Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Και του χρόνου ...


To Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος 2016 πέρασε στην... ιστορία, με τον αγώνα να ολοκληρώνεται ιδανικά στο φιλόξενο Ναύπλιο, με τον Τερματισμό σε μια από τις πιο ιστορικές πόλεις της Ελλάδας.

Σύνοψη 2ου Αγώνα (Sporting)

Η 3η και τελευταία ημέρα του αγώνα, ήταν σαφώς πιο μικρή από τον χθεσινό... μαραθώνιο των 16 ωρών και 10 Ε.Δ., αφού αποτελούνταν από 4 ασφάλτινες Ε.Δ., συνολικού μήκους 35,12 χιλιομέτρων. Με τις διαφορές να είναι αρκετά μεγάλες από τις δύο προηγούμενες ημέρες, τα πληρώματα απέφυγαν τα ρίσκα και ακολούθησαν ρυθμό με απώτερο σκοπό τον τερματισμό δίχως απρόοπτα, κάτι που επαληθεύτηκε από το γεγονός πως δεν υπήρξαν ιδιαίτερα απρόοπτα. Οι «Pedro»-EmanueleBaldaccini (LanciaDeltaIntegrale 16V, 1990) διατήρησαν το προβάδισμα που είχαν αποκτήσει κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ημερών και επέστρεψαν νικητές στο Ναύπλιο, μετά από έναν αγώνα 19 Ε.Δ., με μήκος 254,9 αγωνιστικών χιλιομέτρων, κερδίζοντας ταυτόχρονα τους βαθμούς της νίκης στην Κατηγορία 4. Αυτή ήταν η 3η νίκη για τον «Pedro», τη στιγμή που ο Emanuele Baldacciniείναι ο πολυνίκης, έχοντας στεφθεί 5 φορές νικητής στη χώρα μας. Στη 2η θέση της άτυπης γενικής κατάταξης τερμάτισε το πρώτο ελληνικό πλήρωμα, οι Παναγιώτης Παραδείσης-Κωνσταντίνος Ποιμενίδης (FordEscortRS 2000, 1973), που ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο έναν μεγάλο και δύσκολο αγώνα, αφού απέφυγαν τα προβλήματα και έδειξαν διάρκεια στην απόδοσή τους, επικρατώντας ταυτόχρονα στην Κατηγορία 2. Οι Σπύρος Πετρίδης-Αποστόλης Πάλλας (ToyotaCorollaAE86, 1984), οι οποίοι αν και αντιμετώπισαν προβλήματα μικρότερης ή μεγαλύτερης έκτασης κατά τη διάρκεια του αγώνα, εντέλει ανταμοίφθηκαν από ένα ιδιαίτερα τιμητικό αποτέλεσμα, όπως είναι ο τερματισμός στην τριάδα ενός αγώνα με την αίγλη του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος. Μια θέση πιο πίσω ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι GeorgReitsperger-Βασίλης Χαρίτος (VWGolfGTI 16V, 1990), που αν και αντιμετώπισαν ποικίλα προβλήματα κατά τη διάρκεια του τριημέρου με τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων ή τα αμορτισέρ του αυτοκινήτου τους κατάφεραν να τερματίσουν, σημειώνοντας μάλιστα καλούς χρόνους όταν δεν αντιμετώπιζαν πρόβλημα. Η πρώτη εξάδα της κατάταξης, συμπληρώθηκε από τους Γιώργο Χωριανόπουλο-Παναγιώτη Φωτεινόπουλο (Audi 80 GT, 1975) και Θάνο Καρύδα-Θεοδώρα Πασχαλίδου (Peugeot 504, 1972). Επιπλέον, τους βαθμούς της πρώτης θέσης στην Κατηγορία 3 και στην Κατηγορία 1 κέρδισαν οι Γιώργος Κασιδόπουλος-Βαγγέλης Παναρίτης (ToyotaStarletKP60,1979) και HolgerStracke-MaikBottger (Watburg 312, 1966) αντίστοιχα.
Ο επίλογος γράφτηκε στην πόλη του Ναυπλίου, που φιλοξένησε επί τριημέρου τις αγωνιστικές δραστηριότητες, με τον Τερματισμό να πραγματοποιείται με φόντο το Παλαμήδι και τις απονομές στους νικητές, να γίνονται με φόντο ακόμη ένα σημείο-ορόσημο της πόλης, το Μπούρτζι.








Δηλώσεις Πρωταγωνιστών:

1    “PEDRO” - BALDACCINI Emanuele    LANCIA Delta Integrale 16V    1990
«Κερδίσαμε τις 19 Ε.Δ. του αγώνα και φυσικά πήραμε τη νίκη. Πάντα είναι ένα σκληρό ράλλυ, ένας αγώνας για αληθινούς άντρες και όχι για αγόρια. Σήμερα ήταν δύσκολο να διατηρήσουμε τη συγκέντρωσή μας, διότι ήμασταν πολύ κουρασμένοι ύστερα από τρεις μέρες αγώνα. Ήταν η 3η μου νίκη σε ισάριθμους αγώνες εδώ και είμαι χαρούμενος τόσο για το ράλλυ όσο και για το πρωτάθλημα, γιατί το Ακρόπολις έχει συντελεστή 1,5 κι έτσι είναι πολύ σημαντικό για το πρωτάθλημα. Τώρα, λοιπόν, είμαστε σε καλύτερη θέση για να κερδίσουμε ακόμη ένα Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, έχοντάς το κατακτήσει άλλες τρεις φορές».
2    PARADISSIS Panagiotis - PIMENIDIS Konstantinos    FORD Escort RS 2000    1973
«Ήταν ένα εξαιρετικός αγώνας, ό,τι πιο δύσκολο έχουμε κάνει ως τώρα. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα. Συγχαρητήρια σε όλα τα πληρώματα που κατάφεραν να τερματίσουν. Και του χρόνου!»
4    PETRIDIS Spyros - PALLAS Apostolis    TOYOTA Corolla AE86    1984
«Είμαστε ευχαριστημένοι. Σήμερα αντιμετωπίσαμε πάλι πρόβλημα με τα φρένα, όμως από τη στιγμή που είμαστε εδώ, όλα καλά. Ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 1.600 κ.ε.»
3    REITSPERGER Georg - CHARITOS Vassilis   VW Golf GTI 16V    1990
«Αυτό είναι το καλύτερο που θα μπορούσαμε να κάνουμε, διότι δυστυχώς αντιμετωπίσαμε πολλά προβλήματα. Όταν το αυτοκίνητο ήταν ΟΚ, σημείωναμε τρίτους χρόνους, η θέση που πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να ήμασταν. Ήταν ένας πολύ καλά οργανωμένος αγώνας και είμαι πολύ εντυπωσιασμένος πώς τα κατάφερε η οργάνωση χωρίς καθόλου χορηγίες».
5    CHORIANOPOULOS Georgios - FOTINOPOULOS Takis    AUDI 80GT    1975
«Αισθάνομαι λίγο κουρασμένος ύστερα από τρεις μέρες. Ευχαριστηθήκαμε οδήγηση από ειδική σε ειδική, σε κάποιες περιπτώσεις χωρίς να βγάλουμε καν κράνος. Ο αγώνας ήταν πολύ καλά οργανωμένος, είχε απ’ όλα και μου θύμιζε παλιά Ακρόπολις».
9   KARYDAS Thanos – PASCHALIDOU Theodora   PEUGEOT 504   1972
«Την πρώτη μέρα, αντιμετωπίζαμε κάποια προβλήματα στο χώμα που δεν ήταν σημαντικά, όμως έπρεπε να τα επισκευάσουμε μόνοι μας, καθώς δεν είχαμε σέρβις. Στη συνέχεια γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, έπρεπε να φυλάξουμε το αυτοκίνητο,  με στόχο τον τερματισμό. Ήταν ένας καταπληκτικός αγώνας από τον οποίο δε θα άλλαζα τίποτα».
2    PALMOS Ioannis - PSARRAKOU Fotini   PEUGEOT 205 GTI    1984
Εγκατέλειψαν πριν από την Ε.Δ. 16 λόγω κλαταρίσματος.




Σύνοψη 2ου Αγώνα (Sporting Ελλ. Πρωτάθλημα)

Το ασφάλτινο μέρος του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος 2016, αποτέλεσε τον 4ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων έχοντας μάλιστα ιδιαίτερη βαρύτητα, αφού προσμετρούσε στο θεσμό με συντελεστή 2.5.
Νικητές αναδείχθηκαν οι  Λευτέρης Μανδρούκας-Νίκος Τσάδαρης (Porsche 911), που μπορεί να αντιμετώπισαν προβλήματα με τον κινητήρα χθες, καθώς χρειαζόταν να προσθέτουν λάδι μετά από κάθε Ε.Δ., όμως σήμερα βελτίωσαν τους χρόνους τους και εκμεταλλεύθηκαν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου τους, φτάνοντας στην τελική επικράτηση. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι Παναγιώτης Παραδείσης-Κωνσταντίνος Ποιμενίδης (Ford Escort RS 2000) που ακολούθησαν σταθερό ρυθμό σε μια επιφάνεια που δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι, σε σύγκριση με το χώμα και σημείωσαν ακόμη ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, μετά την νίκη στον χωμάτινο αγώνα, που προσμετρούσε επίσης ως ξεχωριστός γύρος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων. Στην 3η θέση του ασφάλτινου αγώνα, τερμάτισαν οι Σπύρος Πετρίδης-Απόστολος Πάλλας (Toyota Corolla AE86), ολοκληρώνοντας ένα πολύ καλό για αυτούς τριήμερο.
Οι Φραγκίσκος Σταφυλοπάτης-Νίκος Μαργέτης (Sunbeam Talbot Lotus) διατηρήθηκαν σήμερα στην 4η θέση όπου ανέβηκαν χθες, μετά τους εξαιρετικούς χρόνους που πέτυχαν στις χθεσινές απογευματινές και βραδινές Ε.Δ., φτάνοντας σε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Μια θέση πιο πίσω, ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Γιώργος Χωριανόπουλος-Παναγιώτης Φωτεινόπουλος (Audi 80 GT), οι οποίοι κινήθηκαν σε παραπλήσιο ρυθμό με αυτόν των προηγούμενων ημερών, φτάνοντας σε έναν πολύ τιμητικό τερματισμό. Την πρώτη εξάδα, συμπλήρωσαν οι Γιώργος Παραδείσης – Μιχάλης Φράγκου (Ford Escort RS 2000).
Ο 4ος γύρος του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων, ολοκληρώθηκε ιδανικά με τον Τερματισμό και τις Απονομές να διεξάγονται με φόντο το Παλαμήδι και το Μπούρτζι αντίστοιχα, σε μια εκδήλωση ανάλογη της αίγλης ενός αγώνα όπως το Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος 2016 και μιας ιστορικής ελληνικής πόλης, όπως το Ναύπλιο!







Δηλώσεις Πρωταγωνιστών:

16    MANDROUKAS Eleftherios – TSADARIS Nikolaos    PORSCHE 911    1976
«Ο αγώνας παραμένει θαυμάσιος με υπέροχη οργάνωση. Είχα καιρό να δω τόσο καλά οργανωμένο αγώνα με τόσο όμορφη σχεδίαση. Αγωνιστικά είχε τρεις ευχάριστες ειδήσεις: Γιώργος Μουρτζούκος, Παναγιώτης Παραδείσης και Νίκος Μαργέτης, συνολικά σαν οδηγοί και παρουσίες».
34    STAFILOPATIS Frangiskos - MARGETIS Nikolaos    SUNBEAM TALBOT Lotus 1981
«Οι Ε.Δ. ήταν εξαιρετικές και πολύ τεχνικές. Χαρήκαμε πάρα πολύ τον αγώνα και ειδικά το 2ο πέρασμα από το Γυμνό. Μακάρι να είμαστε καλά και να συμμετάσχουμε και του χρόνου».
22    PARADISSIS Georgios – FRANGOU Michalis    FORD Escort RS 2000    1978
«Ο αγώνας ήταν πολύ καλός. Σήμερα πήγαμε καλύτερα, αφού μέχρι χθες είχαμε προβλήματα, που όμως όλα διορθώθηκαν χάρη στο σέρβις μας, το οποίο είναι μοναδικό. Αφού είμαστε εδώ, όλα πήγανε καλά».



Σύνοψη Αγώνα (Regularity)

Το Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος 2016 ολοκληρώθηκε για την Κατηγορία Regularity στην πανέμορφη πόλη του Ναυπλίου, με την τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα να περιλαμβάνει 12 δοκιμασίες ακριβείας συνολικού μήκους 243,36 χιλιομέτρων από τις συνολικά 45 που περιλάμβανε ο αγώνας.  
Έπειτα από τρεις απαιτητικές ημέρες δοκιμασιών ακριβείας, τεχνικής και υπομονής και 855,90 χιλιόμετρα, θριαμβευτές της Κατηγορίας Regularity του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος αναδείχθηκαν οι Σπύρος και Νίκος Μουστάκας με Alfa Romeo Alfasud του 1978 και 38,5 βαθμούς ποινής. Εκτός από τις εξαιρετικές επιδόσεις, το πλήρωμα έκλεψε την παράσταση επειδή ο συνοδηγός είναι μόλις 9,5 ετών, όντας ο νεαρότερος συμμετέχων του αγώνα και πλέον, με την πρώτη διεθνή διάκριση στο παλμαρέ του. Ύστερα από μεγάλες μάχες μέχρι κυριολεκτικά το νήμα, τη 2η θέση του βάθρου εν τέλει κατέκτησαν οι περσινοί νικητές του αγώνα Paolo Marcattilj – Francesco Giammarino με Porsche 911 2.0 SWB του 1967 και 41,4 β.π., ενώ με μόλις 0,7 β.π. διαφορά τερμάτισαν πίσω τους οι Θεμιστοκλής Κονταράτος – Ιούλιος Ιατρίδης με Porsche 911 SC (1973), έχοντας συγκεντρώσει συνολικά 42,1 β.π. Στην 4η θέση βρέθηκαν οι Γιάννης Κατσαούνης - Μαθιός Μανσόλας (VW Golf, 1979) και 54,1 β.π. Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνουν οι Christian Crucifix – Joseph Lambert με Alfa Romeo Spider του 1975 και 62,4 β.π. και οι Πέτρος Βασιλόπουλος – Σταμάτης Ψύλογλου με Ford Capri GT (1973), έχοντας συγκεντρώσει 65,9 β.π. Θυμίζουμε ότι το πλήρωμα από το Βέλγιο έχασε τις ελπίδες του για μια θέση στο βάθρο στο Σκέλος 2, όταν έχασαν 12 πολύτιμα δευτερόλεπτα σε σημείο που δεν μπόρεσαν να προσπεράσουν ένα λεωφορείο.
Η ημέρα ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο για την Κατηγορία Regularity μe την Απονομή να πραγματοποιείται στην πλατεία Φιλελλήνων της γραφικής πόλης του Ναυπλίου. 







Δηλώσεις Πρωταγωνιστών:

104    MOUSTAKAS Spyridon - MOUSTAKAS Nikolaos    ALFA ROMEO Alfasud    1978
«Ο αγώνας ήταν πολύ καλός, τόσο οργανωτικά όσο και σε επίπεδο διαδρομών.  Φυσικά, ήταν κουραστικός όπως πάντα. Εμείς πήγαμε καλύτερα ακόμη και από ότι προσδοκούσαμε και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι».
101    MARCATTILJ Paolo - GIAMMARINO Francesco    PORSCHE 911 2.0 SWB    1967
«Ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας, με μεγάλη μάχη ως το τέλος για τη δεύτερη θέση. Η οργάνωση ήταν εξαιρετική και τα μέρη που επισκεφθήκαμε πανέμορφα. Είμαστε ευχαριστημένοι».
116    KONTARATOS Themistoklis - IATRIDIS Ioulios    PORSCHE 911 SC    1980
«Ο αγώνας ήταν πολύ ωραίος και περάσαμε όμορφα. Αξίζουν ιδιαίτερα συγχαρητήρια στους  νικητές, οδηγό και συνοδηγό καθώς η επίδοσή τους είναι πολύ σημαντική. Ελπίζουμε του χρόνου ο αγώνας να συγκεντρώσει ακόμη περισσότερες συμμετοχές, γιατί το αξίζει».
103    KATSAOUNIS Ιoannis - MANSOLAS Matthew        VW Golf    1979
«Ο αγώνας ήταν πάρα πολύ ωραίος. Αν λάβουμε υπόψιν το γεγονός ότι χάσαμε πολύ χρόνο κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας, πάλι καλά που τερματίσαμε στην 4η θέση, οπότε εντέλει είμαστε ευχαριστημένοι».
110    CRUCIFIX Christian – LAMBERT Joseph    ALFA ROMEO Spider   1975
«Ο αγώνας ήταν καλός και είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε πολύ συμπαθητικούς ανθρώπους, ενώ παράλληλα η οργάνωση ήταν πολύ καλή. Όσον αφορά το αποτέλεσμα, είμαστε ταυτόχρονα ευχαριστημένοι και δυσαρεστημένοι. Είμαστε ευχαριστημένοι για τις επιδόσεις μας και δυσαρεστημένοι για το αποτέλεσμα καθαυτό, αφού χθες χάσαμε χρόνο και θέσεις όταν βρεθήκαμε πίσω από ένα λεωφορείο. Ελπίζουμε αυτή η ατυχία να μην επηρεάσει πολύ την προσπάθειά μας στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Ευχαριστούμε τον κ. Πάλμο, που μας έδωσε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, που ετοιμάστηκε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή».
115    VASSILOPOULOS Petros - PSYLOGLOU Stamatis    FORD Capri GT    1973
«Ο αγώνας ήταν ωραίος, γρήγορος και έξυπνος. Περάσαμε πολύ ωραία και ευχόμαστε το ράλλυ να ξαναγίνει του χρόνου. ».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mε τον φακό του Photo R Press στην Ριτσώνα ...

Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας με 38 συμμετοχές ...

Η αντίστροφη μέτρηση για την εκκίνηση του 60ού Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος έχει ήδη ξεκινήσει, με το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας να ετοιμάζεται να φιλοξενήσει τα 38 πληρώματα, στον πρώτο γύρο του θεσμού. Ο αγώνας που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) θα διεξαχθεί με κέντρο και πάλι την πόλη της Θήβας, στην Κεντρική Πλατεία της οποίας θα λάβει χώρα η Πανηγυρική Εκκίνηση του αγώνα το βράδυ του Σαββάτου. Πολύτιμη βοήθεια στους διοργανωτές παρέχουν ο Δήμος Θηβαίων, ο Δήμος Λειβαδέων και ο Δήμος Αλιάρτου-Θεσπιέων. Χορηγός είναι ο επίσημος διανομέας των λιπαντικών TEXACO, Tsellos. Ο πρωταθλητής Ελλάδος του 1999 και του 2020, Ιωάννης Παπαδημητρίου με νέο συνοδηγό φέτος, τον Χρήστο Κουζιώνη, θα αγωνιστεί για πρώτη φορά με ένα Skoda Fabia RS Rally2 και ευελπιστεί να φύγει νικητής από τη Θήβα, στη δεύτερη παρουσία του στον αγώνα. Από τη Θεσσαλονίκη θα ταξιδέψει έως την πόλη της Βοιωτίας ο Σωκράτης Τσολακί

Στο νήμα ...

Στις λεπτομέρειες κρίθηκε η νίκη σε πολλές κατηγορίες στην Ανάβαση Ριτσώνας, γεγονός που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των χιλιάδων θεατών μέχρι το τέλος. Η εναρκτήρια ανάβαση της χρονιάς συγκέντρωσε τριψήφιο αριθμό οδηγών, οι οποίοι οδήγησαν στο όριο, έχοντας ως στόχο να ξεκινήσουν με το δεξί τις αγωνιστικές υποχρεώσεις τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων. Όσον αφορά τα αποτελέσματα στις επιμέρους κατηγορίες, ο Μάριος Ηλιόπουλος δεν δυσκολεύτηκε να επικρατήσει στη Formula Saloon . Ο οδηγός του Ford Fiesta ήταν ο πιο γρήγορος και στα δύο περάσματα και έφυγε για άλλη μια χρονιά νικητής από την Ανάβαση Ριτσώνας, κερδίζοντας παράλληλα την κατηγορία FST. Στη δεύτερη θέση, χωρίς να μπορέσει να ακολουθήσει το ρυθμό του νικητή, τερμάτισε ο Βαγγέλης Γεωργούλας (Mitsubishi Lancer Evo VIII), ξεπερνώντας στο τέλος το εμπόδιο του Πιτ Παρθένη, ο οποίος αρκέστηκε στην τρίτη θέση με το Mitsubishi Lancer Evo IX. Στην FSA, ο Γιώργος Κατσαρός (Ford Escort MKI) ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου