Chevrolet Orlando
Ακούγοντας για Chevrolet και Orlando το πρώτο πράγμα που περνά από το μυαλό σου είναι ένα "muscle car" κατασκευασμένο για τις απέραντες ευθείες της αμερικανικής ηπείρου. Ένα τετράτροχο που ακολουθεί τη λογική της υπερβολής, φροντίζοντας να αντιπαρατεθεί με κάθε σχεδιαστικό ή μη εκπρόσωπο της ευρωπαϊκής σχολής. Και όταν τα σχόλια για το brutal παρουσιαστικό του κοπάσουν, η σκυτάλη περνά στο θηριώδη V8, που σε κάθε ευκαιρία ξεσπά την οργή του στην άσφαλτο, παράγοντας μια απόλυτα εθιστική μελωδία.
Κάτι ανάμεσα σε funky, jazz και soul, μουσικές που κάλλιστα μπορείς να απολαύσεις στο επταθέσιο εσωτερικό του πραγματικού -και όχι του φανταστικού- Chevrolet Orlando.
Οι προδιαγραφές του μιλούν ξεκάθαρα για μια πολυμορφική πρόταση, η οποία έχει εξελιχθεί πάνω στα ευρωπαϊκά πρότυπα της κατηγορίας, έστω και αν η σχεδίασή του το διαψεύδει. Θυμίζοντας το μέχρι σήμερα γνωστό Cruze -με το χαρακτηριστικό "σταυρό" της φίρμας να κυριαρχεί στο μπροστινό και το πίσω τμήμα- και υιοθετώντας αρκετά από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ενός crossover -όπως τα πλαστικά προστατευτικά που καλύπτουν τους θόλους των τροχών- το Orlando δεν έχει ακολουθήσει το μετριοπαθές παράδειγμα του ανταγωνισμού.
Σίγουρα το τελείωμα του αμαξώματος θα μπορούσε να είναι και καλύτερο, για την ακρίβεια λιγότερο... τετράγωνο, ωστόσο, σε αυτή τη ζωή κανείς δεν μπορεί να τα έχει όλα. Αν θα έπρεπε να αλλάξει κάτι στην περίπτωση του Orlando, τότε αυτή θα ήταν η ποιότητα των πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό.
Παραμένοντας σκληρά και με μέτριο φινίρισμα, εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό, που εδώ και καιρό έχει επενδύσει την τύχη του σε αφρώδη υλικά.
Κατά τ’ άλλα ο εξοπλισμός δεν παρουσιάζει ελλείψεις (οι έξι αερόσακοι, το ηχοσύστημα, το air condition και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες περιλαμβάνονται στην βασική έκδοση), ενώ δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η ευρυχωρία.
Τα 4,65 μέτρα του αμαξώματος επιτρέπουν στο Orlando να προσφέρει όχι μόνο τη μέγιστη δυνατή άνεση αλλά και δύο επιπλέον θέσεις στο εν δυνάμει επταθέσιο εσωτερικό του. Οι τελευταίες "κρύβονται" στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και αναδύονται χειροκίνητα από αυτόν, περιορίζοντας τον όγκο του από τα 454 λίτρα στα 89.Πέρα από την τρίτη σειρά καθισμάτων, το πολυμορφικό προφίλ του αυτοκινήτου ενισχύουν οι εύχρηστες θήκες για μικροαντικείμενα, όπως αυτή που κρύβει πίσω η αναδιπλούμενη πρόσοψη του ηχοσυστήματος.
Χωρίς εκπλήξεις –δυσάρεστες ή ευχάριστες- έχουν διατηρηθεί, αντιθέτως, τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, από τη στιγμή μάλιστα που τα περισσότερα από αυτά προέρχονται από το Cruze.
Μιλώντας, λοιπόν, για το ίδιο δάπεδο και τον ίδιο κινητήρα, λίγα πράγματα μπορούν να θεωρηθούν νέα στην οδική συμπεριφορά ή τις επιδόσεις του Orlando. Ο μοναδικός κινητήρας βενζίνης που εξοπλίζει το νέο πολυμορφικό της Chevrolet -το πρώτο που παρουσιάζεται στην μετά Daewoo εποχή- είναι ατμοσφαιρικός, 1.796 κ.εκ., μεταβλητού χρονισμού και απόδοσης 141 ίππων.
Ούτε και τα 176 Nm ροπής -τα οποία καλείται να διαχειριστεί το μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων- εντυπωσιάζουν, αν και επιμένοντας στο γκάζι μπορείς να διατηρήσεις έναν ικανοποιητικό ρυθμό κίνησης.
Με τη σειρά τους, πλαίσιο και αναρτήσεις ανταποκρίνονται στο οικογενειακό προφίλ του αυτοκινήτου, διαμορφώνοντας ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης, σε μια πρόταση που ούτως ή άλλως δεν διεκδικεί κάτι παραπάνω από την ασφαλή-προβλέψιμη μετακίνηση από το ένα σημείο στο άλλο.
Το Orlando αναμένεται στη χώρα μας τον Ιανουάριο του 2011, ξεκινώντας στην βασική εξοπλιστική έκδοση, με τους έξι αερόσακους και όλες τις συνήθεις ευκολίες, από τα 18.500 ευρώ.