Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ


Την πρώτη συνεδρίασή του πραγματοποίησε o νέος θεσμός που ίδρυσε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας σε πλήρη σύνθεση , υπό την προεδρία του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκου Σηφουνάκη.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν επίσης ο Γενικός Γραμματέας ΥποΜεΔι Χάρης Τσιόκας και τα μέλη του ΕΣΟΕ, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών καθώς και οι εκπρόσωποι Ιδρυμάτων και φορέων και που ασχολούνται με τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας, όπως της ΕΝΑΕ, της ΚΕΔΚΕ, του ΤΕΟ, της Διεύθυνσης μελετών και Έργων, του Παρατηρητηρίου του ΤΕΕ για την Οδική Ασφάλεια του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, της ΕΛΠΑ, της Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, του Ινστιτούτου «Πάνος Μυλωνάς», του Συλλόγου Φίλων Ποδηλάτου κα.
Ο Υφυπουργός ΥΠοΜεΔι Νίκος Σηφουνάκης ανέλυσε το ρόλο και τη σημασία του νέου θεσμού τονίζοντας ότι:
«Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας βρίσκεται στις πρωταρχικές προτεραιότητες του Πρωθυπουργού αλλά και του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Από τις πρώτες αποφάσεις με την ανάληψη των καθηκόντων μας, είναι η σύσταση της Εθνικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας και η στελέχωση της Γραμματείας της Διυπουργικής Επιτροπής, η οποία έχει αντικείμενο το συντονισμό έξι Υπουργείων ( Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομίας). Ο ρόλος του Εθνικού Συμβουλίου είναι να συμμετέχει στη διαμόρφωση των θέσεων, οι οποίες στη συνέχεια θα συμβάλουν στη χάραξη πολιτικών από τη Διυπουργική Επιτροπή, που στην τελική μορφή τους θα αποτελέσουν νόμους ή διοικητικές παρεμβάσεις, με στόχο τη διαρκή βελτίωση της οδικής ασφάλειας».
Όπως τόνισε ο κ. Σηφουνάκης «Στη χώρα μας, οι στατιστικές είναι αμείλικτες. Η Ελλάδα του 2010, βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις των στατιστικών που αφορούν στην Οδική Ασφάλεια. Κάνουμε λοιπόν μια νέα αρχή, ξεκινάμε όλοι μαζί ώστε συντονισμένα και υπεύθυνα να επουλώσουμε σε βάθος χρόνου το μεγάλο αυτό πρόβλημα, με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις. Η Οδική ασφάλεια αποτελεί μείζον εθνικό και κοινωνικό θέμα και αποτελεί παράλληλα και δέσμευσή μας βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων» .
Στην πρώτη συνεδρίαση του ΕΣΟΑ, οι συμμετέχοντες, ενημερώθηκαν για το θεσμικό πλαίσιο σύστασής του και κατέθεσαν σειρά προτάσεων για την οργάνωση και τον προγραμματισμό συγκεκριμένων δράσεων για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας».
Ο Γ.Γ. ΥποΜεΔι Χ. Τσιόκας τόνισε την ανάγκη αυτή η παρέμβαση να μην είναι εποχική αλλά να έχει μόνιμα χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας, «Π. Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη- Μυλωνά, μέλος του ΕΣΟΑ, εξέφρασε την αισιοδοξία και την ελπίδα για τα αποτελέσματα των πρωτοβουλιών του Συμβουλίου. «Είναι η πρώτη φορά που ελπίζω και που βλέπω πράγματα που μας δίνουν αισιοδοξία και δύναμη. Στηρίζουμε τις προσπάθειες της πολιτείας, που είναι στη σωστή κατεύθυνση», τόνισε η κ. Μυλωνά.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1ος Γύρος - Επιτυχής ...

Συναρπαστική ήταν η εξέλιξη του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, ενός αγώνα που είχε αρκετές ανακατατάξεις καθ’ όλη τη διάρκειά του. Τελικοί νικητές αναδείχθηκαν οι Σωκράτης Τσολακίδης-Γιώργος Πολυζώης, στην επιστροφή του δύο φορές Πρωταθλητή Ελλάδος στη χωμάτινη επιφάνεια. Ο αγώνας διοργανώθηκε από το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) Πολύτιμη βοήθεια στους διοργανωτές παρείχαν ο Δήμος Θηβαίων, ο Δήμος Λειβαδέων και ο Δήμος Αλιάρτου-Θεσπιέων. Χορηγός του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας ήταν ο επίσημος διανομέας των λιπαντικών TEXACO, Tsellos. Με τον καλύτερο τρόπο ξεκίνησαν τις υποχρεώσεις τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος οι Τσολακίδης-Πολυζώης,. Το πλήρωμα του Skoda Fabia Rally2 Evo είδε από νωρίς να τίθενται εκτός αγώνα οι κύριοι αντίπαλοί του και στη συνέχεια ελέγχοντας τον συναγωνισμό, κέρδισε τις τρεις τελευταίες Ειδικές Διαδρομές του αγώνα. Νωρίτερα, οι «Παναγιώτης Ρουστέμης»-Χρήστος Μπακλώρης, οι οποίοι βρέθηκαν να προηγούνται έπειτα από τις δύο πρώτες

Αναγέννηση ...

Το Στρατιωτικό Αεροδρόμιο Τρίπολης θα υποδεχτεί το Σαββατοκύριακο 20 και 21 Απριλίου, 45 οδηγούς, οι οποίοι θα λάβουν μέρος στον πρώτο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας στις κατηγορίες Ν&Α, Ε, Formula Saloon και Ιστορικών! Διοργανωτές είναι τα Σωματεία “Αγωνιστικός Σύλλογος Ιδιοκτητών Σπορ αυτοκινήτων” (ΑΣΙΣΑ) και “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.). Η κατηγορία Ν&Α συγκέντρωσε 11 οδηγούς, οι οποίοι θα αγωνιστούν με στόχο τη νίκη στην πρεμιέρα του θεσμού. Με τετρακίνητο Lancer της Ομάδας Ν θα αγωνιστεί ο 26χρονος Ταξιάρχης Ασημακόπουλος, ευελπιστώντας η τύχη να είναι με το μέρος του στην Τρίπολη, σε αντίθεση με την πρόσφατη Ανάβαση Ριτσώνας. Γνωστός από τη συμμετοχή του σε αγώνες ταχύτητας παλαιότερα, ο Σάκης Ηλιάδης επιστρέφει στην πίστα με ένα Mitsubishi Lancer Evo IX και θα διεκδικήσει τη νίκη, ενώ για πρώτη φορά θα εκκινήσει σε αγώνα ταχύτητας ο 27χρονος τοπικός, Δημήτρης Μουργελάς με ένα Mitsubishi Lancer Evo VIII. Από τη Ρόδο θα ταξιδέψ

Νέος Κ.Ο.Κ. ...

Προ των πυλών βρίσκεται ο αναμορφωμένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με τις ποινές να αφορούν στον οδηγό και όχι στο όχημα. «Ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε, πρωτίστως, τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης» , τόνισε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου. Για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, που αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση το επόμενο διάστημα, κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.).   «Ο νέος ΚΟΚ, που θα ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες, βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας και πρόκειται συντόμως να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, πριν πάρει τον δρόμο για τη Βουλή» ανέφερε και υποστήριξε ότι ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών,