Οι στιλιστικές αλλαγές και οι αόρατες επεμβάσεις δεν αλλάζουν το χαρακτήρα του Discovery4. Πριν από 20 χρόνια, όποιος ήθελε να μετακινηθεί πέρα από την άσφαλτο έπρεπε να διαλέξει ανάμεσα στο εργατικό Defender και το φεουδαρχικό Range Rover. Μέχρι που εμφανίστηκε το Discovery και έκανε τη δική του αστική επανάσταση. Σήμερα, αισίως στην 4η γενιά, η εμφάνισή του παραμένει οικεία και χαρακτηριστική, ενώ εξοπλίζεται με νέους κινητήρες, πιο στιβαρό πλαίσιο και ισχυρές δόσεις τεχνολογίας στην ανάρτηση και το σύστημα μετάδοσης. Κινητήρας ο V8 των 5,0 λίτρων που προήλθε από τη συνεργασία με τη Jaguar. Είναι ελαφρύς, με καινούργιο σύστημα άμεσου ψεκασμού και νέα χαρτογράφηση. Το αποτέλεσμα είναι περισσότερη δύναμη και ροπή (51,9 kgm) και λιγότεροι ρύποι.
Αλλαγές έχουν γίνει και στη σχεδίαση αλλά και στα υλικά, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμούς των ιθυνόντων της εταιρείας πως το Discovery 4 ανέβηκε κατηγορία. Αυτό δεν σημαίνει πως έχασε την πρακτικότητά του, ούτε τα δύο καθίσματα στο χώρο αποσκευών που το καθιστούν 7θέσιο. Το απόλυτο όμως gadget είναι οι 5 κάμερες που προβάλλουν στην κεντρική κονσόλα εικόνες 360°. Η 4η γενιά έχει πολλά στοιχεία από το Range Rover. Η ανάρτηση έχει βελτιωθεί με αμορτισέρ heavy duty, τα οποία έχουν μεγαλύτερες διαδρομές αλλά και ηλεκτρο-υδραυλική ρύθμιση. Στο δρόμο και πάλι η δύναμη είναι αισθητή παντού χωρίς ξεσπάσματα, με τη ροπή να έχει τον πρώτο ρόλο.Το πέρασμα στις εκτός δρόμου διαδρομές είναι πολύ πιο απλό από ό,τι φαντάζεστε. Επόμενη επιλογή, αυτή στον περιστροφικό διακόπτη του Terrain Response. Οι επιλογές είναι Snow, Sand, Gravel, Rocks, Mud and Ruts και δίνουν τη δυνατότητα κίνησης σε πολύ δύσκολα εδάφη, ακόμη και ποτάμια, χωρίς ενδοιασμούς ή επιπλέον αλλαγές. Απλά κατευθύνεται το αυτοκίνητο προσπαθώντας να αποφύγεται τα εμπόδια που δείχνουν αξεπέραστα. Το σύστημα όχι μόνο επιλέγει ποιο διαφορικό θα κλειδώσει ή αν θα γίνει χρήση των αργών σχέσεων, αλλά και πόσο θα ανυψώσει το αμάξωμα ή θα αλλάξει την απόκριση στο γκάζι. Έτσι παρά τα ασφάλτινα λάστιχα το πέρασμα από λάσπη ή ακόμη και η άνοδος από κοίτη ποταμού είναι εύκολη υπόθεση.
Αλλαγές έχουν γίνει και στη σχεδίαση αλλά και στα υλικά, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμούς των ιθυνόντων της εταιρείας πως το Discovery 4 ανέβηκε κατηγορία. Αυτό δεν σημαίνει πως έχασε την πρακτικότητά του, ούτε τα δύο καθίσματα στο χώρο αποσκευών που το καθιστούν 7θέσιο. Το απόλυτο όμως gadget είναι οι 5 κάμερες που προβάλλουν στην κεντρική κονσόλα εικόνες 360°. Η 4η γενιά έχει πολλά στοιχεία από το Range Rover. Η ανάρτηση έχει βελτιωθεί με αμορτισέρ heavy duty, τα οποία έχουν μεγαλύτερες διαδρομές αλλά και ηλεκτρο-υδραυλική ρύθμιση. Στο δρόμο και πάλι η δύναμη είναι αισθητή παντού χωρίς ξεσπάσματα, με τη ροπή να έχει τον πρώτο ρόλο.Το πέρασμα στις εκτός δρόμου διαδρομές είναι πολύ πιο απλό από ό,τι φαντάζεστε. Επόμενη επιλογή, αυτή στον περιστροφικό διακόπτη του Terrain Response. Οι επιλογές είναι Snow, Sand, Gravel, Rocks, Mud and Ruts και δίνουν τη δυνατότητα κίνησης σε πολύ δύσκολα εδάφη, ακόμη και ποτάμια, χωρίς ενδοιασμούς ή επιπλέον αλλαγές. Απλά κατευθύνεται το αυτοκίνητο προσπαθώντας να αποφύγεται τα εμπόδια που δείχνουν αξεπέραστα. Το σύστημα όχι μόνο επιλέγει ποιο διαφορικό θα κλειδώσει ή αν θα γίνει χρήση των αργών σχέσεων, αλλά και πόσο θα ανυψώσει το αμάξωμα ή θα αλλάξει την απόκριση στο γκάζι. Έτσι παρά τα ασφάλτινα λάστιχα το πέρασμα από λάσπη ή ακόμη και η άνοδος από κοίτη ποταμού είναι εύκολη υπόθεση.