H Porsche Κεντρικής & Ανατολικής Ευρώπης επέλεξε την Sportscar Α.Ε., αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Porsche στην Ελλάδα, για να φιλοξενήσει την επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση της νέας γενιάς Cayenne. Δημοσιογράφοι από 24 χώρες έδωσαν το παρόν στην εν λόγω εκδήλωση η οποία σηματοδότησε την έναρξη της νέας εποχής Cayenne.
Με το Υβριδικό Cayenne S στον πρωταγωνιστικό ρόλο, όλα τα μοντέλα της νέας γενιάς (Cayenne, Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel και Cayenne S Hybrid) θέτουν νέα πρότυπα στις αντίστοιχες κατηγορίες τους όσον αφορά στην αποδοτικότητα και τις επιδόσεις. Σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα, η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί κατά 23%, καθώς το νέο Cayenne, όπως κάθε Porsche, έχει εξελιχθεί σύμφωνα με την αρχή «Porsche Intelligent Performance»: περισσότερη ισχύς με λιγότερα καύσιμα, μεγαλύτερη αποδοτικότητα και χαμηλότερες εκπομπές CO2.
Τα χαρακτηριστικά αυτά προκύπτουν κυρίως από την τοποθέτηση του νέου αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων Tiptronic S με ευρεία κλιμάκωση των σχέσεων και επιπλέον, με την αυτόματη λειτουργία Start-Stop, με το σύστημα θερμικής διαχείρισης του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα, το σύστημα μεταβλητής αποκοπής της παροχής καυσίμου στον κινητήρα και την έξυπνη χρήση υλικών μειωμένου βάρους.
Χάρη στον ειδικό συνδυασμό υλικών για τη βελτιστοποίηση του βάρους, καθώς και τις αλλαγές στην ευρύτερη φιλοσοφία του οχήματος, όπως το νέο ενεργό και πολύ ελαφρύ σύστημα τετρακίνησης του Cayenne, το βάρος έχει μειωθεί σημαντικά (το νέο Cayenne S είναι ελαφρύτερο κατά 180 κιλά) – κάτι που επηρεάζει πολύ θετικά όχι μόνο την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, αλλά και τις επιδόσεις, την ευκινησία και το κράτημα στο δρόμο.
Τα παραπάνω χαρακτηριστικά και οι νέες τεχνολογίες κάνουν την οδήγηση του νέου Cayenne ακόμα πιο απολαυστική, τόσο στο δρόμο όσο και εκτός δρόμου, σε συνδυασμό με ακόμη πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά οδήγησης, μεγαλύτερη άνεση και εξαιρετική κομψότητα. Εξάλλου, ο ολοκαίνουργιος, σπορ και κομψός σχεδιασμός του Cayenne 2010 φέρνει το μοντέλο αυτό ακόμα πιο κοντά στη συνολική γκάμα των μοντέλων Porsche. Ο χαρακτήρας του, ο οποίος παραπέμπει σε σπορ αυτοκίνητο, αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο από όλες τις γωνίες, όπως ακριβώς και τα σημαντικότερα σημεία του σχήματος και του σχεδιασμού του αυτοκινήτου, τα οποία είναι επίσης πιο ξεκάθαρα από ποτέ.
Ο πρωταγωνιστής της νέας γενιάς Cayenne, είναι αναμφισβήτητα το τελευταίας τεχνολογίας παράλληλο και πλήρες υβριδικό Cayenne S Hybrid. Με κατανάλωση καυσίμου που δεν ξεπερνά τα 8,2 λίτρα/100 χλμ, συνδυάζει τις επιδόσεις ενός οκτακύλινδρου κινητήρα με την οικονομία ενός εξακύλινδρου, απαιτώντας πολύ λιγότερο καύσιμο, ενώ με εκπομπές CO2 μόλις 193 γρ./χλμ., αποτελεί όχι μόνο την "καθαρότερη" έκδοση του Cayenne αλλά και την "καθαρότερη" Porsche ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της εταιρείας.
Με την έξυπνη συνεργασία μεταξύ των τριών υπετροφοδοτούμενων τρίλιτρων κινητήρων V6 και του ηλεκτροκινητήρα, το Cayenne S Hybrid δίνει έμφαση στη μέγιστη αποδοτικότητα ολόκληρου του συστήματος κίνησης. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, το όχημα επιτυγχάνει τον στόχο αυτόν είτε μόνο με τον ένα κινητήρα σε λειτουργία, είτε με τη συνεργασία και των δύο κινητήρων. Στο πλαίσιο αυτό, ο ηλεκτροκινητήρας των 34 kW (47 ίππων) αποτελεί φυσικά τον ιδανικό συνεργάτη του κινητήρα των 333 ίππων με τον συμπιεστή, εξασφαλίζοντας μεγάλη ροπή στις χαμηλές στροφές. Και οι δύο κινητήρες μαζί αποδίδουν μέγιστη ισχύ 380 ίππων και μέγιστη ροπή 850 Nm μόλις από τις 1.000 σ.α.λ., προσφέροντας επιδόσεις αντίστοιχες αυτών του Cayenne S με τον κινητήρα V8.
Οι δύο κινητήρες συνδέονται μεταξύ τους με έναν συμπλέκτη διαχωρισμού, τον οποίο ελέγχει ο εγκέφαλος του υβριδικού συστήματος. Όταν οδηγεί συγκρατημένα και ήρεμα, για παράδειγμα σε μια κατοικημένη περιοχή, ο οδηγός μπορεί να καλύπτει μικρές αποστάσεις μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, οπότε το όχημα κινείται με μηδενικές εκπομπές ρύπων και σχεδόν αθόρυβα μέχρι την ταχύτητα των 60 χλμ./ώρα, περίπου.
Στη βάση των νέων μοντέλων, βρίσκεται το Cayenne με τον κινητήρα V6 των 3,6 λίτρων. Παρόλο που η ισχύς του κινητήρα αυτού έχει αυξηθεί στους 300 ίππους, η κατανάλωση στο Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης, σε συνδυασμό με το προαιρετικό οκτατάχυτο κιβώτιο Tiptronic S, έχει μειωθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο κατά 20%, και πλέον δεν υπερβαίνει τα 9,9 λίτρα/100 χλμ.
Η κατανάλωση καυσίμου είναι επίσης σημαντικά μειωμένη στο Cayenne S με τη μεγάλη ροπή και τον κινητήρα V8 των 4,8 λίτρων. Ταυτόχρονα, ο νέος κινητήρας αποδίδει 400 ίππους αντί για τους 385 του προηγούμενου μοντέλου, προσφέροντας σημαντικά καλύτερες επιδόσεις, ακριβώς όπως όλα τα μοντέλα Cayenne νέας γενιάς.
Αυτό ισχύει και για το Cayenne Turbo με τον κινητήρα V8 biturbo των 4,8 λίτρων που αποδίδει 500 ίππους και καταναλώνει μόλις 11,5 λίτρα/100 χλμ. στο Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης - 23% μείωση της κατανάλωσης σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Στο Cayenne Diesel με τον τρίλιτρο κινητήρα V6, ο οποίος αποδίδει 240 ίππους με ροπή 55 Nm, η κατανάλωση είναι αντίστοιχα μειωμένη κατά 20%, από τα 9,3 στα 7,4 λίτρα/100 χλμ.
Οι πωλήσεις του Cayenne στην Ελλάδα ξεκίνησαν από τις 19 Μαΐου.