6/9/10

Bουτιά για τις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Αύγουστο.


Οι 7.167 ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων που καταγράφηκαν το όγδοο μήνα του χρόνου, αποτελούν αρνητικό ρεκόρ τα τελευταία δεκατρία χρόνια, καθώς ποτέ άλλοτε μετά το 1998 δεν υπήρξε χειρότερη επίδοση. Έτσι, οι συνολικές πωλήσεις την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2010 ανέρχονται σε 117.237 μονάδες έναντι του μέσου όρου των 199.761 ταξινομήσεων την αντίστοιχη χρονική στιγμή της περιόδου 2004-2009.
Στην κορυφή των πωλήσεων για το παραπάνω διάστημα, βρίσκεται σταθερά η Toyota με 14.498 πωλήσεις και ακολουθούν η VW (10.772), η Opel (10.319), η Ford (8.339), η Hyundai (7.961), η Fiat (7.740), η Skoda (6.014), η Nissan (5.822), η Suzuki (5.627) και η Citroen (5.231). Η, χωρίς προηγούμενο, κρίση που ταλανίζει την ελληνική αγορά αυτοκινήτου οφείλεται ασφαλώς στο δυσμενές περιβάλλον που έχουν διαμορφώσει οι οικονομικές εξελίξεις στη χώρα μας, στην αλλαγή πολιτικής των τραπεζών σε ό,τι αφορά την δανειοδότηση υποψηφίων αγοραστών αλλά και στις στρεβλώσεις που δημιουργεί η τριπλή φορολόγηση (ΦΠΑ - Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης - Φόρος Πολυτελείας) του προϊόντος "αυτοκίνητο" καθιστώντάς το πανάκριβο χωρίς λόγο. Πέρα δε από τις επιπτώσεις στον τομέα της απασχόλησης, όπου εκατοντάδες εργαζόμενοι μένουν διαρκώς χωρίς δουλειά, καταγράφεται μια γεωμετρικά αυξανόμενη υστέρηση των δημοσίων εσόδων από τις χαμένες πωλήσεις καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Οι εισηγήσεις που υιοθετήθηκαν και τα μέτρα που επιβλήθηκαν στην αγορά αυτοκινήτου διέψευσαν όσους πίστευαν ότι μέσω του συγκεκριμένου κλάδου -και σε συνδυασμό με την αύξηση της έμμεσης φορολογίας σε άλλα προϊόντα- θα διασωθούν τα δημόσια έσοδα. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός ότι το όποιο ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών έχει πλέον μετατοπισθεί στις τρεις μικρότερες κατηγορίες μοντέλων (A,B,C), δηλαδή τα αυτοκίνητα πόλης, τα supermini και τα μικρομεσαία, οι οποίες αθροιστικά καταγράφουν ποσοστό 76,7% επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.