Το MotoGP ανοίγει τις πύλες του ενόψει του 2012, καθώς όλα δείχνουν ότι σε δύο χρόνια το σπορ θα επιτρέπει τη συμμετοχή τριών ειδών μοτοσικλετών: Πρωτοτύπων 800 και 1.000 κυβικών εκατοστών, καθώς και βαρέως τροποποιημένων μοτοσικλετών 1.000 κ.εκ. παραγωγής.
Το συγκεκριμένο σενάριο φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο στην εφαρμογή του, καθώς θα πρέπει να εξισορροπηθεί η απόδοση όχι δύο αλλά τριών ειδών μοτοσικλετών - ώστε να υπάρχει ισονομία στο σπορ.
Ωστόσο, η πρόταση πήρε την αρχική έγκριση από την Επιτροπή Grand Prix της FIM, έπειτα από την ανησυχία που εξέφρασαν οι εργοστασιακές ομάδες (Yamaha, Ducati, Honda και Suzuki) ότι θα αποδειχθεί εξαιρετικά δαπανηρό να εξελίξουν κινητήρα 1.000 κ.εκ. μέσα σε χρονικό διάστημα δύο ετών, που εκτιμούν ότι είναι πολύ σύντομο.
Για να εξισορροπηθεί η απόδοση των μοτοσικλετών 800 και 1.000 κ.εκ. η FIM μελετά μια σειρά από μέτρα. Μεταξύ άλλων, μέχρι 800 κ.εκ. οι μοτοσικλέτες θα έχουν κατώτατο όριο βάρους 150 κιλά και από 800 κ.εκ. και πάνω κατώτατο όριο 153 κιλών.
Οι πρωτότυπες αγωνιστικές μοτοσικλέτες, είτε 800 είτε 1.000 κ.εκ., θα έχουν δοχείο καυσίμων 21 λίτρων και δικαίωμα χρήσης έξι κινητήρων (για κάθε αναβάτη) σε όλη την αγωνιστική χρονιά. Ωστόσο, οι ιδιωτικές ομάδες θα μπορούν να έχουν δοχείο καυσίμων 24 λίτρων και διπλάσιο αριθμό κινητήρων ανά αναβάτη.
Με αυτό τον τρόπο θα ενθαρρυνθούν να μπουν νέες ομάδες και -με χαμηλό κόστος- να σχεδιάζουν δικές τους μοτοσικλέτες, στο πρότυπο του Moto2, χρησιμοποιώντας μάλιστα τροποποιημένους κινητήρες 1.000 κ.εκ. παραγωγής. Αυτές οι ομάδες θα ονομάζονται Claiming Rule Teams (CRT).
Το συγκεκριμένο σενάριο φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο στην εφαρμογή του, καθώς θα πρέπει να εξισορροπηθεί η απόδοση όχι δύο αλλά τριών ειδών μοτοσικλετών - ώστε να υπάρχει ισονομία στο σπορ.
Ωστόσο, η πρόταση πήρε την αρχική έγκριση από την Επιτροπή Grand Prix της FIM, έπειτα από την ανησυχία που εξέφρασαν οι εργοστασιακές ομάδες (Yamaha, Ducati, Honda και Suzuki) ότι θα αποδειχθεί εξαιρετικά δαπανηρό να εξελίξουν κινητήρα 1.000 κ.εκ. μέσα σε χρονικό διάστημα δύο ετών, που εκτιμούν ότι είναι πολύ σύντομο.
Για να εξισορροπηθεί η απόδοση των μοτοσικλετών 800 και 1.000 κ.εκ. η FIM μελετά μια σειρά από μέτρα. Μεταξύ άλλων, μέχρι 800 κ.εκ. οι μοτοσικλέτες θα έχουν κατώτατο όριο βάρους 150 κιλά και από 800 κ.εκ. και πάνω κατώτατο όριο 153 κιλών.
Οι πρωτότυπες αγωνιστικές μοτοσικλέτες, είτε 800 είτε 1.000 κ.εκ., θα έχουν δοχείο καυσίμων 21 λίτρων και δικαίωμα χρήσης έξι κινητήρων (για κάθε αναβάτη) σε όλη την αγωνιστική χρονιά. Ωστόσο, οι ιδιωτικές ομάδες θα μπορούν να έχουν δοχείο καυσίμων 24 λίτρων και διπλάσιο αριθμό κινητήρων ανά αναβάτη.
Με αυτό τον τρόπο θα ενθαρρυνθούν να μπουν νέες ομάδες και -με χαμηλό κόστος- να σχεδιάζουν δικές τους μοτοσικλέτες, στο πρότυπο του Moto2, χρησιμοποιώντας μάλιστα τροποποιημένους κινητήρες 1.000 κ.εκ. παραγωγής. Αυτές οι ομάδες θα ονομάζονται Claiming Rule Teams (CRT).