Toyota Verso
Καμία έκπληξη δεν προκαλεί η σχεδίαση του αμαξώματος, που ακολουθεί το ίδιο μοτίβο με την προηγούμενη έκδοση. Φυσικά, η αισθητική είναι πιο μοντέρνα, παραπέμποντας στη νέα Corolla, αλλά όπως και να το κάνουμε το Verso δεν είναι από τα αυτοκίνητα που θα σε ενθουσιάσουν οπτικά. Άλλωστε από έναν οικογενειακό MPV το πρώτο πράγμα που επιθυμεί κανείς είναι ευρυχωρία και πρακτικότητα. Σε αυτόν τον τομέα το Verso διαπρέπει και χάρη στο αυξημένο μήκος (+8 εκ.) και πλάτος του (+2 εκ.) προσφέρει ακόμη μεγαλύτερους χώρους, αλλά και δύο επιπλέον «παιδικές» θέσεις χάρη στην -προαιρετική- επταθέσια διάταξή του. Τα δύο τελευταία καθίσματα αναδιπλώνονται στο χώρο αποσκευών, που είναι σχετικά ρηχός αλλά προσφέρει 440 λίτρα (484 λίτρα η πενταθέσια έκδοση). Θήκες και χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν σχεδόν παντού για να ακουμπήσεις διάφορα αντικείμενα. Το ταμπλό διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό και είναι αρκετά ιδιαίτερο -ό,τι και αν σημαίνει αυτό- με προσεγμένης ποιότητας υλικά. Αυτό που ξεχωρίζει είναι ο σχεδόν στο μέσο του ταμπλό τοποθετημένος πίνακας οργάνων με μία μικρή κλίση προς τη μεριά του οδηγού. Αριστερά υπάρχει η οθόνη του trip computer, ενώ το ταχύμετρο «αγκαλιάζει» το στροφόμετρο. Μάλιστα, δεξιά του στροφομέτρου υπάρχει ένδειξη με βελάκι για τη σωστή αλλαγή σχέσης, με στόχο τη βέλτιστη κατανάλωση, αλλά ανάλογα με τη θέση του τιμονιού υπάρχουν φορές που η στεφάνη κόβει τη θέα. Κάτω από το καπό συναντάμε το νέο κινητήρα των 1,8 λίτρων, τεχνολογίας Valvematic, που αποδίδει 147 ολοζώντανους ίππους. Οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές, ενώ η ελαστικότητα, η στρωτή λειτουργία και η κατανάλωση (περίπου στα 9 λίτρα / 100 χλμ.) είναι μερικά από τα δυνατά σημεία του Verso. Στην πόλη το ιαπωνικό MPV είναι ευκολοδήγητο, με καλή προς τα έξω ορατότητα, ενώ η καλορυθμισμένη ανάρτηση εξασφαλίζει πολύ καλά επίπεδα άνεσης. Στον ανοιχτό δρόμο η ποιότητα κύλισης είναι επίσης καλή, όπως και η ηχομόνωση, στην οποία συνδράμει η ύπαρξη της 6ης σχέσης. Κοντά στο όριο και σε δρόμους με στροφές εμφανίζεται τυπική υποστροφή, η οποία περιορίζεται από το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας VSC+.Αν αναζητάτε ένα πρακτικό, ευρύχωρο επταθέσιο MPV με μικρή κατανάλωση και ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά, τότε το μόνο εμπόδ ιο που απομένει είναι να διαθέτετε από 25.790 €. Από την άλλη, αν δεν χρειάζεστε την 3η σειρά καθισμάτων, τότε οι επιλογές σας περιορίζονται στην έκδοση των 1,6 λίτρων με τους 132 ίππους. Μια χαρά μου φαίνεται και αυτή· είναι δυνατή, με μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, και το σημαντικότερο, «εκκινεί» από 21.260 €.