VOLVO DRIVe
Η αφοσίωση της Volvo σε
μία πιο πράσινη αυτοκίνηση έχει συγκεκριμένο όνομα και ταυτότητα: DRIVe
(Ντράιβ-ι)! Με τον όρο αυτό και το αντίστοιχο εμπορικό σήμα χαρακτηρίζονται τα
μοντέλα της εταιρείας που διακρίνονται από εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση
καυσίμου και εκπομπή ρύπων πολύ κάτω από τις νόρμες που "επιβάλλουν"
στην αυτοκινητοβιομηχανία οι διάφορες περιβαλλοντικές οργανώσεις και φορείς. Η
Volvo προσφέρει στην Ελλάδα έξι διαφορετικά πετρελαιοκίνητα μοντέλα με το σήμα
DRIVe, που καλύπτουν σχεδόν όλη τη γκάμα της. Χαρακτηριστικά, εκδόσεις DRIVe
είναι διαθέσιμες για τα C30, S40, V50, S60, V60 και S80!
Κινητήρας-κλειδί στη γκάμα
DRIVe είναι ο εξελιγμένος κινητήρας Turbo Diesel του 1.6 λίτρου. Αποδίδει 115
ίππους και ροπή 270 Nm σε μεγάλο εύρος στροφών. Ο κινητήρας αυτός πληροί τις
αυστηρότατες προδιαγραφές Euro 5 που παρουσιάστηκαν στις αρχές του 2011 και
διακρίνεται για την πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Σε όλα τα μοντέλα DRIVe
συνδυάζεται με σύστημα Start/Stop, που συνεισφέρει στην ακόμα χαμηλότερη
εκπομπή ρύπων και σε κορυφαία κατανάλωση.
Ο Turbo Diesel 1.6
κινητήρας αρχικά τοποθετήθηκε στα μοντέλα C30 1.6 DRIVe, S40 1.6 DRIVe και V50
1.6 DRIVe, "χαρίζοντάς" τους κατανάλωση σε μικτές συνθήκες 3,8
λίτρα/100 χιλιόμετρα και εκπομπές ρύπων CO2 μόλις 99 g/km! Ουσιαστικό
αποτέλεσμα για τον ιδιοκτήτη, εκτός της εκπληκτικά χαμηλής κατανάλωσης και της
κορυφαίας περιβαλλοντικής συμπεριφοράς, η πλήρης απαλλαγή των συγκεκριμένων
μοντέλων DRIVe από την πληρωμή ετήσιων τελών κυκλοφορίας στην Ελλάδα! Ο
κινητήρας αυτός πλέον είναι διαθέσιμος και στα S60 1.6 DRIVe και V60 1.6 DRIVe
καθώς και στο S80 1.6 DRIVe. Το γεγονός
αυτό καθιστά τη γκάμα της Volvo ως μία από τις πληρέστερες "πράσινες"
προτάσεις στην αγορά, στους τομείς της κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η
JATO, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες βάσεων δεδομένων για την
αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, στην ετήσια έκθεση της για τις εκπομπές ρύπων
CO2, ανέδειξε τη Volvo ως τη μάρκα με τη μεγαλύτερη βελτίωση όσον αφορά στις
συγκεκριμένες εκπομπές την χρονιά που πέρασε. Μέσα στο 2010, η μείωση στις
εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων της Volvo έφτασε το εντυπωσιακό 13,8 %! Είναι
χαρακτηριστικό ότι ο μέσος όρος εκπομπής ρύπων CO2 για τα αυτοκίνητα της Volvo
το 2010 συνολικά είναι 157,5 g/km, από 171,2 g/km το 2009. Μεγάλο ρόλο στο
επίτευγμα αυτό έπαιξε φυσικά η επέκταση της γκάμας DRIVe, με την τοποθέτηση του
κινητήρα Turbo Diesel 1.6 σε τόσα διαφορετικά μοντέλα.
Αναλυτικά, τα μοντέλα αυτά
και οι αντίστοιχοι ρύποι και καταναλώσεις είναι τα εξής:
S60 1.6 DRIVe : Η χρήση
του αναβαθμισμένου κινητήρα Turbo Diesel 1.6 με προδιαγραφές Euro 5, σε
συνδυασμό με manual κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και σύστημα start/stop,
επέτρεψε στους μηχανικούς της Volvo να επιτύχουν εκπομπές CO2 της τάξης των 114
g/km μόνο! Η κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 4,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Χάρη στις
εντυπωσιακά χαμηλές εκπομπές ρύπων, ο οδηγός του S60 1.6 DRIVe καταβάλλει μόλις
91 € ετήσια τέλη κυκλοφορίας! Οι τιμές ξεκινούν από 26.400 €, στην έκδοση
Optimum. Με απόσυρση, για την ίδια έκδοση, οι τιμές ξεκινούν από 24.970 €.
V60 1.6 DRIVe : Ο ίδιος
κινητήρας που χρησιμοποιείται στο S60 εφοδιάζει και το V60 1.6 DRIVe. Με manual
εξατάχυτο κιβώτιο και σύστημα start/stop, το V60 1.6 DRIVe επιτυγχάνει εκπομπή
ρύπων CO2 μόλις 119 g/km! Αντίστοιχα εντυπωσιακό είναι και το νούμερο της
κατανάλωσης καυσίμου για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, με μόλις 4,5 λίτρα/100
χιλιόμετρα και ακόμα πιο εντυπωσιακά τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας: μόλις 95 €! Οι
τιμές ξεκινούν από 27.900 €, στην έκδοση Optimum. Με απόσυρση, για την ίδια
έκδοση, οι τιμές ξεκινούν από 26.470 €.
C30 1.6 DRIVe, S40 1.6
DRIVe, V50 1.6 DRIVe: Ο ίδιος Turbo Diesel κινητήρας του 1.6 λίτρου, 115 ίππων
σε συνδυασμό με το manual κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και το σύστημα start/stop
"ευθύνονται" για κατανάλωση καυσίμου των συγκεκριμένων μοντέλων 3,8 λίτρα/100
χιλιόμετρα μόνο και εκπομπές ρύπων CO2 μόλις 99 g/km! Ως αποτέλεσμα, και τα
τρία αυτά μοντέλα έχουν μηδενικά ετήσια τέλη κυκλοφορίας! Οι προτεινόμενες
τιμές λιανικής στην έκδοση Kinetic για τα C30 1.6 DRIVe, S40 1.6 DRIVe, V50 1.6
DRIVe ξεκινούν από 22.850 €, 22.700 € και 23.800 € αντίστοιχα. Με απόσυρση, οι
τιμές αυτές αντίστοιχα διαμορφώνονται σε 21.420 €, 21.270 € και 22.370 €.
S80 1.6 DRIVe: Κατανάλωση
καυσίμου κάτω από τα 5 λίτρα/100 χιλιόμετρα και ετήσια τέλη κυκλοφορίας κάτω
από τα 100 €, σίγουρα δεν είναι κάτι αναμενόμενο για ένα αυτοκίνητο της κλάσης
του Volvo S80. Και όμως, ο συνδυασμός του Turbo Diesel κινητήρα του 1.6 λίτρου,
115 ίππων με το manual κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και το σύστημα start/stop
μπορεί και χαρίζει στη λιμουζίνα της Volvo κατανάλωση καυσίμου μόλις 4,5
λίτρα/100 χιλιόμετρα και εκπομπές ρύπων CO2 119 g/km, που μεταφράζεται σε
ετήσια τέλη κυκλοφορίας μόλις 95 €! Οι τιμές ξεκινούν από 39.900 € για την
έκδοση Kinetic. Με απόσυρση η τιμή αυτή διαμορφώνεται στα 38.470 €.
Χρήσιμα στοιχεία, νούμερα
και χρονολογίες
1.569 - τόσα είναι τα
χιλιόμετρα που μπορεί να καλύψουν τα Volvo C30 και S40 1.6 DRIVe με ένα μόνο
γέμισμα του ρεζερβουάρ. Αυτό θεωρητικά σημαίνει ότι κάποιος γεμίζει το
ρεζερβουάρ στην Αθήνα και μπορεί να φτάσει οδικώς, χωρίς ανεφοδιασμό, μέχρι το
Μόναχο της Γερμανίας!
15 δισεκατομμύρια
Σουηδικές Κορώνες ή περίπου 1,7 δισεκατομμύρια Ευρώ - είναι το ποσό που έχει
προϋπολογίσει η Volvo να επενδύσει το διάστημα 2006-2014, για έρευνα και
εξέλιξη νέων τεχνολογιών με στόχο την καλύτερη κατανάλωση και τη μείωση
εκπομπής ρύπων των αυτοκινήτων της.
95 g/km - αυτός θεωρούν τα
στελέχη της Volvo στο τμήμα έρευνας & εξέλιξης ότι είναι ένας εφικτός
στόχος ως μέσος όρος εκπομπής ρύπων CO2 για το 2020. Σημαντικές παράμετροι στην
επίτευξη αυτού του στόχου είναι αφ' ενός η θεσμοθέτηση του νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου
Οδήγησης, αφ' ετέρου η βαρύτητα που θα δοθεί στην όλο και περισσότερο δημοφιλή
ηλεκτροκίνηση και την ευρύτερη χρήση των βιοκαυσίμων στον υπολογισμό αυτού του
μέσου όρου.
1970 - τότε ξεκίνησε η
εστίαση της Volvo στη φροντίδα του περιβάλλοντος ως αναπόσπαστο στοιχείο της
εξέλιξης των αυτοκινήτων της. Γρήγορα εξαπλώθηκε σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής των
αυτοκινήτων της, από το σχεδιασμό και την κατασκευή έως το service και την
ανακύκλωση των υλικών. Στόχος πάντα η βέλτιστη ενεργειακή απόδοση, ο
περιορισμός των πάσης φύσης ρύπων και τα μη-αλλεργιογόνα υλικά στο εσωτερικό.
2008 - η χρονιά που
καθιερώθηκε το εμπορικό σήμα DRIVe, ένα σύμβολο της αφοσίωσης της Volvo σε μία
πιο "πράσινη" αυτοκίνηση. Χρησιμοποιείται σε όλα εκείνα τα μοντέλα
που διακρίνονται για τη χαμηλή τους κατανάλωση και τις περιορισμένες εκπομπές
ρύπων.
2010 - η χρονιά
παρουσίασης του Volvo C30 Electric, που μαγνητίζει το διεθνές ενδιαφέρον καθώς
είναι εκτός των άλλων το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που περνάει με επιτυχία
αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης, τα γνωστά crash-tests. Τον Ιούνιο της ίδιας
χρονιάς και ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη δοκιμαστική περίοδος χρήσης του C30
Electric από εταιρείες και φορείς της Β. Ευρώπης, η Volvo δέχεται την πρώτη
παραγγελία! Πρόκειται για δέκα C30 Electric που παραγγέλνει η Σουηδική εταιρεία
παροχής ενέργειας "Γκέτεμποργκ Ενεργκί".
2011 - η Volvo παρουσιάζει
το νέο V60 Plug-in Hybrid στην 81η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Πρόκειται
για το πρώτο υβριδικό όχημα με πετρελαιοκινητήρα με τεχνολογία plug-in
παγκοσμίως, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ανεφοδιάζεται μέσω του κοινού
οικιακού δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας. 2012 - το νέο V60 Plug-in
Hybrid αρχίζει την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη.
Δηλώσεις στελεχών της
Volvo
Στέφαν Γιακόμπι, Πρόεδρος
και CEO της Volvo: "Το φθινόπωρο του 2008 λανσάραμε τα πρώτα μας μοντέλα
με εκπομπή ρύπων CO2 119 g/km, στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Το γεγονός
ότι πλέον έχουμε επτά(*) συνολικά μοντέλα κάτω από τα 120 g/km, τρία μάλιστα
από αυτά κάτω από τα 100 g/km, δηλώνει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι
είμαστε ανάμεσα στους πρωτοπόρους στην προσπάθεια για ολοένα πιο φιλικά στο
περιβάλλον αυτοκίνητα."
[(*) ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το αναφερόμενο στην παραπάνω δήλωση
και σε σχέση με τα προηγηθέντα ως έβδομο μοντέλο στη γκάμα της Volvo, είναι το
V70 1.6 DRIVe, το οποίο προς το παρόν δεν εισάγεται στην Ελλάδα.]
Πήτερ Μέρτενς,
Αντιπρόεδρος Έρευνας και Εξέλιξης της Volvo: "Εξελίσσουμε παράλληλα
διάφορες τεχνολογίες με στόχο τη συνεχή μείωση εκπομπής ρύπων. Βελτιστοποιούμε
τα υπάρχοντα μοντέλα, με προηγμένα υλικά, εξελιγμένους Turbo Diesel κινητήρες
και πρωτοποριακά συστήματα όπως το start/stop, μια και οποιαδήποτε ακόμα και
μικρή μείωση σε μοντέλα ευρείας κατανάλωσης έχει άμεσο και σημαντικό συνολικό
αντίκτυπο. Παράλληλα, προωθούμε τεχνολογίες όπως η ηλεκτροκίνηση, που αν και σε
αρχικά στάδια διάδοσης παρουσιάζει θεαματικά μικρά νούμερα εκπομπής ρύπων."