεδα ισχύος, αμφότερες με διπλό turbo και ισχύ 190 (έκδοση D4, η μόνη προσθιοκίνητη) ή 235 (έκδοση D5, τετρακίνητη) ίππους. Οι δίλιτροι πετρελαιοκινητήρες της οικογένειας Drive-E διαθέτουν μία πολύ σημαντική νέα πατέντα της Volvo, την PowerPulse. Πρόκειται για μία πρωτοποριακή λειτουργία η οποία εξασφαλίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού χωρίς την παραμικρή υστέρηση που παρουσιάζεται στους diesel turbo κινητήρες. Το PowerPulse λειτουργεί διοχετεύοντας αέρα από το φίλτρο αέρα μέσω ενός κομπρέσσορα, σε ένα δοχείο αέρα υπό πίεση, όγκου δύο λίτρων. Όταν ο οδηγός θελήσει να επιταχύνει είτε από στάση είτε από χαμηλές στροφές, ο υπό πίεση αποθηκευμένος αέρας διοχετεύεται μέσω βαλβίδας στην πολλαπλή εξαγωγής για να τροφοδοτήσει το turbo. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μία άμεση και υψηλή παροχή ισχύος. Ο αέρας στο δίλιτρο δοχείο αποθήκευσης ανατροφοδοτείται αυτόματα, ώστε να υπάρχει πάντα διαθεσιμότητα. Η Volvo Cars είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που διαθέτει σήμερα ένα τέτοιο σύστημα, με σχετικές μετρήσεις να αποδεικνύουν ότι η επιτάχυνση του Νέου S90 D5, με δίλιτρο κινητήρα Drive-E, είναι καλύτερη από υλοποιήσεις του ανταγωνισμού που χρησιμοποιούν ακόμα και τρίλιτρους εξακύλινδρους κινητήρες! 
Όσον αφορά στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, η χρήση μηχανικού υπερσυμπιεστή (λειτουργία έως τις 3.500 rpm) και turbo (λειτουργία σε όλο το εύρος στροφών) εξασφαλίζει περίσσεια ισχύος με άμεση απόκριση και εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Στο λανσάρισμα διαθέσιμη είναι η Τ6 με 320 ίππους ενώ προς το τέλος του 2016 θα παρουσιαστεί και η Τ5 έκδοση με 254 ίππους. Όλες οι βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι τετρακίνητες (AWD).
Προς το τέλος του 2016 θα είναι διαθέσιμη στην αγορά και η plug-in υβριδική έκδοση, με την ονομασία Τ8 Twin Engine, με συνδυαστική ισχύ 407 ίππων. Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα 320 ίππων και ηλεκτροκινητήρα θα προσφέρει επιτάχυνση 0-100 σε χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα, ροπή 640 Nm (περίπου 65,3 χιλιογραμμόμετρα), μόλις 44 γρμ. εκπομπές CO2 και αυτονομία με αμιγώς ηλεκτροκίνηση σχεδόν 45 χιλιομέτρων. 
City Safety
Ήδη από το XC90, στη σειρά 90 η Volvo χρησιμοποιεί τον όρο City Safety για όλα τα συστήματα αποφυγής οποιουδήποτε είδους σύγκρουσης. Τα συστήματα είναι ενεργά για όλες πλέον τις ταχύτητες άνω των 4 χλμ./ώρα και δεν υπάρχει περιορισμός ταχύτητας ενώ είναι αποτελεσματικά για όλες τις συνθήκες φωτισμού, ακόμα και στο σκοτάδι. Συνοπτικά, τα συστήματα αυτά αφορούν ανίχνευση αυτοκινήτου, εμποδίου, πεζού, ποδηλάτη ή δικυκλιστή γενικότερα, με πλήρως αυτόματη πέδηση αν δεν αντιδράσει ο οδηγός. Πλέον, η ανίχνευση αυτή περιλαμβάνει και μεγάλα ζώα – ελάφι, αρκούδα, άλογο κλπ. Η αποτελεσματικότητά των συστημάτων είναι παράμετρος της σχετικής ταχύτητας του Νέου S90 και του προς αποφυγή οχήματος, ανθρώπου ή ζώου.
Παράλληλα, στο Νέο S90 το City Safety διαθέτει τις δύο νέες, καινοτόμες τεχνολογίες ασφάλειας που η Volvo πρωτοπαρουσίασε στο XC90: δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα και σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο. Το τελευταίο, πλέον είναι ακόμα πιο καινοτόμο, καθώς διαθέτει μία πρωτοεμφανιζόμενη λειτουργία, την τεχνολογία υποβοήθησης διεύθυνσης που πρώτη η Volvo παρουσιάζει σε παγκόσμιο επίπεδο. Με τη λειτουργία αυτή γίνεται πιο ενεργή και έντονη η διατήρηση του αυτοκινήτου εντός του δρόμου για ταχύτητες ανάμεσα στα 65 και 140 χλμ./ώρα. Η χωρίς πρόθεση έξοδος από το δρόμο είναι πολύ συχνή μορφή ατυχημάτων. Έρευνες έχουν δείξει ότι τουλάχιστον τα μισά θανατηφόρα δυστυχήματα στις Η.Π.Α. προκαλούνται από έξοδο από το δρόμο. Αντίστοιχα, στη Σουηδία το 1/3 των θανατηφόρων δυστυχημάτων αφορούν περιπτώσεις στις οποίες εμπλέκεται ένα και μόνο όχημα.
Η συγκεκριμένη λειτουργία του συστήματος περιλαμβάνει αυτόματες, αποτελεσματικές κινήσεις του τιμονιού και ανάλογη επέμβαση στα φρένα, όταν ανιχνευθεί τάση εκτροπής, ώστε να διευκολυνθεί ο οδηγός να διατηρήσει το αυτοκίνητο εντός του δρόμου και να αποφύγει την έξοδο. Το σύστημα κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αποφευχθεί η οδυνηρή έξοδος από το δρόμο, με τον οδηγό όμως να είναι πάντα σε θέση να διατηρήσει τον πλήρη έλεγχο έναντι της επέμβασης του συστήματος.


Συνδεσιμότητα – Connectivity
Η συνδεσιμότητα στα αυτοκίνητα αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία, τόσο για λόγους άνεσης και ευκολίας, όσο και για περισσότερη ασφάλεια και στον κόσμο της Volvo η συνδεσιμότητα έχει ένα όνομα: Sensus! Η κεντρική οθόνη αφής των 9” που η Volvo παρουσίασε στο XC90, ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και του Νέου S90. Όλες οι βασικές λειτουργίες γίνονται μέσω αυτής, με ιδιαίτερα εύχρηστο και απολαυστικό τρόπο. Η λειτουργία του ηχοσυστήματος και του συστήματος πλοήγησης, οι ρυθμίσεις των πολλών άλλων συστημάτων του αυτοκινήτου γίνονται μέσα από την οθόνη αφής. Παράλληλα, πλήθος εφαρμογών – οι οποίες συμπληρώνονται σταδιακά από νέες – είναι στη διάθεση οδηγού και επιβατών μέσα από την κεντρική οθόνη αφής. Χαρακτηριστικά αναφέρονται οι Spotify, Pandora, Baidu, TuneIn και άλλες. Και φυσικά, το Νέο S90 προσφέρει τόσο το CarPlay, για τη σύνδεση με iPhone όσο και – μέσα στο 2016 – το AndroidAuto για σύνδεση smartphone. 
Τιμοκατάλογος
Το Νέο S90 λανσάρεται στην ελληνική αγορά με έναν πληρέστατο βασικό εξοπλισμό ο οποίος εκτός άλλων περιλαμβάνει τη δυνατότητα ημι-αυτόνομης οδήγησης μαζί με πληθώρα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που συνδυάζονται μεταξύ τους για την υλοποίησή της. Ενδεικτικά, στην έκδοση Kinetic, η οποία μπορεί να θεωρηθεί και ως εισαγωγική, διαθέσιμη μόνο για την έκδοση D4 των 190 ίππων, ο βασικός εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος και πλήρης.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων και επιπρόσθετα, εκτός άλλων, το πακέτο  City Safety (ανίχνευση/αυτόματο φρενάρισμα για αποφυγή οχημάτων, πεζών, δικυκλιστών ή ποδηλατών, μεγάλων ζώων, αντίθετα ερχόμενων οχημάτων σε διασταυρώσεις κλπ. χωρίς περιορισμό ταχύτητας, μέρα και νύχτα), αποφυγή εκτροπής από το δρόμο, Pilot Assist (ημι-αυτόνομη οδήγηση), η οποία συνδέεται άμεσα και περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control και Distance Alert και επίσης Lane Keeping Aid, Lane Departure Warning και πολλά άλλα, Sensus (κεντρική οθόνη αφής 9", ψηφιακό πίνακα οργάνων, ηχοσύστημα με 10 ηχεία, Bluetooth, Internet Browsing, Keyless Start κλπ.), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και φυσικά όλα όσα θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ σε ένα σύγχρονο premium μοντέλο αυτής της κατηγορίας.
Στο λανσάρισμα διαθέσιμες είναι οι εκδόσεις επιπέδου εξοπλισμού Kinetic, η αμέσως πιο πλούσια Momentum και η πλουσιότερη όλων Inscription. Αργότερα μέσα στη χρονιά θα ακολουθήσει και η sport έκδοση R-Design καθώς και έκδοση Polestar ειδικά για τον κινητήρα Τ6, με τις τιμές για τις τελευταίες να ανακοινώνονται σε μεταγενέστερο στάδιο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

13ο Ράλλυ Χανίων ...

Η ΑΛΑ Χανίων μετά από έγκριση της ΟΜΑΕ - ΕΠΑ διοργανώνει το 13ο Ράλλυ Χανίων που θα διεξαχθεί το Σάββατο 20, Super Ειδική στους Αγίους Αποστόλους, ώρα 17:00 και Κυριακή 21 Απριλίου 2024, δύο επαναλαμβανόμενες διαδρομές, η πρώτη στον Κονταρό στις Βρύσες Αποκορώνου, ώρα 10:00 και η δεύτερη στον Στύλο Μαλάξα. Οι παροχές της ΑΛΑ Χανίων προς τα πληρώματα εκτός Χανίων είναι μία διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο Porto Kalamaki το Σάββατο 20 Απριλίου 2024. Χορηγοί του αγώνα είναι: Chania Cars & Trucks Κυριακίδης Κατασκευαστική Και συνδιοργανωτές: Περιφερειακή Ενότητα Χανίων Δήμος Χανίων Δήμος Αποκορώνου ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΔΔΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 23:59.

ADAC Opel Electric Rally Cup ...

Το ADAC Opel Electric Rally Cup “powered by GSe” βρίσκεται λίγο πριν την έναρξη της 4ης σεζόν. 15 Corsa Rally Electric των 100 kW/136 hp θα λάβουν μέρος στη φετινή έναρξη, στις 3 και 4 Μαΐου στο ADAC Actronics Rally Sulingen (Lower Saxony). Το σύνολο των συμμετεχόντων στο πρώτο και μοναδικό στον κόσμο ηλεκτρικό κύπελλο ράλι με αυτοκίνητα μιας μάρκας, εντυπωσιάζει με την ποικιλομορφία και τον διεθνή χαρακτήρα του. Θα διαγωνιστούν αθλητές οκτώ διαφορετικών εθνικοτήτων. Συνολικά, δέκα νέες ομάδες, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων αμιγώς γυναικείων και αρκετών μικτών πληρωμάτων, φέρνουν έναν αέρα ανανέωσης στη συναρπαστική διοργάνωση. Η Γαλλική FFSA χρησιμοποιεί και πάλι δύο Corsa Rally Electric στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπτυξης νέων ταλέντων στην ακαδημία της. Φέτος, τα αυτοκίνητα θα καταλάβουν οι Emma Chalvin/Emy Ailloud-Perraud και Alizée Pottier/Joanna Verdier. Επίσης, στο πλαίσιο της προώθησης νέων ταλέντων, η Βελγική RACB, σε συνεργασία με την Opel Belgium, παραχώρησε ένα αυτοκίνητ

BAJA GREECE 2024 ...

Με τη συμμετοχή κορυφαίων ονομάτων των αγώνων Cross Country Rally θα πραγματοποιηθεί το BAJA GREECE - FIA WORLD BAJA CUP από 22 έως 25 Μαΐου στο Άργος Ορεστικό Καστοριάς. Ένας αγώνας που μέσα από σκληρή δουλειά δέκα και πλέον χρόνων, έχει κερδίσει την αναγνώριση στο εξωτερικό. Τόσο η άρτια διοργάνωση των προηγούμενων ετών, όσο και οι διαδρομές στα μοναδικά βουνά της Καστοριάς και της Φλώρινας, αποτελούν πόλο έλξης για ομάδες από την ελίτ του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ήδη, έχει επιβεβαιώσει τη συμμετοχή του στον αγώνα, ο δύο φορές νικητής του FIA Παγκόσμιου Κυπέλλου, Σαουδάραβας οδηγός Yazeed Al-Rajhi, με μόνο στόχο τη νίκη που θα του δώσει το προβάδισμα για την κατάκτηση του φετινού επάθλου. Έχοντας κάνει ένα εξαιρετικό ξεκίνημα, αφού εξασφάλισε τη νίκη στον πρώτο γύρο του Κυπέλλου στην Σαουδική Αραβία μαζί με τον Γερμανό συνοδηγό του Timo Gottschalk, η συμμετοχή τους στο BAJA GREECE αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον.                             Από τα Καλάβρυτα στο διεθνές καλεντάρι τ