Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

16ο Ράλι «Φίλιππος» - Απόλυτη κυριαρχία των «Χριστόφορο»-Τηλιόπουλο



Είναι Σάββατο βράδυ 9 μ.μ. και τα μαγαζιά στην πλατεία Εληάς στην Βέροια είναι γεμάτα παρότι στην τηλεόραση έχει ξεκινήσει ο τελικός Κυπέλλου στο ποδόσφαιρο. Το ενδιαφέρον του κόσμου στρέφεται προς την ράμπα εκκίνησης, η οποία έχει στηθεί στον κεντρικό δρόμο, μόλις κάνει την εμφάνισή του το πρώτο αγωνιστικό. Η εκκίνηση του 16ου Ράλι «Φίλιππος» του πρώτου αγώνα του Πανελλήνιου Κυπέλλου Ασφάλτου είναι γεγονός. Από τα 38 πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή, τεχνικό έλεγχο και την ράμπα εκκίνησης πέραν τα 29 . Απών η κατηγορία με τα ιστορικά που αν και δήλωσαν συμμετοχή δεν εμφανίστηκαν ούτε στον τεχνικό έλεγχο. Σε ρόλο παρουσιαστή ο παλαίμαχος και μέλος της Ε.Β.Α. (Επιτροπή Βετεράνων Α.Ο.Θ.) και αγωνιζόμενος Δημήτρης Μανωλόπουλος που εξέπληξε ευχάριστα με την σοβαρότητα, την γνώση και το μέτρο. Παρών στην εκκίνηση και η τοπική αυτοδιοίκηση του νομού, που βοήθησε στο μέτρο του δυνατού την οργάνωση.
Ο πραγματικός αγώνας όμως, από πληρώματα και οργάνωση, δόθηκε την επομένη στα ορεινά της Βεροίας και συγκεκριμένα σε δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές. Την γνωστή σε όλους Πολυδένδρι μήκους 18,55 χλμ. και την επίσης γνωστή Κουστοχώρι μήκους 16,80 χλμ. αλλά με εντελώς νέα σχεδίαση. Οι πρώτοι βρυχηθμοί ακούστηκαν στις 10.18 π.μ. στο 1ο Πολυδένδρι με τον καιρό να είναι απίστευτα καλός και τον κόσμο, διάσπαρτος μεν αλλά πολύς, στο βουνό. Απόλυτοι κυρίαρχοι του αγώνα αποδείχτηκαν οι τοπικοί «Χριστόφορος»-Τηλιόπουλος, που οδήγησαν to VW Golf II στη νίκη, κερδίζοντας και τις 4 ειδικές διαδρομές και χωρίς να απειληθούν από τον ανταγωνισμό. Άψογα οδήγησαν το Peugeot 205 και τα αδέρφια Γιάννης και Βαγγέλης Κωνσταντινίδης από τα Γιαννιτσά, όχι αρκετά γρήγορα όμως για να πλησιάσουν τους πρώτους, οπότε αρκέστηκαν στην δεύτερη θέση γενικής. Στην τρίτη θέση του βάθρου ανέβηκαν ο πατέρας Μανωλόπουλος Δημήτρης και ο γιός Θωμάς, αφού ξεπέρασαν κάποια μικρό προβληματάκια πρόσφυσης που είχε το πολύ δυνατό Renault 5 Turbo στην πρώτη ειδική. Τέταρτοι στην γενική κατάταξη και πρώτοι στην κατηγορία F2 τερμάτισαν οι Πλάγος – Σαρητζόγλου με Citroen C2 R2, με τους επανεμφανιζόμενους Κοσμίδη-Κακάρη με Peugeot 309 να δίνουν μάχη για την πρωτιά της F2 μέχρι και την τρίτη ειδική, να χάνουν όμως το παιχνίδι στην τελευταία. Τρίτοι στην F2 και δεύτεροι στην F3 τερμάτισαν οι Ξενοκώστας-Ρόμπος από Αλεξανρούπολη με Peugeot 106 S16 χωρίς να γίνουν απειλητικοί στα πρώτα δύο πληρώματα, έχοντας όμως τους δύο προέδρους, Κουμποτή – Μαυροματίδη (Α.Ο.Θ. και Σ.Ο.Α.Α.Β.Ε. αντίστοιχα), επίσης με Peogeot 106 S16, πίσω τους να τους ακολουθούν με άγριες διαθέσεις, τελικά όμως να αρκούνται στην Τρίτη θέση της F3. Οι Τόψης-Τσότσος με το μοναδικό Ν4, ένα Mitsubishi Lancer Evo 9, δεν μπόρεσαν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και τερμάτισαν πέμπτοι γενικής , ενώ την εξάδα στην γενική κατάταξη έκλεισαν οι Μπεσλίδης – Νάνος με VW Golf III Kit Car. Στην κατηγορία Ν2 πρώτοι τερμάτισαν οι Παρασκευάς – Δανέλος με Suzuki Swift Sport ενώ την Ε9 κέρδισαν οι Μαυρίδης – Ζιάμπας με Daihatsu Charade από Κοζάνη, παρά την έξοδο που είχαν στην πρώτη ειδική. Δεύτεροι στην Ε9, κάνοντας μια εξαιρετική εμφάνιση, αλλά και αυτοί αρχικά με τα μηχανικά προβλήματα, οι Γερωγάκας – Μπέμπης, που με το Mini Cooper 1275 GT ξέρουν ξεσηκώνουν τους θεατές σε όλους τους αγώνες.
Η πρώτη ειδική αποδείχθηκε ολέθρια αφού με το καλημέρα, στα τελειώματα τις ειδικής, εγκατέλειψαν οι Κωνσταντίνου – Καρματζόγλου με Peugeot 206 Kit Car και οι Ανδρέαδης-Μικρούλης με VW Golf GTi από βλάβη στο σασμάν, όπως και στο σπριντ Πτολεμαΐδας. Οι Μπιλαδέρης Ιορδάνης-Μπιλαδέρης Δημήτρης με Honda Civic VTi από την άλλη έχασαν τον έλεγχο και αναγκάστηκαν σε θεαματική έξοδο, η οποία στοίχισε όχι μόνο τον αγώνα στο πλήρωμα, αλλά όπως φαίνεται και αρκετές ζημιές στο αγωνιστικό. Λαβωμένοι από το πρώτο Πολυδένδρι βγαίνουν και τα αδέρφια Ζάχος Βαγγέλης και Σπύρος που αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με την ανάρτηση του Renault Clio Ragniotti, καταφέρνουν όμως να συνεχίσουν τον αγώνα για να εγκαταλείψουν τελικά στην επανάληψη της ειδικής. Έξοδο με υλικές ζημιές είχαν και οι Αναγνωστάκης-Καμπέρη με Suzuki Swift Sport στην τρίτη ειδική, ενώ άτυχοι στάθηκαν για άλλη μια φορά οι Βαλαβάνης – Τσαβδαρίδης που δεν κατάφεραν να τερματίσουν το Honda Civic Type R. Αντίθετα το βάπτισμα του πυρός πήραν στο ράλι «Φίλιππος» οι νέοι αγωνιζόμενοι από Σκύδρα Θεοδωρίδης-Τσακπίνης με το Toyota Celica.
Τέλος δεν γίνετε να παραλείψουμε την συνεισφορά των λεσχών Νάουσας, Πτολεμαΐδας, Κοζάνης και Α.Ο.Θ., σε ανθρώπινο δυναμικό, χωρίς το οποίο δεν θα μπορούσε να τελεστεί αγώνας. Παρών στον αγώνα και ο Σ.Ο.Α.Α.Β.Ε. μεταδίδοντας ζωντανά όλον τον αγώνα, με συνεντεύξεις των πρωταγωνιστών και αιφνίδιες ζωντανές μεταδόσεις ήχου της ατμόσφαιρας που επικρατούσε κατά την διάρκεια των ειδικών διαδρομών από διάφορα πληρώματα. Στην προσπάθεια αυτή βοήθησαν οι αγωνιζόμενοι Βασίλης Μίχογλου, Νίκος Βελέζης, Νίκος Γκάλφας, Λευτέρης Μαύρος και Δημήτρης Κυπαρισσάς. Ενώ όπως πάντα η ψυχή κάθε ζωντανής μετάδοσης ήταν και αυτήν την φορά η κα. Γεωργία Μαυροματίδου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mε τον φακό του Photo R Press στην Ριτσώνα ...

Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας με 38 συμμετοχές ...

Η αντίστροφη μέτρηση για την εκκίνηση του 60ού Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος έχει ήδη ξεκινήσει, με το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας να ετοιμάζεται να φιλοξενήσει τα 38 πληρώματα, στον πρώτο γύρο του θεσμού. Ο αγώνας που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) θα διεξαχθεί με κέντρο και πάλι την πόλη της Θήβας, στην Κεντρική Πλατεία της οποίας θα λάβει χώρα η Πανηγυρική Εκκίνηση του αγώνα το βράδυ του Σαββάτου. Πολύτιμη βοήθεια στους διοργανωτές παρέχουν ο Δήμος Θηβαίων, ο Δήμος Λειβαδέων και ο Δήμος Αλιάρτου-Θεσπιέων. Χορηγός είναι ο επίσημος διανομέας των λιπαντικών TEXACO, Tsellos. Ο πρωταθλητής Ελλάδος του 1999 και του 2020, Ιωάννης Παπαδημητρίου με νέο συνοδηγό φέτος, τον Χρήστο Κουζιώνη, θα αγωνιστεί για πρώτη φορά με ένα Skoda Fabia RS Rally2 και ευελπιστεί να φύγει νικητής από τη Θήβα, στη δεύτερη παρουσία του στον αγώνα. Από τη Θεσσαλονίκη θα ταξιδέψει έως την πόλη της Βοιωτίας ο Σωκράτης Τσολακί

Στο νήμα ...

Στις λεπτομέρειες κρίθηκε η νίκη σε πολλές κατηγορίες στην Ανάβαση Ριτσώνας, γεγονός που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των χιλιάδων θεατών μέχρι το τέλος. Η εναρκτήρια ανάβαση της χρονιάς συγκέντρωσε τριψήφιο αριθμό οδηγών, οι οποίοι οδήγησαν στο όριο, έχοντας ως στόχο να ξεκινήσουν με το δεξί τις αγωνιστικές υποχρεώσεις τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων. Όσον αφορά τα αποτελέσματα στις επιμέρους κατηγορίες, ο Μάριος Ηλιόπουλος δεν δυσκολεύτηκε να επικρατήσει στη Formula Saloon . Ο οδηγός του Ford Fiesta ήταν ο πιο γρήγορος και στα δύο περάσματα και έφυγε για άλλη μια χρονιά νικητής από την Ανάβαση Ριτσώνας, κερδίζοντας παράλληλα την κατηγορία FST. Στη δεύτερη θέση, χωρίς να μπορέσει να ακολουθήσει το ρυθμό του νικητή, τερμάτισε ο Βαγγέλης Γεωργούλας (Mitsubishi Lancer Evo VIII), ξεπερνώντας στο τέλος το εμπόδιο του Πιτ Παρθένη, ο οποίος αρκέστηκε στην τρίτη θέση με το Mitsubishi Lancer Evo IX. Στην FSA, ο Γιώργος Κατσαρός (Ford Escort MKI) ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου