Η Alfa Romeo Giulietta κατέκτησε την κορυφαία αξιολόγηση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP με συνολική βαθμολογία 87/100. Ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα, που καθιστά την Alfa Romeo Giulietta το ασφαλέστερο μικρομεσαίο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ.
Η αξιολόγηση της Alfa Romeo Giulietta αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία με δεδομένη την (από το 2009) υιοθέτηση από το Euro NCAP ενός νέου πρωτοκόλλου αποτελούμενου από τέσσερις τομείς αξιολόγησης και ειδικότερα Ενηλίκων Επιβατών, Παιδιών, Προστασίας Πεζών και ενός νέου: του Safety Assist. Ο τελευταίος τομέας αφορά τις λειτουργίες αποφυγής και μετριασμού τραυματισμών, όπως η υπενθύμιση ζωνών ασφαλείας, το ESP και ο περιοριστής ταχύτητας, που επίσης αξιολογούνται.
Η επίτευξη αξιολόγησης 5 αστέρων θα γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη χρόνο με το χρόνο (2009, 2010-2011, 2012). Σε αυτό το σενάριο, η αξιολόγηση που επιτεύχθηκε από την Giulietta (97% Προστασία Ενηλίκων, 85% Προστασία Παιδιών, 63% Προστασία Πεζών και 86% στο Safety Assist) σημαίνει πως το αυτοκίνητο θα έχει αξιολόγηση 5 αστέρων ακόμα και το έτος 2012, όταν το σύστημα δοκιμών θα φτάσει στη μέγιστη αυστηρότητα. Η Alfa Romeo Giulietta σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με γνώμονα την κορυφαία παθητική και ενεργητική ασφάλεια. Απόδειξη για αυτό είναι -για παράδειγμα- η εφαρμογή των πιο προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς (για το φρενάρισμα και την πρόσφυση): το σύστημα VDC (Vehicle Dynamic Control), που ελέγχει βασικές λειτουργίες όπως το Hill Holder, τον έλεγχο πρόσφυσης και το υποβοηθούμενο φρενάρισμα πανικού, το σύστημα MSR που αποτρέπει το μπλοκάρισμα των κινητήριων τροχών στο κατέβασμα σχέσης, το σύστημα DST (Dynamic Steering Torque), το Electronic Q2 που με ηλεκτρονικό τρόπο εξομοιώνει τη λειτουργία ενός ελεγχόμενου διαφορικού και τέλος, το ολοκαίνουργιο σύστημα Prefil που θέτει το σύστημα πέδησης σε επιφυλακή όταν αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού με σκοπό τη μείωση του χρόνου επέμβασης και κατά συνέπεια της απόστασης φρεναρίσματος. Η συνολική προστασία αποδεικνύεται με την ύπαρξη στο βασικό εξοπλισμό 6 αερόσακων (δύο από τους οποίους είναι πολλαπλών σταδίων ανάπτυξης), ζωνών ασφαλείας τριών σημείων με διπλούς προεντατήρες και περιοριστή φορτίου, αλλά και του SAHR (Self Aligning Head Restraint), ενός νέου δεύτερης γενιάς μηχανισμού τοποθετημένου στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων που κινεί τα προσκέφαλα πιο κοντά στα κεφάλια των επιβατών, σε περίπτωση σύγκρουσης, για να μειωθούν οι συνέπειες από την κίνηση του αυχένα.
Τα παραπάνω συμπληρώνουν την προστασία που παρέχεται από το ειδικά μελετημένο πλαίσιο που χρησιμοποιεί προηγμένα υλικά υψηλής αντοχής, ενισχυμένα εγκάρσια στοιχεία στο ταμπλό, σπαστά πεντάλ και κολώνα τιμονιού.
H αποτελεσματικότητα όλων των παραπάνω συστημάτων μεγιστοποιείται από την επαναστατική δομή στο μπροστινό μέρος με τις τρεις διαδρομές μεταφοράς της δύναμης πρόσκρουσης. Η δομή αυτή εξασφαλίζει ομοιόμορφη αντίδραση σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης ανεξάρτητα από το είδος του αντικειμένου ή του οχήματος που το αυτοκίνητο συγκρούεται μετωπικά. Στην πράξη, η μέγιστη δύναμη που ασκείται στο σώμα των επιβατών είναι μικρότερη και η κατανομή της πιο ομοιόμορφη, ενώ παράλληλα η παραμόρφωση του οχήματος είναι μικρότερη.Τέλος, στον τομέα της προληπτικής ασφάλειας, η Alfa Romeo Giulietta διαθέτει προβολείς με LED φώτα ημέρας, που ενεργοποιούνται αυτόματα με την εκκίνηση του κινητήρα –για συμμόρφωση με την ειδική Ευρωπαϊκή Οδηγία που θα επιβληθεί το 2012- και πίσω φώτα LED, που είναι φωτεινότερα από τους συμβατικούς λαμπτήρες, για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια.