27/8/10

PEUGEOT 3008 Hybrid4


Εδώ και χρόνια η υβριδική τεχνολογία αποτελούσε καύχημα των Ιαπώνων της Toyota και της Honda. Η Peugeot όμως παίζει το παιχνίδι τους με τους δικούς της κανόνες. Η Peugeot παρουσίασε το 3008 Hybrid4 το οποίο έχει μία σημαντική παγκόσμια πρωτιά. Είναι το πρώτο υβριδικό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Το μοτέρ εσωτερικής καύσης είναι 2,0 λίτρων και αποδίδει 163 ίππους οι οποίοι μεταδίδονται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι 37 ίππων και είναι τοποθετημένος κάτω από το χώρο αποσκευών, κοντά στις μπαταρίες, καθώς κινεί τους πίσω τροχούς.
Το 3008 Hybrid4 έχει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, τα ZEV (Zero Emission Vehicle), 4WD, Sport και Auto. Στη λειτουργία Auto βελτιώνεται η κατανάλωση, στη λειτουργία ZEV βοηθάει μόνο για μικρά διαστήματα ο πετρελαιοκινητήρας, όντας το αυτοκίνητο κατά βάση ηλεκτρικό, ενώ στη λειτουργία 4WD οι δύο κινητήρες λειτουργούν ταυτόχρονα προκειμένου το αυτοκίνητο να αποκτά δυνατότητες τετρακίνητου. Στη λειτουργία Sport, η τετρακίνηση εμπλέκεται περιστασιακά και οι αλλαγές ταχυτήτων στο 6άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο είναι πιο άμεσες. Αν τα νούμερα που ανακοινώνει η Peugeot, με μέση κατανάλωση 3,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 στα 99 γρ/χλμ, τότε θα έχουμε να κάνουμε με το οικονομικότερο αυτοκίνητο με δυνατότητα τετρακίνησης.
Αισθητικές αλλαγές δεν υπάρχουν τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται στο διακόπτη για την επιλογή λειτουργίας του υβριδικού συστήματος. Η καμπίνας έχει μείνει αμετάβλητη όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και μικροαντικείμενα, ενώ ελαφρώς μειωμένη είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από τα 432 στα 420 λίτρα, λόγω των μπαταριών και του κινητήρα.