ΤΟ RENAULT 5 ΞΑΝΑΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ !
Το τελευταίο διάστημα διαπιστώνουμε ότι όλες σχεδόν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μπαίνουν στο παιχνίδι των premium supermini. Η Mini ξεκίνησε το παιχνίδι της πριν από περίπου 10 χρόνια, με την Fiat να ακολουθεί δυναμικά με το δικό της premium supermini, το θρυλικό Fiat 500, ενώ άλλη μια ιταλική φίρμα, η Lancia μόλις λάνσαρε το Lancia Ypsilon. Από αυτό το συναρπαστικό παιχνίδι δεν θα γινόταν να λείψουν οι Γερμανοί, έτσι έβαλαν στην σκακιέρα το δικό τους premium supermini, το Audi A1. Ενώ και οι Γάλλοι της Citroen με το δικό τους DS3 ποντάρουν να κερδίσουν κάποιο σημαντικό ποσοστό στην αγορά των premium supermini.
Τα περισσότερα από αυτά τα μοντέλα που αναφέραμε αποτελούν την σύγχρονη αναβίωση κάποιου κλασσικού προκάτοχου τους. Οπότε και η Renault δεν θα γινόταν να πάρει απουσία για πολύ ακόμα από το παιχνίδι των premium supermini, αγνοόντας το δικό της παλιό κλασσικό supermini, το Renault 5, γνωστό και ως Le Car στην αγορά της Βορείου Αμερικής.
Σύμφωνα μάλιστα με το μεγάλο αμερικανικό site ειδικού τύπου, inside line, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει την πιθανότητα για την κατασκευή ενός premium supermini μοντέλου, το οποίο θα βασίζεται στο 5 του 1972.
Παρά τον μεγάλο ανταγωνισμό που επικρατεί στην συγκεκριμένη κατηγορία, οι υπεύθυνοι της Renault υποστηρίζουν ότι υπάρχει χώρος στις ευρωπαϊκές αγορές για την αναβίωση του Le Car, δίπλα από την νέα γενιά του Twingo και την 5η γενιά του Clio, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί τον απόγονο του Renault 5.
Το Renault 5 ήταν το πρώτο supermini μοντέλο με διαμόρφωση τρίθυρου hatchback, στοιχείο που το έκανε ένα από τα best seller μοντέλα της δεκαετίας του 1970. Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού έφτασε το 1976 με την ονομασία Le Car και αποτελούσε ουσιαστικά μια εναλλακτική πρόταση των Honda Civic και VW Rabbit.
Βέβαια, ένα βασικό πρόβλημα, προκύπτει από το πως θα επιτευχθεί η ισορροπία ανάμεσα στην αίσθηση του retro και τον μοντέρνο σχεδιασμό και την σύγχρονη εμφάνιση. Η γαλλική φίρμα πρόσφατα έχει μπει σε μια περίοδο σχεδιαστικής αναγέννησης κάτω από τον στυλιστικό εμπνευστή της, τον Laurens van den Acker, ο οποίος δημιουργεί εξαιρετικά φουτουριστικής φιλοσοφίας σχέδια για τα μελλοντικά μοντέλα της Renault. Ωστόσο, την ίδια στιγμή είναι λίγο δύσκολο για τους Γάλλους να αγνοήσουν την μεγάλη επιτυχία που σημειώνουν στην αγορά retro μοντέλα, όπως το Mini και το 500.
Το νέο Renault 5 Le Car θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα B από το Clio, ενώ τα βασικά του σχεδιαστικά χαρακτηριστικά θα είναι τα κλασσικά παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα καθώς και η χαρακτηριστική γρύλλια του παλιού 5.