12/7/10

Deutsche Bahn & Toyota ΠΡΑΣΙΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ


Η Deutsche Bahn και η Toyota ξεκινούν ένα δοκιμαστικό project ηλεκτρικής αυτοκίνησης μέσω 18 Plug-in Hybrid Vehicles που παρέχει η Toyota. «Με αυτή την κίνηση η Deutsche Bahn ολοκληρώνει την προσφορά της στην αλυσίδα μεταφορών από μία άλλη πολυαναμενόμενη και οικολογικά βιώσιμη λύση μετακίνησης», δήλωσε ο Rolf Lübke, Διευθυντικό Στέλεχος της DB FuhrparkService GmbH στο ξεκίνημα του project. Το Toyota Prius Plug-in Hybrid έχει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 20 χιλιομέτρων. Στο πρόγραμμα Electric Vehicle (EV), τα οχήματα μπορούν να επιταχύνουν μέχρι 100 km/h, με την υποστήριξη μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου 5.2 kWh. Εκτός από την ανάκτηση ενέργειας πέδησης που είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα ενός υβριδικού οχήματος, το Plug-in Hybrid Vehicle μπορεί να φορτίζεται και από μία εξωτερική πηγή. Χρειάζεται μόνον 90 λεπτά σε μία στάνταρ οικιακή πρίζα 230 Volt. «Κάνοντας τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές σε EV mode, το Prius Plug-in Hybrid μειώνει τις εκπομπές CO2 από 89 g/km σε 59 g/km στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών συγκριτικά με το απλό Prius. Αυτό αντιστοιχεί σε κατανάλωση καυσίμου μόλις 2,6 λίτρων» υπογραμμίζει ο Koei Saga, Διευθυντικό Στέλεχος της Toyota Motor Corporation. «Εκτός από την ηλεκτρική αυτονομία μέσω μπαταρίας των 20 χιλιομέτρων περίπου, το Toyota Prius Plug-in Hybrid προσφέρει την ποιότητα ενός πλήρως υβριδικού υψηλών επιδόσεων. Επομένως, ο χρήστης μπορεί να εκμεταλλευτεί την γνήσια ηλεκτροκίνηση και μία πολύ μεγαλύτερη αυτονομία εάν χρειάζεται» πρόσθεσε. Η δοκιμή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του “Be-Mobility”, ενός ερευνητικού προγράμματος του Γερμανικού Υπουργείου Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και Αστικής Ανάπτυξης στο Βερολίνο-Πότσνταμ. Τα αυτοκίνητα παραδόθηκαν στις 5 Ιουλίου στις εγκαταστάσεις του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ενέργειας - European Energy Forum (EUREF). Στην πλατφόρμα δοκιμών του EUREF, θα δοκιμαστεί η τεχνική ενσωμάτωση του συστήματος και θα δημοσιευτούν τα αποτελέσματα της έρευνας.
Στόχος του BeMobility είναι η υλοποίηση μιας μετακίνησης με μηδενικές εκπομπές CO2 σε αστικό περιβάλλον, μαζί με τους εταίρους του, Deutsche Bahn, Bosch, Contipark, DAI-Labor (Technical University Berlin), HaCON, Innovation Centre for Mobility & Societal Change (InnoZ), RWE, SOLON, Vattenfall Europe και του τομέα μεταφορών Berlin-Brandenburg. Το πολύ καλά ανεπτυγμένο δίκτυο δημόσιων μέσων μεταφοράς στην περιοχή της Γερμανικής πρωτεύουσας θα ολοκληρωθεί με ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με τρόπο που όχι μόνο παρέχει στους πελάτες αξιόπιστη μετακίνηση αλλά και συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων στην πόλη. Καθώς μόνον ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές θα προσφέρεται στους σταθμούς φόρτισης, οι εκπομπές CO2 μπορούν να μειώνονται σημαντικά.
Ο Ingeborg Junge-Reyer, Δήμαρχος του Βερολίνου και Βουλευτής υπεύθυνος για την Αστική Ανάπτυξη, δήλωσε: «Είμαι χαρούμενος που η Deutsche Bahn και η Toyota επέλεξαν το Βερολίνο. Η ηλεκτρική μετακίνηση έχει μέλλον στο Βερολίνο. Χρειαζόμαστε φρέσκιες ιδέες για βιώσιμα και περιβαλλοντικά συμβατά συστήματα μεταφοράς. Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να μειώσουν σημαντικά τους ρύπους και τα επίπεδα θορύβων στο μέλλον και να συμβάλλουν ουσιαστικά στην ποιότητα ζωής σε μία πόλη. Η τεχνολογία βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Αν θέλουμε να βοηθήσουμε την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης πρέπει να ενεργήσουμε τώρα. Στο Βερολίνο, υπάρχουν περίπου 70 σταθμοί φόρτισης μπαταριών με τους οποίους αναλαμβάνουμε πρωτοποριακό ρόλο ως το εργαστήριο του μέλλοντος της ηλεκτροκίνησης».