Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Volks Wagen Polo GTI


Το λογότυπο GTI αποτελεί σήμα κατατεθέν των ισχυρών εκδόσεων της VW, η οποία όταν λανσάρει ένα νέο μοντέλο φροντίζει έπειτα από λίγο καιρό να εκτοξεύσει την αδρεναλίνη στα ύψη, με την πιο δυνατή έκδοση. Αυτή τη φορά, ωστόσο, φρόντισε και το περιβάλλον, μειώνοντας πολύ κατανάλωση και ρύπους στο νέο Polo GTI που παρουσίασε και που αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο. Η παράδοση των σπορ εκδόσεων του Polo κρατά από το 1986 με το Polo Coupe G40 που διέθετε κινητήρα με μηχανικό τροφοδότη G αποδίδοντας ισχύ 113 ίππους και τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 200 χλμ./ώρα. Το 2006, το Polo GTI γύρισε στην τεχνολογία turbo χαρίζοντας ισχύ 150 hp κι έπειτα με την έκδοση Cup Edition 180 hp. Τώρα, η VW χρησιμοποιεί τον 1.4 TSI κινητήρα με υπερτροφοδότη και μηχανικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων, ιδίας ισχύος 180 hp στις 6.200 σ.α.λ., που λόγω χαμηλότερων εκπομπών ρύπων είναι Euro 5. Εκτός από την ισχύ, έχει και θαυμάσια ροπή 250 Nm μεταξύ 2.000 και 4.500 σ.α.λ. Έχοντας στάνταρ το 7άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων DSG με διπλό συμπλέκτη, που μεταδίδει την κίνηση στον μπροστινό άξονα, το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα των 1.194 κιλών, επιταχύνει σε 6,9 δευτ., αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 229 χλμ./ώρα. Όμως, οι επιδόσεις αυτές συνδυάζονται και με περιβαλλοντική ευαισθησία. διότι επιτυγχάνει μέση κατανάλωση μόλις 5,9 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές 139 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Σε σχέση μάλιστα με την τωρινή έκδοση των 180 hp από 1.8 lt κινητήρα, που καταναλώνει 7,9 λίτρα και εκπέμπει 188 γρ./χλμ. CO2, η διαφορά είναι τεράστια με ποσοστό 25%. Στον τομέα της ανάρτησης μπροστά υπάρχει κλασική διάταξη με γόνατα McPherson, ενώ πίσω τοποθετήθηκε ημιάκαμπτος άξονας. Εναντι των απλών εκδόσεων Polo, το GTI είναι 15 χιλιοστά πιο χαμηλωμένο με πιο σκληρά ελατήρια. Για καλύτερο κράτημα και αποφυγή της υποστροφής, προστέθηκε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, το οποίο στις γρήγορες στροφές βοηθά ο εσωτερικός τροχός να αποκτήσει γρηγορότερα καλύτερη πρόσφυση. Όλα γίνονται με αισθητήρα που υπολογίζει τη γωνία του τιμονιού (ηλεκτροϋδραυλικής υποβοήθησης) και την ταχύτητα του τροχού. Στάνταρ είναι επίσης, το ESP για την ευστάθεια, με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ABS, σύστημα αντιολίσθησης, σύστημα ελέγχου ροπής κινητήρα και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Για την παθητική ασφάλεια φροντίζουν: αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί θώρακος – κεφαλής, ενεργά προσκέφαλα, τρία προσκέφαλα στα πίσω καθίσματα, ζώνες ασφαλείας και Isofix για τα παιδικά καθίσματα. Σχεδιαστικά μπροστά δεσπόζουν οι διπλοί προβολείς με φώτα ημέρας LED και φώτα γωνίας χαμηλά. Προαιρετικά διατίθενται προβολείς bi-xenon και πανοραμική συρόμενη οροφή. Στην καμπίνα οι Γερμανοί σχεδιαστές δεν αποχωρίστηκαν το βαρύ και μουντό μαύρο. Το «σπάνε» κάπως οι κόκκινες ραφές στο τιμόνι με τις μανέτες για τις αλλαγές των ταχυτήτων, το λεβιέ ταχυτήτων (δερμάτινα αμφότερα) και στα υφασμάτινα καθίσματα όπως και οι πινελιές χρωμίου με τα πεντάλ αλουμινίου. Το νέο Polo GTI θα κατασκευάζεται σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Επικό "Μολών Λαβέ" ...

Ο πρώτος χωμάτινος αγώνας για το 2025 πέρασε στις αναμνήσεις μας. Πολύ θέαμα, ειδικά στο γνωστό άλμα, γρήγορα περάσματα με τεχνική για καλύτερο χρόνο και για να αποφύγεις τις κακοτοπιές αλλά και πολλές εγκαταλείψεις, αφού η διαδρομή φέτος έδειξε τα δόντια της σε όσους είτε δεν εκτίμησαν κάτι σωστά, είτε υπερπροσπάθησαν για την καλύτερη επίδοση. Η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της Σπάρτης γεμάτη ασφυκτικά από κόσμο υποδέχτηκε και χειροκρότησε τα πληρώματα, εγκαινιάζοντας το ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ 2025. Άτομα κάθε ηλικίας ήρθαν για να θαυμάσουν και να περιεργαστούν από κοντά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα σε μια πετυχημένη για άλλη μια χρονιά εκδήλωση. Η συνέχεια στον όμορφο Πάρνωνα που η προετοιμασία της διαδρομής ικανοποίησε τα πληρώματα τα οποία μετά τα έξι περάσματα των αναγνωρίσεων ξεκίνησαν τον αγώνα σε μια ηλιόλουστη μέρα με πλήθος θεατών, περισσότεροι από πέρσι, που θαύμασαν τα δυναμικά περάσματα των συμμετεχόντων. Στα αποτελέσματα τώρα ξεκινάμε με τα ιστορικά με πρώτους γενικής τους ...

Heritage Classic Cup – Spring Edition ...

Η Επίσημη εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ για το 2025 έρχεται στις 29-30/3/2025 και οι συμμετοχές συνεχίζονται μέχρι τη Πέμπτη 27/3/2025. Με την αμέριστη υποστήριξη και τη συνδιοργάνωση του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας η φετινή εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ θα αναδείξει τις ομορφιές και θα δώσει πνοή σε όλα σχεδόν τα χωριά του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας με τη διέλευση των αγωνιζομένων με τα πανέμορφα κλασσικά οχήματα του περασμένου αιώνα. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμβάλει στη συνδιοργάνωση με την αθλοθέτηση των νικητών και ο Δήμος Πύργου (όπου εδρεύει ο ΣΦΙΠΟΠ) βοηθάει σημαντικά με επιχορήγηση για την επιτυχή ολοκλήρωση της. Η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ περιλαμβάνει το Heritage Classic Cup – Spring Edition στο ετήσιο πρόγραμμα κλασσικών και ιστορικών οχημάτων με αποτέλεσμα να προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον από πληρώματα όλης της Ελλάδος. Μετά την επιτυχία από το προηγούμενο Heritage Classic Cup, έρχεται η φετινή εκδήλωση για αυτοκίνητα και για  μοτοσικλέτες με δύο αγωνιστικές μέρες και περισσότερα από 180 οδηγικά χλμ και 14 ει...

51ο Rally Θερμαϊκού ...

Σε λίγες μέρες διοργανώνεται το 51ο ράλι Θερμαϊκού. Ας πούμε λίγα λόγια για την ιστορία αυτού του αγώνα, για να θυμηθούν οι παλιοί και να μάθουν οι πιο νέοι. Η ιστορία του ράλι Θερμαϊκού ξεκινάει από πολύ παλιά. Μόνιμος διοργανωτής ήταν ο Α.Ο.Θ. Στις 2 Μαρτίου 1969 έγινε το πρώτο ράλι Θερμαϊκού. Ένας αγώνας μεικτός σε χώμα και άσφαλτο, με 30 συμμετοχές. Νικητές ήταν οι Μιχάλης και Παύλος Πετρίδης με B.M.W. 1600. Το ίδιο μοτίβο χώμα - άσφαλτος συνεχίζει και τα δυο επόμενα χρόνια με τον Γάκη Καλεμτζάκη να είναι ο νικητής το 1970 με συνοδηγό τον Παπαδημητρίου με ένα Ford και το 1971 με τον Λάμπρο Γκράσσο με μια Toyota Corolla. Απο το 1972 ο αγώνας γίνεται καθαρά χωμάτινος μέχρι και το 1976. Οι Σταύρος Σταυριανίδης - Λάμπρος Γράσσος θα είναι οι νικητές το 1972 με Opel Kadett Rallye, με τους Γιώργο Γεωργούλα - Σταυριανίδη να κερδίζουν το 1973 με ίδιο αυτοκίνητο. Τα επόμενα χρόνια 1975 - 1978, απόλυτοι κυρίαρχοι του ράλι Θερμαικού θα είναι οι Γιώργος Σωτηριάδης - Γιάννης Κέπετζης, αφού θα π...