Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΤΕΛΕΙΩΤΟΙ ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΚΗ ΣΑΛΙΑΡΗ ......

 
                                                    Γράφει ο Γιώργος Λιβέρης.


Η απώλεια του Γιώργου Ραπτόπουλου δεν ήταν η μοναδική για τον χώρο των φίλων του Αυτοκινήτου. Με διαφορά, ίσως ωρών, έφυγε από τη ζωή και ο Μάκης Σαλιάρης. Ένας άλλος πρωταθλητής, στον ίδιο τομέα, με το ίδιο πάθος και τίτλους αλλά με διαφορετικό χαρακτήρα, ιδιοσυγκρασία και συμπεριφορά.
Ο Μάκης Σαλιάρης γεννήθηκε το 1944 από ευκατάστατη οικογένεια και τα πρώτα 25 χρόνια της ζωής του τα αφιέρωσε στη μουσική και τη ζωγραφική. Τα επόμενα 25 στο αυτοκίνητο, για να επανέλθει πάλι στις αρχικές προτιμήσεις του πλέον ως επιχειρηματίας και ως πρωτοπόρος στον κόσμο της προσφοράς ποιοτικής μουσικής σε υψηλό επίπεδο.
Αναφορικά με την Ανάβαση Σουλίου που το 1970 η ΕΛΠΑ είχε συμπεριλάβει στο πρόγραμμά της, έγραψα σε ανύποπτο χρόνο:
«……Μια πρώτη εμφάνιση είχαμε και από τον Μάκη σαλιάρη με Alfa Romeo 1750 στη 10η θέση με χρόνο 2’32’’4. Αποδείχθηκε πολύ σύντομα καλλιτέχνης τόσο στην οδήγηση, όσο και στην ψυχή. Γνώστης και λάτρης της μουσικής (ως σύγχρονος ντράμερ). Ωραίος στυλίστας, κοινωνικά απόλυτα αποδεκτός, που όμως επέμενε οπωσδήποτε να εμπλέκεται σε πολύπλοκες επιχειρήσεις, που δεν ήταν του χαρακτήρα του».
Ασφαλώς είναι παράδοξο για καλλιτεχνική προσωπικότητα να λατρεύει τα πρωτότυπα αυτοκίνητα και τα «πουσαρισμένα» μοτέρ. Είναι περίεργο ακόμη ένας πρωταθλητής να είναι καλοπροαίρετος και σχεδόν αυτοκτονικά μεγαλόψυχος. Να είναι επίσης ο ίδιος εργατικός, δημιουργικός, πρωτοποριακός, αλλά να μην μπορεί να κουμαντάρει τα οικονομικά σαν επιχειρηματίας και να αδυνατεί να συμμαζευτεί.
Παντρεύτηκε 3 φορές, απέκτησε 4 παιδιά και χάρηκε ένα εγγόνι. Γνώρισε τιμές και αίγλη, αλλά και στιγμές δύσκολες. Τα ξεπερνούσε όλα με ένα χαμόγελο. Ακόμη και την απώλεια ενός εργοστασίου ή την αγαπημένη του «Αυτοκίνηση» που στη δεκαετία του ’80 έσπαγε ταμεία, αλλά δεν είχε διάρκεια.
Αδελφικός φίλος με τον Λάκη Φωτιάδη, τον Γιάννη Μεϊμαρίδη και άλλους, γνώρισε μαζί τους όλες τις πτυχές της ζωής (και τον θάνατο σε αγώνες) όπως τα αναπάντεχα μας βρίσκουν εκεί που δεν το περιμένουμε.
Η Οικογένεια των Φίλων του Αυτοκινήτου, έχασε το δεύτερο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, δυο μοναδικές φυσιογνωμίες στο χώρο της, που είχαν μεγάλο ρόλο διάρκειας και αξίας σ’ αυτό που αγάπησαν.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Are you SEIRIOS ? ...

Ο εμβληματικός Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ΣΕΙΡΙΟΣ θα αποτελέσει τον τόπο συνάντησης θεατών και αγωνιζομένων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις 7 Σεπτεμβρίου, με μια υπερειδική διαδρομή πρωτόγνωρη για τα παγκόσμια δεδομένα. Πλατεία Συντάγματος, ΟΑΚΑ, Πλατεία Νερού. Τρία εμβληματικά σημεία της Ελλάδας που χαρακτήρισαν τα πρόσφατα ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έρχονται να δώσουν τη σκυτάλη σε ακόμα μία πρωτοποριακή όσο και απρόσμενη τοποθεσία για την υπερειδική διαδρομή του 2024. Την αποκάλυψη του σημείου της EKO Super Special Stage έκανε μέσα από την πασίγνωστη γέφυρα του ΣΕΑ Σείριος ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού. Ο κ. Γιάννης Βρούτσης, καλωσορίζοντας τους παρευρισκομένους, επεσήμανε: «Σε μια χρονιά που ο Αθλητισμός αναβαθμίστηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τοποθετώντας το Υπουργείο Αθλητισμού στη φιλόξενη “οικογένεια” της Παιδείας, δεν εφησυχάσαμε». Αξίζει να αναφερθεί ότι εγχείρημα ανάλογο της φετινής EKO Super Special Stage δεν έχει επιχειρηθεί από καμία διοργανώτρια χώρα σε α

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2024 ...

Έπειτα από την περσινή διοργάνωση, η οποία απέσπασε θετικά σχόλια από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, αναβάθμισε τη θέση του στο καλεντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων, όντας ένας από τους δύο αγώνες του προγράμματος που προσφέρουν αυξημένους βαθμούς στους συμμετέχοντες. Ο αγώνας θα αποτελέσει και φέτος τον ένατο και τελευταίο γύρο του θεσμού και θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο από τις 8 έως τις 10 Νοεμβρίου. Περιλαμβάνεται, επίσης, στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων  με αυξημένο συντελεστή, ενώ όπως συνέβη και στις δύο προηγούμενες χρονιές, εκτός από τους αγώνες Sporting και Regularity, θα διεξαχθεί και αγώνας Legends, ο οποίος απευθύνεται σε πιο σύγχρονες κατασκευές. Μπορεί να μας χωρίζουν σχεδόν 4 μήνες από το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις του 2024, ωστόσο η Οργανωτική Επιτροπή βρίσκεται σε εγρήγορση, ώστε να προετοιμάσει έναν αγώνα, αντάξιο της ιστορίας του. Η Πανηγυρική Εκκίνηση του αγώνα θα λάβει χώρα κάτ

Στην Δημητσάνα με τον φακό ...